top of page
חיפוש

קארטינג אליפות הארץ 2025 - מירוץ מס' 3

  • תמונת הסופר/ת: האקדמיה למירוצים
    האקדמיה למירוצים
  • 25 במרץ
  • זמן קריאה 5 דקות

עודכן: 26 במרץ

סבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות יש מסורת – המסלול הכי קצר מבין כל המסלולים המארחים את האליפות, כלומר המסלול הכי טכני והכי מעייף לנהיגה, יהיה גם בשיטה מאוד מאתגרת אותה אנו מכנים 'גריד 6-66'. ומה מסתירים המספרים הדמונים האלה? מקצה דירוג של 6 הקפות ומקצה מירוץ של 66 הקפות. בפועל, האתגר להוציא את המקסימום האפשרי מקארט ב-6 הקפות כדי להתברג גבוה יותר בסדר הזינוק לגמר בפני עצמו הוא לא קל ואחריו 66 הקפות, כעשרים דקות, של נהיגה רצופה במסלול שלא מאפשר לגוף מנוחה של יותר משניה בהקפה. עכשיו בואו נוסיף עוד אלמנטים של רוע שממתינים היום לנהגים ואין יותר מושלם וסימבולי משלוש השישיות. אז מה תגידו על מי שבכל זאת קרא תיגר על כוחות האופל וניצח?

 

כמו שהקיץ הפציע פתאום, כך הוא גם נעלם והימים הקודמים למירוץ החזירו את החורף במלוא הדרו. שביב של תקווה בלב הנהגים היה בתחזית שצפתה שביום המירוץ הגשם ילך וייחלש כשמנגד דווקא היו אחרים שקיוו בדיוק להיפך. שעות הבוקר המאוחרות עוד כללו עננים שהניבו ממטרים אך אלה באמת הלכו ונחלשו כשמקצי החימום כבר היו יבשים מלמעלה למרות עננות שהסתירה כל גוון כחול בשמיים וקרני שמש ומנגד למטה כוסה המסלול בשכבת מים מכובדת כולל שלוליות במקומות בהם הרצפה לא ישרה. בזה אחר זה עלו הנהגים למקצה לא מחייב פרט לזכות להכיר וללמוד את תנאי המסלול כשחלק מהנהגים פוגשים לא אחת בחבריהם שועטים מולם לאחר שלא תיזמנו נכון את החזרה לגז והסתבסבו. ולאחר פרק זה של החימום עמדה ההקפה המהירה ביותר 31.093 שניות שזה כמעט כפול בזמן משיא המסלול. ואז הגיע רגע האמת – מקצי הדירוג.

 

אומרים שהמזל הולך עם החזקים. הבאמת? העובדות – מעל שעה שאין גשם, כחצי שעה שגם העננים התפזרו וקרני שמש בודדות אפילו יצאו מהמחבוא. שכבת המים שעל המסלול החלה להתנדף לה גם באדיבות הקארטים שמנסים בכל זאת לשפר את זמני ההקפות. המקצה הראשון מבין ארבעה הוא של מובילי טבלת אלוף האלופים (בקיזוז שלושת המובילים שנעדרו בשל השתתפות במירוץ בחו"ל פלוס עוד כמה) שנאלצו להתמודד עם התנאים הכי קשים יחסית לשלב הזה במירוץ וככה בהתאם לאותה טבלה עוד שלושה מקצים בתנאי שמשתפרים מהקפה להקפה ובטח שממקצה למקצה. נועם פרידלנדר קובע את ההקפה המהירה ביותר במקצה הראשון – 20.528 שזה כבר שיפור של מעל 10 שניות מהזמנים שהיו בחימום להראות לך כמה ההבדלים משנים. במקצה השני קובע גיא מי-פז את ההקפה המהירה ביותר 19.745 ובמקצה השלישי 19.600 לבוריס פריאוברז'ינסקי. המקצה הרביעי והאחרון לדירוג הוא של הנהגים היותר חדשים כולל כאלה שמתחרים כאן לראשונה (מצאו להם אתגר...) כשיותם גורן קובע 19.509 – הכי מהיר עד כה. ובהשוואה למקצה הדירוג הראשון, הזמן שקבע פרידלנדר מספיק לו רק כדי להיות במקום ה-17 הכללי. אז גורן ראשון ואחריו פריאוברז'ינסקי וניר פוגל. אז עם מי המזל הולך?

 

זה מאוד מוזר למצוא בגמר ד' שמות כמו גרישה בוזוב ואביתר נרוב, שנכון לכרגע מפספסים בענק את ההזדמנות הנעוצה בעובדה שיריביהם בדירוג אלוף האלופים ובקטגורית הסופר-פרו לא פה. בוזוב מזנק רביעי ונרוב אחריו כשלפניהם עידו שדה מזנק ראשון ואחריו ריבר ברטשטיין ודור מלכה. 66 הקפות בתנאי מסלול שממשיכים להשתפר לצד העובדה שלא כל הנהגים יציבים וזה כולל המון איבודי מקום מיותרים וענישות מיותרות יותר. נרוב מנצח ואחריו איציק גרוסמן שמנצל הורדת מיקום של נועם לביא ושני הראשונים יעפילו עם כרטיס הבונוס לגמר ג' שם נעם כוכבי תזנק ראשונה ואחריה תומר ברגר וג'וליאן עמאר. וגם כאן אותו הדבר – חלק מסתדרים יותר וחלק פחות וחלק רואים את מספר הקארט שלהם מופיע בשלט הענישות. ומי הכי מצליח לנצל את הכל לטובתו? יונתן טרוק שזינק חמישי ומנצח, כיאה למי שנדיר לראותו מחוץ לגמר א' הבכיר לא כל שכן בגמר ג'. אבל יש עוד נהג שאמנם מסיים שני אך אפשר לומר שהצליח יותר – נרוב שכאמור הגיע מגמר ד' וזינק מהמקום העשירי. ורק לציין לטובה את גרוסמן שגם העפיל מגמר ד', אך מצליח לסיים רק במקום השלישי שלא מעניק כרטיס בונוס. נרוב יזנק אחרון בגמר ב' עם טרוק לפניו ובקצה השני דניאל הבר יוביל את שיירת הנהגים לעבר אות הזינוק ואחריו מייה בן-בן יחזקאל וניר מי-פז. הפעם המקצה כלל פחות אירועים חריגים ולא שזה מפריע לטרוק שזינק עשירי לנצח את 66 ההקפות ואחריו תנחשו... נרוב. והם ימשיכו לגמר א'.

 

אז נכון שנהגי גמר א' נקבעו גם בשל תנאי מזג האוויר והמסלול, אבל ככה זה במירוצים. עצרו שניה וחפשו ביו-טיוב את מירוץ הפורמולה 1 של 2003 בברזיל או אפילו רחוק יותר את המירוץ הראשון של איירטון סנה במונאקו 1984 (יש גם את בלגיה 1998 ועוד הרבה). גורן הרוקי כאמור מזנק מהפול-פוזישן ואחריו פריאוברז'ינסקי ופוגל שניהם אקספרט. בחלוקה יותר גדולה לקטגוריות יש כאן ארבעה רוקיז, שני אדוונס וכך גם פרו ורק שלושה סופר-פרו שזה בהחלט חריג מהרגיל כששניים מהם כאמור נכנסו רק בזכות כרטיסי הבונוס. למעט מספר נקודות לחות שנותרו במסלול, הכל יבש כמעט לחלוטין כשמנגד כבר שעת אחר-צהרים והטמפרטורה צנחה לה בלא מעט מעלות מה שמשפיע ישירות על רמת אחיזת הצמיגים. עוד 66 הקפות וזה מסתיים לא לפני שנרשמות מעל ל-20 ענישות כנגד 8 נהגים כששלושת הנוספים במקצה מצליחים לסיים אותו באופן נקי. ועבור אחד מהם זה היה סופר חשוב היות והעפיל מגמר א' עם אזהרה ועוד אחת תגרור הורדת מיקום. למעשה, לשני העולים – טרוק ונרוב, יש אזהרה באמתחתם.

 

מירוצים מסוג זה הם כאלה שבלתי אפשרי לעקוב אחריהם ללא מערכת מדידת הזמנים. וגם ככה, עם שלל הענישות, גם הרישום הידני הנלווה לתוצאות הרשמיות מצריך לא מעט זמן והרבה יותר ריכוז. וכך בסופו של יום ארוך, ולאחר שטיפס מהמקום האחרון, נרוב מנצח באחת מתצוגות הנהיגה המרשימות ביותר שנראו במירוצים בישראל. רגע, נדייק – לאחר שזינק מהמקום האחרון בגמר א', והאחרון בגמר ב', והלפני אחרון בגמר ג' והחמישי בגמר ד'. וכל גמר כפול 66 הקפות כשהוא מביס את כל 38 הנהגים פלוס כוחות הרוע והאופל ומבלי לזכות בענישה נוספת שתעלה לו במיקום. בחישוב פשוט הוא ביצע מעל 30 עקיפות, בחישוב יותר מדויק כמעט פי שלושה עם לוקחים בחשבון את כל הסמנים האחוריים שנעקפו על ידו פעמיים במקצה ויותר. WOW. אבל גם את המקום השני צריך לשבח הלא הוא טרוק שהתחיל חמישי בגמר ג' והגיע כמעט עד הקצה העליון למשום השני הכללי. אלא שאזהרה נוספת במקצה מורידה אותו למקום השלישי וכמוהו פריאוברז'ינסקי שמורד לרביעי. את מקומם תופס פיודור אריפולין (מנצח בפרו) ובהמשך גורן מסיים חמישי (מנצח ברוקיז) ופוגל שישי (שני בפרו אחרי אריפולין ושני באקספרט אחרי פריאוברז'ינסקי).

 

זה מסוג המירוצים שספק אם יהיו עוד כאלה בעתיד, בטח הקרוב. שיגעון שלם באדיבות מזג האוויר, היעדרות של נהגים בכירים ותצוגת נהיגה מרהיבה של אחרים. אז איך כל זה משפיע על מצב האליפות? בשביל זה תצטרכו להציץ בטבלאות המעודכנות ונרמוז שכדאי גם לחכות לדירוג ה-Top100 המעודכן שיפורסם בקרוב. ועכשיו בקוצר רוח נמתין למירוץ הרביעי שיתקיים במסלול ראשל"צ ב-25/04 שגם יכלול מירוץ ספרינט וגם צפי ל-50 משתתפים. תתחילו לספור לאחור. כוחות האופל כבר הודיעו שיעדרו.

 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, מנצחי מירוץ מס' 3


סופר פרו Top5

  1. אביתר נרוב

  2. יונתן טרוק

  3. בוריס פריאוברז'ינסקי

  4. גרישה בוזוב

  5. יורי צוגלין

 

פרו  Top5

  1. פיודור אריפולין

  2. ניר פוגל

  3. נועם פרידלנדר

  4. נועל לביא

  5. דור מלכה

 

אדוונס Top5

  1. איתן רז

  2. גיא מי-פז

  3. ניר מי-פז

  4. מייה בן-יחזקאל

  5. דניאל זייד

 

רוקיז  Top5

  1. יותם גורן

  2. שרה עמיר

  3. אורי ויזנטל

  4. נח בבלי

  5. שחר בכר

 

אקספרט Top5

  1. בוריס פריאוברז'ינסקי

  2. ניר פוגל

  3. ניר מי-פז

  4. שבתאי לוי

  5. יורי צוגלין

 

דירוג כללי Top10

  1. אביתר נרוב

  2. פיודור אריפולין

  3. יונתן טרוק

  4. בוריס פריאוברז'ינסקי

  5. יותם גורן

  6. ניר פוגל

  7. איתן רז

  8. שרה עמיר

  9. אורי ויזנטל

  10. רגב קאופמן

 

בסט לאפ Top3

  1. יונתן טרוק 18.152

  2. אביתר נרוב 18.306

  3. אורי שמיר 18.492

 

 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים

25/04 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

23/05 – מירוץ מס' 5, מסלול קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

27/06 – מירוץ מס' 6, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

05/09 – מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)

 

אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים

13/05 – מירוץ מס' 3, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

10/06 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס חדרה

11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה

 

כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025

מירוץ סיבולת 500 – 15/07, מסלול יקבע בהמשך

מירוץ גביע הקיץ – 01/08, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה

מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה





 
 
 

1 Comment


Storm Magen
Storm Magen
Mar 26

לא עדיף 777

Like
bottom of page