עונת 2023 כבר החלה בישראל, וגם בעולם במספר מדינות כבר החלו המירוצים - קארטינג ומכוניות, ויש שיחלו מאוחר יותר. אז עצרנו רגע כדי לספר לכם על כמה משגרירנו מעבר לים ועל התוכניות שלהם לשנה הקרובה.
אריאל לוי
נהג האקדמיה אולי המוכר ביותר בישראל, החליט לפני כשנה לעשות את הקפיצה לעולם המכוניות ובחר באליפות גרמניה למכוניות פורשה GT3 המוכר גם בשמו הנוסטלגי 'קאררה קאפ'. אחרי עונת לימוד מלאה שכללה גם מספר מירוצים בסבב ה'קאררה סופרקאפ' העולמי (המתחרה לצד מירוצי הפורמולה 1), נסע אריאל לוי עם קבוצתו ל"פגרה" באליפות המזרח התיכון כחלק מהמשך הפיתוח שלו. ואיזו עונה זאת - בשלב זה אריאל מדורג ראשון בסבב כשרק בסוף השבוע האחרון עמד פעמיים על הפודיום במקום השני ובתקווה להמשיך ולהיות אחד הנהגים המהירים בגריד ולסיים עם תואר אליפות סופר חשוב. ומה אחר כך? אריאל כרגע לא ממהר לספר וניאלץ להמתין בסבלנות.
רועי מיוחס
עוד ב-2019 עשה רועי מיוחס את הקפיצה מקארטינג (הילוכים) למכוניות והשתתף בסבב הפורמולה 4 האיטלקי. אלא שאחרי שנת לימוד והסתגלות כשהוא מוכן להסתער על עונת 2020, הגיעה הקורונה ושינתה את התוכניות. אז אחרי עוד כמה מירוצים בודדים בין סגר אחד לשני, רועי עזב את עולם הפורמולה לטובת מירוצי ה-GT וכולנו נזכור את 2022 כעונה חלומית. כשהוא נוהג באודי R8, הוכתר רועי גם כאלוף צרפת וגם כאלוף אירופה בקטגורית ה-GT4 וזה שם אותו מהר מאוד ברשימת נהגי המירוצים הישראלים שהשיגו תארים בינלאומיים. ועם תארים יוקרתיים כאלה בכיס, רועי מוכן להסתער על עונת 2023 כשהפעם הוא משדרג עצמו לקטגורית ה-GT3 של אליפות מירוצי הסיבולת האירופית גם כן על R8 אבל עוצמתית יותר. העונה תחל באפריל במסלול מונזה האגדי ותכלול 5 מירוצים בינהם 24 השעות של מסלול ספא הבלגי.
אלון גבאי
אלוף ישראל שלנו בקארטינג, שקטף את התואר 5 פעמים כולל 2022, החל כבר בעונה החולפת לדגום את עולם המכוניות. הוא עשה זאת בגרמניה על גבי פורשה קאיימן בקטגרית ה-GT4 ולשם הוא מכוון בכל הכוח ב-2023. אחרי מספר טסטים מוצלחים שביצע עם קבוצתו בחודשים האחרונים דווקא בקטגוריה הגבוהה יותר GT3, אלון יחזור לפורשה קאיימן GT4 718RS שממש עכשיו עוד נמצאת בשלבי בניה ויסתער גם על אליפות ה-GTC וגם על אליפות הפורשה ספורטס קאפ הגרמניות. העונה תתחיל עבורו בחודש אפריל ותימשך עד אוקטובר.
אריאל אלקין
אריאל אלקין הוא השם החם כיום בעולם הקארטינג. הוא מחזיק ברזומה גם במספר תארי אליפות ישראל, מקום חמישי באליפות העולם של ROK והתואר הכי טרי שלו הוא אלוף איטליה 2022. אריאל בן ה-15 שמכוון הכי גבוה שאפשר יעשה השנה שתי קפיצות מדרגה מהותיות - בתחום הקארטינג הוא ינהג השנה בקטגוריות ההילוכים KZ בסבבי ה-FIA וה-WSK החשובים מכולם, וטבילת האש שלו כבר היתה לפני שבוע כשסיים במקום ה-6 במירוץ הווינטר קאפ האיטלקי היוקרתי. אבל הקפיצה היותר מעניינת היא התוכנית להצטרף לסבב המכוניות פורמלה 4 האמריקנית, עולם חדש עבורו וכל כך חשוב להמשך הקריירה שלו.
גיא אלבג
עוד נהג שיחל השנה לדגום את מכוניות הפורמולה 4 הוא גיא אלבג, אלא שנהג האקדמיה שטרם מלאו לו 14 עדיין לא יכול להתחרות אז הוא יעשה זאת רק במסגרות של טסטים ואימונים כהכנה אולי להתחיל ולהתחרות כבר בשנה הבאה. אז מה בינתיים? איטליה שכבר הפכה לבית העיקרי שלו, תמשיך לעמוד במרכז הקריירה עם השתתפות בכל מירוצי ה-WSK בקטגורית ה-OKJ לג'וניורים בגילאי 12-15. גיא ישתתף גם במסגרות ה-FIA בינהן אליפות אירופה ואליפות העולם ולדבריו עומדים לפניו השנה כ-20 סופי שבוע של מירוצים ברמות הכי גבוהות. את יתר סופי השבוע הוא יעשה באימונים ומידי פעם יעצור רגע לנוח בארץ כדי למלא מצברים.
אור כהן
אור החל להתחרות רק לפני כשנה וקצת כשהוא בן 16. וזה אומר שאם מתחילים מאוחר, צריך להתחיל לרוץ מהר וכמה שיותר מהר. חודשים ספורים אחרי שסיים את קורס סטייג'1 של האקדמיה למירוצים וקארטינג, הוא עשה את קפיצת המדרגה לקבוצת ה-2 פעימות של Tony Kart - ROK וחודשים ספורים נוספים לאחר מכן כבר חרך את מסלולי איטליה. לאחר מספר מירוצים ב-2022 בראשם העפלה לגמר העולמי של ROK, ב-2023 אור מתכנן לעשות עוד קפיצת מדרגה בדמות השתתפות בכל מירוצי אליפות איטליה וה-WSK כשהוא נוהג בקבוצת המירוצים השותפה של האקדמיה, קבוצת Modena האיטלקי.
אנחנו באקדמיה למירוצים וקארטינג מאחלים בהצלחה לכל הנהגים ומקווים לנזכה כולנו לראות את דגל ישראל מונף על הפודיומים כמה שיותר.
Comments