קארטינג אליפות הארץ 2024 - מירוץ מס' 8
- האקדמיה למירוצים
- 6 באוק׳ 2024
- זמן קריאה 6 דקות
הפלייאוף עושה את שלו. רוצה אליפות? תתאמץ. פערי הניקוד – ידועים. הפתעות – אין. מוטיבציה – יש. מאבקים צמודים – ועוד איך שיש. אז מה מצבנו אחרי המירוץ השמיני לעונה והשני במסגרת הפלייאוף אשר משאיר לנו עוד שני מירוצים בלבד לסוף העונה?
מסלול חדרה ידוע כמסלול טכני שמחייב עבודה קשה ומדויקת, בטח ובטח כשהמירוץ בכיוון ההפוך לרגיל שהוא טכני אף יותר. שיטת המירוץ היא גריד הפוך כך שרק עקיפות יעלו את הסיכויים שלך לעלות לגמר היותר בכיר וזמני ההקפה ישמשו כשוברי שוויון במידה ויהיה צריך ותאמינו לנו שיהיה צריך. ולא רק בגלל שרשימת המשתתפים כוללת 34 נהגים המחולקים ל-4 בתים.
לרוב, בתום שלב חצאי הגמר יש נהג אחד או מקסימום שניים עם ניקוד זהה, ואז זמני ההקפה הם שוברי השוויון. והנה הפעם, ארבעה נהגים רושמים את הניקוד הטוב ביותר – איציק שחר, נועם לביא, אביתר נרוב ועמית ויצמן ובסדר הזה הם גם יזנקו לגמר הבכיר. ובפער של נקודה אחת מהם, עוד שלושה נהגים ועוד ארבעה במרחק של נקודה נוספת. יחד הם 11 נהגים, ורק 8 מהם בטוחים בגמר א' ויתר השלושה בגמר ב' (וכמובן כל שאר הנהגים בהמשך עד גמר ד'). עם שני כרטיסי בונוס מכל גמר, הולך להיות מעניין.

אז שחר מזנק מהפול-פוזישן בגמר א', והוא שומר על מיקומו לאורך כל המירוץ כשהוא נעזר בעיקר בלביא שמעדיף לשמור יותר על מיקומו השני מאשר לתקוף את המקום הראשון. אביתר נרוב מפעיל עליו לחץ גדול אך הוא לא נשבר במשך כל 21 ההקפות. אבל הוא צריך לומר תודה גם לעמית ויצמן שמהמקום הרביעי לוחץ את נרוב ולא מאפשר לו להיות במוד תקיפה של מאה אחוזים וכך אין שינוי ברביעיית החוד. יואב ארנון וגרישה בוזוב שזינקו מאחוריהם גם הם שומרים על מקום עד לדגל השחמט ורק במקום השביעי נרשם שינוי כשגיל שורץ, שעלה מגמר ב', אחרי שתי עקיפות, מתמקם בו על חשבון נועם האוסליך ונדב בראון. את העשיריה סוגר יניב הרשקוביץ שגם הוא העפיל מגמר ב'.
SuperPro
בגמר א' ניצחון שני ברציפות לאיציק שחר יחד עם מלוא ניקוד הבונוס תורם לו במעט לעלות בטבלה אלא שמתוך שמונת המירוצים עד כה באליפות, הוא התחרה בשלושה בלבד כך שלרשותו רק 102 נקודות (ממוצע של 32 נק' למירוץ). תיאורטית, תוצאה זהה גם בשני המירוצים הבאים תכניס אותו עמוק לתוך העשיריה הראשונה, אך יותר מכל היא תגרום לכל מי שמדורג מעליו, ובעיקר לשלושת המובילים כרגע, להזיע המון גם במירוץ וגם בהמתנה לזה שאחריו. עמית ויצמן מסיים את המירוץ שני ואחריו גיל שורץ אך לזה האחרון כאילו מדובר בניצחון היות והוא מוביל את טבלת האליפות (209 נק') והמאיימים הקרובים עליו יניב הרשקוביץ (175 נק') ונדב בראון (169 נק') מסיימים אחריו. בין שניהם, בראון מסיים לפני הרשקוביץ, רביעי מול חמישי, מקצץ בעוד קצת את הפער בינהם כשלשניהם אופציה תיאורטית להדיח את שורץ מהפסגה. אבל בתיאוריה הכל נראה טוב, בואו נראה מה יולידו שני המירוצים הבאים.
עופרי גרטי עם שני מירוצים חסרים (שניהם בפלייאוף), נותר רביעי בדירוג הקטגוריה עם 138 נק', אך מיכה אפרים מצמצם אליו ורחוק ממנו 3 נק' בלבד. 5 נק' נוספות אחריו מדורג בוריס פריאוברז'ינסקי ועוד 5 נק' מוצאות את ירום אשד. ויצמן שסיים כאמור שני מדורג במקום השמיני עם 116 נק' ואחריו בניקוד זהה של 102 נק' יורי צוגלין ושחר. נזכיר כי הניקוד המקסימלי לכל מירוץ פלייאוף הוא 36 (ללא הבונוס), כלומר 72 עדיין בקופה, כשמקום שני מקבל 30. אז תיאורטית, ניצחון של שורץ במירוץ הבא יבטיח לו אליפות וכל תוצאה אחרת אל מול ניצחון של הרשקוביץ או בראון תעביר את ההכרעה למירוץ האחרון.
Proכבר מספר מירוצים שקטגורית המשנה מציגה לנו מאבקים צמודים בפיסגה, ובעיקר שני מירוצי הפלייאוף האחרונים בהם ראינו את אביתר נרוב לוקח את הניצחון. ואם זה לא מספיק מותח בפני עצמו, אז נוסיף לכך את העובדה שיואב ארנון מסיים במירוץ שני וגרישה בוזוב שלישי. בפועל, נרוב מצמצם בשני המירוצים 12 נקודות מהפער מול ארנון שמוליך את הטבלה (223 נק') ולא פחות מ-26 מבוזוב שמדורג שני (210). בהמשך הפער כבר גדול יותר מול יונתן גוטמן שבמקום הרביעי עם 152 נק' כשהמאבק האישי שלו הוא מול דור מלכה שמדורג אחריו עם 2 נק' פחות ועוד 10 לניר פוגל.
והתיאוריה גם כאן נכנס לפעולה כשנרוב ירצה להמשיך את הרצף במירוצים הבאים. אלא שכל מה שקשור בו אינו הפרמטר היחיד ויותר מכל הוא יצטרך לקוות למעידה של שני האחרים. ארנון מבחינתו כדי להבטיח אליפות חייב תוצאה טובה בטח ובטח שניצחון יעשה עבורו את העבודה כמעט באופן סופי, ובוזוב חייב רק ניצחון כדי לא לאבד את המקום השני. ככה אנחנו אוהבים את זה, הכל או כלום.
Advance
ישי שילד ראה עליות ומורדות העונה, אבל הוא לא סתם מדורג ראשון בטבלה כי לכל מירוץ הוא מגיע נחוש. הפעם זה עבד פחות טוב והוא לא רואה את הפודיום במירוץ הזה אלא מסיים רק רביעי, כשמנגד המדורג שני נועם לביא כן מנצח ומצמם עליו ככה במכה אחת 15 נק' ועוד 2 בונוס. אז נכון ש-223 מול 190 הם עדיין טווח חיובי אך חשוב לו לקחת בחשבון שזה גם טווח מאוד נזיל שיש לו רק פיתון אחד – לסיים לפני לביא במירוץ הבא, ואם זה פודיום מה טוב. נועם פרידלנדר מסיים את המירוץ במקום השלישי ומצמצם גם הוא את הפער משילד לכדי 38 נק', כשמי שמפריע לו לאסוף עוד קצת הוא אייל זיו שמסיים שני.
Rookies
בסיקור הקודם דיווחנו על הדרמות שבקטגורית הנהגים החדשים, והנה עוד אחת מאוד משמעותית. ערב המירוץ ובראש הדירוג עומדת מייה בן-יחזקאל. יום המירוץ והיא איננה. טוב האמת שידענו את זה, חופשה משפחתית שנקבעה מבעוד מועד. את יתר הנהגים זה לא ממש מעניין ואף ההיפך. כל אחד רוצה לנצל הזדמנויות. אז אורי שמיר לוקח את זה בשתי ידיים ומנצח מה שמעלה אותו למקום השלישי בטבלה עם 157 נק'. וזה בדיוק הניקוד שיש גם למדורג שני לביא חלויה שאת המירוץ הזה ירצה לשכוח כשהוא מסיים אחרון בקטגוריה. גיא מי-פז גם הוא עם מירוץ לא הכי טוב מבחינתו מסיים חמישי, אבל זה מספיק לו כדי לעלות לראש הדירוג כשלזכותו 163 נק'. ובן-יחזקאל? יורדת עד למקום הרביעי כשלרשותה 151 נק'. וכדי לחזור לפיסגה, היא תיצטרך לצמצם פער של 12 נקודות בלבד כלומר שני ניצחונות מבטיחים לה אליפות. אבל זה הולך להיות מאוד קשה וצפוף כך שמטרה ראשונה היא לפחות ולסיים בכל המירוצים לפני שלושת האחרים, ולקוות שהם יאבדו עוד קצת נקודות.
מהצד השני הפער בינה ובין המקום החמישי שם נמצא טומי שפירא שסיים שלישי במירוץ הוא 17 נקודות, ובהמשך רום בר-יואב ויוני טל לא ממש מהווים איום ממשי. ורק כדי לסגור את הפינה, נשלים את החסר – במקום השני במירוץ מסיים נאצ'ו גלומצ'אר שזה עבורו המירוץ הראשון העונה בסבב האליפות. עוד תוצאה כזאת והוא יתקרב לעשרת הגדולים ועוד אחת תכניס אותו לשם. פרט לגלומצ'אר, המירוץ הזה מכניס בקטגורית הרוקיז עוד נהגים עם השתתפות ראשונה באליפות ורק נציין אותם לפי סדר הסיום – עידו שדה (5), רגב קאופמן (6), ריבר ברטשטיין (7) ואיציק גרוסמן (8).
Exspertקטגורית הוותיקים כמרקחה ובראש הטבלה מהפך. ניצחון של דור מלכה, ובכלל רצף תוצאות טובות במירוצים האחרונים, מעלה אותו לראש הדירוג על חשבונו של מיכה אפרים שיורד למקום השני וזאת לאחר שאת המירוץ סיים שישי. הפער בינהם עומד על 7 נקודות בלבד, ומהפך תיאורטי חוזר יכול שיהיה כבר במירוץ הבא באם אפרים ינצח ובטח אם ייקח אקסטרה נקודות בונוס כפי שעשה עכשיו (להקפה המהירה). אלא שאם נרד מקום אחד נוסף נמצא שם את בוריס פריאוברז'ינסקי (סיים שני במירוץ) שבינו ובין אפרים מפרידות 3 נקודות בלבד כך שהכל פתוח גם ביחס למלכה. וזה לא הכל כי ניר פוגל (סיים חמישי) שמדורג רביעי רחוק 6 נקודות בלבד מפריאוברז'ינסקי ויונתן גוטמן (סיים שלישי) חמישי עם 3 פחות ממנו. זה אומר שבין המקום החמישי לפסגה מפרידות 19 נקודות בלבד וגם המקום השישי בו נמצא יורי צוגלין (סיים שביעי) עם פער של 46 עדיין תיאורטית בתמונה.
קטגורית האקספרט אם כן מביאה לנו את הקרבות הצמודים ביותר כשכל הנהגים לעיל יכולים לפחות תיאורטית לקרוא תיגר על תואר האליפות, בטח ובטח על הסגנות. דור מלכה בתקופה טובה וכמוהו גם בוריס פריאוברז'ינסקי, כשדווקא מיכה אפרים שהוכיח יותר יציבות עד כה, מאבד ניקוד יקר בשני המירוצים האחרונים. התוצאה של כל אחד מהם במירוץ הבא תשפיע מאוד גם ברמה המנטאלית וזה מה שבסופו של דבר יעזור לזה שיוכתר בסוף כאלוף.
אלוף האלופים
יואב ארנון לקח מגרישה בוזוב 6 נקודות בשני המירוצים האחרונים, מה שמצמצם את הפער בינהם בפסגת דירוג אלוף האלופים – 384 לבוזוב, 373 לארנון. הדירוג הזה חסר עוד חמישה מירוצים עד לסוף 2024 (רשימה בהמשך) כך שהדו-קרב בינהם ימשך גם אחרי שאחד מהם יוכתר לאלוף הפרו של ישראל. בדרך אליהם נמצאים גיל שורץ (354 נק') ונדב בראון (299 נק') שניהם סופר-פרו כמו גם יניב הרשקוביץ (285 נק') המדורג חמישי. אבל אם צריך לקבוע מי המצטיין של החודש האחרון הרי שזה אביתר נרוב שבכל אחד משני המירוצים האחרונים צבר יותר ניקוד מכל אלה שלפניו ועם 279 נק' מדורג כעת שישי אחרי שדילג על פני ירום אשד (274 נק') וישי שילד (266 נק'). עופרי גרטי עם עוד מירוץ חסר שומר על הניקוד (242) והמקום (9) ואת העשיריה סוגר נועם פרידלנדר עם 241 נק'.
מירוץ אחד בלבד יתקיים בחודש אוקטובר הרווי בחגים וזה במסגרת סבב ה-SuperLeague. היות ומדובר במירוץ האחרון לסבב, אחריו כבר נדע יהיו אלופי הקטגוריות וזאת אחרי ששיטת המירוץ ספציפית למירוץ הזה תהיה מעט שונה ותכלול עוד מקצה אחד תחרותי – קדם גמר, שגם ישמש כעוד מקפצה או מכשול בדרך לגמר וגם יעניק או לא יעניק לכל נהג עוד קצת נקודות. כן, גם לאלוף האלופים וגם לדירוג ה-Top100 שעדכון חודש ספטמבר שלו יעלה כאן בקרוב.
המירוצים הבאים
08/10 – סופרליג מירוץ מס' 6, קארטינג פלייס חדרה
01/11 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 9, דן קארטינג חוצות (הפוך)
19/11 – מירוץ סיבולת 3 שעות, מסלול דן קארטינג חיפה
06/12 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 10, מסלול דן קארטינג חיפה (הפוך)
21/12 – מירוץ גביע המדינה, מסלול דן קארטינג חיפה
Comments