top of page

קארטינג אליפות הארץ 2025 - מירוץ מס' 7

  • תמונת הסופר/ת: האקדמיה למירוצים
    האקדמיה למירוצים
  • לפני 4 ימים
  • זמן קריאה 5 דקות

הפניה האחרונה במסלול היא הכי חשובה. מי שיעשה אותה הכי נכון, יצליח לייצר מהירות יציאה טובה יותר שבאופן ישיר תביא לתאוצה יעילה יותר ואז הוא ירוויח פעמיים. פעם אחת כי הוא יחצה את קו המדידה הכי מהר שאפשר (יחסית) כך שהוא יתחיל את ההקפה עם יתרון מהירות וגם יגיע לנקודת הבלימה הבאה קרי לפניה הראשונה של המסלול הכי מהר שאפשר. מכאן שאם הוא ימשיך עם אותה יעילות לאורך כל המשך ההקפה הרי שהוא בעל פוטנציאל גבוה להיות הכי מהיר. בשניות, לא בקמ"ש. כי ביננו זה מה שבאמת חשוב. ואיך המטאפורה הזאת קשורה לעניין פרט לקשר הישיר?

 

המירוץ השביעי של אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות הוא הפניה האחרונה לקראת ישורת הסיום. למעשה, כל שבעת המירוצים עד כה. ולמה זה? כי לאחר מירוץ 7 מגיע שלב הקיזוז. שלב זה מפחית לכל נהג בטבלת האליפות את המירוץ בו צבר את הניקוד הנמוך ביותר, וכך רק שש התוצאות היותר טובות נלקחות בחשבון לקראת שלב הפלייאוף. זה כולל 3 מירוצים, שהניקוד בכל אחד מהם יצורף לטבלת האליפות עד לתום העונה. אז מי שיצא ממירוץ 7 עם מירב הנקודות יחד עם קיזוז יעיל, יגיע טוב יותר לתחילת הפלייאוף ואם ימשיך עם אותה היעילות לאורך כל המשך העונה, הרי שהוא בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להיות האלוף. בנקודות, לא בקמ"ש.

 

מנה ראשונה

מירוץ בשיטת 'גריד ספרינט' חיכה לנהגים, כזה הכולל שני מירוצים (או אחד וחצי אם להיות יותר מדויקים). מקצה מדידות הזמנים הקצר למירוץ הראשון שם את אורי ויזנטל בעמדת הפול עם 26.56 שניות להקפה ואחריו יונתן טרוק עם 26.7 ודור מלכה איטי ממנו במאית השנייה. ראוי לציין את נדב בראון אחד הדומיננטיים בקטגוריית הסופר-פרו של השנה שעברה (סיים שלישי באליפות ורביעי בדירוג נהג השנה ואלוף האלופים) ואשר מאז לא התחרה, מדורג רביעי עם 26.79, זמן זהה לזה שקבע בוריס פריאוברזינסקי ו-2 מאיות פחות מיהונתן אבוטבול.

 

המירוץ עצמו התנהל ללא דרמות מיותרות לפחות לא בחזית מקצה הספרינט הבכיר. ויזנטל מנצח ואחריו הסדר נותר על כנו פרט לנועם לביא שעוקף גם את אבוטבול וגם את פריאוברז'ינסקי כדי לסיים חמישי. מדובר כאן בניקוד חשוב הן בטבלאות האליפות והן בדירוג נהג השנה ואלוף האלופים בטח כשעוד ממתין לנהגים המירוץ העיקרי ואחריו כאמור הקיזוז.

 

המנה העיקרית

מקצה מדידות הזמנים למירוץ הראשי בפני עצמו מציע לנהגים תנאים טובים יותר לביצוע זמני הקפה. קודם כל מדובר ביותר הקפות אבל חשוב מכך, הצמיגים חמים הרבה יותר מה שמייצר אחיזה עדיפה ואכן הזמנים יורדים בעקביות. הפעם עידו שדה קובע את ההקפה המהירה ביותר עם 25.97 שזה כמעט 6 עשיריות השנייה מהיר מהזמן שקבע ויזנטל בדירוג לספרינט. והשיפור ממשיך הלאה עם יוני טל שמתברג שני עם 26.04 ואחריו בראון עם 26.14 ואביתר נרוב עם 26.33. בסופו של שלב המדידות, 9 נהגים מבטיחים את מקומם בגמר א' כאשר שניים נוספים יעפילו מגמר ב' הלא הם המנצח והמסיים שני.

 

דירוג מדידות הזמנים כאמור קובע את סדר הזינוק כאשר מאחור ירום אשד מנצח את גמר ב' מה שמעניק לו את המקום העשירי בגריד לגמר הבכיר ואחריו נועם לביא. אות הזינוק מוצא את שדה עירני והוא יוצא היטב לדרך כשלפניו 16 הקפות. טל בעקבותיו מזנק גם הוא היטב אך בשונה מחברו, בהמשך ההקפה הוא מאבד מהירות בשל הדיפת ניסיונות עקיפה של בראון שלבסוף גם מצליחות. מכאן בראון שועט קדימה מסמן מטרה ברורה בדמות ניצחון כשטל נאלץ לרכז עכשיו את מלא הריכוז בהתקפות של נרוב. זה מצליח לבסוף לעקוף בפניית ההיירפין השמאלית (שהיא אגב האחורנה בהקפה, סתם שתדעו), אך להחלטת השופטים היתרון לא היה שלו במלואו והם מחליטים על הורדת שני מקומות. הוא ממשיך קדימה עד שמגיע לבראון ובאותה הפניה בדיוק עושה את אותו התרגיל רק שהפעם הכל "ביי דה בוק" אך עוד אזהרה שתעמוד בהמשך לחובתו כשיגיע לשדה תעלה לו בסוף בהורדת שלושה מקומות כשאת קו הסיום בפועל הוא חוצה ראשון אחרי עוד עקיפה חוקית. שדה מקבל את הניצחון לבסוף, בראון מסיים שני ואשד שהעפיל מגמר ב' שלישי. בחלוקה לקטגורית, שדה ראשון באדוונס ובראון ראשון בקטגורית הסופר-פרו שהעונה היא ברמה הגבוהה ביותר אי פעם. בהחלט מרשים למי שכמעט שנה לא התחרה.

 

קינוחים

נתחיל עם דירוג נהג השנה ואלוף האלופים שם ממשיך נרוב להוביל כשלזכותו 382 נקודות. גרישה בוזוב שמסיים את המירוץ הזה במקום החמישי הכללי קופץ מקום אחד ולזכותו 374 נקודות, נקודה אחת בלבד יותר מטרוק. גיל שורץ במקום הרביעי עם 357 נקודות ואחריו אשד שעם 330 נקודות מחליף מקומות עם איציק שחר לו 10 פחות ממנו. נזכיר כי כאן אין קיזוז וכל תוצאה נחשבת לטובת הניקוד, כולל שאר מירוצי הסופרליג, הגביע והסיבולות.

 

ומה על הקיזוז? נהוג לומר שהמרוויחים העיקריים הם נהגים שפספסו מירוץ אחד. אבל רק אחד. הם למעשה נשארים עם הניקוד כמו שהוא לעומת אחרים שמאבדים. למשל טרוק בקטגורית הסופר-פרו שנעדר מהמירוץ השני העונה כשלעומתו נרוב מאבד 16 נקודות ובוזוב מאבד מספר דומה. לפני הקיזוז נרוב ראשון בטבלה עם 179 נקודות, 4 יותר מבוזוב ו-18 יותר מטרוק, ואחרי הקיזוז הוא ממשיך להוביל עם 163 נק', אך טרוק קופץ למקום השני עם מינוס 2 נקודות ובוזוב שלישי עם 159 משלו. שורץ שגם הוא נעדר ממירוץ אחד השנה מדורג רביעי כשהקיזוז מצמצם אותו לכדי 10 נקודות בלבד מנרוב. הולך להיות מאוד מעניין בשלושת המירוצים הבאים ואז גם נדע מי יצא מהפניה האחרונה הכי נכון. נכון, בנקודות לא בקמ"ש.

 

את חשבון

מכאן והלאה תוצאות הפלייאוף יקבעו את זהות האלופים וסגניהם, כך שכל נהג יצטרך להתאמץ כי כמו בסופר-פרו, גם בשאר הקטגוריות יש מאבקים צמודים. הראשון מבין שלושת המירוצים יתקיים עוד החודש, ב-26/09 כשמסלול חדרה ימתין לנהגים בכיוון ההפוך שלו וזה שאחריו שוב בראשל"צ ב-24/10. ואם עד אז לא יפול הפור, זה יקרה אחרי המירוץ האחרון לעונה שיביא את הנהגים למסלול חיפה ב-28/11. רוצים להמר?

 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, מנצחי מירוץ מס' 7 + ספרינט

 

Top10 ספרינט

  1. אורי ויזנטל

  2. יונתן טרוק

  3. דור מלכה

  4. נדב בראון

  5. נועם לביא

  6. בוריס פריאוברז'ינסקי

  7. יוני טל

  8. דניאל הבר

  9. מאור בנימיני

  10. גרישה בוזוב

 

Top5 – סופר-פרו

  1. נדב בראון

  2. ירום אשד

  3. אביתר נרוב

  4. גרישה בוזוב

  5. גיל שורץ

 

Top5 – פרו

  1. נועם פרידלנדר

  2. נועם לביא

  3. עומר כהן

  4. דור מלכה

  5. פיודור אריפולין

 

Top5 – אדוונס

  1. עידו שדה

  2. יוני טל

  3. ניר מי-פז

  4. גיא מי-פז

  5. איתן רז

 

Top5 – רוקיז

  1. שרה עמיר

  2. קורן דה-גרסיה

  3. יהונתן שליין

  4. רועי רומם

  5. גלי רייסנר

 

Top5 – אקספרט

  1. ניר מי-פז

  2. יורי צוגלין

  3. עומר כהן

  4. דור מלכה

  5. בוריס פריאוברז'ינסקי

 

 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים

26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)

 

אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים

11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה

 

כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025

מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה

מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה

* מירוץ סיבולת 500 – מסלול ותאריך יקבעו בהמשך




 
 
 

תגובות


bottom of page