top of page

סבב הסופרליג - מירוץ 4

ופתאום קרה שסבב ה-SuperLeague Karting נכנס לפגרה של חודשיים מאז המירוץ האחרון. וזה אולי מה שהסביר הכי טוב את מה שראו הצופים וחוו הנהגים בגמר א' של המירוץ הרביעי שהתארח במסלול קארטינג פלייס חדרה. אחד המירוצים המרהיבים, לאורך כל חצי השעה שלו, ועם תוצאה שבפני עצמה לא ממש מפתיעה, אבל לאור כל יום המירוץ מפתיעה בהחלט.

 

אחרי חודשיים אולי שכחתם, אז נזכיר כי ה-SuperLeague כולל שני מקצי מדידות זמנים לכל נהג, אחד קצר מאוד והשני קצת יותר ארוך (אבל רק קצת), ועל פי תוצאותיהם מקבלים הנהגים ניקוד דירוג שיקבע את חלוקת הגמרים וסדר הזינוק. שלב זה הסתיים עם ניקוד מושלם של גיל שורץ שבשני המקצים קובע את הזמנים המהירים ביותר, ואחריו ירום אשד ואביתר נרוב. האחרון למעשה משיג את אותו הניקוד בדיוק כמו גרישה בזוב המדורג רביעי, אולם בזכות הקפה מהירה יותר הוא מקדים אותו על הגריד לגמר א'. אך בואו נעצור לרגע כדי לספר על גמר ב' שעלה קודם, עם חצי שעה בסופה רק אחד יקבל את כרטיס הבונוס לגמר הבכיר. יואב ארנון מזנק ראשון ואחריו ישי שילד ומיכה אפרים כשכל אחד מהם רוצה להעפיל כדי לנסות ולצבור עוד נקודות יקרות בטבלאות האליפות ובדירוג אלוף האלופים. ארנון מזנק היטב והוא ידוע כמהיר, מה שמשאיר לו להחזיק חצי שעה של ניהול מירוץ נכון. גם מאחוריו הסדר נשמר ללא כל דרמות מיותרות. אבל דרמה כן הייתה, בדמותו של יורי צוגלין שמצליח לעקוף את נועם פרידלנדר ומאותו הרגע משנה יעוד מנהג מירוצים לנהג בכיר ברכבת ישראל. צוגלין ידוע כאחד הנהגים היותר הגנתיים על המסלול כשצריך, ומכאן והלאה רק על זה הוא חושב. כל ניסיון עקיפה של פרידלנדר נהדף והיות ונהיגה הגנתית משמעותה זמני הקפה ארוכים יותר, זה רק ענין של זמן עד שיתווספו לקטר עוד ועוד קרונות. פיודור אריפולין מצטרף לאחר מספר דקות ונותן לנו קרב משולש כשהוא מנסה לעקוף את פרידלנדר (ומצליח לזמן קצר מאוד) ופרידלנדר בתפקיד כפול של הגנה מצד אחד והתקפה מהצד השני. וצוגלין בשלו, אותו אף אחד לא יעקוף. ובעוד הם עסוקים בעצמם, ארנון מצמצם את הפער ומגיע עד אליהם אלא שהוא יודע שהימור במקרה שכזה יעלה לא הרבה, בטח שהפער ממנו לשילד ואפרים הוא בטוח מספיק. וכך בשיירה שחציה הקדמי בהקפה וחציה האחורי המובל על ידי ארנון בניהול סולידי מגיע המירוץ לדגל השחמט ללא כל שינוי בסדר, פרט לכך שצוגלין לאחר שתי אזהרות מקבל הורדה אחת במיקום מה שמחזיר לפרידלנדר את המקום החמישי. רק נציין כי כל נהגי קטגורית S2 שהתייצבו למירוץ איכלסו את גמר ב' מה שכבר כעת מגלה לנו את סדר הסיום - הניצחון לשילד, מקום שני למייה בן-יחזקאל ופרידלנדר שלישי.

 

גיל שורץ בעמדת הפול-פוזישן לגמר א' ואחריו ירום אשד ואביתר נרוב. מהקצה השני סוגר את הגריד יואב ארנון המעפיל מגמר ב' ולפניו נדבר בראון ועופרי גרטי שממשיך במירוץ העצמי שלו לכבוש את פסגת דירוג ה-Top100. ואם גמר ב' נגמר כמעט ללא שינוי ועם רכבת לכל אורכו, הרי שכאן התקיימו כל המרכיבים הנחוצים למירוץ מותח ומרהיב. קרבות צמודים, עקיפות מרהיבות וכפועל יוצא מכך גם לא מעט התערבויות שיפוט. אלא שבכזה מירוץ איכותי, הרי שההתערבויות השיפוטיות היו עניין של חובה ולאו דווקא בקטע שלילי. נהגים טובים לא מוותרים על הזדמנות בטח אם הם מייצרים אותה ולא תמיד זה מצליח במאת האחוזים. או כמו שאמרו השופטים – אמנם היו ענישות, אבל וואלה הייתה מגיעה להם ענישה חמורה יותר אם הם לא היו מנסים. עד כדי כך. קצת קשה לעקוב אחר כל האירועים החשובים שהיו במירוץ כי היו הרבה, רק ננסה לתמצת. אשד בניסיון עקיפה על שורץ מוריד אותו למקום החמישי בעוד הוא מאבד מקום לנרוב שמרגע זה פותח פער בטוח שגדל כל הקפה עד שמגיע לדור מלכה ובעת העקיפה "זוכה" להורדת מיקום. גרישה בוזוב מרוויח גם הוא מקום מההתרחשות של אשד את שורץ וגם הוא יזכה בהמשך בהורדת מיקום בעקבות שתי אזהרות מצטברות כשבינתיים הוא כבר במקום השני. ובינתיים שורץ עוקף את אשד, ולרגע הניצחון תיאורטית אצלו בכיס (בזכות הורדות מיקום של הנהגים שלפניו) אלא שגם הוא בסופו של דבר רואה את השלט השחור/לבן והסימן מינוס. ומה עם אלה שזינקו אחרונים? ארנון לאט ובטוח עולה מספר מקומות, בראון עולה מקום אחד. מלכה עם החלטה אסטרטגית לעבור לקארט החלופי כבר יודע שזאת הייתה טעות והוא גם יורד למקום האחרון וגם זוכה לשתי הורדות. גרטי יורד מקום אחד פלוס הורדה והנה מגיע דגל השחמט. נרוב ראשון ואחריו בוזוב ושורץ כשאשד מסיים רביעי. אלא שלכל הארבעה יש ענישות מיקום ומי שמסיים חמישי הוא זה שמנצח את המירוץ. ומי זה? ארנון, שכזכור רק לפני חצי שעה ניצח את גמר ב'. לפעמים צריך לדעת לנהוג באופן מושכל ובעיקר לא להיענש. בראון אגב גם הוא ללא ענישה במירוץ, אלא שעבורו זה מספיק רק כדי לעלות מהמקום השישי לחמישי. אז מה הדירוג הסופי? ומה הלו"ז בטבלת האליפות?? תראו בהמשך.

 

מירוץ הסופרליג החמישי יתקיים ב-09/07 במסלול חדרה והפעם בכיוון ההפוך (במקום מסלול ראשל"צ שנקבע במקור). עוד לפניו יארח מסלול ראשל"צ את המירוץ השישי של סבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, כשזה גם המירוץ האחרון שיקבע את דירוג הנהגים, לאחר קיזוז מירוץ אחד, ולפני כניסה לשלב הפלייאוף שיפתח לאחר פגרת הקיץ ויימשך עד לסוף העונה.

 

מירוץ SuperLeague 4 – TOP3 S1

  1. יואב ארנון

  2. אביתר נרוב

  3. גרישה בוזוב

 

מירוץ SuperLeague 4 – TOP3 S2

  1. ישי שילד

  2. מייה בן-יחזקאל

  3. נועם פרידלנדר

 

SuperLeague – S1 Top5

  1. גרישה בוזוב 79 נק'

  2. אביתר נרוב 76 נק'

  3. ירום אשד 72 נק'

  4. יואב ארנון 69 נק'

  5. נדב בראון 67 נק'

 

SuperLeague – S2 Top5

  1. נועם פרידלנדר 106 נק'

  2. ישי שילד 81 נק'

  3. מייה בן-יחזקאל 67 נק'

  4. פיודור אריפולין 50 נק'

  5. נועם לביא 46 נק'

 

דירוג אלוף האלופים Top10

  1. גרישה בוזוב 240 נק'

  2. יואב ארנון 227 נק'

  3. גיל שורץ 209 נק'

  4. עופרי גרטי 200 נק'

  5. נדב בראון 173 נק'

  6. יניב הרשקוביץ 170 נק'

  7. ישי שילד 164 נק'

  8. אביתר נרוב 161 נק'

  9. מיכה אפרים 160 נק'

  10. דור מלכה 146 נק'

 




112 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page