top of page

סבב הסופרליג - מירוץ 5

קצת קשה אז נשברים!?! אז מה אם צריך לנהוג חצי שעה ברצף במסלול סופר טכני וטריקי שיש בו בדיוק שניה וחצי לנשום פעמיים בהקפה!! ובחוץ חם ולחות למות! וזה מה שיפה בתוואי ההפוך של מסלול חדרה, יש שמתים עליו ויש ששונאים אותו שנאת מוות. מסוג הדברים שאין באמצע. וזה מה שהיה במירוץ החמישי של סבב ה-SuperLeague Karting לעונת 2024.

 

סבב מקצי הדירוג התחיל עם 4 הקפות בלבד, כש-17 הנהגים שהתייצבו למירוץ מחולקים לשתי קבוצות. איציק שחר קובע את ההקפה המהירה ביותר – 21.952 שניות, ואחריו אביתר נרוב עם 22.019 וירום אשד עם 22.096. סבב הדירוג השני ובו 9 הקפות, באותה חלוקה לקבוצות, מסתיים כשאת הזמן המהיר ביותר קובע אשד – 21.792 שניות, ואחריו ישי שילד עם 21.879 ויואב ארנון עם 21.898. שקלול הניקוד אשר קובע את סדר הזינוק למקצה המירוץ בן 30 הדקות שם את אשד בעמדת הפול-פוזישן ואחריו נרוב ושילד שאמנם משיג את אותו הניקוד כמו שחר, אך מדורג לפניו רק בזכות פער של 73 אלפיות השנייה לטובתו.

 

העוקבים הנאמנים כבר יודעים ששלב הגמר מתחיל מהסוף להתחלה, וגמר ב' מוזנק קודם עם נדב בראון בראש ואחריו גיל שורץ ונועם לביא. הזינוק עובר היטב עבור בראון שגם רץ קדימה, כשמאחור שורץ מנסה להדוף ניסיונות עקיפה של לביא שבעצמו מאבד מקום לדור מלכה שבתורו מקווה לצמצם על שורץ במטרה לעשות עוד מקום. פניה מס' 1 של המסלול ההפוך היא הכי טריקית (לא, כי כל השאר זה שייט בירקון...) – היא מגיעה אחרי הישורת הארוכה (יחסית) של המסלול שבפני עצמה כוללת עיקול 90 מעלות רחב שמחייב דיוק בכניסה אליו כי הוא ישפיע על אופן ההגעה לפניה עצמה. בלימה לא נכונה תביא לאיבוד אחיזה עד כדי איבוד החלק האחורי של הקארט מה שבמקרה הטוב יגזול רק זמן ובמקרה הפחות טוב יחייב להמתין למרשל שידחוף אותך אחורה לבטח אחרי שתאבד כמה מקומות. עכשיו קחו את כל זה ותוסיפו ניסיון לעקוף בפניה הזאת. וזה מה שחיסל לבראון את הסיכוי להשיג את כרטיס הבונוס לגמר הבכיר. הגעה לסמן אחורי, ניסיון צלילה בקו הפנימי של פניה 1, בלימה סופר מאוחרת, פגיעה בקארט אותו הוא מנסה לעקוף, איבוד החלק האחורי ואיבוד ההובלה. הפער לטובתו היה גדול, כך שהוא חוזר למירוץ תוך שהוא מאבד מקום אחד בלבד, לשורץ. הוא אוסף את עצמו, מייצר הקפות מהירות ומצמצם עליו ביותר משניה בכל הקפה. המרדף נרגע בהגעה לסמנים אחוריים, הפעם הוא יותר זהיר. ובינתיים צוות השיפוט עובד לנטר כל אירוע במסלול ומספר נהגים מקבלים אזהרות שמצטברות להורדות מיקום. שורץ לבסוף מנצח, בראון שני ופיודור אריפולין שלישי.

 

ירום אשד בעמדת הפול-פוזישן ואחריו אביתר נרוב וישי שילד. דגל הזינוק מתרומם וראשון לבצע מהלך אל תוך פניה 1 הוא איציק שחר. הלחץ שלו עובר עכשיו לנרוב מה שעוזר לאשד להרוויח כמה שניות בהקפות הראשונות כשכל הקפה המסך נצבע עבורו מחדש בצבע סגול. נרוב מתחבר לקארט ומתחיל בעצמו לשפר את הזמנים מהקפה להקפה והפער משחר אט אט גדל בטח כשהוא צריך להחזיק אחריו את שילד ואת גרישה בוזוב. המירוץ ממשיך ללא דרמות מיותרות עד שסמנים אחוריים שוב נכנסים לתמונה בדמות הכבדה על המובילים. בסיבולת אין דגלים כחולים, שיתמודדו. אשד עושה זאת היטב וכמוהו נרוב ושחר, פחות טוב הולך ליואב ארנון שמקבל 3 אזהרות בשלוש הזדמנויות שונות שיחד שוות להורדה של 2 מקומות בדירוג הסופי. גם גיל שורץ "זוכה" ל-2 אזהרות שתיהן בגין אי שמירה על גבולות המסלול, ויחד עם אזהרה שהוא גורר איתו מגמר ב' זה גם שווה למינוס 2. ואז דברים מתחילים להתברר, שורץ שמגיע אחרי 30 דקות נהיגה מגמר ב', מאבד כוח וריכוז ורצף הפגיעות בגבולות המסלול עושות גם הן את שלהן למצבו הפיזי והוא פורש אחרי 13 דקות. עשר דקות אחר כך יפרוש גם ארנון שרק נזכיר שבמירוץ הקודם, עם נהיגה בתוואי הרגיל של המסלול הזה, הוא ניצח את גמר ב' ולאחריו גם את גמר א' אחרי שעה של נהיגה. וזוכרים את מקרה נדב בראון בניסיון עקיפה לתוך פניה 1? עכשיו עושה את זה יונתן עטר בניסיון עקיפה שלא צולח על נועם פרידלנדר, כשהפעם שניהם מסתחררים. זה עולה לעטר במינוס 2 מקומות.

 

30 הדקות חולפות ואשד עובר ראשון את קו הסיום, קובע גם שיא מסלול הפוך של 21.526 שניות. נרוב מסיים שני, 15 שניות אחרי אשד ושחר שלישי אחרי עוד 2 שניות. את המהלך המבריק של המירוץ עושה בוזוב שמהמר על קו פנימי בעיקול שבסוף הישורת שמוביל אל קו הסיום. הוא ושילד עוברים יחדיו, ומי שיקבע את הפוטופיניש הוא המחשב – אחרי 30 דקות נהיגה, בוזוב מסיים לפני שילד כשהוא חוצה את קו הסיום 0.040 שניות לפניו. 4 מאיות השנייה. 40 אלפיות. וזה למה מירוצים כאלה הם מה שהצופים מבחוץ הכי אוהבים. והנהגים? חלק אוהבים, וחלק ממש שונאים את חדרה בתוואי ההפוך.

 

S1

הניצחון מקפיץ את ירום אשד לראש הטבלה עם 102 נקודות, אלא שהפער אל אביתר נרוב שמדורג שני הוא נקודה אחת בלבד. גרישה בוזוב שהוביל עד המירוץ הזה, יורד למקום השלישי עם 97 נקודות ואחריו יואב ארנון עם 84 נקודות וגם כאן פער נקודה אחת מבדיל בינו ובין נדב בראון שמדורג חמישי עם 83 נקודות. כשעוד מירוץ אחד נותר לסיום העונה, ואיתו קיזוז התוצאה הפחות טובה של כל נהג, הכל עוד יכול להשתנות לכאן ולכאן ואם לצורך הדוגמה הקיזוז היה מתבצע עכשיו אזי שהיה צפוף אף יותר – אשד ובוזוב שניהם יחד עם אותו ניקוד מירבי של 87 נקודות, לשניהם ניצחון אחד ושובר השוויון בא לטובת אשד שסיים העונה גם במקום השני כשבוזוב לא. נרוב מסיים תיאורטית במקום השלישי עם 86 נקודות ואחריו ארנון עם 84 ובראון עם 83. אבל זה רק בתיאוריה, כי מעשית יש לנו עוד מירוץ אחד שיכול להפוך את הכל.

 

S2

ישי שילד אמנם ניצח, אך זה רק עזר לו לצמצם במעט את הפער מנועם פרידלנדר שמוביל את הטבלה עם 131 נקודות, 20 יותר. מייה בן-יחזקאל שומרת על מקומה השלישי עם 83 נקודות ואחריה פיודור אריפולין עם 68 נקודות ונועם לביא עם 60. בקיזוז וירטואלי הפערים מצטמצמים בין חמשת המובילים, אך ללא שינוי במיקומם בטבלה. אז נכון שתיאורטית הרבה יכול לקרות, אבל האליפות בפועל כבר בידיים של פרידלנדר כי גם אם לא ישתתף, ושילד ינצח, יעמד לטובתו יתרון של 2 נקודות (אלא אם כן הוא יפסל במירוץ הבא, מה שסביר שלא יקרה אחרי שכבר למד את הלקח מפסילה שקיבל העונה). בניגוד אליהם, המקום השלישי אינו מובטח עדיין למייה בן-יחזקאל כשפיודור אריפולין מאיים עליה. לשם הדוגמה, אם אריפולין ינצח, ובן-יחזקאל תסיים במקום השני, לשניהם יהיה אחרי הקיזוז ניקוד זהה ואריפולין יהיה בעל היתרון בזכות אותו ניצחון. מעבר לכך, כל תוצאה אחרת לא תשנה כלום אלא אם כן אריפולין יקבל 8 נקודות פחות מנועם לביא ואז הם יתחלפו במקומם בדירוג.

 

אלוף האלופים

גרישה בוזוב מאבד ניקוד יקר במירוץ הזה, אלא שלמזלו הנהגים הצמודים אליו בדירוג יואב ארנון וגיל שורץ איבדו אף יותר. עופרי גרטי שלא התחרה הפעם ממשיך לשמור על המקום הרביעי אלא שנדב בראון מצמצם אליו והפער בינהם כעת הוא נקודה אחת בלבד. ישי שילד גם מצמצם ניקוד לכדי 4 מגרטי ואחריו יניב הרשקוביץ שלא התחרה אף הוא. נהג נוסף שלא התחרה הוא מיכה אפרים, והוא הראשון במעלה הטבלה שיורד – מהמקום השמיני לעשירי. על חשבונו עולים אביתר נרוב ונועם פרידלנדר ואלה הם כל מי שמרכיב את העשיריה הראשונה של דירוג אלוף האלופים.


 

כל המירוצים הבאים

26/07 – מירוץ גביע הקיץ, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ – ההרשמה תיפתח ב-15/07

08/08 – סיבולת 500 הקפות, מסלול בית-ברל – ההרשמה פתוחה

06/09 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

27/09 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 8, מסלול קארטינג פלייס חדרה (הפוך)

08/10 – SuperLeague מירוץ מס' 6, מסלול יקבע בהמשך

01/11 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 9, דן קארטינג חוצות (הפוך)

19/11 – מירוץ סיבולת 3 שעות, מסלול דן קארטינג חיפה

06/12 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 10, מסלול דן קארטינג חיפה (הפוך)

21/12 – מירוץ גביע המדינה, מסלול דן קארטינג חיפה




פודיום s2

פודיום s1

コメント


bottom of page