top of page

קארטינג אליפות הארץ 2025 - מירוץ מס' 1

תתחיל הכי חזק שלך, ומשם תגביר את הקצב. 42 נהגים התייצבו למירוץ הראשון בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות (בקיזוז שני נרשמים שנמנע מהם מלהגיע ממש ברגע האחרון), פתיחה חזקה לעונת המירוצים 2025. ובסיכום העונה הקודמת וכנגזרת מכך, פיזור הנהגים המעודכן לקטגוריות ויש כאן גם הבטחה להרבה עניין כפי שראינו כבר במירוץ הראשון. שיטת המירוץ – 'גריד ספרינט', כללה שני מקצי דירוג ושני מקצי גמר, האחד קצר והשני באורך מלא, מה שמראש יצר פלטפורמה להפרדה בהתאם לרמתו של כל נהג ועם 8 נהגי רוקיז שזה עבורם המירוץ הראשון אי פעם ועוד 4 שטבילת האש שלהם היתה במירוץ הקודם גביע המדינה, זה בהחלט איפשר מירוץ איכותי מבלי פערים גדולים מדי בכל מקצה וכל נהג התמקד במה שהוא צריך לעשות.

 

הספרינט הראשון של 2025

אליפות ישראל תכלול העונה כתמיד עשרה מירוצים, שלושה מהם בשיטת הספרינט. תוספת מקצה גמר קצר נוסף כוללת גם אפשרות לצבירת נקודות אקסטרה מה שיכול להיות מהותי מאוד ככל שהעונה תתקדם לעבר המירוץ האחרון. ומספיק להעיף מבט על טבלאות האליפות המסכמות של 2024 כדי להבין כמה זה יכול להיות מהותי. מקצה הדירוג כלל 4 הקפות בלבד בהם נדרש כל נהג לנסות ולהוציא מהקארט את המקסימום על קארט קר יחסית (ולכן המקצה הראשון מקבל הקפת חימום אחת טרם הפעלת מערכת מדידות הזמנים), כשראשונים עולים מובילי טבלת אלוף האלופים (במקרה הזה של 2024, מהמירוץ הבא הנוכחית של 2025) ואחריהם יתר הנהגים בהתאם לדירוגם. 42 הנהגים חולקו ל-4 קבוצות ובתום השלב הקצר היה זה גיל שורץ אלוף הסופר-פרו המכהן שקבע את הזמן המהיר ביותר 25.30 שניות ואחריו נועם האוסליך עם 25.35 ויונתן טרוק רחוק ממנו במאית אחת בלבד. וכמה זה היה צמוד? עופרי גרטי שדורג רביעי היה איטי משורץ ב-9 מאיות השנייה בלבד.

 

שורץ מכיר היטב את מסלול חיפה ולאורך כל עונות המירוצים כמעט תמיד הצליח להוציא ממנו את התוצאות הטובות ביותר. וכשהוא מזנק מהפול-פוזישן כל הקלפים משחקים לטובתו והוא אכן מנצח גם בתום 12 הקפות הספרינט. המאבק על המקום השני נותר ליתר הגריד, כולם נמנים על שתי הקטגוריות הגבוהות, מה שמבטיח כאמור קצב גבוה וללא פשרות. גם מצד השיפוט – עקיפה של טרוק למקום השני מזכה אותו בשתי הורדות מיקום מה שמקפיץ למעלה את גרטי וירום אשד ובהמשך איציק שחר מסיים חמישי והאוסליך שישי. לשורץ זאת נקודת פתיחה מצוינת לעונה שבא ינסה לשמור על תואר אלוף הארץ וגם ינסה הפעם כן להצליח ולהיות אלוף האלופים. אבל זה יהיה קשה מאוד, ותכף תבינו.

 

דירוג למירוץ

מקצה הדירוג השני להיום הציב את הנהגים שוב באותן הקבוצות, כאשר כל נהג עולה לקארט הבא בתור במספרו. הפעם 7 הקפות עמדו לרשות הנהגים עם קארטים חמים יותר ומסלול נקי יותר והפעם גרישה בוזוב קובע את ההקפה המהירה ביותר עם 24.95 ואחריו טרוק עם זמן זהה ואביתר נרוב עם 25.00. שורץ במקצה הזה מדרג עצמו רק רביעי (25.04) ואחריו נועם פרידלנדר (25.10) וגיא מי-פז (25.16). ושוב ארבעת הנהגים המהירים נמצאים בפער של פחות מעשירית השנייה בינהם. ואם ניקח את כל הנהגים ונבדוק לפי קטגוריות – בוזוב ראשון מבין נהגי הסופר-פרו, פרידלנד בפרו, מי-פז באדוונס וכולם בגמר א'. הראשון מבין נהג האקספרט הוא יורי צוגלין שיזנק שני בגמר ב' וראשון הרוקיז הוא יהונתן שליין שמזנק עשירי גם הוא בגמר ב'.

 

סופר-פרו – הולך להיות צמוד מאי פעם

קטגורית העילית קיבלה השנה חיזוק בדמותם של מובילי הפרו של שנה שעברה (להוציא את האלוף יואב ארנון שלא השתתף במירוץ), כולם ללא יוצא מין הכלל נהגים ששווים פודיום בכל מירוץ נתון. חיזוק נוסף הוא גרטי שחוזר בכל הכוח אחרי עונה חלקית ב-2024 ובסך הכל עשרה מאכלסים את הקטגוריה הזאת. בפועל, גמר א' כולל 7 נהגי פרו מבין 12 הנהגים (5 שעלו אוטומטית + שני מעפילים מגמר ב') שמזנקים ב-4 המקומות הראשונים על הגריד.

 

בוזוב מזנק היטב כשטרוק אחריו והשניים למרות שיהיו צמודים לאורך כל 18 ההקפות הבאות, שומרים על קצב מהיר שמאפשר להם אט אט לברוח לאחרים. נרוב שבמקצה הספרינט איבד מקומות בזינוק, מחליט שלא עוד והוא מצליח לשמור על מקומו למרות לחץ מסיבי מאחור של שורץ שנראה כאילו הוא מתלבט בין לנסות ולהסתכן בלתקוף ובין לשמור על מקומו. וזה מובן מאוד כשאיציק שחר מאחוריך אחרי שכבר עקף בדרך לכאן ארבעה נהגים חזקים. המקצה ממשיך ללא דרמות מיותרות פרט לקצב ורמה גבוהים של תחרות והסדר נשמר. בוזוב, סגן אלף הפרו של 2024, הוא המנצח הראשון בקטגורית הסופר-פרו של 2025 ואחריו טרוק ונרוב. וכיצד זה משתקלל עם הספרינט לסך ניקוד במירוץ הזה? בהמשך.

 

פרו – מתחילים מחדש

קטגורית המשנה הייתה המותחת ביותר בעונה הקודמת, עם מירוצים צמודים ואלוף שהוכתר רק במירוץ האחרון. וכשכל אלה עלו כיתה, היא אימצה אליה את תותחי האדוונס של השנה שעברה פלוס אלה שלא העפילו לסופר-פרו. שני נהגים בגמר א' – פרידלנדר והאוסליך שילחמו על מי הנועם שיעמוד על ראש הפודיום. את המקום השלישי כבר לקח דור מלכה בגמר ב' ואחריו נועם לביא ועומר כהן. פרידלנדר בהמשך ישיר ליכולת המצוינת שלו בעונה שעברה, רוצה מצד אחד לסיים כמה שיותר גבוה בדירוג הכללי ומצד שני צריך שלא לאבד את עצמו בין כל נהגי קטגורית העילית מה שעלול להביא לכך שיפסיד את מקומו להאוסליך שמצידו גם כן צריך לבחור באסטרטגיה שהכי תתאים לו. בסיכומו של מירוץ פרידלנדר מאבד מקום אחד (לאיציק שחר) ומנצח את הקטגוריה ובעוד שהאוסליך מאבד שני מקומות אך מסיים שני.

 

אדוונס – כבר לא הצעירים

המחצית העליונה של טבלת הרוקיז המסכמת של 2024 עלו לקטגוריה המתקדמת, יחד עם כל מי שלא העפיל לפרו. סך של 11 נהגים במירוץ הזה, מדורג מעל כולם גיא מי-פז שמציב עצמו שישי בזינוק של גמר א'. שני מקומות מאחוריו יונתן עטר ושני מקומות נוספים מוצאים את אורי שמיר. נציין כי אלופת הרוקיז המכהנת מייה בן-יחזקאל לא התייצבה למירוץ בשל פציעה יומיים לפני ונקווה להחלמה מהירה שתאפשר לה להגיע למירוץ הקרוב. בפודיום יש 3 מקומות, ואם אף אחד מהם לא יעשה שטות מוחלטת הרי שרק בעוד 18 הקפות נדע מי יעמוד על איזו מדרגה. מה שכן כבר ידוע הוא שרביעי בקטגוריה מסיים ניר מי-פז, אבא של, ואחריו עידו שדה ודניאל זייד.

 

מי-פז ג'וניור לימד אותנו בעונת הבכורה שלו שכשהוא מרוכז ונחוש, הוא יודע לבצע בדיוק את מה שצריך. וזה מה שהוא מצליח לעשות ומנצח את הקטגוריה כשעטר מסיים שני ושמיר שלישי. זה גם היה הסדר בינהם בזינוק, אבל אל תתרגלו כי זה לא יהיה כך בכל המירוצים בטח ברמת הנהיגה הכל כך קרובה של הנהגים.

 

רוקיז – ברוכים הבאים

וזאת הקטגוריה הכי גדולה במירוץ הזה. 16 נהגים, 7 מהם חדשים לגמרי, ולכולם הרצון לרוץ חזק קדימה לצד ניסיון מועט ופערים גדולים שיצטרכו להמשיך להשלים. מבינהם, יהונתן שליין רושם את תוצאת הדירוג הטובה ביותר שמכניסה אותו לגמר ב' (ו-20 כללי) ומבטיחה ניצחון אם מישהו משני המזנקים ראשונים של גמר ג' – איציק גרוסמן ושרה עמיר, לא יצליח להעפיל. אז נגלה שגרוסמן מצליח, עמיר לא, אבל זה אף פעם לא נגמר עד שזה נגמר סופית. פעמיים.

 

חוסר הניסיון של שליין הופך להיות מורגש ככל שמתקדמים המקצים. הלחץ עושה את שלו, וכדי להתמודד עם לחץ צריך בין השאר לצבור עוד מירוצים וזה כאמור הראשון שלו. בסיכום המקצה עם דגל השחמט הוא מסיים אחרון מבין 12 הנהגים ושני בקטגוריה כשגרוסמן מצליח להקדים אותו. אבל זה לא נגמר אמרנו נכון? גרוסמן עם ענישת הורדה של שני מיקומים מקפיץ את שליין לראש הפודיום ובדירוג הכולל הוא מאבד מקום גם לעמיר ובכך מסיים שלישי עם נחמה קטנה בזכות נקודת בונוס על ההקפה המהירה במירוץ מבין כל חבריו הצעירים (25.16). בהמשך הקטגוריה ריבר ברטשטיין מסיים רביעי מה שמקפיץ גם אותו אל המדרגה הצדדית של הפודיום עם חידוש השנה בדמות גביע לרוקי של המירוץ, זה שהגיע הכי קרוב. מתן בן-מאיר מסיים חמישי ואחריו נדב בסטקר ואילון צרפתי.

 

אקספרט

השמות שלהם מופיעים כמעט בכל מקום, זאת היות ולכל נהג יש את הקטגוריה הראשית שלו ורק העובדה כי הם מעל גיל 40 או מעל משקל 80 מאחדת אותם לפודיום נוסף. ולהם מה זה אכפת? אם אפשר לקחת שני גביעים הביתה?! תשאלו את מי שעשה זאת הכי הרבה פעמים בעונה הקודמת דור מלכה, שגם הפעם חוזר עם שני גביעים הראשון כאמור על המקום השלישי בפרו ועוד אחד באקספרט. איזה מקום? אף נהג אקספרט לא הבטיח את מקומו בגמר א' לאחר מקצי הדירוג והכי קרוב לשם נמצא צוגלין שמדורג שני בגמר ב'. איתו בגמר ב' גם ניר מי-פז (שישי), בוריס פריאורז'ינסקי (שביעי) ועומר כהן (תשיעי). ואין זכר למלכה שבכלל יזנק שלישי בגמר ג' אבל נספר כבר כעת שהוא מצליח לנצח אותו ולקבל את כרטיס הבונוס לגמר ב'. חמישה נהגים אם כך במאבק על 3 מדרגות.

 

זה היה מקצה שמלכה ירצה לזכור ופריאוברז'ינסקי ירצה לשכוח. השני נפסל ע"י השופטים בתום המירוץ על התנהגות לא ספורטיבית כנגד נהג אחר, ומלכה מצליח לטפס מהמקום ה-11 עד למקום הרביעי. עשיתם את המתמטיקה? נוסיף את זה שמי-פז יורד למקום השביעי והנה לכם עוד פודיום למלכה שמסיים במקום השני. מי-פז מסיים שלישי לוקח הביתה גביע שני לאחר שבנו ניצח כאמור את האדוונס, וצוגלין מקבל את כרטיס הבונוס לגמר א' שם יזנק אחרון. המקום הראשון שלו כבר נמצא בכיס אם רק לא יעשה שטויות ומכאן אפשר לשפר עוד קצת גם עבור הקטגוריה המרכזית שלו הסופר-פרו וגם כדי להשיג עוד ניקוד בדירוג נהג השנה ואלוף האלופים. אז הוא מצליח לעשות עוד מקום אחד ששווה עוד נקודה יחד עם אלה שצבר בספרינט.

 

הדירוג החדש – ההקפה המהירה במירוץ

טוב זה לא חדש שיש דירוג להקפה המהירה במירוץ, ואפילו גביע ה-Best Lap חולק בסוף השנה הקודמת לגרישה בוזוב. אבל החלטנו השנה להגדיל את ההימור ולשדרג את הדירוג כך שיכלול את כל המירוצים של העונה – 6 נקודות להקפה הכי מהירה, 3 נק' לשנייה ונקודה אחת לנהג שקובע את הזמן השלישי בטיבו. הדירוג יצורף במקביל לדירוג אלוף האלופים ואחרי הסבב הראשון (שכולל כאמור בפועל שני מירוצים כשהספרינט מזכה בכמחצית מהניקוד), טרוק מוביל עם 6 נקודות ואחריו גרטי עם 4 ושורץ עם 3.

 

סבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות יקיים את המירוץ השני במסלול דן קארטינג חוצות ב-14/02 שיתקיים בשיטת 'גריד דירוג' כשאת הפער ימלא המירוץ הראשון של סבב ה-SuperLeague Karting שיחזור למסלול חיפה ב-28/01. ההרשמה תיפתח בימים הקרובים. כל התאריכים בהמשך.

 

מנצחי ספרינט מירוץ מס' 1

1. גיל שורץ

2. עופרי גרטי

3. ירום אשד

4. יונתן טרוק

5. איציק שחר

6. נועם האוסליך

7. אביתר נרוב

8. נועם פרידלנדר

9. יניב הרשקוביץ

10. דור מלכה

 

מנצחי מירוץ מס' 1 - כללי

1. גרישה בוזוב

2. יונתן טרוק

3. אביתר נרוב

4. גיל שורץ

5. איציק שחר

 

מנצחי מירוץ מס' 1 - סופר-פרו

1. גרישה בוזוב

2. יונתן טרוק

3. אביתר נרוב

 

מנצחי מירוץ מס' 1 - פרו

1. נועם פרידלנדר

2. נועם האוסליך

3. דור מלכה

 

מנצחי מירוץ מס' 1 - אדוונס

1. גיא מי-פז

2. יונתן עטר

3. אורי שמיר

 

מנצחי מירוץ מס' 1 - רוקיז

1. יהונתן שליין

2. שרה עמיר

3. איציק גרוסמן

 

מנצחי מירוץ מס' 1 - אקספרט

1. יורי צוגלין

2. דור מלכה

3. ניר מי-פז


 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים

14/02 – מירוץ מס' 2, מסלול דן קארטינג חוצות (גריד דירוג)

21/03 – מירוץ מס' 3, מסלול דן קארטינג רמלה (6-66)

25/04 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

23/05 – מירוץ מס' 5, מסלול קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

27/06 – מירוץ מס' 6, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

05/09 – מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)

 

אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים

28/01 – מירוץ מס' 1, מסלול דן קארטינג חיפה

04/03 – מירוץ מס' 2, מסלול דן קארטינג חוצות

13/05 – מירוץ מס' 3, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

10/06 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס חדרה

11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה

 

כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025

מירוץ סיבולת 500 – 15/07, מסלול יקבע בהמשך

מירוץ גביע הקיץ – 01/08, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה

מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה





Comments


bottom of page