top of page

נהג מירוצים - השלבים

הדרך לתואר אקדמי מתחילה בגן, שם לומדים לשחק. ואז שלום כיתה א', חטיבת ביניים, תיכון עד להחלטה אם ולאיזו אוניברסיטה ללכת. ככה גם בעולם המירוצים - אחרי שמשחקים, מחליטים אם רוצים גם ללמוד לנהוג באמת. אז מה הדרך המקצועית ביותר להפוך לנהג מירוצים? נעשה לכם קצת סדר.

 

אנחנו מאמינים גדולים בקארטינג וזה לא שהמצאנו את הגלגל. כל נהגי המירוצים בעולם התחילו בקארטינג. תשאלו את מקס ורסטפן (אלוף אירופה ואלוף עולם בגיל 13), שארל לקלר (אלוף עולם בגיל 14), לאנדו נוריס (אלוף אירופה ואלוף עולם בגיל 14) ועוד. בשונה מהעולם, תחום הספורט המוטורי בישראל קצת יותר מורכב בשל אילוצים המיוחדים למדינה שלנו ולכן אנו ב'אקדמיה למירוצים וקארטינג' פיתחנו מסלול לימודים יחודי שכבר פועל בהצלחה יותר מעשר שנים והינו האפקטיבי ביותר לתנאים שלנו, ובסופו של דבר מאפשר להפיק את המקסימום מכל נהג ולא משנה בן כמה הוא. תשאלו את כל מי שהתחיל אצלנו: רועי מיוחס - אליפות אירופה GT4, אריאל לוי - אליפות גרמניה פורשה קאפ, נוה טלאור - אליפות אירופה נאסקאר ועוד.

שלב א - בית ספר יסודי - קארטינג 4 פעימות

מתחילים בקורס סטייג'1, קורס מקיף שמלמד את הבסיס לנהיגת המירוצים ומותאם אישית לכל נהג בכל גיל ובכל רמה. ממשיכים עם קבוצות האימונים שלנו שמאפשרות לנהגים להמשיך ולשפר את רמתם לצד נהגים ברמות נהיגה שונות, חלקם כבר מתחרים פעילים במירוצים.

שלב ב - חטיבה - מירוצי 4 פעימות וקורס 2 פעימות

כשרמת הנהיגה תאפשר זאת - הן ספורטיבית והן בטיחותית, הנהג יכול להצטרף לסבב אליפות ישראל בקארטינג, עדיין 4 פעימות. הסבב סופר תחרותי ומשתתפים בו כ-40 נהגים בכל מירוץ. הנהגים מחולקים לקטגוריות בהתאם לרמה וניסיון כך שעל המסלול כל התנאים שווים. במקביל ניתן להתחיל בצעדים הראשונים בקארטינג 2 פעימות עם קורס סטייג'2, המעבר המקצועי ביותר שמאפשר לנהג להבין ולהתאים עצמו לקארטים הסופר מהירים שלנו במסלולים הגדולים. כמה מהירים? תמשיכו לקרוא.

שלב ג - תיכון - אימוני 2 פעימות

אליפות הארץ בקארטינג 2 פעימות מקיימת את מירוציה במסלולים פצאל וערד. מעל ק"מ להקפה בכל מסלול בקצב נהיגה שלרוב מהיר הרבה יותר ממכוניות הספורט שנוסעות באותם המסלולים. כמה מהיר? במסלול הבית שלנו בפצאל למשל המהירות המירבית נושקת "רק" ל-110 קמ"ש, אבל מהירות ההקפה הממצועת כמעט 90! עכשיו מבינים למה צריך להשקיע ולעשות את כל הדרך? האימונים מתקיימים לרוב בסופי שבוע, כ-5 שעות ברוטו לכל אימון בהם נוהגים נטו בין שעה לשעתיים. מה בשאר הזמן? מאמני האקדמיה מלמדים, מסבירים, מתקנים, מכוונים - גם את הנהג וגם את הקארט לתוצאה המיטבית.

שלב ד - אוניברסיטה - מירוצי 2 פעימות ואפילו מכוניות

זוכרים? 110 קמ"ש טופ ספיד בגובה של ס"מ מהאספלט? אז ברגע שהנהג מבין שהדרך הארוכה שעשה יכולה להביא אותו לכאן בזמן הכי מהיר מקצועית, כל שנשאר לו הוא להחליט איזה מספר מתחרה הוא רוצה על הקארט. אבל לא רק קארטינג כי גם מעבר למירוצי מכוניות יכול להתבצע עכשיו כשארגז הכלים האישי שלך מכיל את כל מה שהיית צריך וחייב ללמוד בדרך המקצועית ביותר אם אתה רוצה תוצאות. ואנחנו באקדמיה נוכל להתאים עבורך כל חבילת שירות ואימון שתרצה. וגם את האופציה להתחרות במירוצים בחו"ל.

אתה שואל עכשיו כמה זמן אתה צריך לעבור את כל התהליך? זה מאוד אינדיבידואלי ומשתנה בין אדם לאדם אבל בגדול, זה יכול להתבצע מהר מאוד אם אתה מבין שזאת הדרך הנכונה. אין מה לעשות, קיצורי דרך יעלו לך בסוף הרבה יותר ויוציאו אותך מהמסלול תרתי משמע.

עוד שאלות?

- לפני זה, שאלה חשובה - יש גם בנות?

* בהחלט! יש לא מעט בנות פעילות כנהגות מירוצים בספורט המוטורי בישראל. למעשה, יש בנות כמעט בכל קורס שאנחנו פותחים.

 

מה כולל קורס סטייג' 1?

הקורס הוא מפגש אחד של 4 שעות. מתחילים בכשעה של לימוד תיאורטי ואחריו עוברים לחלק המעשי - נהיגה. לאחר כל מקצה נהיגה מתרכזים בכיתה וכל נהג מקבל מהמאמנים את הפידבקים הרלוונטיים עבורו על מנת להתקדם בקצב המתאים לו. ממקצה למקצה עולה הרמה ואיתה גם המהירות.

 

וקבוצת האימון?

רמת הנהגים בקבוצת האימון מגוונת החל מכאלה שרק סיימו את הקורס ועד נהגים שמתחרים באליפות הארץ. כאן כבר נוהגים על קארטים "פתוחים" ובפועל נוהגים בתנאים הדומים למירוץ. אורכו של כל אימון כשעה וחצי וכמו בקורס, בין מקצה למקצה נותנים המאמנים את הפידבקים הרלוונטיים לכל נהג.

 

כמה אימונים צריך כדי להגיע למירוצים או ל-2 פעימות?

לאחד ייקח שבועיים ולאחר ייקח חודשיים. כל אחד עם הפוטנציאל האישי שלו. אבל לא לשכוח, גם כשהתקדמתם אסור להפסיק להתאמן. גם מסי ורונאלדו מתאמנים כל יום.

 

מקבלים רישיון?

אין כזה דבר רישיון ל-4 פעימות. הנהג מקבל ידע וצובר ניסיון מקצועי והם אלה שיאפשרו לו בסופו של דבר להתקדם גם לתחרויות. בשביל לחדד את העניין - להשתתף בתחרויות לא צריך רישיון, צריך יכולת נהיגה בתנאים הנדרשים. רישיון נדרש רק ב-2 פעימות ועל כך בהמשך.

 

מה טווח הגילאים?

מגוון. החל מגיל 10 ועד בכלל כאשר הגיל הממוצע בפועל הוא בסביבות ה-20.

וליותר קטנים?

פיתחנו באקדמיה תוכנית מיוחדת בה הם מתחילים לנהוג בחוג המותאם להם. פעם בחודש הנהגים עוברים ראיון אישי לאחריו מחליטים יחד עם ההורים אם להקפיצם לקבוצה המתקדמת או להמשיך בקצב שלהם.

האם אפשר ישר להתחיל ב-2 פעימות?

בגדול - כן. בהיגיון - קארט 2 פעימות מחייב יכולת נהיגה גבוהה על מנת להפיק ממנו את המקסימום האפשרי, יכולת שנלמדת ב-4 פעימות בצורה מקצועית. ללא יכולת זאת, הפוטנציאל יהיה נמוך יותר לצד סיכויים גבוהים יותר שלא לשלוט בקארט בצורה אופטימלית מה שעלול להביא לתאונות ונזקים יקרים. ככלל, 2 פעימות יקר יותר מ-4 פעימות אז גם בשקלול העלות תועלת אין מה להשוות את שכר הלימוד.

וכדי להתחרות ב-2 פעימות?

תחום ה-2 פעימות מפוקח ע"י חוק הנהיגה הספורטיבית. זה אומר שאימונים יוכלים להתקיים חוקית רק בתנאי החוק הנדרשים כאשר הקארט והנהג חייבים ברישיון מירוצים של משרד הספורט. נהג ללא רישיון יכול להתאמן ובתנאי שהוא עושה זאת במסגרת גוף רשמי המחזיק בתעודות הנדרשות, כמונו, אחרת הוא עובר על החוק. הנהיגה אפשרית החל מגיל 8, בהתאם לתקנות החוק לגילאים והספקי מנועים. כמו כן, 2 פעימות מחייב שימוש בציוד נהיגה תקני - קסדה, חליפת מירוצים, נעליים, כפפות וכו'

וקארט 2 פעימות?

האקדמיה למירוצים וקארטינג' היא נציגת OTK בישראל, יצרנית שלדות Tony Kart, Kosmic, Exprit, Lando Noris ועוד ומנועי Vortex ROK, הטובים בעולם ואלופי ישראל (וגם אלופי עולם ברצף בשנים האחרונות). אנו מעמידים לרשות הנהגים את האופציה לשכור קארט מוכן לאימונים ומירוצים כמו גם לרכוש קארט חדש מהניילונים או משומש בהתאם לתקציב.

 

ומי המאמנים?

מאמני האקדמיה הם נהגי מירוצים בעבר ובהווה בעלי ניסיון מקצועי רב שנים, שעברו בעצמם את כל הדרך והגיעו להצלחות וצברו תארים, חלקם גם בחו"ל.

כמה זה עולה?

אם אתה מבין שיש רק דרך אחת מקצועית להפוך לנהג מירוצים אמיתי, כל מה שנשאר לך זה ליצור איתנו קשר באתר או בטלפון. בהצלחה!

לשאלות ופרטים נוספים - צרו איתנו קשר

תודה, נציגנו יחזרו אליכם בהקדם

bottom of page