פסגת דירוג ה-Top100 קיבלה תפנית בחודשיים האחרונים עם חזרתו של איציק שחר למסלול המירוצים. קצב צמצום הפער בינו ובין עופרי גרטי המדורג שני הלך והתמתן בזמן הזה, אם כי הוא עדיין פועל לטובתו של גרטי שבתום חודש יולי נמצא מרחק של 52 נקודות משחר, זאת לעומת 79 נקודות בחודש שעבר ולמרות שהחסיר החודש מירוץ מבין השניים שהתקיימו ביולי - המירוץ החמישי של סבב ה-Super League ומירוץ גביע הקיץ. ואם נקפוץ רגע קדימה לחודש הנוכחי, באוגוסט עתיד להתקיים מירוץ אחד בלבד – 'בית-ברל 500', אלא שמירוץ זה יעניק ניקוד משולש כלומר כל אחד מנהגי הקבוצה המנצחת עתיד לקבל מעל ל-30 נקודות (תלוי במספר הקבוצות המשתתפות) לעומת 3 בלבד לנהגי הקבוצה שבמקום האחרון. מחיקת המירוץ הרחוק ביותר רלוונטית רק לשחר שיאבד 20 נקודות כך שהמהפך יכול שנמצא מעבר לפינה. אלא כדי שזה יקרה גרטי חייב לנצח ושחר יצטרך לסיים הרחק מאחור. מה ההימור שלכם?
הפער בין מוטי פרץ המדורג שלישי ליניב הרשקוביץ הרביעי עמד בחודש שעבר על 78 נקודות וכעת הוא הצטמצם ל-59. זה יכול היה להיות טוב יותר להרשקוביץ אלא שהוא נעדר בעל כורחו ממירוץ ה-SuperLeague האחרון. שמועות באוויר מלחששות כי פרץ עתיד להשתתף במירוץ ה-500 כך שהרשקוביץ שכבר נרשם למירוץ, יצטרך לסיים לפניו כדי שהפער ימשיך להצטמצם. ואם נמשיך לתחזית להמשך העשירייה הראשונה, בין מקומות 5 (דודי קורץ) ו-6 (יורי צוגלין) לא צפוי להיות שינוי בקרוב וכך גם עם ירום אשד שקפץ מקום אחד על חשבונו של בוריס פריאוברז'ינסקי ומדורג כרגע שביעי. הוא מרוחק מצוגלין 67 נקודות, וזה יכול להיות מעניין כי אשד עם 44 מירוצים בלבד (מתוך 56 שהיו מאז החל להתחרות) משיג כ-17 נקודות בממוצע מדי מירוץ, 20 בממוצע למירוץ רק מתוך חמשת המירוצים האחרונים ולא פחות מ-27 בשלושת האחרונים (כולל ניצחון במירוץ גביע הקיץ). לצוגלין אגב יקוזזו 10 נקודות מהמירוץ הרחוק. פריאוברז'ינסקי כאמור מדורג שמיני ואחריו במרחק של 55 נקודות נמצא אביתר נרוב שיהיה חייב תוצאה טובה אם הוא רוצה שהפער בינו ובין מיכה אפרים שסוגר את העשירייה יצמח מעבר ל-6 הקיימות.
ואם לסכם את השינויים בעשירייה הראשונה אז כאמור רק נהג אחד עלה מקום אחד בדירוג (ירום אשד). לעומת זאת בחמישייה הבאה לא פחות מארבעה נהגים משפרים מקום כשאת העלייה הגדולה מבינהם עושה דור מלכה שקופץ 4 מקומות וכעת מדורג 14 ואחריו במקום ה-15 גיל שורץ שמדלג שני מקומות. אגב, בין המדורג 12 רז עכו למדורג 16 (נדב בראון) מפרידות 16 נקודות, פער סביר לשינויי מיקום כבר אחרי המירוץ הקרוב, ו-28 נקודות למקום ה-18 (עמית ויצמן).
עוד נתונים מעניינים בעקבות החודש האחרון:
הקפיצה הגדולה שייכת לנעם כוכבי שעולה מהמקום ה-181 ל-141 (40 מקומות)
אחריה יונתן עטר שקופץ מהמקום ה-178 ל-143 (35 מקומות) ואמיר וינשטוק שקופץ 15 מקומות ומדורגת כעת 144
הכניסה הגדולה לתוך דירוג ה-Top100 שייכת לאיציק גרוסמן שעם 11 נקודות נכנס היישר למקום ה-195 ואחריו אורי ויזנטל שנכנס למקום ה-209
החודש הצטרפו לדירוג 4 נהגים חדשים, מתקזז בדיוק עם 4 שיצאו
לרשימת 100 הגדולים שבתוך ה-Top100 לא הצטרפו נהגים חדשים בחודש האחרון
הקפיצה הגדולה בתוך 100 הגדולים שייכת לרום בר-יואב שעולה 9 מקומות (מ-82 ל-73)
אחריו נועם פרידלנדר (מ-47 ל-41) ומייה בן-יחזקאל (מ-65 ל-60)
חודש אוגוסט יכלול כאמור מירוץ אחד בלבד – סיבולת הקבוצות 'בית-ברל 500'. המספר מציין את מספר ההקפות במירוץ, בזמן משוער מדובר על כארבע וחצי שעות מזינוק לסיום, וניקוד מרבי תיאורטי של מעל ל-30 נקודות לכל אחד מנהגי הקבוצה המנצחת. כמה זה מעניין? בתוך העשירייה העליונה של ה-Top100, איציק שחר וירום אשד ישתפו פעולה יחדיו באותה הקבוצה, יניב הרשקוביץ ינהג יחד עם מיכה אפרים ואביתר נרוב ינהג עם נדב בראון (מדורג 16) ויואב ארנון (19) ועם אורי אלבכרי שאמנם מדורג רק במקום ה-42, אך בל נשכח שבעונת 2021 הוא היה אלוף הרוקיז, ב-2023 אלוף ישראל ג'וניור ROK בקארטינג 2 פעימות ונכון לכעת הוא מוליך את אליפות ישראל בקטגורית הסניור ROK.
Comments