top of page

לא עמדו בפרץ

זאת ללא ספק היתה ה-שנה של מוטי פרץ. הנהג שבאמצע 2021 נאלץ לפרוש, הבטיח שיחזור בשיא הכוח והוא עמד במילה שלו - מוטי פרץ אלוף הארץ בליגת ROK קאפ 4 פעימות בקטגורית העל סופרפרו, מוטי פרץ מחזיק גביע המדינה בקארטינג לשנת 2022. אבל, בכל זאת, עוד משהו קטן חסר. ומי אם לא איציק שחר יהיה זה ש"יפריע" לפרץ לסגור טריפל, כי שחר הוא שוב אלוף האלופים.

אבל בואו רגע נחזור לשבת ה-10/12 בשעה 8 בבוקר. מסלול דן קארטינג חיפה כבר פתוח והנהגים מתחילים להגיע, ותיקים וחדשים. מירוץ גביע המדינה כבר יצר סביב עצמו את ההילה של תחרות מסוג אחר כי הוא אינו דומה לשאר מירוצי העונה. שיטת המירוץ הינה בהתאם לתקנון מירוצי ה-FIA Karting לפיו מחולקים הנהגים לבתים בהתאם לתוצאות אותן יקבעו במדידות הזמנים כך שחשוב כבר על ההתחלה לנסות ולהתברג בראש הנהגים המהירים. 33 משתתפי המירוץ חולקו לשלוש קבוצות וראשונים עולים מובילי הטבלה 11 במספר. מוטי פרץ כבר על ההתחלה הראה סוג של חוסר שביעות רצון מהקארט אותו קיבל רק בשביל למצוא עצמו ראשון לאחר 10 הקפות המקצים עם זמן של 24.72 שניות כשאחריו יאזן גזמאווי עם 24.74 ואיציק שחר עם 24.78. המקצה השני עולה למסלול ואף נהג לא מצליח לרדת לתחום ה-24 שניות. ראשון בזמנים ירום אשד עם 25.01 ואחריו אביתר נרוב עם 25.09 ועמית ויצמן עם 25.13. המקצה השלישי טרף את הקלפים מחדש עם יונתן טרוק שמצליח לקבוע את הזמן המהיר ביותר עד כה 24.70 ואחריו גיל שורץ עם 24.97 ולויס כתורה עם 25.17, מהיר באלפיות בודדות ממחזיק גביע המדינה 2021 אורי אריש. בסופו של שלב הזמנים זהו טרוק שמדורג ראשון ואחריו פרץ וגזמאוי כששחר רביעי ובין כולם מפרידה פחות מעשירית שניה.

בהתאם לדירוגם, חולקו הנהגים לשתי קבוצות שבפני עצמן חולקו ל-4 בתים כאשר לכל נהג 3 מקצי "היט" כשבכל היט הוא עולה לקארט הבא בתור במספרו. קצת מסובך להסביר על מנת שבאמת אפשר יהיה להבין, וכך גם הנהגים מנסים בעצמם להבין אך בסופו של דבר סומכים על צוות ניהול המירוץ. בניהול וסדר מופתיים, בתוך כשעה וחצי מוזנקים בזה אחר זה לא פחות מ-12 מקצים של 13 הקפות כל אחד. לכל נהג יש עכשיו 3 תוצאות והניקוד המשוקלל שלהם ידרג אותם מחדש לשלב חצי הגמר לא לפני ש-13 המדורגים אחרונים יעלו לעוד מקצה אחד של הזדמנות שניה כאשר 6 המסיימים הראשונים ימשיכו לשלב הבא.

עכשיו, שני מקצי חצאי גמר לפנינו עם סך של 26 נהגים, 13 בכל מקצה. 13 הוא גם מספר העולים לגמר - 6 המסיימים ראשונים והנהג המהיר ביותר מאלה שמסיימים במקום השביעי. חצי הגמר הראשון מציב בראש את מוטי פרץ ואחריו יאזן גזמאוי ועופרי גרטי כשמאחוריהם ינסו מאור כהנים וגיל שורץ לשפר עמדות ובכל מקרה לנסות ולא להיעקף ע"י ליאור ויסלברגר ודודי קורץ שכרגע נמצא על הגבול. 17 הקפות יוצאות לדרך ופרץ עם זינוק מצויין מתחיל לברוח, נעזר גם בעובדה שגזמאוי נאלץ להתמקד בעיקר בנהיגה הגנתית. כך גם שאר הנהגים והמקצה מסתיים למעשה בדיוק באותו הסדר בו התחיל. עכשיו נותר לקורץ להמתין לראות את זמן ההקפה של המסיים שביעי בחצי הגמר המקביל.

יונתן טרוק תופס את עמדת המוביל בחצי הגמר השני כשאחריו איציק שחר ורז עכו. שחר ידוע כאחד העוקפים הטובים בארץ וטרוק אמנם מהיר, אך פערי הניסיון בין השניים הם אלה שעשויים לקבוע בסוף את התוצאות. עכו כאמור שלישי, ואחריו חברו הטוב ובן קבוצתו במירוצי הסיבולת ירום אשד ופה צריכים לשים השניים את החברות בצד לטובת התחרות. עוד מאחור מדורגים אביתר נרוב גם הוא מטובי נהגי הרוקיז שרק העונה התחילו להתחרות ואחריו עמית ויצמן ורן בן-עזר שחייב לעקוף אחרת יצטרך להסתמך על זמני ההקפה שלו ושל קורץ שיתנו להם את המקום האחרון במקצה הגמר. המקצה יוצא לדרך וטרוק מנסה כבר מהרגע הראשון להדוף ניסיונות עקיפה של שחר אך הניסיון כאמור עושה את שלו. הוותיק למרות שאיטי במעט, מצליח לעקוף ומכאן מוביל את המקצה עד לסיום. טרוק מסיים שני ואחריו אשד שמצליח לעקוף את עכו. ויצמן מצליח אף הוא לעקוף ומשאיר מאחוריו את נרוב, ובן-עזר מסיים שביעי ועם זמן הקפה מהיר משל קורץ הוא זה שיעפיל לגמר.

שעון המירוץ מראה עכשיו שהגענו למקצה ה-20 במספרו היום, מקצה הגמר שיכריע מי יניף את הגביע בסופו ומי יהיו סגניו. 20 הקפות מפרידות בין הדגל הירוק לדגל השחמט ובפול פוזישן זה הוא מוטי פרץ כשאחריו יריבו למסלול איציק שחר ואלוף הארץ בקטגורית פרו יאזן גזמאוי. טרוק שקבע את הזמן המהיר בדירוג רק לפני כשעתיים מדורג כעת רביעי, מוכיח שלהיות מהיר זה לא תמיד מספיק בעיקר מול נהגים בעלי ותק של שנים וכשעוד נהג מנוסה כמו עופרי גרטי מאחוריך אלה הולכות להיות 20 הקפות מורטות עצבים. בהמשך הגריד עומדים בזה הסדר ירום אשד, רז עכו, מאור כהנים, גיל שורץ, עמית ויצמן, אביתר נרוב, ליאור ויסלברגר ורן בן-עזר. המקצה האחרון לעונת המירוצים 2022 יוצא לדרך וזה רגע האמת של פרץ שבזינוק מדהים מייצר פער מבטיח שימנע משחר לתקוף בפניות הראשונות. הוא כבר קבע במקצה חצי הגמר זמן של 24.28 שניות שהוא שיא חדש במסלול, ונראה שגם כעת הוא לא יהיה רחוק משם. איציק מנסה בכל כוחו להוציא המקסימום האפשרי מהקארט וגם הוא בורח מגזמאוי שנאלץ למנוע את התקפותיו של טרוק. מאחור נרשמים עוד מאבקים כשכל אחד מנסה לעשות את המקסימום שהוא יכול ואת המקסימום שיכולה לעשות עבורו אלת המזל שתמיד טוב שגם היא באיזור. ואסור לשכוח שהמירוץ הזה יעניק גם נקודות בטבלת אלוף האלופים, כי גם שם יש לדירוג משמעות. באמצע המירוץ נרשם אירוע בין אשד לעכו כשהאחרון מאבד אחיזה בכניסה לישורת ומסיים בסחרור שזורק אותו עד למקום האחרון. עם נהיגה עקבית ונחושה הוא מצליח עד הסיום לעקוף שני נהגים וזה כמובן לא מספיק. הקפה לסיום ואירוע נוסף נרשם מלפנים כשטעות קטנה של טרוק בכניסה לפנית ה-S ומנגד רצון עז של כהנים לנצל זאת מסתיימת בהתערבות צוות השיפוט. טרוק מאבד 3 מקומות וכהנים מורד ע"י השופטים ב-3 מקומות בזמן שפרץ חוצה ראשון את קו הסיום ושבע שניות אחריו עושה זאת גם שחר שמסיים שני. את המדרגה השלישית בפודיום מצליח לשמור גזמאוי ואחריו גרטי ושורץ.

ואיך זה משפיע על אלוף האלופים? תוצאות המירוץ לא השפיעו על זהות המדורג ראשון ולמרות הניצחון של מוטי פרץ הוא מצליח לצמצם את הפער בינהם רק ב-3 נקודות לכדי 13 סה"כ, ואיציק שחר מסיים עוד עונה כשהוא בראש. גם בתואר נהגי העונה בכל הקטגוריות לא חל כל שינוי ממשי ולהלן התוצאות.

גביע מדינה Top10

1. מוטי פרץ

2. איציק שחר

3. יאזן גזמאוי

4. עופרי גרטי

5. גיל שורץ

6. ירום אשד

7. ליאור ויסלברגר

8. יונתן טרוק

9. מאור כהנים

10. עמית ויצמן

אלוף האלופים Top10

1. איציק שחר 393 נק'

2. מוטי פרץ 380 נק'

3. יאזן גזמאוי 365 נק'

4. רז עכו 310 נק'

5. עופרי גרטי 306 נק'

6. דודי קורץ 295 נק'

7. מאור כהנים 278 נק'

8. יניב הרשקוביץ 253 נק'

9. ליאור ויסלברגר 239 נק'

10. רן בן-עזר 225 נק'

נהגת השנה - אלונה גלס

סופרפרו - השנה איציק שחר

פרו השנה - יאזן גזמאוי

רוקי השנה - רז עכו

אקספרט השנה - ליאור ויסלברגר



מירוץ גביע המדינה מסכם עוד עונת שיא של הקארטינג 4 פעימות. בחישוב כללי, מעל 90 נהגים לקחו חלק השנה במירוצים עם מעל ל-30 נהגים באופן קבוע בכל מירוץ. עונת 2023 - גדולה יותר ומותחת יותר, תיפתח כבר בתחילת ינואר והתכנית המפורטת ותאריכי המירוצים יפורסמו כאן באתר בימים הקרובים.






Comments


bottom of page