רגע האמת הגיע, אחרי עוד שנת שיא של קארטינג - המירוץ האחרון של השנה, המירוץ המותח של השנה, המירוץ הגדול של השנה - מירוץ גביע המדינה. והשנה, המאבקים על המסלול יהיו לא רק על הגביע הנכסף, אלא גם על גביע נוסף, גביע אלוף האלופים שיכריע מי היה נהג הקארטינג הטוב בישראל בשנת 2022. אלוף הארץ הטרי בקטגורית הסופרפרו מוטי פרץ? או אולי אלוף הפרו יאזן גזמאוי? או שאיציק שחר אחרי עונה רצופת עליות וירידות יעשה זאת הוא? או שאולי מחזיק גביע המדינה 2021 אורי אריש שאת העונה האחרונה בילה באליפות הארץ 2 פעימות ROK Cup וסיים אותה במקום השלישי?
המירוץ הגדול יתקיים ביום שבת ה-08/12 משעות הבוקר במסלול דן קארטינג חיפה. מירוץ גביע המדינה שונה לחלוטין מכל מירוץ אחר שמתקיים פה ופרט לעובדה שמדובר במירוץ אחד ויחיד ולא ליגה ושאליו מגיעים עשרות נהגים, שיטת המירוץ שלו שונה ומאתגרת והיא לקוחה למעשה מאליפויות הקארטינג של ה-FIA. בואו נשווה רגע למונדיאל שמתקיים ממש בימים אלה, גם כאן יש לנו מוקדמות (מקצי דירוג), שלב הבתים וחצאי גמר שיקבעו את זהות הפיינליסטים למקצה המכריע בסופו רק אחד יניף את הגביע האמיתי. אז איך זה הולך בדיוק? בעקרון, הנהגים יחולקו למקצי מדידות זמנים בסופם הם ידורגו מהמהיר לאיטי. בשלב הבא הם יופרדו לשתי קבוצות בהתאם לדירוגם (אי זוגי/זוגי) ובכל קבוצה יחולקו הנהגים לבתים. וכך, יתמודדו נהגי הבתים בינהם בכל קבוצה בנפרד במספר מקצי מירוץ שיעניקו להם ניקוד לשם דירוגם מחדש לשלב הבא. כמחצית מנהגי כל קבוצה (תלוי בסך המשתתפים במירוץ) יעלו לשלב חצי הגמר ומחציתם של אלה יעלו לגמר הגדול. חידוש אחד שנוסף השנה למירוץ הוא מקצה 'הזדמנות שניה', Second Chance, שיאפשר לנהגים שפחות הלך להם להשיג עוד ניקוד חשוב. מבלבל? תחשבו על מי שמנהל את המירוץ וצריך לשלוט בכל התוצאות.*
לא מעט נהגים מסומנים ככאלה שיכולים לסיים עם תואר מחזיק גביע המדינה, מה שמבטיח מירוץ מותח וצמוד. ואם ההיגיון שלכם קובע שאלה בטוח יהיו נהגי הסופרפרו היותר מנוסים, הרי שאתם עשויים לאכול את הקסדה שלכם כשיוכרזו המנצחים. בשנה שעברה עשה זאת אורי אריש, שאת 2020 סיים כסגן אלוף ישראל בקטגורית פרו, מקדים את איציק שחר והרוקי דאז רן בן-עזר. אריש כאמור יגיע למירוץ בניסיון לשמור על התואר, אבל הוא נכנס לתוך מערבולת של נהגים שללא ספק נראה אותם עושים All-in שכל כולו במטרה לקחת גם את תואר אלוף האלופים. מי שמוביל את הטבלה הוא איציק שחר עם 360 נק', 16 יותר ממוטי פרץ ו-26 מיאזן גזמאוי שעבורו מדובר בסיכוי תיאורטי בלבד. כדי לעקוף את שחר, אם פרץ ינצח הוא יצטרך שחברו לא יעפיל לגמר הגדול. אפשרי? למדנו כבר שהכל יכול לקרות.
עוד מאבקים צפויים על תואר מצטייני הקטגוריות. איציק שחר ומוטי פרץ שניהם מתמודדים גם על תואר מצטיין הסופר פרו כשיזאן מחזיק ביתרון מבטיח של 122 נק' על ליאור ויסלברגר בקטגורית הפרו. בקרב נהגי הרוקיז שם נסגרה האליפות עם ניקוד זהה בין רז עכו למאור כהנים והתואר הוכרע לטובת עכו רק בשל מספר נצחונות, עכו עצמו מוביל ב-34 נקודות. נהגי האקספרט יזכו לקרב צמוד בין ליאור ויסלברגר שמוביל על ריקי פריקאו אלוף הקטגוריה ב-4 נקודות בלבד, אך נושפים בעורפם של השניים עוד רעבים לתואר כמו זאב קורן (2 נק' פחות מפריקאו) ורן בן-עזר (2 נק' פחות מקורן) וסיכוי תיאורטי יש אפילו לבא אחריו בוריס פריאוברז'ינסקי (14 נק' פחות מבן-עזר). תואר נוסף הוא נהגת מצטיינת וכאלה יש לנו שתיים בליגה - אלונה גלס המדורגת ראשונה בינהן, ושני בן-ארי שהצטרפה למירוצים רק באמצע השנה. כולנו תקווה שיותר נהגות תצטרפנה בעונה הבאה והמאבק על ההובלה יהיה צמוד לאורך כל השנה.
מירוץ גביע המדינה פתוח לכל נהג בעל ניסיון מוכח. אם עברתם קורס הכשרה לנהיגת מירוצים מעשית או התחרתם בעבר, ואתם רוצים לקחת בו חלק, צרו איתנו קשר או שילחו וואטסאפ למס' 051-5370017.
*יתכנו שינויים במבנה המירוץ בהתאם למספר המשתתפים ו/או אילוצי מסלול
Kommentare