top of page

אליפות ישראל - מירוץ 3

אחרי שני המירוצים הראשונים של העונה שהתקיימו במסלולים שבחיפה, אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות מגיעה אל המרכז למסלול דן קארטינג רמלה. ואם שני המירוצים הראשונים היו כל אחד בשיטת מירוץ אחרת, הרי שכאן פוגשים 39 הנהגים המשתתפים שיטה נוספת מאתגרת במיוחד – 6-66. בהיותו המסלול הקצר בסבב (200 מ' רשמיים להקפה), מדובר במירוץ בו נוהגים נדרשים הנהגים לבצע מקצה דירוג קצר מאוד של 6 הקפות אשר ידרג אותם למקצה גמר בן 66 הקפות שהם כ-20 דקות מעייפות במסלול המאוד טכני.

בתום סבב הדירוג קובע דניאל שציגלובסקי את ההקפה המהירה ביותר – 19.748 שניות. מדובר בצעד אסטרטגי חשוב עבורו הן בניסיון לקחת את כל הניקוד בקטגורית האדוונס אליה הוא משתייך ולא פחות חשוב לנסות ולקטוף את כל הניקוד בדירוג אלוף האלופים היוקרתי. המקום השני בדירוג הזמנים הולך לנדב בראון מקטגורית הפרו – 19.860 ואחריו איציק שחר עם 19.899 ורן ורסנו עם 19.910. למעשה ארבעת הראשונים משתייכים כל אחד לקטגוריה אחרת וכל אחד ישאף גם לשמור על מקומו בדירוג לקטגוריה וגם לדירוג הכללי.

סבב מקצי הגמר מתחיל עם גמר ד' אליו משובצים 11 הנהגים שביצעו את הפחות מהירות של סבב הדירוג. ראשון מזנק נועם לביא ואחריו שילה מזרחי וניר פוגל. המירוץ מתחיל מצוין עבור לביא שמייד בורח קדימה בעוד מזרחי מתקשה לשמור על מקומו. המקצה ממשיך להתקדם ולא עובר זמן רב עד שלביא מגיע לסמנים האחוריים. במצב שכזה ובטח ובטח בסוג מירוץ שכזה, קור רוח הוא דבר מאוד חשוב והוא עוקף מספר נהגים, אלא שקור הרוח מתחיל אט אט להתפורר ואל הסדקים שנוצרים נכנסים שופטי המירוץ. לביא מנצח, אלא שעם ענישה מצטברת של שתי הורדות במיקום הוא מסיים שלישי ואף מפסיד את כרטיס הבונוס למקצה הזדמנות נוספת עם גמר ג'. את מקומו תופסים פסח ג'וזף ונועם מגנאג'י שעולים לזנק בגמר ג' מהמקומות האחרונים.

יורי צוגלין מזנק ראשון במקצה גמר ג', ואחריו מי שערב המירוץ מדורג שני בדירוג אלוף האלופים – יונתן טרוק. סבב מדידות הזמנים לא היטיב עימו, והוא ינסה להשיג את אחד משני כרטיסי הבונוס שיעניקו לו עוד הזדמנות לייצר נקודות חשובות גם לאלוף האלופים וגם לקטגורית הפרו בה הוא מתחרה. איל זיו מזנק מהמקום השלישי ואחריו גל כהן ודור מלכה. טרוק לא מחכה הרבה ועל ההזדמנות הרצינית הראשונה הוא מצליח לעבור את צוגלין והרדיפה הופכת לבריחה כדי שלא לאפשר לאף אחד לאיים על האופציה לניצחון שלו. הפער גדל מהקפה להקפה תוך שהוא עוקף סמנים אחוריים, מה שאולי יתברר בסופו של דבר כטעות. טרוק אכן מסיים ראשון בפער של קצת יותר מתשע שניות מצוגלין שבפני עצמו מקבל הורדה במיקום שלוקחת ממנו את כרטיס הבונוס ומעבירה אותו לכהן שמסיים שלישי אך יורש את מקומו. צוגלין כאמור מסיים לבסוף שלישי ואחריו דור מלכה וזאב קורן, אלא שהסדר הנ"ל הולך להשתנות מבלי שהנהגים יעשו דבר, אלא רק ימתינו לענישות שיקבלו המסיימים אחרונים בגמר ב'.

ירום אשד ודודי קורץ מזנקים בזה הסדר בראש תור הנהגים של גמר ב'. ג'וני בכר ועופרי גרטי אחריהם מקדימים את יואב ארנון ובוריס פריאוברז'ינסקי. הפעם, רק כרטיס בונוס אחד עומד על הפרק וכמובן שכל אחד מ-11 הנהגים במקצה רוצה לראות את שמו ברשימת נהגי גמר א', גם אם זה במקום האחרון. כל קפיצת מקום חשובה בקרב על צבירת הנקודות. מי שמנצל את הניסיון הרב שלו הוא גרטי, נהג קטגורית הסופרפרו. מדובר עבורו במקום על הפודיום כשלפניו נמצא חברו לקטגוריה קורץ. גרטי עוקף בכר ולבסוף גם את קורץ אבל זה לא מספיק וגם אשד בסופו של דבר נותר מאחוריו. נקפוץ רגע לסוף – גרטי מנצח ומקבל את הכרטיס המיוחל. עכשיו נחזור קצת אחורה – טרוק מהמקום העשירי פותח מזנק עם אותו האטרף שהיה לו במקצה הקודם, אלא שכאן יש לפניו הרבה יותר נהגים שצריך לעקוף. והוא עוקף אחד ועוד אחד קובע זמני הקפה מרשימים עד שמגיעים לחמש הדקות האחרונות של המירוץ. מעל לחצי שעה של נהיגה בעצימות גבוהה עושה את שלה ובאופן כמעט פתאומי הקצב נחתך ושפת הגוף שלו כעט משדרת עייפות גדולה. הוא מסיים במקום השני, שלישי אחרי הודעת השופט על מינוס מקום, גם לא מספיק בשביל פודיום בפרו. בקצהו השני של המקצה, העייפות עשתה את שלה גם עבור נהגים נוספים שחלקם איבד זמן ומיקום כי לי חילקו את הכוח נכון ולחלקם גרר הדבר גם ענישות מיותרות והורדות מיקום שמעניקות בונוס לחלק מנהגי גמר ג'.




לא סתם גמר א' הוא תמיד האחרון ביום המירוץ. זה הקינוח לו כולם מצפים שמרכיביו הם הנהגים שהיו הכי מהירים ביום המירוץ. דניאל שציגלובסקי כאמור מזנק מהפול-פוזישן ואחריו נדב בראון ואיציק שחר שחייב לנצל את העובדה שיריבו העיקרי גם בקטגוריה וגם בדירוג אלוף האלופים מוטי פרץ לא הגיע למירוץ. שציגלובסקי מזנק היטב, הוא מכיר את המסלול הזה מצוין ומנצל היטב את הקארט שלו. שחר בינתיים עוקף את בראון והקסדה של שציגלובסקי היא הדבר היחיד שהוא מוכן לראות מולו. סמנים אחוריים עוזרים לו לצמצם את הפער שנפתח עד שהוא מגיע אליו ובשבריר שניה של פתיחת דלת במקום כמעט בלתי הגיוני לעקיפה הוא צולל פנימה ותופס את ההובלה. עכשיו הוא מוכן לראות רק את דגל השחמט שיבשר לו שאת המירוץ הזה הוא מסיים עם כל הנקודות שבקופה. שציגלובסקי מסיים שני, ראשון בקטגוריה, ואחריו בראון ורן ורסנו. איציק גם קובע על הדרך זמן שיא של 19.436 שניות להקפה.

בקרב הקטגוריות, איציק שחר מטפס למקום הראשון בקבוצת נהגי הסופרפרו על חשבונו של מוטי פרץ והפער בינהם הוא 10 נקודות – 76 לעומת 66. עופרי גרטי עם 3 נקודות פחות מפרץ מדורג שלישי ואחריו בוריס פריאוברז'ינסקי עם 60 נק' ויניב הרשקוביץ עם 59. אמנם עברו רק שלושה מירוצים מתוך העשרה שמרכיבים את העונה, אך הדירוג הווירטואלי שמקזז מירוץ אחד בו קבע נהג את הניקוד הנמוך ביותר מראה שבינתיים מוטי פרץ הוא בעל הפוטנציאל התיאורטי לאליפות עם 6 נקודות יותר מאיציק. איציק יצטרך להשיג העונה עוד ניצחונות. בקטגורית הפרו ליאור ויסלברגר מדורג ראשון עם 70 נקודות, 3 נקודות יותר ממיכה אפריים, כשיונתן טרוק מאבד מקום ויורד למקום השלישי עם 65 נק'. בווירטואלי, טרוק מוביל עם 50 נק' כשאחריו גם ויסלברגר, גם אפרים וגם בראון עם 49 נק' במה שמסתמנת להיות הקטגוריה החמה ביותר השנה. את האדוונס ממשיך להוביל דניאל שציגלובסקי לפני ירום אשד ואביתר נרוב שקופץ במירוץ הזה הרבה מקומות בזכות מקום שני בקטגוריה. את קטגורית הנהגים החדשים – רוקיז, עם לא פחות מ-16 נהגים במירוץ האחרון ו-22 סך הכל עד כה מוביל רן ורסנו ואחריו יואב ארנון וישי שילד ובקטגורית האקספרט לנהגים בגילאי 40 ומעלה או משקל 80 ומעלה מנצח ושומר על מקומו הוא מיכה אפרים ואחריו בוריס פריאוברז'ינסקי ודור מלכה.

מרכז הארץ ימשיך לאכלס את אליפות הארץ גם במירוץ הבא שיתקיים ב-28/04 במסלול קארטינג פלייס ראשל"צ. עוד לפניו יארח אותו מסלול בדיוק את המירוץ השני לעונת 2023 בסבב הסופרליג קארטינג שיתקיים ב-04/04.

Top5 SuperPro

  1. איציק שחר 76 נק'

  2. מוטי פרץ 66 נק'

  3. עופרי גרטי 63 נק'

  4. בוריס פריאוברז'ינסקי 60 נק'

  5. יניב הרשקוביץ 59 נק'

Top5 Pro

  1. ליאור ויסלברגר 70 נק'

  2. מיכה אפרים 67 נק'

  3. יונתן טרוק 65 נק'

  4. נדב בראון 63 נק'

  5. גיל שורץ 55 נק'

Top5 Advance

  1. דניאל שציגלובסקי 91 נק'

  2. ירום אשד 59 נק'

  3. אביתר נרוב 60 נק'

  4. פסח ג'וזף 55 נק'

  5. ניר פוגל 54 נק'

Top5 Rookies

  1. רן ורסנו 84 נק'

  2. יואב ארנון 67 נק'

  3. ישי שילד 54 נק'

  4. רום צליח 53 נק'

  5. אסף לנגי 52 נק'

Top5 Expert

  1. מיכה אפרים 96 נק'

  2. בוריס פריאוברז'ינסקי 70 נק'

  3. דור מלכה 62 נק'

  4. אסף לנגי 55 נק'

  5. זאב קורן 50 נק'

דירוג אלוף האלופים Top10

  1. ליאור ויסלברגר 157 נק'

  2. יונתן טרוק 146 נק'

  3. עופרי גרטי 139 נק'

  4. רז עכו 135 נק'

  5. מיכה אפרים 123 נק'

  6. דניאל שציגלובסקי 121 נק'

  7. איציק שחר 118 נק'

  8. מוטי פרץ 116 נק'

  9. אביתר נרוב 108 נק'

  10. ירום אשד 102 נק'




Commentaires


bottom of page