דירוג נהגי הקארטינג של ישראל - מאי 25
- האקדמיה למירוצים
- 6 ביוני
- זמן קריאה 3 דקות
לעונת המירוצים 2019, כן 6 שנים אחורה בזמן, יש חשיבות מאוד גדולה לעתיד דירוג ה-Top100. זו למעשה העונה הראשונה שבה מוביל הדירוג עופרי גרטי החל להתחרות באופן מלא בסבבי מירוצי הקארטינג הארציים ואם עד כה צמצום הפער על איציק שחר ובעקבותיו גם העלייה לראשות הטבלה בה עמד מאז השקת דירוג ה-Top100 נבע בעיקר מכך שלשחר נמחקו נקודות ממירוצים רחוקים בעוד שלגרטי קוזז ניקוד מועט אם בכלל, הרי שמ-2019 שניהם יחלו לקזז ניקוד רב. או במילים אחרות, בפועל, מעכשיו, לכל תוצאת מירוץ יש חשיבות מאוד מאוד גדולה. הנה למשל בעדכון דירוג ה-Top100 האחרון הוביל גרטי על שחר ב-26 נקודות, אחרי מירוץ ה-SuperLeague הפער הצטמצם ל-11 נק' וכעת שחר שוב חוזר לפסגה עם יתרון של 33 נקודות כשגרטי יורד למקום השני אבל ובעיקר כי נעדר משני המירוצים האחרונים. ומה זה אומר על הוא עומד על העתיד לבוא? שחר בממוצע 100 המירוצים האחרונים צובר 24 נקודות למירוץ (השתתף ב-73 מהם). גרטי משיג 2 נקודות פחות (השתתף ב-78 מהם). מאוד צמוד.
מי שקצת מרוויח מכל זה הוא המדורג שלישי יניב הרשקוביץ שבאותה עונה של 2019 לא התחרה באופן מלא. וזה אומר שמדי חודש מקוזז לו מצד אחד ניקוד מועט בעוד שמהצד השני הוא צובר בממוצע ניקוד גבוה יותר. אם בסיקור הקודם הפער למקום שני היה 325 נקודות הרי שכעת הפער הוא 288. אך הרשקוביץ צריך להתחיל גם להסתכל למטה כי מי שמשפר מיקום אחד בטופ5 הנהגים הטובים בישראל הוא אביתר נרוב שמתמקם במקום הרביעי על חשבון מוטי פרץ. אמנם להרשקוביץ הוותיק מבין השניים יתרון של 264 נקודות, אך כשליש מזה יקוזז לו עד לסוף השנה, כמות זהה תצומצם בשל העובדה שהוא לא מתחרה בכל מירוצי העונה, והשאר תלוי רק בנקודות שיצברו שניהם. הרשקוביץ אגב צובר בממוצע 19 נקודות בכל מירוץ, נרוב נקודה אחת יותר. עוד שינוי שצפוי כבר במירוץ הקרוב הוא איבוד מקום אחד נוסף של פרץ שמרוחק כעת 11 נקודות בלבד מירום אשד ובכך, שנה וחצי לאחר השקת הדירוג, נקבל לראשונה דירוג כשכל חמשת המובילים שלו הם נהגים פעילים. שינוי נוסף בעשירייה הראשונה שייך לבוריס פריאוברז'ינסקי שעולה למקום השמיני, החלפה של מקום אחד עם דודי קורץ.
ובראש העשירייה השנייה נמצא גרישה בוזוב שעולה מקום אחד החודש בעוד שיורי צוגלין מחליף איתו מקומות. זאת אחרי שבחודש אפריל הוא טיפס 3 מקומות והכניסה לעשיריה הראשונה נמצאת ממש מעבר לפנייה. מכאן ועד למקום ה-18 לשם עולה יונתן טרוק אין שינויים, וסטאטוס קוו נרשם גם עד למקום ה-22 אליו עולה נועם פרידלנדר. עוד שם ששווה להזכיר הוא מייה בן-יחזקאל שעושה עלייה של 5 מקומות בחודש האחרון והיא כעת מדורגת במקום ה-29 ועם פער של נקודות בודדות לנהגים שמעליה. עם שני מירוצים בחודש הקרוב – הרביעי של סבב ה-SuperLeague שיתקיים ב-10/06 במסלול חדרה והשישי של סבב אליפות ישראל ROK קאפ 4 פעימות שיתקיים ב-27/06 במסלול ראשל"צ, היא ועוד אחרים צפויים להמשיך ולטפס במעלה הדירוג.
השינויים הגדולים בעקבות החודש האחרון:
הקפיצה הגדולה ביותר שייכת לרון בלייר-פלד שעולה מהמקום ה-182 ל-130 (52 מקומות)
אחריו יהונתן אבוטבול מהמקום ה-160 ל-121 (39 מקומות) ורום ארבל שעולה מהמקום ה-211 ל-175 (36 מקומות)
החודש הצטרפו לדירוג 6 נהגים חדשים ואת הכניסה הגדולה ביותר עושה קורן דה-גרסיה היישר למקום ה-166
עוד בין החדשים רותם דובב נכנס למקום ה-185 ואדם שטרן שנכנס למקום ה-192
מנגד, 9 נהגים יצאו מהדירוג
לרשימת 100 הגדולים שבתוך ה-Top100 נכנסו ארבעה נהגים ובראשם רגב קאופמן מהמקום ה-101 ל-86 (15 מקומות) וריבר ברטשטיין מהמקום ה-131 ל-96 (35 מקומות)
הקפיצה הגדולה בתוך 100 הגדולים שייכת לברטשטיין (35 כאמור) ואחריו גלי רייסנר שעולה 19 מקומות מה-119 ל-100 וקאופמן (30 כאמור)
הנהגים הבאים שעתידים להיכנס ל-100 הגדולים הם אור צלליכין שמדורג כעת 102 (וטיפס 20 מקומות בחודש האחרון) ורועי רומם המדורג 103 (4 מקומות בחודש האחרון)

Comments