top of page

אדר מלמד - הדרך לאולימפיאדה


האקדמיה למירוצים וקארטינג אמנם הוקמה רשמית בשנת 2011, אך שורשיה נטועים שנים רבות עוד קודם לכך. כך יוצא שלנהגי הדור הראשון הרשמי של האקדמיה - נהגים כמו אריאל לוי, רועי מיוחס, נוה טלאור ואלון גבאי, יש למעשה דור מוקדם אף יותר. אפילו שניים. אבל רק אחד באמת יכול להתהדר בתואר "נהג האקדמיה הראשון מכולם" וקוראים לו אדר מלמד.

 

לפי כ-20 שנים, בעודו ילד קטן, החליט אדר מלמד ללכת בעקבות אביו יובל שבפני עצמו נמנה על גדולי נהגי המירוצים של ישראל. אדר החל להתאמן בקארטינג תחת פיקוחו של ירון אדרי, תחילה בקארטינג 4 פעימות, אלא שהמעבר ל-2 פעימות היה יחסית מהיר ברגע שנמצא לו קארט קאדט שהותאם לגובה של הילד בן ה-6. השנים עברו מהר ועם הצמיחה לגובה החלה גם הצמיחה המקצועית והשתתפות במירוצים, תחילה בסבבי ה-4 פעימות ומאוחר יותר גם ב-2 פעימות בקטגורית ימאהה הוותיקה שם כבר בעונתו הראשונה היה סגן אלוף ישראל וכמובן הרוקי של השנה. אחרי קיפאון של מספר שנים בענף הקארטינג המקצועני, ב-2013 החל עידן מנועי ה-125 סמ"ק ובתום אותה שנה הוכתר אדר לאלוף ישראל כשהוא הנהג הרשמי בישראל של קבוצת טוני קארט – ROK, מה שגם זיכה אותו בכרטיס הייצוג לאליפות העולם ה-ROK Cup SuperFinal, שם התחרה כנציג ישראל בשנים  2013 ו-2014. ובהיותו בן 16, ב-2013 נפתחה לו הדלת גם לעולם המכוניות ואת מירוצו הראשון הוא עורך באליפות ה'טורינג' שהתקיים באירוע 'פורמולה ישראל' שם הוא משאיר פיות פעורים לנוכח העקיפות המרהיבות שביצע מול נהגים גדולים ומנוסים ממנו. כשנשאל איך הוא עוקף ככה, הוא ענה בתמימות מלווה בחיוך המוכר שלו: "מה איך? זה כמו בקארטינג". וכמי שנולד לנהג ראלי, גם המעבר למירוצי עפר הגיע באותה השנה אותה הוא מסיים כאלוף ישראל בקטגורית ה-SBS (רייזר).

 

ענף הקארטינג 2 פעימות שוב "זכה" לתרדמת בשל המחסור במסלולים, עד להקמת מסלול בית שאן ב-2016. אדר חזר לגריד כשלצידו דור חדש של נהגי אקדמיה מיומנים בהם הוא נדרש להילחם כמו אריאל לוי ורועי מיוחס שהם רק חלק מהשמות שהפכו מאז לשם דבר בספורט המוטורי שלנו בחו"ל. לצד התחרות הקשה על מסלול הקארטינג המקצועני, אדר העמיק את פעילותו בענפי המכוניות ובראשם הראלי והראלי-ספרינט שם הוא קבע שיאים שהביאו אותו להחזיק בתואר אלוף ישראל ברציפות בין השנים 2016 ל-2021. 2022 שוב החזירה אותו לאספלט עם השקתו של סבב אליפות ישראל 'ספארקו 206 קאפ' שגם אותו סיים כאלוף ישראל.

 

בראייה לאחור, קצת יותר מ-20 שנים מאז התחיל לנהוג, אדר מלמד הוא נהג ה-4 גלגלים המעוטר ביותר בישראל והוא רק בן 27. וכעת, הוא מסמן לעצמו אתגר חדש בענף שבשנים האחרונות הלך והתפתח כשהוא משלב למעשה את כל הניסיון העצום שלו – מהקארטינג דרך הראלי, בכלי מוטורי אחד – קרוסקארט. בחודשים האחרונים הוא ממוקד כולו באימונים ומירוצים ברמות הגבוהות בעולם והכל כהכנה לאירוע החשוב ביותר שיתקיים בחודש אוקטובר – המשחקים המוטוריים של ה-FIA. אם תרצו, האולימפיאדה של הספורט המוטורי. וכדי למקסם את היכולות אותן הוא הראה כל השנים, כשפחות מחודש מפריד בינו ובין התואר הנכסף של אלוף משחקי ה-FIA כשדגל ישראל מתנוסס בגאווה על העמוד הכי גבוה בפודיום, כאן גם אתם ואנחנו מצטרפים כדי לתת לאדר מלמד דחיפה נוספת בדרך לתואר החשוב מכולם באמצעות ההדסטארט שפתח.

 



אדר מלמד

Comments


bottom of page