top of page

סיקור מחצית עונה

חודש יוני מגיע לסיומו ובכך מסמן את סופה של המחצית הראשונה של שנת 2023. יחד איתה גם עונת מירוצי הקארטינג מגיעה לשריקת המחצית ואין זמן טוב יותר מזה לסיכומי ביניים. אז מה היה לנו ומה עוד צפוי לקרות?

78 נהגים התחרו עד כה בכל המסגרות שכללו 5 מירוצים בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות (מבין 10), 3 מירוצים בסבב ה-SuperLeague Karting (מתוך 4) ו-2 מירוצים בסבב מירוצי הסיבולת (מבין 4). כרבע מהנהגים הם חדשים, כלומר מתחרים העונה לראשונה באופן פעיל, מספר דומה של נהגים מתחרים זאת העונה השנייה שלהם וכל השאר ותיקים יותר. בקצה העליון ניתן למצוא נהגים ותיקים כמו איציק שחר ובוריס פריאוברז'ינסקי, לכל אחד מהם כ-30 שנות ותק ולא מעט תארים.

עמוד השדרה של ענף הקארטינג התחרותי הוא סבב אליפות הארץ, שקיים כאמור עד כה בדיוק מחצית ממספר המירוצים. הסבב כולל 5 קטגוריות כשהבכירה בהן היא הסופרפרו לאותם נהגים ותיקים ומנוסים. אלוף המחצית שצבר את המספר הרב ביותר של נקודות הוא עופרי גרטי שמחזיק באמתחתו 120 נק', 8 יותר מהמדורג שני מוטי פרץ ו-16 מהמדורג שלישי איציק שחר. אלא שבכל עונת מירוצים זכאי כל נהג לקזז את המירוץ בו השיג את מס' הנקודות הנמוך ביותר ואם נכניס זאת כבר עכשיו למשוואה הרי שראשון עם 112 נק' יהיה זה מוטי פרץ ואחריו שחר (104 נק') וגרטי (102).

קטגורית המשנה פרו מציבה בראשה את נדב בראון עם 123 נק' ואחריו ליאור ויסלברגר (118 נק') ומיכה אפרים (103). ואיך משפיע כאן הקיזוז? בראון נשאר ראשון עם 109 נק' ואחריו ויסלברגר ויונתן טרוק עם אותו הניקוד – 97. במקרה שכזה, טרוק יהיה זה שידורג שני בזכות העובדה שניצח שני מירוצים העונה לעומת ויסלברגר שאמנם ביקר העונה על הפודיום בכל מירוץ, אך באף אחד מהם לא במקום הראשון.

קטגורית האדוונס החדשה שהושקה השנה מיועדת לנהגים שזאת עבורם העונה השנייה בה הם מתחרים. מי שהתחיל אותה עם דומיננטיות גדולה הם דניאל שציגלובסקי וירום אשד, כשהאחד משיג יותר ניקוד ברבע הראשון של העונה והשני עושה זאת בהמשך. אשד מדורג כעת ראשון עם 133 נק', שציגלובסקי שני עם 129 וקצת יותר רחוק מהם הוא ניר פוגל שעם 90 נק' מדורג שלישי. אחרי הקיזוז שומר אשד על ההובלה עם 119 נק' לעומת 114 של שציגלובסקי ובמקום השלישי אורי פרגמנצב עם 81. ועד כמה הקיזוז יכול להשפיע? בלעדיו מדורג פרגמנצב רק במקום השישי.

בכל עונה אנחנו נדהמים מחדש מכמות הנהגים החדשים שנכנסים לקארטינג המקצועי. קטגורית הרוקיז אליה הם משתייכים שוברת שיאים שוב ושוב ורשומים בה כעת 28 נהגים. רן ורסנו מוביל את טבלת הדירוג עם 110 נק', עשר נקודות יותר מיואב ארנון ו-18 יותר מגל כהן. הקיזוז מצמצם מאוד את הפער בינהם כשוורסנו עם 89 נק' מחזיק בנקודה אחת בלבד יותר מארנון ו-6 יותר מכהן. על המקום בפודיום ילחמו עד סוף העונה גם ישי שילד ורום צליח שנמצאים צמוד מאוד מאחוריהם.

ותיקי הנהגים זוכים לכבוד גדול מהצעירים שאך הזכרנו, אלא שעל המסלול הם לא עושים להם חשבון. שילוב קטגורית האקספרט לגילאי 40 ומעלה או משקל 80 ק"ג ומעלה בתוך מבנה המירוצים מציג לנו בכל פעם מחדש קרבות מעניינים בין האריות הוותיקים לכפירים הצעירים שמנסים לקרוא עליהם תיגר בכל מירוץ. את הטבלה מוביל מיכה אפרים עם 147 נק' ואחריו בוריס פריאוברז'ינסקי עם 125 ודור מלכה עם 104. סדר זה נשמר גם לאחר הקיזוז כשאפרים מחזיק ב-25 נק' יותר מפריאוברז'ינסקי ומלכה במרחק של 39 נק'.

המחצית השנייה (שתתחיל ב-07/07 במסלול קארטינג פלייס חדרה) מחזיקה מלאי של 150 נק' אפשריות לנהג ועוד 15 נק' בונוס מקסימליות (נקודות הבונוס אינן מתקזזות). נראה שבכל אחת מהקטגוריות הקרבות יהיו צמודים ולא בטוח שנראה נהגים דומיננטיים בצורה מובהקת יותר מהמתחרים הישירים שלהם. נציין כי ממוצע המשתתפים בכל מירוץ עומד על מעל 40 משתתפים ויום לא טוב של נהג כמו גם תקריות מיותרות באשמתו או שלא יכולים לשבש לו הכל. ראינו את זה עם מוטי פרץ ואביתר נרוב במירוצים האחרונים בראשל"צ ולבטח נראה זאת עוד בהמשך עם נהגים נוספים מבין המובילים.

ומה בליגות המשנה? נתחיל מסבב הסופרליג שהושק השנה ואשר כולל שתי קטגוריות – S1 (נהגי סופרפרו ופרו) ו-S2 (נהגי אדוונס ורוקיז). בקטגוריה הבכירה יותר אנו מוצאים את ליאור ויסלברגר עם מירב הנקודות – 59, ואחריו יונתן טרוק (55) ועופרי גרטי (51). ליגה זאת כוללת אף היא קיזוז, ועצם העובדה שמדובר ב-4 מירוצים בלבד הרי שיש לו משמעות גדולה הרבה יותר מאשר באליפות הארצית. טרוק שהחסיר מירוץ אחד נותר למעשה עם אותן 55 נקודות כאשר גרטי שאף הוא נעדר ממירוץ אחד שומר על ה-51 שצבר בשני האחרים. זה אומר שוויסלברגר שנכח בכל השלושה יורד עד למקום השלישי עם 43 נק' ואחריו יניב הרשקוביץ עם 38 וזאב קורן עם 36. יהיה סופר צמוד. קטגורית ה-S2 לעומת זאת מגלה את זהות האלוף כבר כעת אלא אם כן יקרה משהו חריג. ירום אשד עם 90 מקסימליות בזכות שלושה ניצחונות מוביל על לויס כתורה שמחזיק ב-52 ואורי גולדברג שמחזיק ב-48 נקודות. הקיזוז אמנם לוקח מאשד 30 נק', אך ישאיר לו 60 שזה 14 יותר מאביתר נרוב ו-18 יותר מרום צליח. יש בקופה עוד 30 נק' מקסימליות ואם נרוב יהיה זה שייקח את כולם במירוץ הבא שיהיה האחרון לעונה, הרי שאשד יפסיד לו את האליפות רק אם יסיים במקום ה-6 או יותר. רוצים להמר?

ליגת הסיבולת אמנם קיימה 2 מירוצים מתוך 4 מתוכננים, אך האחרון שבהם ה-500 הקפות כלל ניקוד כפול אותו לקחו יונתן טרוק, רז עכו ואביתר נרוב שמובילים כולם את טבלת האליפות. רק נזכיר שהשלושה שיתפו פעולה ב-500 וניצחו את המירוץ כשיחד איתם בקבוצה נהגו גם נהג הפורמולה 4 אריאל אלקין ומוביל אליפות ישראל לקארטינג 2 פעימות אורי אריש. אחריהם בטבלת האליפות מדורגים ליאור ויסלברגר, מוטי פרץ ועופרי גרטי (גם הם נוהגים יחדיו כקבוצה) וקצת מאחוריהם גל דרנג ויובל רוזן. סבב זה יזכה אף הוא לקיזוז המירוץ עם הניקוד הנמוך ביותר, אלא שבניגוד לשאר הסבבים יש כאן שינוי מעניין – במידה ומס' נהגים שיתפו פעולה יחד כקבוצה בשלושה מארבעת המירוצים אזי שבסוף העונה כולם ידורגו יחדיו בהתאם לניקוד הגבוה יותר בינהם. נכון לכרגע את הניקוד הגבוה ביותר מחזיקים טרוק, עכו, נרוב, אלקין ואריש, אך הם צריכים לנהוג יחדיו את שני המירוצים הקרובים אם ירצו להתהדר בתואר האליפות. במקום השני עם 50 נקודות מדורגים גל דרנג, יובל רוזן, ניר פוגל, רום צליח ורום בקשי וגם אצלם התמונה זהה. עם 42 נקודות מדורגים ויסלברגר, פרץ, גרטי וריקי פריקאו. המירוץ השלישי יתקיים ב-11/07 במסלול ראשל"צ אז נדע מי מבין כל השמות המוזכרים לעיל לא משתתף ובכך כנראה שיצא מהתמונה.

והגענו לטבלה המעניינת מכולן – דירוג אלוף האלופים. כאן אין קטגוריות, כולם ברשימה אחת ארוכה הכוללת את כל הניקוד שצברו במהלך העונה. אז אחרי שעברנו 10 מתוך סך של 19 מירוצים, ליאור ויסלברגר הוא זה שמוביל עם 258 נק', מקדים את עופרי גרטי שצבר עד כה 249 ויונתן טרוק שלזכותו עומדות 233 נקודות. אלא שגם כאן יש קיזוז והוא אף עשוי להשפיע יותר שהרי הוא יוריד את הניקוד הנמוך ביותר שצבר כל נהג בכל אחד מהסבבים. זה אומר שטרוק ראשון עם 221 נק', ויסלברגר יורד למקום השני עם 209 וגרטי צמוד עם 207 נק'. עוד אחריהם מדורגים ירום אשד עם 191 נק' ואיציק שחר עם 185. ועל כל זה נזכיר שיש עוד מירוץ אחד בודד שאותו אי אפשר לקזז – גביע המדינה, שיתקיים בחודש דצמבר. עד כה באופן מסורתי המירוץ הזה כולל את מספר הנהגים הרב ביותר למירוץ בעונה כך שהוא מציע, פוטנציאלית לפחות, ניקוד גבוה מהרגיל.

אז איך הטבלאות כרגע לאחר מחצית העונה ועם קיזוז?

אליפות הארץ – סופרפרו Top5

  1. מוטי פרץ – 112 נק'

  2. איציק שחר – 104 נק'

  3. עופרי גרטי – 102 נק'

  4. יניב הרשקוביץ – 87 נק'

  5. בוריס פריאוברז'ינסקי – 83 נק'

אליפות הארץ – פרו Top5

  1. נדב בראון – 109 נק'

  2. יונתן טרוק – 97 נק'

  3. ליאור ויסברגר – 97 נק'

  4. מיכה אפרים – 87 נק'

  5. גיל שורץ – 77 נק'

אליפות הארץ – אדוונס Top5

  1. ירום אשד – 119 נק'

  2. דניאל שציגלובסקי – 114 נק'

  3. אורי פרגמנצב – 81 נק'

  4. פסח ג'וזף – 80 נק'

  5. אביתר נרוב – 75 נק'

אליפות הארץ – רוקיז Top5

  1. רן ורסנו – 89 נק'

  2. יואב ארנון – 88 נק'

  3. גל כהן – 83 נק'

  4. ישי שילד – 81 נק'

  5. רום צליח – 70 נק'

אליפות הארץ – אקספרט Top5

  1. מיכה אפרים – 129 נק'

  2. בוריס פריאוברז'ינסקי – 104 נק'

  3. דור מלכה – 90 נק'

  4. אסף לנגי – 72 נק'

  5. זאב קורן – 69 נק'

אליפות סופרליג – S1 Top5

  1. יונתן טרוק – 55 נק'

  2. עופרי גרטי – 51 נק'

  3. ליאור ויסלברגר – 43 נק'

  4. יניב הרשקוביץ – 38 נק'

  5. זאב קורן – 36 נק'

אליפות סופרליג – S2 Top5

  1. ירום אשד – 60 נק'

  2. אביתר נרוב – 46 נק'

  3. רום צליח – 42 נק'

  4. לויס כתורה – 36 נק'

  5. אורי גולדברג – 34 נק'

אליפות סיבולת – Top10

  1. יונתן טרוק – 60 נק'

  2. רז עכו – 60 נק'

  3. אביתר נרוב – 60 נק'

  4. אריאל אלקין – 60 נק'

  5. אורי אריש – 60 נק'

  6. גל דרנג – 50 נק'

  7. יובל רוזן – 50 נק'

  8. ניר פוגל – 50 נק'

  9. רום צליח – 50 נק'

  10. רון בקשי – 50 נק'

דירוג אלוף האלופים – Top10

  1. יונתן טרוק – 221 נק'

  2. ליאור ויסלברגר – 209 נק'

  3. עופרי גרטי – 207 נק'

  4. ירום אשד – 191 נק'

  5. איציק שחר – 185 נק'

  6. מיכה אפרים – 183 נק'

  7. יניב הרשקוביץ – 169 נק'

  8. מוטי פרץ – 158 נק'

  9. דניאל שציגלובסקי – 154 נק'

  10. רז עכו – 150 נק'


קארטינג ישראל

133 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page