top of page

סופרליג 2025 - מירוץ 3

  • תמונת הסופר/ת: האקדמיה למירוצים
    האקדמיה למירוצים
  • 19 במאי
  • זמן קריאה 5 דקות

בכל דבר שאתה עושה בחיים, קודם כל תעשה את הכי טוב שאתה יכול. ועכשיו אם אחרים טועים, הרווח כולו שלך. וזה בדיוק מה שמוביל ווינרים בעולם התחרותי על אחת כמה וכמה בעולם המירוצים. כבר ראינו לא אחת נהגים שמטפסים בזכות או בגלל ענישות של אחרים אבל קודם... נכון! תעשה אתה את ההכי טוב שלך. ואיך זה בא לידי ביטוי במירוץ ה-SuperLeague Karting האחרון שהתקיים במסלול קארטינג פלייס ראשל"צ. הנה מה שהיה.

 

למירוץ השלישי של סבב המשנה התייצבו 25 נהגים, עשרה מהם בקטגורית ה-S1 (נהגי סופר-פרו ופרו) והיתר במספר שיא של 15 נהגים מקטגורית ה-S2 (נהגי האדוונס והרוקיז). אלה חולקו לשלוש קבוצות עבור חלקו הראשון של המירוץ – מקצה דירוג בן 4 הקפות בלבד. ירום אשד קובע את ההקפה המהירה ביותר – 26.13 שניות והוא מתחיל את היום בנקודת התחלה טובה. אורי ויזנטל מנצח המירוץ הקודם כאן בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות קבע את הזמן השני בטיבו 26.23 ואחריו מייה בן-יחזקאל עם 26.30 ויוני טל עם 26.35.

 

אותן שלוש קבוצות המשיכו לחלקו השני של המירוץ כשהפעם מקצה מדידות הזמנים כולל 7 הקפות ועם צמיגים מעט יותר חמים גם הזמנים הולכים ומשתפרים כשאת ההקפה המהירה ביותר מבין 25 הנהגים קובע הפעם נועם לביא עם 25.84 שניות ואחריו גיל שורץ עם 25.95 ואשד איטי ממנו במאית השנייה בלבד. נחזור שלב אחד אחורה, אשד כאמור ב-4 ההקפות ביצע את ההקפה המהירה ביותר 26.13 שניות, זמן שבמדידות הזמנים הנ"ל היה מספיק רק למקום החמישי. והכל טמון בטמפרטורת הצמיגים.

 

שקלול הניקוד משני שלבי הדירוג מעניק לאשד את עמדת הפול-פוזישן כשאחריו ויזנטל ושורץ שמקדים את יוני טל בזכות 8 מאיות השנייה בלבד. הם יזנקו בראש טור הנהגים בגמר א' שיתקיים מיד לאחר מקצי הגמר האחרים והראשון שבהם גמר ג' אותו יוביל יונתן טרוק בדרך אל אות הזינוק שיבשר על תחילת 30 דקות המירוץ. תום אדר מזנק שני ואחריו שרה עמיר ויורי צוגלין. ובעוד טרוק מזנק היטב וכמוהו אדר, שרה מאבדת מיקום בעוד צוגלין מפספס את נקודת הבלימה להיירפין הימני כשנתן חדד לצידו ושניהם מאבדים מיקום יקר. דור מלכה מנצל את המצב וחולף על פני כולם וכמוהו נדב ברלוביץ ואווה ישראלוב. אלא שבהמשך עם שתי אזהרות אשר מצטברות לכדי הורדה אחת במיקום בתוצאה הסופית, עמיר תסיים לפניה וכנ"ל ריף בק שיעלה מקום אחד בזכות ענישת מיקום לצוגלין. ומי שיעלה עם כרטיס הבונוס לגמר ב' הוא טרוק שמסיים כמעט בהקפה מלאה על פני אדר שמסיים שני. מלכה מסיים שלישי ואחריו ברלוביץ ועמיר.

 

בראש גמר ב' מזנק איתן רז ואחריו פיודור אריפולין ומתן בן-מאיר שיצטרך לעבוד קשה על מנת למנוע עקיפה של איציק שחר הוותיק שמזנק מאחוריו. בקצה הטור יונתן טרוק ינסה לעשות את כל הדרך קדימה אל כרטיס הבונוס לגמר א' לא משהו שהוא לא עשה בעבר. נרוץ חצי שעה קדימה והוא כמעט עושה זאת כשהוא מגיע עד למקום השלישי, 3 שניות בלבד אחרי המקום השני שם נמצא רז כששחר מנצח את המירוץ. אז רז עשה את הכי טוב שלו, ועכשיו כל דבר יהיה בונוס כמו נניח הורדת שני מקומות לשחר וכרטיס העלייה לגמר א' שלו. טרוק לעומתו לא נהנה מענישתו של שחר היות והורדת שלושה מקומות עומדת לחובתו ומי שמרוויח מכך הם אריפולין שמסיים שני במקצה ואוראל מלכה שמסיים רביעי כששחר בינהם.

 

הגמר הבכיר מעמיד על הגריד תשעה נהגים ובראשם כאמור אשד ואחריו ויזנטל ושורץ. בקצה הטור רז כאמור שהעפיל מגמר א' שיזנק אחרי נועם לביא ומשם בסדר יורד גרישה בוזוב ואביתר נרוב. לפניהם בהמשך הסדר מייה בן-יחזקאל ויוני טל. למירוצי סיבולת בניגוד למירוצים רגילים יש לא מעט אסטרטגיות. כשלפניך 30 דקות של מירוץ במקרה שלנו, אתה לא רוצה מצד אחד להפסיד על ההתחלה ומצד שני לא רוצה להיתקע בעוד האחרים בורחים לך קדימה. אשד מזנק היטב בעוד ויזנטל נאלץ לבצע הגנה. נרוב שעוקף את בן-יחזקאל מגיע לטל ומנצל את ההזדמנות הראשונה לעקיפה אלא שזאת מגיעה בתזמון לא הכי מדויק והפגיעה גוררת ענישת מיקום מיידית שתשאיר לו עובדה אחת – עכשיו אתה חייב להתקדם כמה שיותר קדימה כי הבונוס לאחרים הוא על חשבונך. בוזוב שנצמד לנרוב מנצל אף הוא את העקיפות ובזה אחר זה השניים מגיעים עד לשורץ שבמשך כרבע שעה מצליח להדוף כל ניסיון עקיפה שלהם עד שלבסוף השניים מצליחים. בינתיים, אשד סגר הקפה מלאה ומגיע לסמנים האחוריים אך הוא בוחר שלא להסתכן ומוריד את הקצב. זה אומר לא לעקוף, אך גם לא להסתכן בענישה או גרוע מכך, בתאונה. עוברות דקות יקרות עד שהוא מבין שלא לעולם חוסן כי נרוב ובוזוב מצמצמים אליו את הפער בצורה משכנעת. הוא משנה אסטרטגיה ובוחר לעקוף בתקווה שאותם סמנים אחוריים יחסמו או לפחות יעכבו את אלה שמתקרבים. והוא אכן חוצה ראשון את קו הסיום, אלא שהוא עושה זאת 3 שניות בלבד לפני נרוב שלקראת הסיום הצליח להשתחרר מבוזוב שמרגע הזינוק לא עזב אותו. בוזוב מצידו לא היה צריך ממש להתאמץ בשל אותה ענישת מיקום לנרוב שרשמית מסיים במקום הרביעי כשגם ויזנטל עולה מקום בשל כך. שורץ מסיים חמישי ואחריו רז שעלה מגמר ב' כשהוא מתקדם שני מקומות בזכות ענישות מיקום ללביא וטל. בן-יחזקאל מסיימת במקום השמיני.

 

חלוקת הקטגוריות בגמר א' חילקה כמעט שווה בשווה את נהגי S1 ו-S2. בקטגוריה הבכירה מנצח אשד ואחריו בוזוב ונרוב כשבקטגורית המשנה מנצח ויזנטל ואחריו רז ובן-יחזקאל. בטבלאות האליפות אשד מצמצם מהותית את הפער מטרוק שניצח את שני המירוצים הקודמים לכדי שבע נקודות ושתי נקודות מאחוריו ניצב שורץ. ועד כמה היה חשוב לרז לעשות הכי טוב שהוא יכול ואז לקבל עוד קצת בזכות ענישה של אחרים? ההעפלה לגמר א' הביאה לו את המקום השני שבפני עצמו מעניק לו מספיק ניקוד כדי לחלוף על פני עידו שדה בטבלת האליפות עם שבע נקודות יותר. בן-יחזקאל ועמיר בהמשך עם אותו הניקוד כשוויזנטל בזכות הניצחון במקום החמישי. עוד שני מירוצים נותרו לסבב ה-SuperLeague, הבא בתור יתקיים במסלול קארטינג פלייס חדרה ב-10/06 ועוד תוצאות כאלה משוגעות יעבירו את ההכרעה למירוץ סיום העונה שיתקיים ב-11/11 באותו המסלול. ובינתיים, מסלול חדרה מכין עצמו וכמוהו הנהגים למירוץ הבא בסבב אליפות הארץ שיתקיים ב-23/05.

 

מירוץ מס' 3 – Top5 S1

  1. ירום אשד

  2. גרישה בוזוב

  3. אביתר נרוב

  4. גיל שורץ

  5. נועם לביא

 

מירוץ מס' 3 – Top5 S2

  1. אורי ויזנטל

  2. איתן רז

  3. מייה בן-יחזקאל

  4. יוני טל

  5. אוראל מלכה

 



אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים

23/05 – מירוץ מס' 5, מסלול קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

27/06 – מירוץ מס' 6, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

05/09 – מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)

 

אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים

10/06 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס חדרה

11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה

 

כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025

מירוץ סיבולת 500 – 15/07, מסלול יקבע בהמשך

מירוץ גביע הקיץ – 01/08, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה

מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה





 
 
 

Comments


bottom of page