אנחנו אוהבים מירוצי סוף עונה. הם תמיד מלווים באווירה של אקסטרה תחרותיות לצד עודף חברות שבסוף מסתיימת באחד מאוד מבסוט ושניים מבואסים. ערב המירוץ הזה הפער בין הנהגים בשתי הקטגוריות היה כל כך צפוף שבסופו יצאו יותר מאחד שמח והרבה יותר משניים מדוכאים והנה לפניכם כל הסיפור כולל הטוויסט, כיאה למירוץ המכריע של העונה.
S2
נתחיל עם קטגורית המשנה שאמנם מציגה לנו פערי ניקוד גדולים יחסית בין החמישייה הראשונה ערב המירוץ, אך כשיש הרבה נקודות על הפרק ועוד קיזוז הרי שלתוצאה יש השפעה קריטית על גורל הפודיום המסכם של העונה. נסביר - מתוך סך של שישה מירוצים העונה, כשהאחרון כולל מקצה קדם-גמר שמעניק תוספת של ניקוד חלקי על הניקוד הרגיל (30 + 8 "בונוס" מקסימליים), הרי שכבר כאן מתחיל המירוץ. אז תיאורטית, אם נקזז כבר עכשיו את המירוץ בו השיג כל אחד מהם את הניקוד הנמוך (או המירוץ בו הוא לא השתתף), נועם פרידלנדר עם 110 נק' ואחריו ישי שילד עם 99 נק' ומייה בן-יחזקאל עם 73 אלא שזו האחרונה לא התחרתה הפעם, מה שמעביר את האחריות לפיודור אריפולין שמדורג רביעי עם 68 נק' ונועם לביא שאחריו עם 60 נק'.
שקלול מקצי הדירוג מציב את נועם פרידלנדר ראשון בין נהגי S2 (חמישי כללי) ואחריו טומי שפירא (שביעי כללי) וישי שילד (13 כללי). בפועל ממקום שילד רביעי בקדם-גמר ב', כששני כרטיסי בונוס עומדים על הפרק. לפניו נהגי S1 עם הרבה ניסיון אותם מוביל דור מלכה כשאחריו איציק שחר ומיכה אפרים. והוא לא מצליח לעקוף אף אחד מהם כך שכבר כעת יש לו בכיס 5 נקודות והוא ימתין לראות מה יעשו חברים לקטגוריה שבקדם-גמר א' שנמצאים עמוק עמוק בתוך המאבקים הסופר צמודים של S1 עליהם נרחיב עוד מעט. פרידלנדר בעונת מירוצים מצוינת, גם בסופרליג, ירצה לצבור את מירב הנקודות. טומי שפירא, אחד הנהגים היותר מהירים אך שפחות התמיד העונה, ירצה לצבור כמה שיותר נקודות שתצטרפנה לאלה שצבר בשני מירוצים בלבד בהם התחרה בסבב, כדי להיות במקום קצת יותר גבוה בטבלת האליפות. אז לאחרון זה פחות עבד והוא מסיים את המקצה אחרון. זה אמנם שני בקטגוריה, אך ישפיע מאוד על המקום ממנו יזנק במקצה הגמר. פרידלנדר עם מלוא הניקוד כבר יכול לשים יד אחת על גביע האליפות.
שלב הגמר חולק לשלושה מקצים, ושוב שני כרטיסי בונוס. שילד יזנק ראשון בגמר ג' כשאחריו בקטגוריה פיודור אריפולין ונאצ'ו גלומצ'אר. ואכן שילד מנצח ואחריו אריפולין (שלישי במקצה) וגלומצ'אר (חמישי). שילד ימשיך לגמר ב' אותו יסיים במקום ממנו הוזנק, בקטגוריה הוא שלישי כך שעם 26 נק' במירוץ המסכם הוא מגיע לסך של 125 ופרידלנדר יכול לשים על הגביע גם את היד השנייה. שפירא אגב מסיים גם הוא את חלקו במירוץ בגמר ב', ובקטגוריה הוא שני. פרידלנדר צריך כעת רק לסיים, וללא ענישות מיותרות, ועם 148 נק' הוא יוכתר לאלוף סבב ה-SuperLeague Karting לשנת 2024. שילד עם סך של 125 נק' מסיים את העונה עם תואר הסגנות ואריפולין עולה למקום השלישי במקום בן-יחזקאל בזכות 90 נק' לעומת 83. ושפירא? הוא מוצא את עצמו בתום העונה במקום החמישי באליפות (65 נק').
S1
ערב המירוץ ירום אשד מוביל את האליפות כשלרשותו חמישה מירוצים בהם השיג 102 נקודות כשאחריו בפער נקודה אחת בלבד נמצא אביתר נרוב וגרישה בוזוב מדורג שלישי עם 97 נק' כשגם להם אותו מספר מירוצים. מקומות 4 ו-5 מוצאים את יואב ארנון ונדב בראון בהתאמה עם 84 ו-83 נק' ולהם ארבעה מירוצים מתוך החמישה. ולמה זה חשוב? נזכיר לכם את שיטת הקיזוז. וכמה נקודות כעת על הפרק? 30 כאמור למנצח בגמר המסכם ו-14 למנצח קדם הגמר. אז תיאורטית, אם נכניס כבר כעת את הקיזוז, הרי לפניכם הדירוג: 1. ירום אשד וגרישה בוזוב, 87 נק' כל אחד; 2. אביתר נרוב, 86 נק'; 3. יואב ארנון, 84 נק'; 4. נדב בראון, 83 נק'; ובהמשך גיל שורץ עם 64 נק' ודור מלכה עם 50.
הידיעה כי למקצי הדירוג יש חשיבות סופר חשובה במירוץ הזה מכניסה את כל חבורת החוד למוד ריכוז מטורף. טוב לא את כולם, חלק פחות מסתדרים עם הלחץ הזה כפי שמתברר בתוצאות ובסדר הדירוג לקדם הגמר. בראון ויניב הרשקוביץ משיגים שניהם את הניקוד הטוב מכולם כשהראשון מקבל עדיפות בזכות 21 מאיות השנייה. בוזוב מדורג שלישי ואחריו שורץ וארנון (כשנועם פרידלנדר מ-S2 נמצא בינהם). ואיפה אשד ונרוב? מדורגים במקומות השמיני והתשיעי. במצב הנוכחי הם יתקשו לשמור על ראש טבלת האליפות.
בסיומו של קדם-גמר ב' איציק שחר מנצח כשאחריו דור מלכה ומיכה אפרים. שחר ומלכה מקבלים את כרטיס הבונוס לקדם-גמר א' ממנו ינסו להשיג כל אחד עוד ניקוד יקר מפז. והם מצליחים שניהם להשיג עוד נקודה אחת בזכות עקיפת נהג מתחרה ועכשיו נשאר להם רק לראות מהיכן יזנקו בגמר. מהצד העליון של המקצה בראון מנצח ואחריו הרשקוביץ ובוזוב. הטבלה כבר מתחילה לשנות צורה ובעיקר בפיסגה כשאשד מסיים חמישי ונרוב שביעי (שמיני כללי).
סבב קדם הגמר שחולק לשלושה מקצים שם את ארנון ראשון בגמר ב' ואחריו נרוב ושחר. בראון מזנק ראשון בגמר א' ואחריו הרשקוביץ ובוזוב. אשד? הוא מצליח להיכנס לגמר א', אך רק למקום החמישי כשלפניו שורץ. וכולם יושבים כרגע, מבצעים הערכות מצב אחרונות בזמן שגמר ב' יוצא להקפת החימום. וזינוק. שחר מצליח לעקוף את נרוב לתוך הפניה הראשונה והוא מסמן את ארנון. הוא אמנם לא נלחם על האליפות, אך נהג מירוצים תמיד יחפש להיות מלפנים בטח ובטח אם מדובר בכרטיס בונוס לגמר הבכיר. אלא שנרוב מבין שהוא חייב להחזיר את המקום אם הוא רוצה לשמור על הסיכוי לפודיום אליפות והוא אכן מצליח לעשות זאת תוך כדי מאבק עיקש בין השניים. ארנון מנצל את המצב כדי לשמור על מקומו עד לסיום והוא יעלה לגמר א' יחד עם נרוב שיזנק אחרון.
שמונה נהגים בגמר א', שבעה S1 ו-S2 אחד (נועם פרידלנדר) שמפריד בין ארנון ונרוב לכל השאר. כשהמקצה מתחיל, כולם צמודים. הרשקוביץ ושורץ לא בתמונת הפודיום של העונה, אבל פודיום של מירוץ הם בהחלט רוצים. חולפות הדקות והפער מתחיל לגדול כשרביעיית החוד בורחת ללא שינוי בסדר מיקום הנהגים. מאחור אשד מחזיק את נרוב בנהיגה הגנתית וארנון מנסה אף הוא למצוא דרך להתקדם. פרידלנדר בינתיים יורד למקום האחרון, כשעבורו זה לא משנה ממש כי הוא את האליפות ב-S2 כבר לקח. ההבדל היחיד הוא נקודה או שתיים לדירוג אלוף האלופים ודירוג ה-Top100. המקצה ממשיך כשכל הקפה דומה לקודמתה – מלפנים הסדר נשמר, מאחור אשד מחזיק את כל השאר. ואז ארנון מחליט שעכשיו זה הזמן. מה שנקרא Hero or Zero. הוא עוקף את נרוב במטרה לסיים לפניו בדירוג הסופי, אך השופטים מחליטים שהמהלך לא הכי תואם לכללים והוא מקבל הורדת מיקום אחת. ככה זה. מי שלא מנסה אף פעם לא יצליח. נרוב מקבל את מקומו בחזרה ועם השחמט אפשר לסכם את הניקוד ואת הטבלה הסופית. זוכרים כמה זה היה צמוד בהתחלה? אז ככה זה נגמר:
במקום השלישי באליפות ה-SuperLeague Karting 2024, S1 – ירום אשד עם 112 נקודות
במקום השני וסגן אלוף ה-SuperLeague Karting 2024, S1 – גרישה בוזוב עם 119 נקודות
במקום הראשון ואלוף ה-SuperLeague Karting 2024, S1 – נדב בראון עם 127 נקודות
זוכרים את הטבלה לפני המירוץ? כמה זה היה צמוד? אז בסוף נרוב עם 108 מסיים רביעי וארנון עם 106 מסיים חמישי. זה נגמר צמוד גם אחרי קו הסיום, רק שמכאן אין מה לשנות ועכשיו מלוא האנרגיה מופנית לשני המירוצים האחרונים של סבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות וגם שם אנו מוצאים את אותם השמות וגם שם מאוד צמוד. בין לבין, עוד ממתין לנהגים מירוץ סיבולת הקבוצות 3 שעות. כל התאריכים מיד בהמשך.
אלוף האלופים
אחרי שאיבד נקודות במירוצים האחרונים, גרישה בוזוב שב ומגדיל במעט את הפער בפיסגה בינו ובין יואב ארנון – 410 מול 391. גיל שורץ במקום השלישי מצמצם במעט את הפער כשעכשיו לזכותו 378 נקודות. המרוויח העיקרי כאמור מהמירוץ האחרון הוא נדב בראון שמדורג כעת רביעי עם 333 נקודות ויניב הרשקוביץ חמישי עם 314 נקודות. הקרב הצמוד בין אביתר נרוב לירום אשד ממשיך גם לכאן כשבסדר הזה הם מאכלסים את המקומות 6 ו-7 כשנרוב עם 297 נקודות ואשד עם נקודה אחת בלבד פחות. את העשירייה סוגרים ישי שילד (274 נק'), עופרי גרטי (242 נק') ו-נועם פרידלנדר (259 נק'). ומכאן ובאין מירוץ נוסף בחודש אוקטובר גם דירוג ה-Top100 מתעדכן, ואותו נביא לכם בקרוב.
כל המירוצים הבאים
01/11 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 9, דן קארטינג חיפה (הפוך)
19/11 – מירוץ סיבולת 3 שעות, מסלול דן קארטינג חיפה
06/12 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 10, מסלול דן קארטינג חיפה (הפוך)
21/12 – מירוץ גביע המדינה, מסלול דן קארטינג חיפה
*המירוצים במסלול חיפה יתקיימו בכפוף להוראות פיקוד העורף
Comments