החשש לגשם ביום המירוץ התגבר ב-24 השעות שלפני תחילתו. אפליקציות מזג האוויר השונות מיקדו את הממטרים הצפויים לאזור חדרה בדיוק לשעות הערב המוקדמות כלומר או שיהיה רטוב או שהרטיבות תגיע תוך כדי. מים על רצפת בטון לא ממשך מסתדרים, בעיקר במסלול קארטינג טכני ועל צמיגי סליקס. 20 שעות חלפו, בינתיים הדרום גשום ושינוי בכיוון הרוח מתחיל להסיט את כל המערכה ההזויה הזאת באמצע חודש יוני אט אט צפונה. שעה לתחילת המירוץ וכולם כבר בדרך. המגיעים מכיוון דרום רואים מלפנים שמיים בהירים, מעליהם שמיים אפורים ובמראה האחורית רואים שחור. הבאים מכיוון צפון רואים בדיוק הפוך.
מקצה חימום ראשון יוצא למסלול רק כדי לעצור אותו אחרי דקה בשל תחילת טפטוף. השמיים השחורים אוטוטו כבר פה. עוצרים, ממתינים מס' דקות בהם הטפטוף פסק והבטון התייבש. היתרון בזה שכבר קיץ. קיץ?? המקצה עולה שוב ומסתיים ללא כל הפרעה, אולי קצת בתנאי המסלול שהפכו אותו לאיטי בכשנייה מהזמנים שנקבעו באימונים אתמול. תדריך מזורז ומתחילים, כל דקה חשובה עכשיו.
מקצה מדידות הזמנים הראשון של סבב ה-SuperLeague Karting הוא קצר מאוד – 5 הקפות בלבד במסלול קארטינג פלייס חדרה. ירום אשד קובע את הזמן המהיר ביותר 23.320 ואחריו עופרי גרטי עם 23.400 ואביתר נרוב עם 23.649. מקצה מדידות הזמנים השני עולה למסלול ואת ההקפה המהירה קובע דור מלכה עם 23.611 ואחריו נועם לוקסמבורג עם 23.676 ואורי אלבכרי עם 23.755. הסבב השני של מדידות הזמנים כולל 9 הקפות כאשר הנהגים שוב מחולקים לשני מקצים. בראשון זה גרטי עם ההקפה המהירה ביותר – 22.621 ואחריו אשד עם 22.718 ונרוב עם 22.731. ניכר שתנאי המסלול משתפרים. המהיר ביותר במקצה השני הוא רום צליח עם 22.928 ואחריו דניאל זייד עם 23.113 ולויס כתורה עם 23.270. שקלול הניקוד מעניק את עמדת הפול-פוזישן במקצה גמר א' לגרטי ואחריו אשד ונרוב. אך לפניו יעלה גמר ב' אותו יוביל צליח ואחריו דודי קורץ וכתורה.
שלב הגמר הוא מירוץ סיבולת אישית של חצי שעה. גמר ב' מוזנק ראשון כאמור ורום צליח מנצל כל יתרון אפשרי כדי לפתוח פער מלפנים, מנצל את העובדה שדודי קורץ בנהיגה הגנתית מעקב את כל טור הנהגים. לא עובר זמן רב עד שכתורה עוקף ואחריו גם נועם לוקסמבורג, פער של כמה שניות בין הראשון לשני לשלישי, ועכשיו נראה שהכל תלוי רק ביכולת של המובילים. וזה יתגלה עוד מעט עם ההגעה לסמנים האחוריים. צליח מאבד זמן יקר בעקיפות שלהם, מאפשר לכתורה להיצמד מאחור. טעות אסטרטגית של המוביל מביאה להחלפת מקומות בינהם ועכשיו כתורה ראשון. צליח לא מוותר והם שוב מחליפים מקומות כשלוקסמבורג כבר צמוד מאחוריהם. אלא שבדרך לשם, מהמקום השישי בו זינק, צבר לוקסמבורג 2 אזהרות ועוד הורדת מיקום כך שכרטיס הבונוס לגמר א' כבר לא רלוונטי עבורו גם אם ינצח בפועל את המקצה. אבל בכל זאת הוא לא מוותר ונכנס לקרב צמוד עם כתורה, במשך הקפה שלמה הם נוהגים זה לצד זה עד לרגע שבו מחליט השופט כי האגרסיביות של לוקסמבורג עוברת את גבול המותר והרצוי ולאור הענישות שכבר צבר במקצה הוא מקבל את הדגל השחור שמסיים עבורו את המירוץ. בתום חצי השעה צליח מנצח, כתורה אחריו ושניהם יעלו לזנק בסוף התור של הגמר הבכיר. מי שמפספס את ההזדמנות הוא אורי אלבכרי שמסיים שלישי ויסתפק בעובדה שקבע את ההקפה המהירה עד כה – 22.279.
הגמר הבכיר מוזנק ופתאום נזכרנו כי שכחנו בכלל מאיומי מזג האוויר. עופרי גרטי בראש ואחריו ירום אשד ואביתר נרוב. 6 דקות עוברות והאיום הופך למציאות וטיפות גשם ראשונות מנשקות את רצפת הבטון. הקצב אמנם יורד בשל הפחד מלהחליק ולאבד מקום, אך העובדה שמדובר בטפטוף קל מאפשרת לנהגים לשמור על קצב יחסית מהיר. אלא שפה ושם יחד עם הניסיון להתאים את הנהיגה לתנאים החדשים, נרשמים מספר שינויים מקום. ליאור ויסלברגר שזינק רביעי עוקף את נרוב ואט אט מצמצם את הפער לגרטי שבינתיים איבד מקום לאשד. הטפטוף פוסק וזמני ההקפה חוזרים לתחומי ה-22 שניות נמוך. המובילים מגיעים לסמנים האחוריים ואז הטפטוף חוזר. זה מאפשר לוויסלברגר לתפוס את ההובלה ואפילו לפתוח פער די בטוח ונראה שהוא מסתדר עם התנאים. ואז, דקות לסיום, הגשם מתחזק. היקוות קטנה של מים בכניסה לפניית ה-S פוגשת את הצמיג האחורי שמאלי של ויסלברגר וגורמת לסחרור בעקבותיו הוא מאבד חמישה מקומות בעוד אשד חוזר להוביל. בתוך פחות מדקה התנאים הופכים למאוד מאתגרים ומנהל המירוץ מחליט לסיים את המירוץ. הקפה אחרונה, הקפה שאשד ירצה לשכוח כי טעות אחת קטנה שלו מאפשרת גם לגרטי וגם ליניב הרשקוביץ לעקוף והוא מסיים אחריהם במקום השלישי. נרוב מסיים רביעי ואחריו זאב קורן, ויסלברגר ורום צליח שכזכור עלה לגמר א' בזכות כרטיס הבונוס. למרבה הפלא והעובדה שהנהגים האטו משמעותית בהקפת הסיום, המירוץ הסתיים בדיוק לאחר 30 דקות.
ליגת הסופרליג מחלקת את הנהגים לקטגוריות – S1 לנהגי הסופר פרו והפרו ו-S2 לנהגי האדוונס והרוקיז. בחלוקת הנהגים לקטגוריות מנצח עופרי גרטי את ה-S1 ולצידו על הפודיום יניב הרשקוביץ שסיים שני וזאב קורן במקום השלישי. ויסלברגר שאמנם סיים רביעי, עולה לראשות הטבלה על חשבונו של יונתן טרוק שלא התחרה במירוץ ועופרי גרטי מדורג שלישי. את ה-S2 מנצח ירום אשד, ניצחון שלישי ברציפות בסבב הזה שמעניק לו את מלוא הנקודות האפשריות. במקום השני מסיים אביתר נרוב ואחריו רום צליח ולויס כתורה שזינק אחרון מסיים רביעי. אשד מוביל בביטחה בטבלת האליפות ואחריו לויס כתורה ואורי גולדברג.
ומה בדירוג אלוף האלופים? ויסלברגר ממשיך להוביל כאשר יונתן טרוק בשל המירוץ החסר מאבד מקום לעופרי גרטי. מי שמרוויח הכי הרבה מהמירוץ הוא יניב הרשקוביץ שמטפס מהמקום ה-11 למקום השביעי על חשבונם של דניאל שציגלובסקי ונדב בראון. המירוץ הבא יחזיר את הנהגים למסלול חדרה ב-07/07 למירוץ ה-6 בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, והיינו מאוד רוצים להמר שלא יהיה גשם אבל אחרי מזג האוויר המשוגע של חודש יוני זה נכנס לתחום של הימור מסוכן מאוד.
SuperLeague Karting S1 – Top5
ליאור ויסלברגר – 59 נק'
יונתן טרוק – 55 נק'
עופרי גרטי – 51 נק'
זאב קורן – 49 נק'
דודי קורץ – 39 נק'
SuperLeague Karting S2 – Top5
ירום אשד – 90 נק'
לויס כתורה – 52 נק'
אורי גולדברג – 48 נק'
אביתר נרוב – 46 נק'
רום צליח – 42 נק'
דירוג אלוף האלופים – Top10
ליאור ויסלברגר – 258 נק'
עופרי גרטי – 249 נק'
יונתן טרוק – 233 נק'
ירום אשד – 214 נק'
מיכה אפרים – 201 נק'
איציק שחר – 185 נק'
יניב הרשקוביץ – 178 נק'
דניאל שציגלובסקי – 173 נק'
נדב בראון 172 נק'
מוטי פרץ 170 נק'
Comments