קארטינג אליפות הארץ 2025 - מירוץ מס' 6
- האקדמיה למירוצים
- 4 ביולי
- זמן קריאה 5 דקות
יש יתרון גדול לימים חמים. בדיוק כמו לימים רטובים. ומה הקשר בין שני הקצוות הללו? שניהם משפיעים כל אחד בדרכו על תנאי הסביבה שמשפיעים כל אחד בדרכו על הקארטים שמחייבים מהנהגים לצאת כל אחד מדרכו ולהתאים את עצמו לתנאים. כשקר, המנועים עובדים טוב מהרגיל. כשחם קשה להם. כשרטוב מקדם האחיזה בין הצמיגים לאספלט נמוך מאוד וכשחם מדי האחיזה נפגעת גם היא. עכשיו נצא מנקודת ההנחה שתמיד יהיו הבדלים בין קארטים ככל שננסה להשוות בינהם, הרי שתנאי מזג האוויר כפי שכבר הבנתם מצמצמים את ההבדלים אף יותר מה שבסופו של דבר מגדיל את חלקו של הנהג בתוצאה – ככל שתדע להתאים את עצמך לקארט ולתנאים טוב יותר, כך התוצאה תהיה טובה יותר. יחסית. אהה ועוד משהו שתקף בעיקר לימים חמים – הם מעלים את רף האגרסיביות אולי בגלל המחסור בחמצן באוויר אבל בדיוק בשביל זה קיים צוות השיפוט שעבד הפעם קצת יותר מהרגיל.
ביומיים שבין סיום המערכה מול איראן לסגירת ההרשמה למירוץ נרשמו 38 נהגים שהגיעו לבסוף למסלול קארטינג פלייס ראשל"צ למירוץ השישי של סבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות. חלוקת הנהגים ל-4 סבבים כנגזרת של דירוג אלוף האלופים קבעה מי ינהג איפה כששיטת 'גריד הפוך' למעשה מעמידה אותם בסדר עולה למקצה חצי גמר ראשון (PF-A) כאשר בחצי הגמר השני (PF-B) הסדר מתהפך. ובתום חצאי הגמר ולאחר שקלול הענישות הלא מעטות, נקבע כי 11 נהגים יהיו בכל מקצה גמר, כאשר המנצח והמקום השני בכל מקצה יזכו בכרטיס הבונוס לגמר שמעליו. ועוד בעניין הענישות – צוות השיפוט קובע עבור מספר נהגים כי יעלו מראש עם אזהרות לשלב הגמר מה שאומר שכל אזהרה נוספת שם תגרור הורדת מקום. 19 הקפות כשאת טור הזינוק של ד' מובילה נעם כוכבי ואחריה גיא מי-פז ורז אייזיק. שני הראשונים גם מסיימים באותו המקום בפער של 8 עשיריות השנייה בינהם והם ימשיכו לגמר ג'. מי שמסיים שלישי הוא דור מלכה ואחריו בוריס פריאוברז'ינסקי ושחר בכר.
את טור הנהגים של גמר ג' מוביל אריאל פילמר ואחריו קורן קלר-ברוך ואמיר וינשטוק וכל אחד מהם רוצה את אחד משני כרטיסי הבונוס. המקצה מתקדם עם לא מעט החלטות שיפוט כשלא פחות מחמישה נהגים "זוכים" בהורדת מיקום. פילמר וקלר-ברוך מסיימים ראשונים בזה הסדר וממשיכים הלאה, כשסדר הנהגים הסופי אחרי שקלולי כל הענישות יקבע עבור כל השאר רק את הדירוג הסופי של המירוץ וכמובן של הקטגוריות.
על שני כרטיסי הבונוס של גמר ב' הולך להיות מאבק לא קטן, וכמובן רצוי ללא פעולות מצד הנהגים שיביאו להחלטות שיפוט. מייה בן-יחזקאל מזנקת ראשונה ואחריה דניאל הבר ויוני טל. מבט על המשך הרשימה מגלה שמות של כאלה שלא יוותרו על הסיכוי להעפיל למקצה גמר א', נהגים כמו ירום אשד שמזנק חמישי, פיודור אריפולין שמזנק שביעי ושניים מהבולטים של קטגורית האדוונס עידו שדה ואיתן רז שמזנקים במקומות השמיני והתשיעי אליהם מצטרפים שני מעפילי גמר ג'. הפעם המקצה היה ספורטיבי יותר ורק שני נהגים מסיימים עם ענישה כשבפועל אשד מנצח ואיתו בן-יחזקאל תמשיך לגמר הבכיר. טל מסיים שלישי במקצה ואחריו שדה ורני מארין שמתחרה לראשונה בסבב.
שיטת הדירוג למירוץ וחלוקת המקצים שהונחלה לראשונה במירוץ הקודם, שוב יצרה מצב מעניין כשמבין 11 נהגי גמר א' שבעה מקטגורית הסופר-פרו, שני פרו, אדוונס אחת ורוקיז אחת. כן, מבין 5 הבנות שהתחרו במירוץ, שתיים בגמר הבכיר כשהמגמה היא ברורה – עוד ועוד בנות מצטרפות לספורט המוטורי והן לא עושות לאף אחד חשבון. המקצה יוצא לדרך כשאביתר נרוב בעמדת הפול-פוזישן ואחריו גרישה בוזוב ונועם לביא – שני סופרפרו ופרו. הנוסחה הזאת ממשיכה עם גיל שורץ ואחריו יונתן טרוק ונועם פרידלנדר ואחריהם שני סופרפרו ורוקי – בהופעת אורח נהג האקדמיה רועי מיוחס הנמנה על בכירי נהגי ישראל המתחרים כיום בעולם (אלוף אירופה וצרפת במכוניות GT וכיום מתחרה בסבב 'אלפין קאפ') ואחריו יובל רוזן ורייסנר כשאת טור המזנקים סוגרים אשד ובן-יחזקאל. הזינוק עובר בהצלחה עבור נרוב אבל הוא לא מצליח לנער מעליו את בוזוב הידוע כנהג מאוד מהיר. זה דורש שלווה ורוגע פנימי כי רק נהיגה מדויקת תעזור למי מהם. בסופו של דבר מצליח נרוב לפתוח פער קל שנשמר עד לסיום כשהוא עובר את דגל השחמט 2 שניות וחצי לפני בוזוב שבפני עצמו חוצה את קו הסיום 3 שניות לפני לביא שמסיים שלישי. בפועל עיקר העניין במקצה שנמשך 19 הקפות היה המאבק על המקום הרביעי כשגיל שורץ אמנם מסיים במקום בו הוא זינק, אך הוא עושה זאת עשירית שנייה בלבד לפני אשד שצמוד מאחור. ייקחו לטרוק עוד 2 עשיריות שנייה לעבור גם כן את קו הסיום אלא שהורדת מיקום אחת לאשד משאירה גם אותו במקום בו זינק. בהמשך לא נרשמות דרמות כשבן יחזקאל מסיימת במקום התשיעי אחרי מיוחס ולפני רוזן ורייסנר במירוץ שקול מסיימת אמנם אחרונה, אך במקום ה-11 הכללי מבין 38 נהגים ועם השגת המטרה העיקרית שלה והוא ניצחון ראשון בקטגורית הרוקיז.
זה מירוץ שעשה כמה תהפוכות בטבלאות האליפות כמו גם בדירוג אלוף האלופים. נרוב וטרוק שוב מחליפים בינהם את הובלת הדירוג כשנקודה אחת מפרידה בינהם (319 ו-318 בהתאמה) וגיל שורץ שומר על המקום השלישי מרוחק 7 נקודות בלבד מטרוק. שינוי נוסף נרשם על המקום הרביעי כשבוזוב מנצל את העובדה ששחר בילה את סוף השבוע במירוץ בחו"ל. מי שנכנסה ל-Top10 לאחר המירוץ הקודם שרה עמיר מאבדת שני מקומות כשרז ובן-יחזקאל מטפסים כל אחד מקום אחד ביחס לדירוגם ערב המירוץ.
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות נכנסת לפגרת קיץ כשהמירוץ הבא (והאחרון לפני הפלייאוף) יתקיים ב-05/09 במסלול ראשל"צ בשיטת 'גריד ספרינט'. אך הפגרה רק חלקית היות וחודש יולי מעמיד בפני הנהגים את המירוץ המאתגר של השנה – סיבולת 500 הקפות שיתקיים ב-15/07 במסלול חדרה (כיוון הפוך). ההרשמה כבר פתוחה ושמות מאוד מעניינים כבר הבטיחו מקומם. מירוץ נוסף יתקיים ב-01/08 הוא מירוץ גביע הקיץ שיתקיים במסלול ראשל"צ. ועוד חוב קטן אליכם והוא דירוג ה-Top100 המעודכן לאחר מירוצי החודש האחרון אשר יפורסם בקרוב.
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, מנצחי מירוץ מס' 6
Top5 – סופר-פרו
אביתר נרוב
גרישה בוזוב
גיל שורץ
יונתן טרוק
ירום אשד
Top5 – פרו
נועם לביא
נועם פרידלנדר
פיודור אריפולין
דור מלכה
Top5 – אדוונס
מייה בן-יחזקאל
יוני טל
עידו שדה
איתן רז
ניר מי-פז
Top5 – רוקיז
גלי רייסנר
רני מארין
דניאל הבר
קורן דה-גרסיה
קורן קלר-ברוך
Top5 – אקספרט
ניר מי-פז
אמיר וינשטוק
דור מלכה
בוריס פריאוברז'ינסקי
יורי צוגלין
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים
05/09 – מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)
26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)
24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)
28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)
אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים
11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה
כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025
מירוץ סיבולת 500 – 15/07, מסלול קארטינג פלייס חדרה
מירוץ גביע הקיץ – 01/08, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ
מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה
מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה
Comments