top of page

קארטינג אליפות הארץ 2024 - מירוץ מס' 7

חודשיים וחצי חלפו בין מירוץ מס' 6 של סבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות ומירוץ מס' 7. זאת נחשבת פגרת קיץ ארוכה מאוד לסבב הבכיר, כשבאמצע נכנסו שלושה מירוצים מקבילים – מירוץ מס' 5 של סבב ה-SuperLeague Karting, מירוץ גביע הקיץ ומירוץ הסיבולת 500 הקפות. מעבר לפרק הזמן הארוך, הפגרה הזו גם הפרידה בין חלקה הראשון של העונה לחלקה השני כאשר בפעם הראשונה מאמץ הסבב את שיטת ה-PlayOff. ששת המירוצים הראשונים של השנה סיכמו לנהגים את הניקוד (לאחר קיזוז המירוץ בו השיג כל נהג את הניקוד הפחות טוב שלו) ומכאן שבארבעת מירוצי הפלייאוף הנותרים כל נקודה נחשבת מה גם שסכום הנקודות הניתנות לכל נהג עלה גם הוא. ועם מקסימום של 36 נקודות אפשריות למירוץ (לפני בונוס מקסימלי אפשרי של 3 נקודות), לכל מירוץ בפלייאוף יש השפעה מאוד גדולה על הדירוג הסופי.

 

זה שהשארנו את אוגוסט מאחור, לא באמת אומר שהקיץ נגמר ויום חם חיכה לנהגים. והחום הגיע גם למסלול, ואולי בעצם זאת הפגרה הארוכה, כי נראה שנהגים רבים היו צריכים לקבל תזכורת איך מבצעים עקיפה עם לא מעט אזהרות וענישות וגם שני דגלים שחורים. שיטת 'גריד הפוך' חילקה את המתחרים לשלושה בתים, כשאופן החלוקה הוא נגזרת של דירוג אלוף האלופים. הגרלת הקארטים קובעת גם מהיכן יזנק כל נהג למקצה חצי הגמרב הראשון ובמקצה השני הסדר הפוך – מי שזינק ראשון יזנק אחרון וכל השאר בהתאם. בתום סבבי חצאי הגמר ולאחר הטמעת כל העונשים שניתנו, איציק שחר מדורג ראשון עם הניקוד הטוב ביותר ואחריו ירום אשד ואביתר נרוב. לשלישיית החוד החזקה מצטרפים בזה הסדר גם גיל שורץ ואחריו יניב הרשקוביץ ובוריס פריאוברז'ינסקי כשאחריהם לא פחות משמונה נהגים עם אותו הניקוד. זמן ההקפה המהיר ביותר שקבע כל נהג הוא זה שישבור את השוויון ויואב ארנון כמו גם נדב בראון וישי שילד יכנסו לגמר הבכיר כשפיודור אריפולין יסגור את רשימת המעפילים. את המקום ה-11 על הגריד יאייש מנצח גמר ב' ונגלה לכם שהמרוויח הוא יונתן גוטמן.

 

גמר א' היה אחד הצמודים שראינו מזה שנים רבות כשירום אשד, אחד הנהגים המהירים ובפרט במסלול ראשל"צ, מחייב את איציק שחר להשתמש בכל 30 שנות הניסיון שלו ובעיקר לטובת נהיגה הגנתית. מניין ההקפות עולה וכל ניסיון של אשד נהדף כשפה ושם אביתר נרוב מנסה לנצל את המצב לטובתו אך ללא הצלחה גדולה. ואולי זה מה שמונע מאשד את העוד קצת כדי לסיים עקיפה, המחשבה שאם לא יצליח הוא עוד עלול לאבד מקום אחד אם לא יותר. וכך גם נרוב, שבמצב הזה עושה גם הוא את שיקוליו אם לתקוף או לא כי גיל שורץ צמוד אליו מאחור. המירוץ נמשך כך לכל אורכו כששחר בסופו של יום המירוץ מקבל ראשון את דגל השחמט ואחריו צמודים ובאותו הסדר מסיימים האחרים. שנייה אחת בדיוק בין ארבעת הנהגים, ועוד חצי שניה ליניב הרשקוביץ שמסיים חמישי. המרוויח הגדול במקצה הוא יונתן גוטמן שהעפיל כאמור מגמר ב' ומסיים במקום השמיני. ורק כדי לסבר את האוזן עוד קצת, צמידות הנהגים והנהיגה ההגנתית של שחר הביאו לכך שאף נהג לא ירד לתחום ה-25 שניות.

 

SuperPro

הניצחון במירוץ מביא לאיציק שחר גם את מלוא הניקוד בקטגוריית העילית כשלצידו על הפודיום עומדים ירום אשד וגיל שורץ. לאחרון זה מספיק כדי להמשיך ולשמור על הובלת הטבלה עם 183 נקודות כשלמקום השני קופץ יניב הרשקוביץ (156 נק') ולמקום השלישי נדב בראון (147 נק'). שניהם עושים זאת על חשבונו של עופרי גרטי שלא השתתף במירוץ ובעקבות זאת ירד למקום הרביעי כשלזכותו 138 נק'. במקום החמישי ממשיך להחזיק מיכה אפרים (120 נק') ואחריו בוריס פריאוברז'ינסקי (113 נק') וירום אשד (109 נק') שהחסיר העונה יותר מירוצים מכאלה שבהם השתתף. יורי צוגלין מדורג שמיני עם 88 נק', 3 בלבד יותר מעמית ויצמן ואת העשירייה סוגר זאב קורן (77 נק'). לאיציק שחר אגב זה הוא המירוץ השני בלבד שלו בסבב העונה ולזכותו כרגע 63 נק' והמקום ה-11.

 

Proקטגורית המשנה מציגה השנה קרבות ענקיים בעיקר בין יואב ארנון וגרישה בוזוב, שבזה הסדר מדורגים גם בטבלה עם 191 ו-184 נק' בהתאמה. זה כל כך צמוד, ששניהם חייבים להישאר בפוקוס עד לסוף העונה כי הראשון שימצמץ, יאכל אותה. מי שמייחל ששניהם ימצמצו הוא אביתר נרוב המדורג שלישי עם 161 נק', פער סולידי של 24 נק' מיונתן גוטמן שבפני עצמו יצטרך גם הוא להיות עירני כי דור מלכה אחריו בפער של 4 נק' בלבד ובפער של 11 נק' מניר פוגל שבהמשך. עומר כהן מדורג שביעי עם 97 נק', ואחריו זאק לישצ'ינסקי (69 נק') ורז עכו (47 נק').

 

Advance

ישי שילד רושם עוד פודיום עם מקום שני מה שעוזר לו להגדיל את הפער בפיסגה והוא הראשון מבין כל נהגי האליפות שחוצה את רף 200 הנקודות. נועם פרידלנדר מסיים רביעי ועם 159 נקודות הוא יצטרך להתאמץ מאוד בשלושת המירוצים הנותרים גם כדי לברוח לנועם לביא שעם מקום שלישי במירוץ הזה, מתקרב לכדי 8 נקודות בלבד ממנו. גל כהן שלא התייצב למירוץ האחרון מאבד מקום אחד בדירוג כשלביא עוקף אותו אבל 135 נק' עדיין משאירות לו סיכוי לשוב לשלושת הגדולים. בהמשך הדירוג נמצאים נדב הורוביץ (99 נק') וצמוד אליו פיודור אריפולין (95 נק') שעם ניצחון במירוץ האחרון מסמן לכולם שיתכוננו לזוז.

 

Rookies

הנהגים החדשים של עונת 2024 ממשיכים לייצר דרמות שנראות היטב בטבלת האליפות. מייה בן-יחזקאל ממשיכה להוביל עם 151 נק' כשלביא חלויה בזכות ניצחון במירוץ האחרון מצמצם את הפער בינהם ל-6 נק' בלבד ועוד נקודה אחת בודדת אחריו נמצא גיא מי-פז. כדי לשמור על מקומה, חייבת בן-יחזקאל לסיים לפני השניים במירוצים הקרובים, או לפחות לקוות שאף אחד מהם לא ינצח או בכלל יבקר את הפודיום. בהמשך הפער מעט גדול יותר, אבל כל עוד הוא נמוך ממקסימום הניקוד האפשרי למירוץ הכל יכול להתערבב בפתאומיות. אורי שמיר מדורג רביעי עם 120 נק' ואחריו טומי שפירא עם 108 נק' ורום בר-יואב עם 100 עגול. יוני טל עם 81 נק' מדורג שביעי ואליס שימשילשווילי, נהגת נוספת, עם 67 נק'.

 

Exspertבמעלה טבלת קטגורית הוותיקים לא חל שינוי דרסטי לאחר המירוץ האחרון. מיכה אפרים ממשיך להוביל עם 171 נק' אל מול 161 נק' של ניר פוגל ו-159 נק' של דור מלכה. האחרון גם עמד על הפודיום במירוץ, לצידם של המדורגים אחריו בוריס פריאוברז'ינסקי שניצח ולקח את מלוא הניקוד ויונתן גוטמן שסיים שני. הניקוד שלהם מגלה 155 נק' ו-151 נק' בהתאמה והנה פער של 21 נק' בלבד בין לא פחות מחמשת הראשונים. יורי צוגלין עם 134 נק' מדורג שישי, ותיאורטית גם הוא יכול לקרוא תיגר על שלישיית החוד מה שאומר שצפויים לנו עוד שלושה מירוצים מאוד מעניינים בקטגוריה. עומר כהן בהמשך עם 96 נק' ואחריו זאב קורן (89) וזאק לישצ'ינסקי (83).

 

אלוף האלופים

גרישה בוזוב ויואב ארנון נלחמים לא רק בקטגורית הפרו, אלא גם בדירוג הכללי. בוזוב שתפס את ההובלה לפני מספר חודשים, פחות הצליח לשחזר את היכולות שלו במירוץ האחרון והפסיד ניקוד חשוב. הוא אמנם עדיין מדורג ראשון עם 355 נק', אלא שתוצאה טובה יותר מצידו של ארנון מעניקה לו יותר נקודות כדי לצמצם את הפער בינהם ל-12 נק'. גיל שורץ המדורג שלישי השיג גם הוא יותר ניקוד, משניהם, ולרשותו 326 נק'. צפוף = מעניין. בהמשך הפערים יותר גדולים כשנדב בראון מדורג רביעי עם 273 נק' ואחריו יניב הרשקוביץ עם 260 נק' וירום אשד עם 257 נק'. כאן שוב נרשמת צמידות יתרה כי עם 5 נק' ממנו נמצא ישי שילד ואביתר נרוב עם עוד 5 נק' בלבד. עופרי גרטי שהחסיר מספר מירוצים העונה כולל את זה האחרון מדורג 9 עם 242 נק' ואת העשירייה הראשונה סוגר נועם פרידלנדר עם 220 נק'. לטובת הדירוג הנ"ל, מחכים לנהגים עוד שישה מירוצים וזה הרבה נקודות אפשריות לכל הפיכה אפשרית.


 

המירוצים הבאים

27/09 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 8, מסלול קארטינג פלייס חדרה (הפוך)

08/10 – SuperLeague מירוץ מס' 6, מסלול יקבע בהמשך

01/11 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 9, דן קארטינג חוצות (הפוך)

19/11 – מירוץ סיבולת 3 שעות, מסלול דן קארטינג חיפה

06/12 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 10, מסלול דן קארטינג חיפה (הפוך)

21/12 – מירוץ גביע המדינה, מסלול דן קארטינג חיפה




 

Comments


bottom of page