אליפות ישראל בקארטינג 2 פעימות - עונת 2025
- האקדמיה למירוצים

- לפני יומיים
- זמן קריאה 3 דקות
אליפות ישראל הרשמית לקארטינג 2 פעימות הגיעה לסיומה עם העתק חלקי לעונה שעברה. אותו אלוף, אותו סגן ואותה עלייה מתמדת ברף הבדיקות הטכניות ופסילת נהגים. מנועי ה-ROK המשיכו להיות הרוב על המסלול באליפות ישראל, עם סך של 15 נהגים בכל הקטגוריות.
קטגורית ROK Senior הציגה את הקרבות המותחים ביותר כשבחוד אלוף 2024 אורי אלבכרי וסגנו אביתר נרוב מראים לנו מדי אירוע כיצד מירוץ ברמה הגבוהה ביותר צריך להיראות על המסלול וכיצד חברות וספורטיביות צריכה לראות מחוצה לו. נרוב נמצח את המירוץ של העונה בעוד חברו מסיים שני ורון בקשי מסיים שלישי. גם במירוץ לאחריו נרוב מנצח, אולם ענישה מהשופטים מעבירה את הניצחון לאלבכרי ועיטם טורצ'ין שלא התחרה במירוץ הראשון בשל מירוץ בו השתתף באיטליה, מסיים שלישי. אלבכרי מנצח גם את שני המירוצים הבאים, נרוב מסיים שני בעיקר בשל חוסר מזל שמנע ממנו מלנצל היטב את היכולות שלו. טורצ'ין אף הוא ממשיך לאכלס את המדרגה השלישית בפודיום במעין שחזור לצד הצטרפותם של עוד ועוד נהגים לסבב ה-2 פעימות של ROK.
במקביל קטגורית ROK Junior החלה את העונה עם שני נהגים – יואב ארנון וגרישה בוזוב, אך עם מתח אדיר בשל המאבקים בינהם כיאה לשני נהגים סופר מוכשרים. ארנון מנצח במירוץ הראשון, בוזוב בשני וכך גם בשלישי. המירוץ הרביעי די סוגר עבורו את המאבק על האליפות אותו לא סיים שלא באשמתו. מאבק עם ארנון הביא את בוזוב עד לקיר הצמיגים משם נאלץ לצפות ביריבו מנצח, אלא שהורדת מיקום העניקה את הניצחון לאיתמר אלבכרי, אחיו של אורי ואלוף קטגורית המיני של השנים האחרונות, שנאלץ להמתין מתחילת השנה ליום הולדתו ה-13 אשר יאפשר לו חוקית לעלות כיתה. בוזוב שב לנצח במירוץ הנעילה אל מול מקום שני של ארנון ושלישי של מצטרף נוסף רז דהן ומי שייצג את ישראל באליפות האקדמיה של ה-FIA השנה. לבסוף ארנון מוכתר כאלוף בזכות פער של 10 נקודות ובוזוב במבט לאחור יכול רק לנסות ולהבין איפה הוא איבד אותן ומה הוא יכול לעשות טוב יותר לקראת 2026 אז הוא יעלה לקטגורית הסניורים, כשארנון יתקדם יחד איתו וזו צפויה להיות קטגוריה סופר מותחת ותחרותית. במקום השלישי הסופי מסיים איתמר אלבכרי ודהן רביעי.
העונה שתוכננה לשישה מירוצים נאלצה לעמוד מול אילוצים שהביאו בסופה לוויתור של אחד וכך היא ננעלה אחרי חמישה כולם במסלול מוטורסיטי. בוזוב כאמור הגיע לכדי כמעט, כשמירוץ הנעילה עמד בסימן של צ'אנס תיאורטי לנרוב. מבחינתו הוא אמור להשיג את מירב הנקודות האפשריות כשמנגד אלבכרי "צריך" לפרוש. וזה כמעט קרה כי נרוב אכן ניצח בזמן שאלבכרי פרש במקצה הגמר אלא שהניקוד בפועל מעניק נקודות גם על תוצאות חצאי הגמר וההקפה המהירה ביותר ופער סופי של 39 נקודות במירוץ משאיר לאלבכרי מספיק כדי להיות אלוף הסניורים שנה שנייה ברציפות בעוד נרוב מסיים שוב כסגנו ועיטם טורצ'ין שלישי. אלא שהמירוץ למעשה יצר מתח גם במהלכו וגם דקות ארוכות אחרי שהסתיים. הבדיקות הטכניות שהלכו והפכו קפדניות יותר ממירוץ למירוץ כשמטרתן לוודא שכל הנהגים פועלים בהתאם לכל הכללים לרבות הטכניים, גילו כי מנצח המירוץ בפועל ירין שולץ שלא התחרה העונה והגיע רק למירוץ הנעילה, השתמש ברכיב שאינו עומד בכללים. דיון במקום של צוות השיפוט אל טענות המתחרה ואיש הצוות שלו שוקי פינטו הביא לפסילתו לא רק מהגמר אלא מכל היום היות ואותו רכיב היה בשימוש במשך כל מקצי המירוץ. עמידה בכללים חשובה הן כדי למנוע פערים לא חוקיים ובעיקר כדי לשמור על הספורטיביות.
מנועי ROK המשתתפים באליפות ישראל מחלקים את הנהגים למספר קטגוריות, שתיים מהן התקיימו בשנה האחרונה. קטגוריית המיני תשוב בעונה הבאה עם הצטרפותם של נהגים חדשים וקטגורית האקספרט לנהגים בגילאי 32 ומעלה עומדת פתוחה למי שעומד בתנאים שלה. בשנתיים האחרונות נהגים אלה העדיפו להתחרות יחד עם הסניורים כמו טורצ'ין שאגב ייצג את ישראל ממש לפני חודש בגמר העולמי, ה-SuperFinal של רוק שם סיים עשירי. בהמשך שאול אהרון מסיים רביעי ועמית ויצמן חמישי.
תאריכי 2026 הטנטטיביים כבר נקבעו על ידי ההתאחדות ויפורסמו רשמית בקרוב. למותר לספר הוא כי 6 מירוצים צפויים, כמו גם מירוצי זמן מטרה לאחר פיילוט מוצלח שבוצע בשנה האחרונה. את כל תוצאות עונת 2025 תוכלו למצוא בטבלאות האליפות הרשמיות.
קטגוריית Mini ROK – מיועדת לילדים מגיל 8 ועד 13. למנועים אלה נפח של 60 סמ"ק והספק של 10 כ"ס והם משודכים לשלדות המותאמות לגילאים אלה.
קטגוריית Junior ROK – מיועדת לגילאי 12 ועד 15 כאשר הנפח צומח ל-125 סמ"ק ומעל לפי שניים הספק – 22 ליתד דיוק. מנועים מקוררי מים אלה כבר משודכים לשלדות בגודל מלא עם התאמות מיוחדות גם למי שעדיין קצת נמוך.
קטגוריית Senior ROK – מיועדות לגילאי 15 ומעלה עם אותו המנוע של הג'וניורים רק עם שינוי טכני קטן אבל משמעותי – סעפת פליטה שונה מאפשרת להעלות את ההספק לכדי 30 כ"ס וזאת באמצעות ארבעה ברגים ושלוש דקות עבודה.
קטגוריית Expert ROK – אותם ברגים וסעפת שלישית כבר תעלה את הספק המנוע ל-36 כ"ס מה שעוזר לקבל ביצועים אפילו גבוהים יותר מ-125 סמ"ק. ובהתאם לחוק, כל נהג מעל גיל 16 יכול לנהוג עם המנוע הזה כך שאפשר בכל יום אימון לנסוע עם מלוא ההספק.
*האקדמיה למירוצים וקארטינג היא נציגת OTK בישראל, יצרנית מנועי ROK




תגובות