עונת הקארטינג לשנת 2023 תיפתח כבר ב-6 בינואר עם המירוץ הפותח של אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות שיתקיים במסלול דן קארטינג רמלה. אחרי שיא עונתי שחווינו בשנה האחרונה, העונה החדשה תציג מספר עדכונים ותוספות על מנת להמשיך ולשפר את חווית הספורט המוטורי התחרותי לנהגים. העונה, כרגיל, תכלול 10 מירוצים החל מה-6 בינואר כאמור ועד נובמבר אשר יתפרסו בין המסלול של ראשל"צ, חדרה, רמלה, חיפה, חוצות המפרץ וירושלים. במקביל לאליפות הארצית תתקיימנה שתי אליפויות נוספות הנותנות דגש לסיבולת, האחת קבוצתית והשניה אישית. כל אחת מהן תתקיים בנפרד עם טבלת ניקוד עצמאית ואלופים משלה שיוכתרו בתום השנה. מירוץ גביע המדינה המסורתי יתקיים ב-9 בדצמבר והוא, יחד עם כל יתר המירוצים (19 במספר), יעניקו ניקוד גם בדירוג אלוף האלופים. להלן השינויים לעונה הקרובה:
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות: קטגוריה חדשה - Advance
השינוי - או יותר נכון תוספת, החשובה של העונה היא השקת קטגוריה חדשה בשם אדוונס. הקטגוריה תמוצב בין הרוקיז (נהגים חדשים) לפרו (נהגים בעלי ותק של שנה ומעתה שנתיים) כדי לתת מענה לטווח הרמות הרחב שנוצר בינהן. מצד אחד נהגים בעלי ניסיון קצר יחסית ומצד שני חזרתם של נהגי עבר להתחרות יצרו פערי רמות שונים, וזה מה שהביא אותנו לחשוב על פתיחת קטגוריה שתאפשר לנהגים עונת התנסות נוספת בה ימשיכו לצבור ניסיון מול נהגים שרמתם קרובה יחסית, אך בנפרד מהנהגים היותר חדשים. קטגורית אדוונס תכלול את כל נהגי הרוקיז של העונה הקודמת ואשר השתתפו לפחות במחצית ממירוצי העונה וכן נהגים שבמשך שתי עונות היו בקטגוריות הרוקיז ללא קשר למספר המירוצים בהם השתתפו. אלא שלא כל הרוקיז העונים לתנאים אלה יעברו לקטגוריה זו. שלושת המדורגים ראשונים - אלוף הרוקיז ושני סגניו, "יוקפצו" כיתה היישר לקטגוריית הפרו לשם הם יותר מתאימים. וכמובן, נהגי רוקיז שלא קיימו לפחות ממחצית מירוצי העונה ישארו כרוקיז עונה נוספת.
עדכונים לקטגורית Expert
הקטגוריה המיועדת לנהגים הבוגרים יותר תתעדכן על מנת להציע גם היא תנאים דומים ככל הניתן בין המתחרים וכעת היא תתייחס לכל הנהגים שגילם מעל 40 (במקום 35) ו/או משקלם מעל 80 (במקום 75). למי שפחות מכיר נספר שמדובר למעשה בקטגוריה "שקופה" אשר כוללת את כל נהגי כל הקטגוריות העונים על התנאים לעיל. כך למעשה יכולים לעמוד על הפודיום נהגי רוקיז לצד נהגים ותיקים ומנוסים בהרבה כפי שקרה בכל אחת מהעונות האחרונות. ואם נסתכל על העונה האחרונה - אלוף האקספרט גם סיים כסגן אלוף הפרו. רק נציין שנהגי קטגורית העל סופרפרו אשר סיימו את העונה באחד משלושת המקומות הראשונים אינם יכולים להיכלל בקטגורית האקספרט וכמו כן מי שהיה אלוף האקספרט בשנתיים האחרונות אף הוא לא יכלל.
ה-SuperLeague
מדובר בליגה במתכונת חדשה לגמרי כמותה טרם התקיימה כאן, כאשר הסיבולת האישית של כל נהג היא שתבוא לידי ביטוי. הליגה תכלול 4 מירוצים שיתפרסו לאורך השנה בהפרש של כחודשיים בינהם. שיטת המירוץ תכלול 3 מקצי נהיגה באופן הבא:
מקצה דירוג A - כל הנהגים יעלו למקצה בן 4-5 הקפות (תלוי מסלול) במטרה לקבוע את הזמן המהיר ביותר. הדירוג בתום המקצה יעניק נקודה אחת לנהג המהיר ביותר, 2 נקודות לבא אחריו, 3 נקודות וכן הלאה בהתאם למספרם של כל המשתתפים.
מקצה דירוג B - כל הנהגים יעלו למקצה מדידות זמנים נוסף של 7-10 הקפות כשהפעם בעוד שהנהג המהיר ביותר מקבל נקודה אחת בלבד, המדורג שני מקבל 3 נקודות והבא אחריו 5 וכן הלאה.
מקצה גמר 30 דקות - שקלול ניקוד הנהגים יקבע את דירוגם לגמר כאשר הנהג עם הניקוד הנמוך ביותר יזנק מעמדת הפול-פוזישן וכל השאר אחריו. במידה ויהיו יותר נהגים ממספר קארטים במסלול, אזי כפי שקורה באליפות הארץ גם כאן יחולקו הנהגים לגמר א' (המדורגים גבוה יותר), גמר ב' וכן הלאה. המקצה כאמור יכלול נהיגה של 30 דקות רצופות כשכאן המטרה היא לקבוע כמה שיותר הקפות. כאמור התכנית היא לקיים 4 מירוצים, כאשר בכל אחד מהם יצבור הנהג ניקוד אליפות כשבסוף העונה יוכתר כאלוף הנהג שצבר את הניקוד הרב ביותר (כמובן לאחר קיזוז התוצאה הנמוכה ביותר העונה). ניקוד יוענק למשתתפים גם בדירוג אלוף האלופים.
ליגת מירוצי הסיבולת
השינוי שקיבלה הליגה במירוץ האחרון שלה ב-2022 הכניס ממד נוסף שהעלה את רמת התחרות והחוויה ועל כן הוא ימשיך גם לעונה הבאה עם עוד ליטושים קלים ועם מירוץ אחד מיוחד. בסך הכל תכלול העונה ארבעה מירוצים, שלושה מהם בני שעתיים מהזינוק לדגל השחמט ועוד מירוץ אחד שלא יוגדר בזמן אלא במרחק - 500 הקפות. מירוץ זה יתקיים במסלול רמלה בחודש מאי, החודש בו מתקיים מידי שנה מירוץ האינדי 500 המסורתי ומכאן הרעיון המיוחד. גם כאן תהיה טבלת אליפות נפרדת לליגה והניקוד ינתן ספציפית לכל נהג (עם קיזוז של מירוץ אחד). על מנת להיות מוכתרים יחד כאלופים (או סגנים), על נהגים לנהוג יחדיו כקבוצה לפחות ב-3 מירוצים. ובמקביל, הנהגים יצברו ניקוד בדירוג אלוף האלופים. להלן עיקר כללי ליגת הסיבולת:
- מינימום נהגים בקבוצה - 2
- מקסימום נהגים בקבוצה - 4
- מינימום חילופים - אין (אך כל נהגי הקבוצה הרשומים חייבים לנהוג)
המירוץ הגדול - גביע המדינה
ה-09 בדצמבר 2023 יהיה יום חג תרתי משמע. לצד חגיגות החנוכה, נחגוג כולנו את האירוע המסכם של העונה שיקבע האם יהיה לנו מחזיק גביע חדש בקארטינג שיוכתר בסופו של יום המירוץ. בהתאם למסורת, טקס הפודיום ילווה בטקס הכתרת אלופי כל הליגות והקטגוריות וכמובן מצטייני העונה בכל קטגוריה ואת המדורג 1 בדירוג אלוף האלופים.
דירוג אלוף האלופים
העדכונים שהכנסנו לשיטת הדירוג בהחלט הוכיחו עצמם ויצרו תחרותיות שהגיעה עד למירוץ האחרון של השנה. שיטת הניקוד תיגמלה כל נהג ביחס ישיר למספר המשתתפים במירוץ ונמשיך כך גם בשנה הבאה. שינוי אחד שכן יהיה הוא החלת שיטת הקיזוז גם בדירוג הנ"ל ולכל נהג יקוזז הניקוד הנמוך ביותר שצבר במסגרת מירוץ בכל אחת מהליגות - אליפות הארץ, סופרליג וסיבולת. הדירוג הסופי יקבע כאמור מי יהיה אלוף האלופים לשנת 2023 ומי יהיו נהגי השנה בכל אחת מהקטגוריות - סופרפרו, פרו, אדוונס, רוקיז, אקספרט וכמובן מי תהיה נהגת השנה.
לוח מירוצים עונת 2023 קארטינג 4 פעימות
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות
06/01 - חיפה
10/02 - חוצות
17/03 - רמלה
28/04 - ראשל"צ
02/06 - חדרה
30/06 - ראשל"צ
21/07 - ירושלים
22/09 - חדרה
20/10 - ראשל"צ
24/11 - חיפה
סופרליג קארטינג
17/01 - רמלה
04/04 - ראשל"צ
13/06 - חדרה
12/09 - ראשל"צ
ליגת מירוצי סיבולת
28/02 - חיפה
16/05 - חדרה (500 הקפות)
11/07 - ראשל"צ
07/11 - רמלה
המירוץ הגדול - גביע המדינה
09/12 - חיפה
*יתכנו שינויים בלו"ז
Comments