top of page

מרוץ ראשון בסבב הסופרליג

הציפייה למירוץ ה-SuperLeague Karting הראשון אי פעם היתה גדולה, כיאה למשהו שעושים בפעם הראשונה. הוסיפה לכך רשימה של 21 נהגים שנרשמו למירוץ הפותח של הסבב שבעיקרו הוא מירוץ סיבולת אישית של 30 דקות נהיגה רצופה. והמסלול שנבחר לכך הוא אולי הקשה מבין המסלולים בארץ - מסלול דן קארטינג רמלה המאוד טכני שבכל 30 הדקות לא מאפשר לנהגים שניה של מנוחה. אז לכל מי שהתחרה, מכאן זה הולך ונהיה קל...

מבנה המירוץ כולל מקצה מדידות זמנים מאוד קצר - SuperPole, שבסופו מעניק ניקוד בהתאם לדירוג זמני ההקפות המהירות של כל נהג - המהיר ביותר נקודה אחת, השני 2 נקודות וכן הלאה. הנהגים חולקו ל-3 סבבים בסופם קבע עופרי גרטי את ההקפה המהירה ביותר - 20.002, שהעניקה לו נקודה ואחריו עם 2 נקודות מארק בוגוסלבסקי 20.011 ו-3 לרן בן-עזר 20.131. וכמה צמודים שאר הנהגים? אלוף הרוקיז של 2022 רז עכו עם 20.134 מקדים את ליאור ויסלברגר עם 20.169 וירום אשד עם 20.177. מהצד השני, את ההקפה האיטית ביותר במקצה זה קבע נועם לביא - 21.003, כלומר כל 21 הנהגים היו בטווח של שניה ואלפית מהמהיר לאיטי.

מקצה מדידות הזמנים השני - DoublePole מכפיל את מספר ההקפות ואיתו משתנה גם הניקוד כך שחשיבותו מאוד גדולה. בעוד שהראשון עדיין מקבל נקודה, הבא אחריו מקבל עכשיו 3 נקודות, 5 נקודות לשלישי וכך הלאה. השיפור בתנאי המסלול ובחום הצמיגים בערב הקר הביא גם לשיפור בזמני ההקפה וירום אשד מעניק לעצמו נקודה בזכות 19.751 שניות בלבד להקפה הכי מהירה עד עכשיו, מונע מעופרי גרטי 19.872 לתפוס את הבכורה. יונתן טרוק שלא כל כך הלך לו בתנאי המסלול הקודמים מדרג את עצמו שלישי עם 19.926 מקדים את זאב קורן 19.976 ורז עכו 20.051.

נזכיר ש-21 נהגים מתחרים במירוץ ואלה יחולקו עכשיו ל-3 גמרים בהתאם לניקוד עד כה. השקלול יעניק את הזינוק מעמדת הפול פוזישן של גמר א' לנהג שצבר את הניקוד הנמוך ביותק וכך עם 4 נקודות יעשה זאת עופרי גרטי כשאחריו ירום אשד עם 7 נקודות ו-מארק בוגוסלבסקי עם 13. אלא שקודם עולה למסלול גמר ג' עם 8 נהגים כאשר השניים שיסיימו במקומות הראשונים יעפילו בעזרת כרטיס הבונוס לגמר ב'. דודי קורץ מזנק ראשון ואחריו דור מלכה ומורן בן-חיים. בתוך דקות בודדות מהזינוק קורץ פותח פער גם בזכות נהיגה הגנתית של מלכה שינסה במשך חצי שעה להדוף כל ניסיון עקיפה מאחור שייקח ממנו את העונג לעלות לעוד 30 דקות של מירוץ. הפער ממשיך לגדול, מה שיתגלה בסופו של דבר כמה שהציל את קורץ שעם תקלה טכנית נתקע על המסלול, אך ללא איבוד עשתונות הוא קפץ מייד לקארט החליפי כשהוא מדורג אחד לפני אחרון אבל כמעט בהקפה מלאה פחות מכל השאר. ב-20 הדקות הנותרות הוא מצמצם את הפער ובדקות האחרונות הקהל כבר מתחיל בהימורים - האם הוא יעשה זאת. מלכה שקיבל את ההובלה במתנה ממשיך להגן עד שמצד אחד חוטף דחיפה קלה ממורן בן-חיים (שעולה לו בהורדת מיקום מהשופטים) ומהצד השני חוטף פאנצ'ר בגלגל הקדמי. כנראה שאין במקצה הזה מזל למובילים. מלכה בוחר שלא להמשיך, משאיר את ההובלה ללויס כתורה שמנצח בסוף ולא תאמינו - קורץ מסיים שני ומקבל גם הוא את כרטיס הבונוס. שלישי במקצה מסיים עומר כהן ואחריו נועם לביא וזיו גרינשפן.

מקצה גמר ב' מעמיד בעמדת הראשונה את ליאור ויסלברגר ואחריו מתן אחיטוב ויורי צוגלין. גם כאן המקום הראשון מתחיל לברוח קדימה בעוד שצוגלין עוקף את אחיטוב. הפער של וויסלברגר נשמר עד שהוא מגיע לסמנים אחוריים. מצד אחד הוא רוצה לעקוף, מצד שני הוא לא רוצה להסתכן בענישה. בסופו של דבר הוא כן מצליח לייצר לו מצב ואט אט עוקף את הנהג שלפניו. צוגלין מנצל אף הוא את המצב, מצליח גם כן לעקוף ועם תקווה בלב לקבל את כרטיס הבונוס הבודד שיש לגמר א' היוקרתי. בדיוק ברגע שהוא משלים עם העובדה שלא יעקוף את וויסלברגר, בשבריר שניה של חוסר ריכוז ממש בהקפה הלפני אחרונה, מגיע יניב הרשקוביץ ומבצע עליו עקיפה.

את עמדת הפול פוזישן של גמר א' תופס כאמור עופרי גרטי שמזנק לפני ירום אשד ומארק בוגוסלבסקי. רז עכו רביעי, זאב קורן חמישי, רן בן עזר שישי ויונתן טרוק שביעי כשאחריו וילסברגר. הזינוק רושם את אחד ממהלכי המירוץ כשכבר בפניה הראשונה ויסלברגר שם את עצמו בעמדת תקיפה שמעניקה לו שני מקומות. בחלק הקדמי גרטי ואשד צמודים ומהירים פותחים יחד פער קטן. עכו מעט מאחור עושה גם הוא מקום אחד ובזכות הקפות מאוד מהירות הוא הצליח להשלים בתוך דקות בודדות את הפער שפתחו השניים מלפנים. מאבקים במרכז הגריד יוצרים לא מעט הזדמנויות לחלק מהנהגים ואלה ויסלברגר וטרוק שיחד עם זאב קורן נלחמים עכשיו על המקום הרביעי. לחגיגה מצטרף רן בן עזר רק כדי לחטוף סבסוב בעוד שחלק מהנהגים חוטפים ענישות מצוות השיפוט. האירוע של המקצה נרשם בדקות האחרונות - עכו מסבסב את גרטי, אשד סופג ריקושט, ואלה ויסלברגר וטרוק שנשארים במלחמה על המקום הראשון.

את המירוץ מנצח יונתן טרוק, ליאור ויסלברגר מסיים שני ועופרי למרות הסבסוב ובעזרת ענישות לחלק מהנהגים מסיים שלישי. אלא שהדירוג הסופי בסבב הסופרליג מחלק את הנהגים לשתי קטגוריות כאשר קטגורית S1 כוללת את כל נהגי הסופרפרו והפרו של האליפות הארצית וקטגורית S2 את נהגי האדוונס והרוקיז. אז אמנם שלושת המנצחים כולם ב-S1, וב-S2 מנצח ירום אשד (שסיים חמישי כללי) ואחריו מתן אחיטוב ואביתר נרוב שעולים לפודיום מגמר ב'.

דירוג אלוף האלופים אשר מושפע מכל מירוצי הסבבים - 19 במספר העונה, מקבל תפנית לאחר המירוץ. מי שהובילו את הדירוג - מוטי פרץ ואיציק שחר, לא השתתפו במירוץ הסופרליג והשניים יורדים למקומות 7 ו-8 בהתאמה. יונתן טרוק לוקח את ההובלה הזמנית עם 69 נקודות ואחריו ליאור ויסלברגר עם 64 ו-60 לעופרי גרטי. אבל כאמור, זאת רק תמונת מצב זמנית לפחות עד למירוץ הבא.

המירוץ הבא בסבב הסופרליג יתקיים במסלול קארטינג פלייס ראשל"צ ב-04/04. עוד לפניו יתקיימו שני מירוצים, אחד במסגרת אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות (10/02, מסלול דן קארטינג חוצות) והשני הוא המירוץ הראשון לעונה בסבב מירוצי הסיבולת (28/02, מסלול דן קארטינג חיפה). התחזית - הולך להיות לוהט בחודשים הקרובים.


Top5 - SuperLeague Karting S1

1. יונתן טרוק - 30 נק'

2. ליאור ויסלברגר - 25 נק'

3. עופרי גרטי - 21 נק'

4. רז עכו - 18 נק'

5. רן בן עזר - 16 נק'

Top5 - SuperLeague Karting S2

1. ירום אשד - 30 נק'

2. מתן אחיטוב - 25 נק'

3. אביתר נרוב - 21 נק'

4. אורי גולדברג - 18 נק'

5. לויס כתורה - 16 נק'

דירוג אלוף האלופים Top10

1. יונתן טרוק - 69 נק'

2. ליאור ויסלברגר - 64 נק'

3. עופרי גרטי - 60 נק'

4. רז עכו - 58 נק'

5. ירום אשד - 51 נק'

6. יניב הרשקוביץ - 51 נק'

7. מוטי פרץ - 50 נק'

8. איציק שחר - 47 נק'

9. גיל שורץ - 44 נק'

10. אביתר נרוב - 43 נק'





198 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page