top of page

סופרליג 2025 - מירוץ סיום העונה

  • תמונת הסופר/ת: האקדמיה למירוצים
    האקדמיה למירוצים
  • לפני יומיים
  • זמן קריאה 4 דקות

לנצח זה חשוב. ברור, הרי זה מקנה את הניקוד המקסימלי למירוץ. גם מקום שני זה בסדר או שלישי העיקר שבסוף העונה נצבור כמה שיותר נקודות. אבל לנצח זה חשוב. הכי חשוב.

 

כשחמישה מירוצים אחרינו, עונת 2025 של ליגת המשנה ה-SuperLeague Karting הגיעה לסיומה במירוץ מותח שכיאה למירוץ סוף עונה, התקיים בשיטה מעט שונה מהרגיל. לתוכנית הרגיל התווסף מקצה מירוץ ספרינט וזאת כשהקיזוז כבר נעשה (עבור מירוצים 1 עד 4) ומכאן שהמשמעות היא כי במירוץ זה כל נקודה נחשבת והיא חשובה. ועוד איך חשובה. עוד שינוי שנכנס במירוץ הזה הוא חלוקה ראשונית של הנהגים לפי טבלאות האליפות ולא דירוג אלוף האלופים, מה שבפני עצמו מייצר עוד קצת אתגר פנים קטגורי.

 

22 הנהגים שהתייצבו למירוץ חולקו לשלוש קבוצות עבור שלב הדירוג שכלל שני מקצים לכל אחד. ירום אשד (S1) קובע את שקלול הנקודות הטוב ביותר כמו גם אורי ויזנטל (S2), אלא שבזכות העובדה כי ההקפה המהירה משתיים של הראשון הייתה טובה משל השני הוא זה שיזנק למירוץ הספרינט מראש טור הנהגים כשוויזנטל מאחוריו. עבור אשד מדובר בנקודת פתיחה מצוינת למירוץ בסופו הוא יכול להיות מוכתר לאלוף. כך גם גרישה בוזוב (S1) שמדרג עצמו שלישי ואחריו אביתר נרוב (S1) ושרה עמיר (S2). מועמד נוסף לאליפות הקטגוריה הבכירה הוא גיל שורץ שמדרג עצמו שישי בזינוק לספרינט בעוד שמוביל הטבלה ערב המירוץ יונתן טרוק יזנק שביעי במקצה השני כשלפניו עבודה מאוד קשה אם ירצה לשמור על סיכוי כלשהו. בקטגורית המשנה S2 מוביל הטבלה ערב המירוץ עידו שדה שם עצמו במקצה הספרינט הראשון יחד עם שרה עמיר המדורגת שניה והיא מזנקת לפניו. בניגוד לקטגוריה הבכירה, כאן צפיפות הנקודות קצת יותר מרווחת ומאפשרת לשדה קצת יותר אוויר לנשימה.

 

החשיבות של מקצה הספרינט בגרסת הסופרליג היא כפולה – תוצאה טובה יותר תעניק יותר ניקוד ובנוסף גם תקבע את המקום בו תזנק במקצה הגמר. תשאלו את מוחמד אגבאריה (S2) שניצח את המקצה השני של הספרינט מה שמביא אותו לזנק בגמר א' הבכיר שם יסיים לבסוף על הפודיום. ומנגד, עמיר תזנק בגמר ב' ולמרות ניצחון, הורדה במיקום תעביר את כרטיס הבונוס לגמר א' לעמית ויצמן (S2) שלא התחרה העונה בסבב הזה ורוצה לא להיות אחרון ברשימה הסופית. מי שבטוח לא יהיה ראשון ברשימת הדירוג לזינוק הוא אשד שעם הורדה במיקום יזנק שני ומי שמדלג על פניו הוא בוזוב שחייב לנצח כדי לשמור על סיכויים לפודיום עונתי. ויזנטל יזנק שלישי ואחריו נרוב ושורץ.

 

נתמקד רגע בגמר ב' שם נמצא טרוק שכאמור לספרינט זינק שביעי במקצה השני ואותו סיים במקום השלישי טיפוס של ארבעה מקומות. ממקום זה הוא מזנק לגמר ב' במטרה לעשות שני מיקומים נוספים שיביאו אותו לגמר א'. כל נקודה חשובה. ההתמקמות אחרי עמיר גוזלת ממנו זמן יקר כך שעד שהעקיפה מתבצעת, ויצמן בנהיגה מדודה ומדויקת מתרחק עד כדי כך שהוא כמעט וסוגר עליו הקפה שלמה. טרוק מנסה לצמצם אך עד לדגל השחמט שמגיע 20 וקצת דקות אחרי שהמקצה הוזנק הפער הוא 20 שניות כששניהם נמצאים ביתרון של הקפה אחת על כל שאר הנהגים. ויצמן יעלה לגמא א', טרוק ימתין במתח מורט עצבים לראות מה התוצאות שיעשו כל מתחריו על התואר הנכסף.

 

האמת שבפני עצמו גמר א' היה משעמם. לא בגלל שלא היות קרבות מותחים, אלא בשל העובדה שכמו שהוא הוזנק ככה הוא נגמר למעט ויצמן שממשיך להפליג בביצועיו וכרטיס הבונוס שמעניק לו את המקום האחרון על הגריד בזינוק מאפשר לו להתקדם שני מקומות נוספים. 20 וקצת דקות של קצב מהיר ואחיד בסופם אף נהג לא מאבד שום הקפה. 56 הקפות אותן מוביל וגם מנצח בוזוב שמשיג את מקסימום הניקוד האפשרי במירוץ הזה (34), וכמו טרוק (13 נק') גם הוא תלוי עכשיו בתוצאות של חבריו לקטגוריה. אשד מסיים שני וסך של 27 נקודות היום, שורץ חמישי וסך של 18 נק'. ומה בגזרת S2? ויזנטל מסיים שלישי כללי וראשון בקטגוריה אך עם שלושה מירוצים חסרים מתוך חמישה (למרות 100% הצלחה בשני המירוצים בהם השתתף) הוא לא מצפה ליותר מדי בסיכום הכללי למרות שרק נקודה אחת בלבד מרחיקה אותו מהפודיום של 2025. שדה מסיים שני בקטגוריה כשאליפות בידיו עוד לפני שהוזנק המירוץ ואגבאריה בסך הכל במירוץ השני שלו לוקח הביתה את הגביע של המקום השלישי. עמיר שסיימה רביעית בגמר ב' וחמישית בקטגוריה היא מסיימת את העונה במקום השלישי כשאיתן רז ו-8 נקודות מפרידים בינה ובין שדה. ויזנטל אגב מדורג בסוף העונה רביעי, 9 נקודות פחות מרז.

 

המתח בקטגורית S1 נשאר גם אחרי שסוכמו הנקודות – 79 למקום הראשון ו-77 למקום ה... רביעי!. שתי נקודות, ארבעה נהגים. אז מי המנצח אתם בוודאי שואלים? כי את זה גם שאלו הנהגים עצמם ובעיקר שני הראשונים להם אותו הניקוד. טרוק ושורץ משיגים ניקוד זהה בסוף העונה ושובר השוויון במקרה הזה הולך למספר הניצחונות. כי חשוב לנצח, זוכרים? ובכן, טרוק ניצח פעמיים העונה, שורץ ניצח פעם אחת ובסדר זה גם מסתיימת העונה. אכזרי. ומי במקום השלישי? אשד עם מינוס נקודה יעמוד שלישי על הפודיום של 2025 ובוזוב יסתכל עליהם מהצד, יחשוב איפה איבד את הנקודה, ואולי את שתי הנקודות, שיכלו לשים אותו מקום אחד או שניים או שלושה מעל כולם.

 

וכעת עם סיומו של סבב המשנה, מוכנים הנהגים אל המירוץ הבא – מירוץ הנעילה של סבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות. מסלול חיפה יארח ב-28/11 את עשרות הנהגים, בראשם כל הטוענים לכתר כולל שמות רבים שהוזכרו לעיל, לעוד מירוץ מותח ומורט עצבים שיקבע מי יהיו האלופים סבב הקארטינג החשוב ביותר. רוצים להמר?

 

מירוץ מס' 5 – Top5 S1

  1. גרישה בוזוב

  2. ירום אשד

  3. אביתר נרוב

  4. גיל שורץ

  5. עמית ויצמן

 

מירוץ מס' 5 – Top5 S2

  1. אורי ויזנטל

  2. עידו שדה

  3. מוחמד אגבאריה

  4. ריבר ברטשטיין

  5. שרה עמיר


 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים

28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)

 

כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025

מירוץ סיבולת 500 – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה

מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה



גלריית התמונות מהמירוץ

צילום -יובל רוזן ואלון נרוב


 
 
 

תגובות


bottom of page