קארטינג אליפות הארץ 2025 - מירוץ מס' 9
- האקדמיה למירוצים

- 1 בנוב׳
- זמן קריאה 4 דקות
אליפות ישראל ROK קאפ 4 פעימות 2025 היא אולי עונת המירוצים המותחת אי פעם מאז היווסדות הליגה אי שם לפני כשני עשורים . בקטגורית הסופר-פרו נמצאים נהגי הקארטינג מהטובים בישראל כיום, כשבין מקום ראשון לרביעי מפרידות רק 12 נקודות כשאותם ארבעה גם מוליכים את דירוג אלוף האלופים. מובילי קטגורית המשנה פרו בהחלט היו יכולים להתברג גם הם במעלה הקטגוריה הבכירה וגם בקטגורית האדוונס יש כמה נהגים ששווים קטגוריה גבוהה יותר. ומה עם הרוקיז, הנהגים היותר חדשים? גם כאן יש לא מעט כישרונות שהראו דומיננטיות יחסית כבר בעונתם הראשונה, כשבאופן גורף מדובר בקטגוריה הגדולה ביותר מדי מירוץ. ובטרם נבין מה מצבנו ערב מירוץ נעילת העונה שיתקיים בנובמבר, בואו נתמקד באירועי המירוץ האחרון.
ככל שהעונה מגיעה לסופה, ובעיקר לאור התחרותיות הגדולה לעיל, אסטרטגית ה-'Hero or Zero' תופסת יותר ויותר מקום על הגריד. 'הכל או כלום' קוראים לזה בעברית ופשוטו כמשמעו – להשתמש בכל האמצעים גם הכשרים פחות או שנגלה שיותר נהגים מקדימים אותנו בדירוג. תחת הידיעה והניסיון, שלושה שופטים פוזרו בשטח המסלול בראשל"צ ולכולם הייתה מספיק עבודה כשקשה מכולם עבד שלט הענישות. אזהרות רבות לצד ענישות מיקום טרפו לבסוף את הקלפים עבור לא מעט נהגים כשחלקם מצליח אם האסטרטגיה הלא מתפשרת להתברג בגמר א' הבכיר וחלקם מצליחים פחות ומתדרדרים לאחור. מי שבסופו של דבר שם את עצמו בעמדת הפול-פוזישן לגמר הבכיר הוא גיל שורץ שבחר באסטרטגיה סולידית שבמקרה דנן גם עזרה לו להתקדם מדי מקצה וגם להנות מרקורד נקי של ענישות. נועם לביא מתברג במקום השני ואחריו עידו שדה כשלשניים אמנם ניקוד זהה, אלא שלביא מקדים את מוביל האדוונס בזכות מאית שניה בשובר השוויון הוא זמן ההקפה המהירה. וזוכרים שאמרנו שהכל מאוד צפוף? אז כל ארבעת מובילי הסופר פרו העפילו לגמר א'.
עם אותה אסטרטגיה מחושבת שורץ עולה למקצה כשלפניו 19 הקפות. לביא מצידו מאוד רוצה לעקוף, אך עצם הידיעה שהניצחון בקטגוריה שלו (פרו) מובטח לו כמעט באופן ודאי הוא בוחר לא להיות תקיף ורק לחכות להזדמנות אגב מניעה מאחרים לעקוף אותו כי בכל זאת, יש ברקע גם את דירוג אלוף האלופים. ומאחורה כל הבלגן חוגג ובעיקר בין אותם נהגי סופר-פרו להוציא שורץ שמוביל בחוד. אביתר נרוב מוביל הקטגוריה מזנק חמישי והוא בעקביות מטפס עד למקום השלישי כשיונתן טרוק (שני בקטגוריה) מזנק שביעי ומתקדם גם הוא כשהוא לא נותן ליריבו הכי צמוד העונה להתרחק ממנו. הוא חייב לסיים לפניו אם הוא רוצה לשפר את סיכוייו לסיים את העונה כאלוף. גרישה בוזוב (שלישי בקטגוריה) מזנק אמנם מהמיקום הטוב מבין השלושה – רביעי, אך הוא מאבד מקומות אגב צבירת 2 אזהרות שבסופו של מירוץ תוריד אותו עוד מקום אחד בדירוג הסופי.
אבל לא רק נהגי סופר-פרו יש כאן, ולמעשה נציגים מכל הקטגוריות העפילו לגמר א' אפרופו כמה מותחת וצמודה העונה זאת. לביא כאמור מקטגורית הפרו (מדורג שני) ואחריו שדה שמוביל את האדוונס מזנקים בשלישיית החוד. כפיר סעיד הרוקי מזנק שישי ואמיר וינשטוק האקספרט שמיני. שני רוקיז נוספים יש בגמר הזה קורן דה גרסיה ויונתן אבטבול אליהם מצטרף מוביל האקספרט והמדורג שני בפרו דור מלכה שהעפיל לגמר א' אחרי שבגמר ב' הקדים את עופרי גרטי ואורי ויזנטל וסיים ראשון. וואוו, מובן בהחלט למה כולם נלחמו במלוא הכוח בשלבים המוקדמים.
שורץ בסופו של יום מנצח את המירוץ ומראה שגם נהיגה שקולה ופחות אגרסיבית יכולה לתת את מלוא הניקוד אם עושים אותה נכון. לביא מסיים שני וטרוק שמצליח לבסוף להקדים את נרוב מסיים שלישי. בחלוקה לקטגוריות, נרוב מסיים שלישי בסופר-פרו אחרי שורץ וטרוק כשלביא ראשון בפרו ואחריו מלכה ונועם פרידלנדר שלא העפיל לגמר א'. שדה למרות שזינק ראשון מבין נהגי האדוונס, מסיים שלישי כשמקדימים אותו גיא מי-פז ואמיר וינשטוק. קורן דה-גרסיה שרק הצטרף במחצית השנייה של העונה ממשיך להראות שיפור מתמיד והוא מסיים שני כשאחריו סעיד ואבוטבול. נשארנו עם האקספרט הוותיקים שם מלכה לוקח את הגביע היותר גדול ואחריו וינשטוק ויורי צוגלין.
דירוג אלוף האלופים
בהשלכה ישירה של טבלת קטגורית הסופר-פרו והמירוץ האחרון בכלל, המתח בשיאו גם בדירוג אלוף האלופים אלא שזה לא יעצור במירוץ הבא אלא ימשיך לאגור את תוצאות שאר המירוצים שנותרו עד סוף השנה. גם כאן מוביל אביתר נרוב אלא שלרשותו קצת יותר אוויר לנשימה מיונתן טרוק המדורג שני בדמות פער של 11 נקודות. טרוק עצמו בכלל היה במקום השלישי ערב המירו. כשגרישה בוזוב מפריד בינו ולנרוב, אלא שתוצאות המירוץ האחרון הניבו לו יותר נקודות כדי להחליף איתו מקומות וזאת בזכות נקודה אחת בלבד לטובתו. גיל שורץ מדורג רביעי בפיגור של 19 נקודות ומכאן והלאה המרווח כבר יותר גדול. ירום אשד בפיגור של 80 נקודות ואחריו עידו שדה ונועם פרידלנדר. מי שמאבדים מקומות בעקבות המירוץ הם איציק שחר שלא השתתף ויורד 3 מקומות אל המקום התשיעי ושרה עמיר שכן השתתפה, אך תוצאה לא טובה מורידה אותה מקום אחד מחוץ לעשירייה הפותחת כשמי שמחליף איתה מקום הוא דור מלכה.
מירוץ אחד בלבד נותר לסיום עונת 2025 של אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות. זה יתקיים ב-28/11 במסלול חיפה (כיוון הפוך) כאשר באופן מסורתי שיטת המירוץ תהיה 'גריד הפוך על הפוך'. שיטה זאת מעלה את רף הקושי ככל שהנהגים מדורגים גבוה יותר מה שמביא לצפיפות אפילו יותר גדולה בין מדורגי החוד. אבל עוד קודם עומד בפני המתחרים עוד מירוץ אחד, האחרון בליגת ה-SuperLeague שיתקיים במסלול חדרה (כיוון רגיל) ב-11/11. ואת יתר המירוצים עד לתום השנה תוכלו לראות בהמשך.
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, מנצחי מירוץ מס' 9
Top5 – סופר-פרו
גיל שורץ
יונתן טרוק
אביתר נרוב
גרישה בוזוב
עפרי גרטי
Top5 – פרו
נועם לביא
דור מלכה
נועם פרידלנדר
עומר כהן
פיודור אריפולין
Top5 – אדוונס
גיא מי-פז
אמיר וינשטוק
עידו שדה
איתן רז
ניר מי-פז
Top5 – רוקיז
קורן דה-גרסיה
כפיר סעיד
יונתן אבוטבול
אורי ויזנטל
נח בבלי
Top5 – אקספרט
דור מלכה
אמיר וינשטוק
יורי צוגלין
עומר כהן
ניר מי-פז
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים
28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (כיוון הפוך, גריד הפוך על הפוך)
אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים
11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה
כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025
מירוץ סיבולת 500 – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה
מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה





















































































































































































































תגובות