גביע הקיץ 2025
- האקדמיה למירוצים
- 4 באוג׳
- זמן קריאה 5 דקות
נתחיל מחוב קטן – עדכון חודש יולי של דירוג נהגי ה-Top100. מירוץ אחד אמור היה להתקיים בחודש החולף, הסיבולת 500, אולם בשל אילוצים הוא ידחה למועד מאוחר יותר השנה ועדכון יפורסם כמובן מיד כשיהיה תאריך. מכאן, שדירוג ה-Top100 של חודש יוני נותר בעינו ללא כל שינוי ורק נזכיר שאיציק שחר מוביל עם 1,748 נקודות, יתרון של 51 נק' על עופרי גרטי המדורג שני ו-255 יותר מהמדורג שלישי יניב הרשקוביץ. חודש אוגוסט נפתח עם מירוץ גביע הקיץ שאת תוצאותיו תוכלו לקרוא כאן כשעדכון דירוג ה-Top100 של אוגוסט יפורסם בהמשך.
כשהשקנו לפני שנה את מירוץ גביע הקיץ, חשבנו לייצר מבנה מירוץ מאתגר שישלב בתוכו הכל מהכל כדי שיהיה מעניין. וכך הוחלט על מירוץ שיערך בשלבים כשכל אחד משפיע על זה שאחריו – דירוג אלוף האלופים יקבע את חלוקת הנהגים למקצה הדירוג שיקבע את חלוקת הנהגים לשלב הבתים שיקבע את העולים לחצאי הגמר שיקבעו את העולים לגמר. מבולבלים? טוב זה לא חדש. שיטות מירוצים בענפים הקארטינג כולל אליפויות אירופה ועולם ב-2 פעימות תמיד נראו מסובכות מבחוץ.
שלבים 1 ו-2 – כולם נגד כולם
32 נהגים השתתפו במירוץ גביע הקיץ 2025 זאת לעומת 21 שהשתתפו במירוץ גביע הקיץ 2024. חלוקתם ל-3 קבוצות דירוג הניבה בתום השלב הראשון רשימה חדשה כשבראשה עומדת מייה בן-יחזקאל שקבעה את ההקפה המהירה ביותר – 26.25 שניות ואחריה יונתן טרוק עם 26.39 ויניב הרשקוביץ עם 26.5. רשימת כל 32 הנהגים בהתאם לזמני ההקפה חילקה אותם מחדש ל-3 קבוצות כשהפעם מדובר בשני מקצי מירוץ לכל נהג בשיטת גריד הפוך. בפועל, הזמנים שנקבעו במקצי הדירוג נועדו רק לחלקת הבתים ולא לסדר הזינוק שהרי מדובר בגריד הפוך – זינקת ראשון? במקצה השני תזנק אחרון. ולהיפך. וככה כולם.
שלב הבתים מתחיל עם אחד הדברים המוכרים במירוצים שכאלה שזה הכל או כלום. כפועל יוצא מכך מערכת הקשר של צוות השיפוט מתחילה לשדר מספרי קארטים וענישות עוד בטרם הסתיימה הקפה אחת ומי שלא מרוויח, מפסיד וזה יכול לעלות לו בהעפלה לשלב הבא. שלב הבתים הוציא את שלטי הענישה כנגד מי שצריך כשרק בסוף, שקלול הניקוד, יגלה לאותם נהגים אם זה היה כדאי.
ירום אשד מסיים בראש רשימת הנהגים מה שיעניק לו את הזינוק מהמקום הראשון למקצה קדם הגמר הראשון. קורן דה-גרסיה שני, מה שישים אותו במקום הראשון למקצה קדם הגמר השני. וככה רשימת הנהגים מתמלאת עד שנעצרת בנהג המדורג 24, כלומר 12 נהגים בכל קדם גמר ו-8 נהגים שלא ימשיכו הלאה בינהם כאלה שרק הענישות הן מה שחרץ את גורלם וחבל.
שלב 3 – קדם גמר
24 נהגים בשני מקצים, מהם יעפילו רק מחצית מהם – 6 הראשונים מכל קדם גמר. ירום אשד מזנק היטב ובאופן עקבי פותח פער מלפנים עד לדגל השחמט. איתן רז מסיים שני 8 שניות אחריו ואיתי חמו שלישי אולם שתי הורדות מיקום מורידות אותו למקום החמישי. הורדת מיקום אחת לאיציק שחר שסיים רביעי מורידה גם אותו לאותו מקום כששניהם למעשה יסגרו את רשימת 6 המפעילים מקדם גמר זה. עידו שדה עם הורדת מיקום אחד מפספס את ההזדמנות ומי שמרוויח מכל הסיפור הם אביתר נרוב ונדב ברלוביץ שבעקבות הענישות קופצים קדימה על חשבון שלושתם.
קדם הגמר השני היה מאוד מעניין עם שילוב בין נהגים ותיקים לחדשים. נח בבלי מנצח, דה-גרסיה מאבד מקום ומסיים שני ועופרי גרטי שלישי. איתן רוזנק שזה המירוץ הראשון שבו הוא מתחרה מגלה ביצועים טובים עד כה ומסיים רביעי אלא שצעירותו על המסלול ניכרת בדחיפה של שרה עמיר שאמנם לא נעשית בכוונה, אך מורידה אותו 6 מקומות והוא מסיים אחריה בסיכום הכללי מבלי ששניהם ימשיכו לגמר וחבל כי הם כבר היו שם. הורדת מיקום ליניב הרשקוביץ שמסיים חמישי מקפיצה קדימה גם את דור מלכה וגם את גרישה בוזוב ורשימת המעפילים למקצה הגמר נסגרה.
שלב 4 – גמר
עם הפול-פוזישן לטובתו, אשד מאוד ירצה לנצח ולא כי זה הדבר שמניע כל נהג מירוצים. מי שמחזיק בגביע הקיץ 2024 זה הוא, והוא לבטח ירצה לשמור על תוארו. לבבלי לעומתו אין משהו ממשי ביד שהרי הוא רק התחיל להתחרות בשנה האחרונה, אבל המחויבות שלו לספורט אותה הוא מראה באופן עקבי לבטח צריכה מתי שהוא לתת לו תמורה. כך גם דה-גרסיה ורז שיצטרכו לעבוד קשה מאוד כדי להדוף את כל ניסיונות ההתקפה של גרטי ונרוב הוותיקים וגם שחר ובוזוב שמתמקמים בחלק האחורי של הגריד יחד עם הרשקוביץ. ואכן הם לא מצליחים לשמור על מקומם לאורך זמן והם נעקפים כמו גם צעירים נוספים שהצליחו בניהול מירוץ טוב וקצת מזל בעקבות ענישות של אחרים להעפיל לגמר כמו תום אדר וחמו.
בתום 18 הקפות המירוץ אשד חוצה ראשון את קו הסיום ומצליח לשמור על תואר מחזיק גביע הקיץ גם השנה, או כפי שהוכרז – 100 אחוזי הצלחה. בבלי עם התוצאה הטובה ביותר שלו מאז התחיל להתחרות מסיים כסגנו של אשד וגרטי מסיים שלישי. ומאחוריהם הניסיון אכן עושה את שלו כששחר שזינק עשירי מטפס עד למקום הרביעי ואחריו נרוב וברלוביץ שכמו בבלי, מראה שלנחישות השפעה ישירה על התוצאות.
דירוג אלוף האלופים
32 נהגים במירוץ שווים 35 נקודות בדירוג אלוף האלופים (וגם ל-Top100) למי שמסיים ראשון ואשד כאמור גורף לכיסו את כולן. זה אמנם לא מקדם אותו בדירוג והוא ממשיך לשהות במקום השישי, אך הוא מצמצם את הפער אל מול שחר המדורג לפניו. אבל המאבק האמיתי כמו בכל דירוג הוא בין הראשונים ובעיקר שמתחילת העונה הם מאוד צמודים כולל חילופי מקום בינהם לסירוגין. נרוב עם תוצאה טובה יותר מטרוק ממשיך לשמור על המקום הראשון תוך שהוא פותח פער קל שעומד בינהם כעת על 13 נקודות. העוקבים ההדוקים יודעים עד כמה מדובר בפער שברירי שיכול באחת להפוך את הקערה על פיה בטח ובטח שהמירוץ הבא הוא ספרינט הכולל עשרות רבות של נקודות. שינוי מיקום נמצא בהמשך כשבוזוב עולה למקום השלישי ומוריד מקום אחד את גיל שורץ תוך שהוא מצמצם את הפער כשחסרות לו רק 4 נקודות כדי להשתוות לטרוק. משורץ אגב הוא מתרחק 8 נקודות בלבד כך שצפויים לנו קרבות מרתקים בהמשך העונה בין כל הארבעה. שדה גם הוא עולה מקום ומדורג כעת 8 במקום נועם לביא שלא התחרה במירוץ הנ"ל.
פגרת אוגוסט המתבקשת תאפשר לנהגים לנוח ולנפוש כדי להגיע טובים יותר לשליש האחרון של השנה. שני מירוצים מחכים לנהגים בספטמבר, שניהם באליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, ב-05/09 המירוץ השביעי לעונה בשיטת 'גריד ספרינט' והשני ב-26/09 יהיה הראשון מבין שלושת מירוצי הפלייאוף המסכמים של השנה. מכאן, מירוץ הספרינט יסכם נקודתית את טבלת האליפות לאחר קיזוז המירוץ הפחות מניב של כל נהג מבין שבעת הראשונים ולאחריו כל נקודה חשובה בדרך לקביעת האלופים של 2025.
תוצאות גמר גביע הקיץ 2025
ירום אשד
נח בבלי
עופרי גרטי
איציק שחר
אביתר נרוב
נדב ברלוביץ
תום אדר
גרישה בוזוב
קורן דה-גרסיה
יניב הרשקוביץ
איתי חמו
איתן רז
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים
05/09 – מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)
26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)
24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)
28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)
אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים
11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה
כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025
מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה
מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה

Comentarios