גיא אלבג רושם בדפי ההיסטוריה של הספורט המוטורי הישראלי עוד הישג ענק, וללא ספק אחד מהגדולים ביותר שרושם נהג ישראלי בקארטינג המקצועני העולמי. אלבג מסיים במקום השני במירוץ ה-ROK Cup SuperFinal, אליפות העולם למנועי ה-2 פעימות של Vortex ROK, בקטגורית ה-Senior ROK הנחשבת לאחת מהתחרותיות ביותר. זו השנה ה-12 בה משתתפת ישראל בגמר העולמי של ROK, והפעם השלישית בה נמנה אלבג על הנבחרת הישראלית.
סוף השבוע התחיל לא כמו שאלבג קיווה ורצה. ימי האימונים שהתקיימו על מסלול יבש היו שונים לחלוטין מיום הגשם שקיבל את פני הנהגים עם תחילת המקצים התחרותיים ונמשכו לאורך כל סוף השבוע. אלבג דורג רק במקום ה-30 מתוך 90 נהגים, מה שמיקם אותו רחוק מאוד מהשורה הראשונה בזינוק לכל אחד מהמקצים המוקדמים. מכאן, אלבג ריכז את כל הניסיון שצבר בשנים האחרונות, ויחד עם קבוצתו GSR מיקד את הפוקוס במרדף קדימה בימי התחרות הבאים. את המקצה הראשון הוא מסיים במקום הרביעי אחרי 6 עקיפות, במקצה השני הוא מסתפק בשתי עקיפות בלבד כדי לסיים שמיני ובמקצה השלישי הוא עוקף שלושה כדי להתמקם שביעי. ביום הבא, עדיין תחת הגשם, שני מקצים נוספים ממתינים לאלבג. את הראשון שבהם הוא מסיים במקום השמיני עם שתי עקיפות ובמקצה האחרון הוא מוציא את הכל על המסלול ומסיים שלישי אחרי לא פחות משבע עקיפות. שקלול הניקוד של כלל המקצים הנ"ל מקפיץ את אלבג לתוך העשיריה כשהוא מדורג כעת 9 מבין 90 הנהגים, שיפור של 21 מקומות ביחס למקומו לאחר מקצה הדירוג.
למי שפחות מכיר את שיטות המירוץ בקארטינג העולמי, נסביר כי כל המקצים הנ"ל הם רק חצי מהדרך לפודיום. כעת, עומד לפניהם שלב ה-Pre-Final, חצי הגמר אם תרצו, אליו מעפילים רק 72 המדורגים הראשונים (כלומר עבור 18 נהגים המירוץ נגמר) אשר מחולקים לשני מקצים מהם יעלו לגמר 36 בלבד. אלבג מוצב במקצה B כשהוא מזנק חמישי, ותחת הגשם שממשיך לרדת הוא מסיים במקום השני. תוצאה זאת, נכנסת לשקלול הסופי של כלל התוצאות עד כה אשר יקבע את זהות ודירוג הנהגים לגמר הגדול ממנו יצאו אלוף העולם וסגניו. אלבג שוב מוצא את עצמו מזנק מהמקום החמישי למקצה האחרון והחשוב מכולם. הוא מזנק היטב וכבר עוקף, אלא שתאונה מאחור מוציאה את שלט ה-SLOW הצהוב שמורה למוביל המירוץ לשמש כמכוניות הבטיחות עד שהדגל הירוק יסמן להם לחזור ולהדביק את הדוושה לרצפה. בדיעבד, יתכן וההקפות הללו הן שמנעו ממנו את תואר האליפות שכן מייד אם חזרת הקצב המהיר הוא המשיך לעקוף עד שהתברג שני ומשם קבע הקפות מהירות בזו אחר זו כולל את ההקפה המהירה במירוץ. עם ההקפות בזו אחר זו הצטמצם הפער מהמוביל שבינתיים ברח בזמן שהאחר היה עסוק בלעקוף, עד לכדי 1.9 שניות בסיום ויתכן מאוד שאלמלא אותן הקפות בטיחות הפער היה צמוד יותר עד כדי עקיפה למקום הראשון כשכזכור הוא זינק חמישי.
עבורנו מדובר בסוג של סגירת מעגל. אלבג שהחל דרכו ב'אקדמיה למירוצים וקארטינג' והתחרה באליפות ישראל ROK בקטגורית 'מיני רוק' לילדים (8-12), 'ג'וניור רוק' לנערים (12-15) ו'סניור רוק' לנוער ובוגרים (15 ומעלה), חובר לקבוצת האחות שלנו GSR לאחד ממירוציו האחרונים בקארטינג המקצועני וזאת לקראת המעבר לשלב הבא – הפורמולה 4. לפניו עוד מירוץ חשוב אחד במסגרת המשחקים המוטוריים של ה-FIA שיתקיים בשבוע הבא בוולנסיה ספרד, שם הוא ייצג אותנו בקטגורית הסניור 2 פעימות. לאור כל הניסיון של אלבג בשנים האחרונות ובטח ובטח עם תואר סגן אלוף העולם הטרי, אין יותר מתאים ממנו מלשאת את דגל ישראל באירוע שכזה. יחד עם הדגל, תמונתה של אחותו לירי הנמנית בין 101 החטופים בעזה תלווה גם כן את אלבג שמקפיד להצטלם איתה כשהוא על הפודיום בדיוק כפי שעשה כעת, אבל יותר מהכל אנו מקווים לשובה במהרה לזרועות המשפחה.

Comments