top of page

סיכום מירוץ סיום העונה באליפות הארץ בקארטינג 4 פעימות

מירוץ הנעילה של אליפות הארץ ROK Cup 4 פעימות 2022 הגיע למסלול בחיפה רק כדי לייצר לנהגים עוד לחץ מזה שהם כבר היו בו. לא פחות מ-39 משתתפים התייצבו למירוץ כשבסופו רק 4 יוכתרו כאלופים. שיטת המירוץ המסורתית במירוץ הנעילה היא 'גריד הפוך על הפוך', כזה שמציב קושי יחסי על מובילי הטבלאות - פיזי ובעיקר מנטאלי.

פרו

זהות האלוף היתה ידועה זה מכבר וכל שנותר ליזאן גזמאוי הוא לנסות ולהשיג כמה שיותר נקודות במאבק על תואר אלוף האלופים שם הוא מדורג שלישי אחרי איציק שחר ומוטי פרץ. והוא יעדיף לשכוח מהר ככל האפשר את המירוץ כשאחרי המוקדמות העפיל רק לגמר ג' וגם כרטיס הבונוס לגמר ב' אותו לקח לא שינה עבורו את המצב. אז המאבק נשאר בעיקר לרן בן-עזר המדורג שני מול ריקי פריקאו שאחריו, ועם סיכויים קלים גם לבאים בתור ליאור ויסלברגר ויונתן גוטמן. בן-עזר הבין מוקדם מאוד שככל הנראה זה יהיה תלוי יותר באחרים מאשר בו עצמו עם גמר ד' אליו הצליח להעפיל. פריקאו מצידו מזנק ראשון בגמר ב' עם סיכוי גדול להמשיך לגמר א' ואיתו ויסלברגר וגוטמן להם הסיכויים יותר קטנים. ואכן פריקאו מסיים ראשון, מקבל כרטיס בונוס ומסיים בסופו של דבר עם מספיק נקודות כדי לקחת מבן-עזר את המקום השני. גוטמן מצידו מסיים לפני ויסלברגר, אך עדיין חסרות לו 2 נקודות מולו בטבלה הסופית והוא מסיים חמישי.

Top 5 - Pro

1. יזאן גזמאוי 252 נק'

2. ריקי פריקאו 182 נק'

3. רן בן-עזר 178 נק'

4. ליאור ויסלברגר 161 נק'

5. יונתן גוטמן 15 נק'

אקספרט

הקטגוריה לגילאי 35 ומעלה או משקל 75 ומעלה הלכה וצמחה מאוד בשנתיים האחרונות עם 21 נהגים בעונה החולפת, מחציתם מקפידים שלא לפספס שום מירוץ. ורגע לפני עדכון תנאי הקבלה לקטגוריה (גיל 40+ או משקל 80+ החל מעונת 2023), יש כאלה שמבינים שהמירוץ הזה הוא הסיכוי האחרון שלהם להיכנס להיכל האלופים של קטגוריה זו. למעשה יוצא שפרט ליזאן גזמאוי, כל המדורגים ראשונים בקטגורית פרו נמצאים גם הם בדיוק באותו מצב גם פה. ערב המירוץ הסדר הוא רן בן-עזר (178 נק'), ריקי פריקאו (175 נק') וליאור ויסלברגר (157 נק') עם סיכויי התמודדות על הפודיום של עוד מס' נהגים בראשם בוריס פריאוברז'ינסקי ועידן קרן. אך מי שהורס לכולם הוא זאב קורן המתמיד שמצליח סוף סוף לסיים על הפודיום ראשון ולוקח להם את כל הנקודות. מה נשאר? כבר קראתם בפיסקה הקודמת - ריקי פריקאו מסיים לפני בן-עזר ולוקח ממנו את המקום הראשון בדיוק ברגע הכי חשוב וויסלברגר צובר מספיק נקודות כדי לא לאבד את המקום השלישי.

Top 5 - Expert

1. ריקי פריקאו 201 נק'

2. רן בן-עזר 190 נק'

3. ליאור ויסלברגר 176 נק'

4. יונתן גוטמן 166 נק'

5. בוריס פריאוברז'ינסקי 165 נק'

רוקיז

בקטגורית הנהגים המתחילים היו למעשה שני מאבקים עיקריים - מוביל הטבלה ערב המירוץ מאור כהנים מול רז עכו על האליפות ונדב בראון מול אביתר נרוב על המקום ה-3. נתחיל בבראון ונרוב כדי לשמור את המתח לסוף ויש למה לחכות. אחרי מקצי המוקדמות דורג נרוב ראשון בגמר ד' ושני מקומות אחריו בראון. על פניו זה לא מספיק ואכן נרוב מנצח את המקצה ומקבל את כרטיס הבונוס לגמר ג' בו אם יצליח יקבל עוד נקודות יקרות. לבראון נותר רק לקוות שפער הניקוד יספיק, ובסופו של יום זה אכן כך היות ונרוב מצליח לצמצם אולם עדיין חסרות לו 3 נקודות והוא יסתפק במקום ה-4. ומה עם המאבק על האליפות? הדירוג הקובע את הגמרים מציב את עכו בגמר א' הבכיר בעוד כהנים רק בגמר ג'. האם זה יספיק לצמצם את 12 הנקודות בינהם? כהנים מזנק שלישי במקצה, יודע שהוא חייב לעקוף נהג אחד לפחות על מנת לקבל את כרטיס הבונוס כי כל נקודה כאן קובעת. המירוץ אמנם נחוש, אולם כשיזאן גזמאוי (שכבר הוכתר למעשה כאלוף הפרו) לפניך, נחישות לבדה אינה מספיקה והוא מסיים שלישי צובר 18 נקודות יקרות. יספיק? גמר א' מגיע ונראה שיותר משעכו מרוכז במירוץ הוא מנסה לחשב את הניקוד. זה עולה לו במקום אחד כשאיציק שחר עוקף אותו, אבל הוא מתעשט ומגיב בשתי עקיפות משלו על יואב ארנון ופסח ג'וזף. הוא מסיים במקום השביעי הכללי, שני בקטגוריה עם 25 נקודות אחרי רומן קולומינצב שגם מנצח ולוקח לו את כל ניקוד הבונוס ועכשיו נותר רק לכסוס את הציפורניים שנותרו לו, וכך גם כהנים, ולהמתין לתוצאה הרשמית שתכלול את שקלול הקיזוזים רק כדי להבין שהם מסיימים שניהם עם אותו הניקוד - 224 בדיוק. שובר השיוויון במקרה כזה הוא מס' הנצחונות שהושגו בעונה כולה - 3 לעכו, 2 לכהנים. וזה מה שנקרא מהפך.

Top 5 - Rookies

1. רז עכו 224 נק'

2. מאור כהנים 224 נק'

3. נדב בראון 128 נק'

4. אביתר נרוב 125 נק'

5. רומן קולומינצב 119 נק'

סופרפרו

קרב האיתנים בקטגוריה הבכירה הוא כבר זמן רב בין איציק שחר האלוף הנצחי ומוטי פרץ שאחרי פרישה במהלך עונת 2021 החליט שהשנה הוא לא מוותר. שניהם מעפילים לגמר א' כשמוטי מזנק 4 ואיציק 9. נחסוך מיכם תיאור של כל 19 ההקפות במקצה המכריע, ונגיע ישר לדגל הסיום - מוטי מסיים באותו המקום בו זינק ואילו איציק מתקדם עם עקיפות מרהיבות שמוכיחות שוב את רמתו הגבוהה, אך מצליח להגיע רק עד למקום החמישי. הרצף נשבר, פרץ מוכתר לאלוף בקטגוריה הבכירה, ועכשיו ימשיכו שניהם יחד עם יזאן גזמאווי לנסות ולקחת גם את תואר אלוף האלופים. על הפרק שני מירוצים שיעניקו להם דירוג - המירוץ האחרון באליפות הסיבולת (29/11) ומירוץ גביע המדינה (10/12).

Top 5 SuperPro

1. מוטי פרץ 248 נק'

2. איציק שחר 220 נק'

3. עופרי גרטי 207 נק'

4. יניב הרשקוביץ 175 נק'

5. דודי קורץ 164 נק'

מתכוננים לעונת 2023

אליפות הארץ ROK Cup 4 פעימות תשיק את עונת 2023 כבר בחודש ינואר. הגידול במספר הנהגים מחייב התאמה של הליגה ופרט לשינוי בקטגורית אקספרט שהוזכר לעיל (40/80) נראה לידה של קטגורית Advance חדשה שתמוצב בין הרוקיז לפרו. והמשמעות היא ש-3 המדורגים הראשונים ברוקיז יוקפצו קטגוריה היישר לפרו בעוד שנהגי רוקיז שביצעו לפחות מחצית ממירוצי העונה או ניצחו לפחות במירוץ אחד יהיו אלה שיבססו את הקטגוריה החדשה.

קטגורית פרו תקבל כאמור 3 נהגים חדשים בעוד ששלושת המובילים שלה יעלו כיתה לסופר פרו. ויש עוד כל מיני שינויים קלים אותם נפרסם יחד עם לו"ז מלא של העונה ברגע שיהיה מוכן, ובינתיים נתרכז בשני המירוצים האחרונים של השנה סיבולת וגביע המדינה.




217 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page