חודש אוגוסט האחרון היה בסימן פגרה למעט מירוץ אחד שהיה בתחילתו, אבל מירוץ מירוץ – סיבולת 500 ההקפות שהתקיים במסלול בית-ברל. ואמנם היה זה מירוץ אחד בלבד, אך עם ניקוד משולש מהרגיל כשהוא ניתן לכל נהגי הקבוצה כך שלא מעט נהגים קיבלו למעשה אותו ניקוד בדיוק. ומה זה אומר? זה אומר שאם מספר נהגים "רבים" בינהם על מקום בדירוג, ובמירוץ הסיבולת 500 הם שיתפו פעולה באותה הקבוצה, אזי פער הניקוד בינהם נותר ללא שינוי. ולכן ההבדלים יהיו בין נהגי קבוצות שונות ובואו נראה את ההשפעה.
נתחיל בהתחלה. מוליך הדירוג איציק שחר משיג במירוץ ה-500 את מירב הניקוד לאחר ניצחון קבוצתו (יחד עם ירום אשד ורז עכו). בפועל מדובר ב-30 נקודות לעומת 20 שנמחקו לו מהמירוץ הרחוק ביותר כלומר תוספת בפועל של 10 נקודות. המדורג שני עופרי גרטי משיג במירוץ 6 נקודות בלבד כך שהפער בין השניים עומד כעת על 56 נק' לעומת 52 בחודש שעבר (1669 מול 1613).
מוטי פרץ המדורג שלישי נעדר כזכור ממסלולי המירוצים העונה, אך השמועה אודותיו הייתה נכונה והוא אכן התייצב למירוץ ה-500 לצידם של עופרי גרטי ודניאל מועלם. פרץ משיג 6 נקודות כשהמדורג רביעי יניב הרשקוביץ משיג במירוץ 15 נקודות, והפער בינהם ממשיך להצטמצם כשהוא עומד כרגע על 50 (1263 מול 1213). דודי קורץ ויורי צוגלין המדורגים 5 ו-6 בהתאמה לא השתתפו במירוץ ה-500, ומקומם נותר בדירוג ללא שינוי כשהפער בינהם הוא 27 נקודות (830 מול 803) אלא שהשניים איבדו גובה ביחס לירום אשד שעם ניצחון במירוץ ה-500 מצמצם את הפער לצוגלין לכדי 43 (לעומת 67 בחודש שעבר). עוד ניצחון אחד עם מלוא הניקוד לאשד, אל מול קיזוז המירוץ הרחוק של צוגלין בסך 8 נקודות, והפער יצטמצם לכדי נקודות בודדות ועם שני מירוצים שיתקיימו בחודש ספטמבר (שניהם במסגרת הפלייאוף העליון של אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות) בהחלט יתכן שבעדכון הבא הם כבר יחליפו מקומות.
המשך ניתוח העשירייה הראשונה מוצא במקום השביעי את בוריס פריאוברז'ינסקי שלא התחרה בשלושת המירוצים האחרונים כשלעומתו המדורג שמיני אביתר נרוב פספס רק אחד מהם. במירוץ ה-500 נרוב וקבוצתו סיימו במקום השני וכעת הפער בין השניים עומד על 34 נקודות. אבל יותר מלרצות ולצמצם את הפער לפריאוברז'ינסקי, נרוב יצטרך לברוח מהמדורג עשירי מיכה אפרים שמרוחק ממנו 12 נקודות בלבד. אפרים שסיים שלישי במירוץ האחרון הפסיד גם הוא מירוץ אחד מבין השלושה האחרונים, אך לפי ממוצע הניקוד שלהם הוא יצטרך להתאמץ קצת יותר כי נרוב בינתיים בקצב צבירה עדיף של כ-3 נקודות למירוץ.
לסיכום העשירייה הראשונה, אין כל שינויי מקום בחודש אוגוסט אך סביר שכן נראה תזוזות בחודש הבא. בחמישייה הבאה אנו פוגשים בשני נהגים שמשפרים את מיקומם בדירוג – נדב בראון שמטפס 3 מקומות אל המקום ה-13 וגיל שורץ שמשפר מקום אחד ומדורג כעת 14. שניהם עולים על חשבון זאב קורן שנעדר מזה מספר מירוצים ומאבד החודש שני מקומות ורק נציין כי את אותו מספר מקומות מאבד דור מלכה שלא התחרה במירוץ האחרון ומדורג כעת במקום ה-16 (וזאת אחרי שבחודש שעבר טיפס 4 מקומות).
עוד פרט ראוי לציון הוא ה"אורחים לרגע", אותם נהגים ותיקים שכן נמצאים בדירוג ה-Top100 אבל לא מתחרים בשוטף כמו למשל נהגי ה-2 פעימות אורי אלבכרי ודניאל מועלם שהצטרפו למירוץ ה-500. לאלבכרי לא עזרו 21 הנקודות שהשיג במירוץ והוא נותר במקום ה-42 כשלפניו במרחק של 6 נקודות בלבד נמצא נועם פרידלנדר (השיג 9 נקודות במירוץ האחרון). מועלם מדורג במקום ה-65, שיפור של 4 מקומות לעומת החודש הקודם.
עוד נתונים מעניינים בעקבות החודש האחרון:
הקפיצה הגדולה שייכת לנאצ'ו גלומצא'ר שעולה מהמקום ה-242 ל-226 (16 מקומות)
אחריו אורי ויזנטל שקופץ מהמקום ה-209 ל-197 (12 מקומות) ואיציק גרוסמן שקופץ 11 מקומות ומדורג כעת 184
הכניסה הגדולה לתוך דירוג ה-Top100 שייכת לאריאל פילמר שעם 12 נקודות נכנס היישר למקום ה-195
החודש הצטרף לדירוג נהג אחד בלבד לעומת שניים שיצאו
לרשימת 100 הגדולים שבתוך ה-Top100 לא הצטרפו נהגים חדשים בחודש האחרון
הקפיצה הגדולה בתוך 100 הגדולים שייכת ללביא חלויה שעולה 7 מקומות (מ-92 ל-85)
אחריו רום בר-יואב (מ-73 ל-68) ומייה בן-יחזקאל (מ-60 ל-56)
Comments