top of page

מאז הגעת הקארטינג לישראל אי שם באמצע שנות ה-90, היוו ליגות קארטינג 4 פעימות כרטיס הכניסה לכל מי שעשה את צעדיו הראשונים בספורט המוטורי. אליפויות ארציות ומקומיות לצד מירוצי סיבולת ארוכים תמיד משכו עוד ועוד נהגים אל הספורט, חלקם המשיך ל-2 פעימות וחלקם למכוניות. למעשה, כל נהגי המירוצים הישראלים שמתחרים כיום בחו"ל התחילו ב-4 פעימות.

 

כיום מרוכזת פעילות ה-4 פעימות התחרותית בליגה מרכזית אחת - אליפות הארץ בחסות ספארקו אותה מארגן ירון אדרי. זאת ליגת המירוצים הוותיקה בישראל והיא מתקיימת ברציפות מאז שנת 2006 כאשר במשך כל התקופה הזאת נותנת החסות לליגה היא ספארקו ישראל. המבנה המיוחד של הליגה כולל שלוש קטגוריות: פרו - נהגים בעלי ניסיון; רוקיז - נהגים מתחילים; מאסטרז - נהגים בגילאי 35 ומעלה או משקל 75 ומעלה.

 

שיטת המירוצים הייחודית לליגה זאת מאפשרת לנהגים המתחילים לנהוג לצד הנהגים הוותיקים ובכך ללמוד מהם ולשפר את נהיגתם באופן עקבי ממירוץ למירוץ. עונת מירוצים מתחילה מידי שנה בחודש ינואר ונמשכת כעשרה חודשים בהם מתקיימים בין 8 ל-10 מירוצים. בכל מירוץ צובר כל נהג נקודות אליפות בהתאם למקום בו דורג לצד נקודות בונוס מיוחדות ובסוף העונה מוכתרים אלופי הארץ וסגניהם בכל אחת מהקטגוריות.

 

לצד האליפות הארצית מתקיימת ליגה ייחודית נוספת לקבוצות - אליפות סיבולת זוגות. המיוחד בליגה זאת הוא שמדובר במירוץ שאורכו שעתיים רצוף כאשר בכל קבוצה שני נהגים אשר חולקים בינהם את הקארט ואת זמן הנהיגה. מירוץ ארוך שכזה לצד חילופי הנהגים מייצר תחרות מעניינת מאוד עם אסטרטגיות שמשתנות ללא הרף וממש עד לסיומו קשה לדעת מי הקבוצות שתעמודנה על הפודיום. עוד מירוצים מעניינים שמתקיימים מידי פעם הם מירוצי סיבולת קבוצתיים למשך 3 שעות ויותר, מירוצי סיבולת אישיים כגון מירוץ 'קארבון מן' בהם נדרש נהג אחד לנהוג זמן רב ללא חילוף וללא הפסקה ומירוץ גמר גביע המדינה לנהגי מירוצים המתקיים מידי חודש דצמבר בו שיטת המירוץ כוללת לא מעט מקצי נהיגה - דירוג, מוקדמות, חצאי גמר וגמר.

איך מצטרפים

איך מצטרפים?

הכניסה לליגה מתאימה לבוגרי קורסים ואימונים אשר רמת נהיגתם טובה מספיק כדי להתחרות. עונת המירוצים הראשונה תהיה בקטגורית הרוקיז למתחילים (או מאסטרז במקרה של בוגרים) שם ניתן יהיה לצבור ניסיון לקראת עליה לקטגורית המקצוענים - פרו. המירוצים לצד המשך האימונים השבועיים יאפשרו לכל נהג להפיק את המקסימום מכשרונו האישי ומי יודע, אולי גם הדרך ל-2 פעימות ואולי אף מכוניות תתקצר עבורו משמעותית.

bottom of page