top of page

קארטינג אליפות הארץ 2024 - מירוץ מס' 9

זהו, אפשר להגיע לשלב החישובים האחרונים. אלה שיקבעו את גבולות גזרת הניקוד שכל נהג צריך לדעת לפני המירוץ האחרון של העונה. אצל חלקם זה מה שיקבע אם ירוויחו או יפסידו את תואר האליפות, לחלקם זה יקבע אם יסתפקו בסגנות או שבכלל יהיו מחוץ לפודיום האליפות ויש את אלה שרק רוצים לטפס עוד מקום או שניים במעלה הטבלה. תשעה מירוצים בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2024 מאחורינו, מירוץ סיום העונה הוא האחרון שנותר. הנה הסיכום שלפני הסיכום.

 

בצל המצב הבטחוני, המסלול שאמור היה להתקיים במסלול דן קארטינג חוצות הפתוח הועבר למסלול חיפה הסגור שנמצא בצד הפחות מופרע על-ידי התראות. 33 נהגים התייצבו ואלה חולקו ל-3 בתים לקראת שיטת 'גריד דירוג'. חלוקת הנהגים בשלב הכה מתקדם של השנה מייצר מקצים מאוד צמודים שכל עקיפה מעניקה ניקוד מאוד חשוב לצורך הדירוג המסכם שקובע את החלוקה לשלב הגמר. בניגוד למירוץ הקודם שבשלב הזה העמיד ארבעה נהגים בראש הרשימה עם ניקוד זהה ועוד שלושה עם נקודה אחת פחות, הפעם הפיזור היה קצת יותר מרווח אך עדיין חרץ גורל טבלאות. יונתן טרוק שחזר למסלול אחרי יותר משנה מדורג ראשון עם 5 נקודות בדיוק כמו איציק שחר כש-14 מאיות השנייה פער בזמני ההקפה של השניים קובע בינהם את המיקום – 25.40 לעומת 25.54. שלושת הנהגים הבאים רושמים 7 נקודות כשזמן ההקפה הטוב הוא של גיל שורץ (25.17) ואחריו אביתר נרוב (25.54) ונועם לביא (25.63). הבאה בתור היא מייה בן-יחזקאל שמשיגה 8 נקודות, 2 פחות מארבעת הבאים בתור – יואב ארנון, דור מלכה, ישי שילד ונדב בראון. ניר פוגל משיג את המקום האחרון הבטוח של גמר א' כשמנצח גמר ב' יסגור את הרשימה בהמשך. ורק כדי לתת עוד דוגמה לרמת התחרותיות המאוד גבוהה בליגה, לפוגל יש 11 נקודות וכמוהו גם לשלושת הנהגים הבאים בתור שלא העפילו לגמר הבכיר.

 

יונתן טרוק שומר על מקומו בהקפות הראשונות כשמאחור איציק שחר מקפיד ללחוץ אותו לעשות טעות בזמן ששניהם מתחילים לפתוח פער מהנהגים שמאחור. עוזר להם גיל שורץ שמחליט לנהוג הגנתי מהזינוק, העדפה סולידית של עדיף המקום השלישי מאשר להסתכן בניסיונות לשפר. הלחץ של שחר ממשיך עד שהוא מצליח לייצר יתרון על טרוק שגם מאפשר לו לתפוס את המקום הראשון. מכאן הוא בורח קדימה תוך שהוא קובע זמני הקפה מהירים ממקצה למקצה כולל ההקפה הכי מהירה בכל יום המירוץ (25.08), כשבסופו הוא מנצח בפער של 7 שניות מלאות. טרוק מסיים שני, ושתי שניות אחריו חוצים את הקו גם שורץ ונרוב ואחריהם נועם לביא ויואב ארנון כשזה מצליח ממש לקראת הסוף לעקוף את בן-יחזקאל.

 

SuperPro

בגמר א', זה הוא ניצחון שלישי ברציפות לאיציק שחר ולהזכיר שמתוך תשעת המירוצים עד כה באליפות הוא התחרה בארבעה בלבד והוא מדלג למקום החמישי בטבלה כשלרשותו 140 נק'. הוא רחוק 10 בלבד ממיכה אפרים שמדורג רביעי כשבפועל זה הכי גבוה שתיאורטית הוא יכול לסיים את העונה. יונתן טרוק משיג ניקוד שמאפשר לו להיכנס לטבלת האליפות במקום ה-15 כשתיאורטית, הכי גבוה שהוא יכול לסיים את העונה זה במקום ה-11. גיל שורץ אמנם מסיים שלישי, אך הוא מקדים את כל הקרובים אליו בטבלת האליפות כך שהוא מבסס את עצמו עוד קצת במקום הראשון ובפועל מבטיח לעצמו את האליפות כבר עכשיו.

 

קטגורית העילית תגיע למירוץ האחרון עם אלוף מובטח כמו גם עם שני סגנים מובטחים. אלא שהמאבק על המקום השני ימשך עד לרגע האחרון כשהמדורג שני כרגע יניב הרשקוביץ מחזיק ב-3 נקודות בלבד יותר מנדב בראון מה שאומר שכל עוד הוא מסיים לפניו, זה שלו. מה מנגד? ניצחון של בראון יעביר אליו את המקום השני באליפות ללא תלות בתוצאה של הרשקוביץ וכנ"ל המקום השני. כל תוצאה פחות מכך תהיה טובה יותר להרשקוביץ סטטיסטית כשכמובן בסופו של דבר המרחק בינהם לאחר ההנפה האחרונה של דגל השחמט לעונת 2024 היא שתקבע. מעבר לכך מאבק נוסף יהיה על המקום הרביעי בו נמצא עכשיו מיכה אפרים עם 150 נק' כשתיאורטית כל הנהגים עד המקום העשירי כולל יכולים לקחת אותו ממנו. מעשית וריאלית יותר היא האופציה לאבד מקום או שניים בלבד. אבל לא זה מה שיביא אותו מחויב למירוץ הבא, אלא המאבק שלו על אליפות קטגורית האקספרט עליה נרחיב עוד מעט.

 

Pro

כמו איציק שחר, גם בקטגורית המשנה יש נהג אחד עם שלושה מירוצים רצופים – אביתר נרוב. הם איפשרו לו לחתוך יותר מ-20 נקודות על מוביל הקטגוריה יואב ארנון ומספיק נקודות כדי לדלג למקום השני על חשבונו של גרישה בוזוב. נרוב אמנם עשה את הכי טוב שיכל, אלא שארנון בשלושת מירוצים אלה מסיים שני כך שהוא מאפשר לנרוב להשיג את המינימום האפשרי ביחס אליו. במספרים, לארנון 254 נקודות, לנרוב 238, פער של 16 נקודות בלבד. אך כשעוד מירוץ אחד בקנה נרוב חייב לנצח גם אותו ותעזורנה גם אקסטרה 3 נקודות הבונוס והאליפות תהיה שלו אבל רק אם ארנון יסיים רביעי ומטה. ומה על בוזוב? תיאורטית גם הוא יכול לאיים על האליפות, אך פער של 25 נקודות הופך את זה ריאלית לבלתי אפשרי מבלי שהמזל יהיה 100 אחוזים לצידו ו-100 אחוזים לרעת השניים האחרים. אז זה משאיר סיכוי לשוב למקום השני אם יצליח להשיג 10 נקודות יותר מנרוב.

 

וכמו -SuperPro, גם כאן שלושת מובילי הטבלה כרגע הם גם אלה שיאכלסו את הפודיום המסכם לעונה כשבמקום הרביעי נמצא דור מלכה שאת המירוץ הזה מסיים שלישי. מלכה עם 53 נקודות פחות מבוזוב, פער שלא ניתן לצמצם במירוץ אחד. מולו יתחרו על המקום הראשון שאחרי הפודיום צמד הנהגים יונתן גוטמן שירצה לשכוח את המירוץ האחרון בו סיים במקום השמיני בקטגוריה, וניר פוגל שסיים רביעי. בין השלושה המאבק יהיה כפול שכן שלושתם מאוד צמודים בטבלת קטגורית האקספרט.

 

Advance

כמה קטנה, ככה תחרותית היא הקטגוריה. מדי מירוץ אנחנו חוזים במאבקים צמודים בין מובילי הטבלה ומאבק שיסתיים רק במירוץ הבא למרות שההסתברות ברובה הולכת עם המוביל ישי שילד. הנהג הצעיר מוביל ב-26 נקודות על נועם לביא שלמרות שני ניצחונות רצופים לא מצליח לצמצם מספיק (שילד מסיים את המירוץ האחרון שני) ועוד ניצחון לא יהיה מספיק אם המזל גם לא יעמוד לצידו. וזה גם ובעיקר תלוי בכמה נהגי Advance יתייצבו למירוץ הבא מה שיגדיל עבורו את הסיכוי התיאורטי. מנגד, הדבר יעבוד גם לטובתו של המדורג שלישי נועם פרידלנדר המרוחק ממנו 11 נקודות. בפועל פרידלנדר מחזיק ביותר סיכויים לשפר מקום מאשר ללביא לקחת אליפות. על המקום הרביעי יתמודדו גל כהן שהתחיל את העונה בצורה מצוינת אך החסיר את כל מירוצי הפלייאוף ולעומתו פיודור אריפולין שהצטרף לסבב רק במירוץ הרביעי שלו, אך נבצר ממנו מלהשתתף במירוץ שאך הסתיים. אם כהן יתייצב למירוץ הנעילה רוב הסיכויים שהוא ישמור על המקום הרביעי ואם לא, אריפולין יצטרך לסיים במקום הרביעי או גבוה מכך וזה שלו.

 

Rookies

היעדרות ממירוצים בחודש האחרון כנראה עלתה למייה בן-יחזקאל בתואר הסגנות של קטגורית ה-S2 בסבב ה-SuperLeague. גם במסגרת אליפות הארץ מקומה התערער בשל היעדרות מהמירוץ האחרון כך שרק תוצאה אחת יכולה להחזיר אותה לתמונת האליפות – ניצחון. וזה בדיוק מה שהיא עושה נוסף על נקודת בונוס לכך שזינקה לגמר מהמקום הראשון בקטגוריה. למעשה, בן-יחזקאל היא נהגת הרוקיז היחידה בגמר א' כך וכל שהייתה צריכה הוא לסיים את המירוץ מה שהקפיץ אותה חזרה אל ראש הטבלה. צעיר הנהגים במירוץ עידו שדה כמעט והבטיח את מקומו השני במירוץ עת היה הרוקיז היחיד בגמר ב'. זה קיבל תפנית עם הצטרפותו של טומי שפירא באמצעות כרטיס הבונוס של גמר ג' אך בפועל לא שינה הרבה והשניים מסיימים בזה אחר זה. עבור שדה שזה הוא עבורו מירוצו השני בסבב מדובר בקפיצה למקום ה-13 וסיכוי ממשי להיכנס ל-Top 10 במירוץ הבא, בעוד שפירא המדורג רביעי כעת מצמצם משמעותית את הפער כדי להוות יריב אפשרי לפודיום המסכם של העונה כשתיאורטית הוא גם יכול לסיים כאלוף באם בן-יחזקאל תפספס את המירוץ הבא.

 

פער של 29 נקודות בין בן-יחזקאל לשפירא כוללים בתוכם עוד שני נהגים שלא ירצו לוותר האחד לשני בקלות בסיכוי האחרון שיישאר להם בקרב על האליפות. גיא מי-פז מדורג שני 9 נקודות בלבד פחות מבן-יחזקאל ו-8 נקודות אחריו נמצא אורי שמיר. שפירא כאמור רביעי ובמקום החמישי צמוד אף הוא עם 3 נקודות הפרש נמצא לביא חלויה (שפספס את מירוץ 9 ובכך יתכן ומנע מעצמו פודיום מסכם בטוח). בן-יחזקאל תבטיח לעצמה אליפות אם תסיים את המירוץ הבא באחד משני המקומות הראשונים כאשר מיקום שלישי ומעלה ישאיר לה סיכוי רק אם מתחריה יסיימו במיקום נמוך יותר. הפער המירבי האפשרי כאמור עומד על 6 נקודות בין מקום ראשון לשני ועוד 5 למקום שלישי כשברקע עומדות להן עוד 2 נקודות בונוס אפשריות. מי-פז ושמיר כמו גם שפירא וחלויה קודם צריכים לכוון למקום הראשון, אחר כך לסיים כל אחד לפני חברו ולקוות שבן-יחזקאל גם היא תהיה מאחוריהם. בשורה התחתונה מבין כל הקטגוריות, ברוקיז הקרבות יהיו הצמודים ביותר.

 

Expert

דור מלכה רושם שני נצחונות רצופים במירוצים האחרונים ועוד מקום שלישי וסך של 97 נקודות בפלייאוף ועוד כמה נקודות בונוס. זה אמנם מבסס אותו היטב בטבלת האליפות, אך הוא לא בורח מספיק למדורג שני מיכה אפרים שזכה למירוצים פחות מוצלחים לאחרונה. 22 נקודות עומדות בינהם, כך שאפרים חייב לנצח את המירוץ האחרון לעונה + מקסימום בונוס אל מול תוצאה גרועה שספק אם מלכה מסוגל לה בכושר הנוכחי שלו. זה אומר מקום שביעי ומטה, כי אפילו מקום שישי של מלכה יעמיד אותם בשוויון נקודות אלא שהוא ייקח בזכות מספר רב יותר של ניצחונות. ניר פוגל שמסיים את המירוץ האחרון במקום השני מרוויח ניקוד יקר מאוד ששם אותו שלישי בטבלה, נקודה אחת פחות מאפרים וסיכוי תיאורטי גם כן לסיים את העונה ראשון אם כי ההסתברות הסטטיסטית לכך נמוכה אף יותר. הוא כמובן ירצה לנצח, אך יותר מכל ירצה שוב לסיים לפני אפרים כדי לתפוס חזק את גביע הסגנות. יונתן גוטמן ירצה לשכוח את המירוץ האחרון, כשהוא מדורג כעת רביעי רחוק 18 נקודות מפוגל ואחריו בוריס פריאוברז'ינסקי שנעדר מהמירוץ ולכן איבד ניקוד יקר שהוריד אותו מהמקום השלישי לחמישי. יורי צוגלין שמסיים שלישי הפעם, אמנם נותר במקום השישי אך צמצם יפה את הפער כדי לנסות ולעלות עוד מקום או שניים בהזדמנות האחרונה של העונה במירוץ הבא שיתקיים באותו המסלול ב-06/12.

 

אלוף האלופים

בשונה מכל הכתוב לעיל, דירוג אלוף האלופים ונהגי השנה לא יגיע לסיומו עם המירוץ הבא והאחרון בסבב אליפות הארץ. הדירוג שמכנס לתוכו את תוצאות כל מירוצי העונה יכלול עוד שני מירוצים - סיבולת קבוצות שלוש שעות (מירוץ שיעניק ניקוד כפול) ומירוץ גביע המדינה שהוא זה שיסכם את שנת 2024 באופן סופי. כך שכאן הכל עוד פתוח וקשה לנבא את רף הניקוד המקסימלי העומד לרשות הנהגים היות וזה נקבע בהתאם למספר הנהגים הספציפי בכל מירוץ, אך בהערכה גסה מדובר במקסימום שיכול להגיע לכ-100 נקודות. אז אם נלך למדורג ראשון גרישה בוזוב לו 430 נקודות כעת, ונרד מטה עד ל-330, ישנם שישה נהגים שתיאורטית נמצאים במאבק על האליפות וכולם גם יכולים לסיים כסגנים או במקום השלישי.

 

בוזוב כאמור ראשון עם 430 נקודות, אך מדובר בפער שהלך והצטמצם מאוד בחודשים האחרונים כשהתוצאות שלו לרוב היו טובות פחות משל המדורג שני יואב ארנון לו 419 נקודות כמו גם גיל שורץ המחזיק ב-409 נק'. אמנם 100 נקודות ישנן בקופה, אך הפער בניקוד המוענק בכל מירוץ הינו קטן – 3 בין מנצח למקום השני, 2 למקום השלישי ומכאן פער של נקודה בין כל נהג לזה שאחריו (או כפול מקרה של מירוץ הסיבולת). משמע באם ארנון ינצח בכל המירוצים שנותרו, ובוזוב יסיים שני, הוא יצבור 12 נקודות יותר ממנו מה שיעניק לו את ראש הדירוג עם נקודה אחת בלבד ממנו. כל תוצאה אחרת שאינה ניצחון תשאיר את המזל של ארנון בידי המתחרה שהיה הכי צמוד אליו כל העונה. גיל שורץ מצידו גם אם ינצח, יהיה חייב הרבה יותר מזל מול שניים מהנהגים הכי דומיננטיים השנה. רק נציין כי בוזוב וארנון שניהם נמנים על קטגורית Pro כך שהמאבק בינהם יהיה על שני תארים בו זמנית בזמן ששורץ מתמודד מול הבאים אחריו בטבלה נדב בראון ויניב הרשקוביץ לקטגורית Super Pro המרוחקים ממנו 52 ו-77 נקודות בהתאמה. כנראה שכאן הכל כבר גמור.

 

דירוג אלוף האלופים מוצא את אביתר נרוב במקום השישי עם 327 נקודות, וכמו בוזוב וארנון גם הוא נמנה על קטגורית ה-Pro. נרוב צמצם בחודשיים האחרונים את הפער בצורה ניכרת, ויכול רק להצטער שפספס את מירוץ הספרינט שפתח את השנה, ניקוד שיכול היה לשים אותו מקום אחד או שניים טוב יותר. צמוד מאחוריו עם 299 נקודות נמצא ישי שילד שירצה כמובן לעקוף את חברו למסלול, אך בעיקר ירצה לברוח לנועם פרידלנדר המדורג תשיעי עם 280 נקודות כששניהם מתמודדים על תואר נהג השנה בקטגורית האדוונס. מדורג בינהם ירום אשד, אך זה משתייך לקטגורית ה-Super Pro. בקרב נהגי האקספרט דור מלכה מקדים את מיכה אפרים ב-12 נקודות ובקטגורית ה-Rookies מדורגת ראשונה מייה בן-יחזקאל בפער של 54 נקודות על פני טומי שפירא מה שמשאיר לה סיכויים לסיים את העונה כנהג השנה בקטגוריה כמו גם בתואר נהגת השנה.


 

המירוצים הבאים

19/11 – מירוץ סיבולת קבוצות 3 שעות, מסלול דן קארטינג חיפה

06/12 – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מירוץ מס' 10, מסלול דן קארטינג חיפה

21/12 – מירוץ גביע המדינה, מסלול דן קארטינג חיפה




Comments


bottom of page