top of page

סופרליג 2023 - מירוץ 2

טירוף ה-SuperLeague Karting הגיע למסלול קארטינג פלייס ראשל"צ למירוץ השני לעונה עם 18 נהגים רעבים לגביע, 10 בקטגורית ה-S1 (נהגי סופרפרו ופרו) ו-8 בקטגורית ה-S2 (אדוונס ורוקיז). מקצה מדידות הזמנים הקצר SuperPole חילק את הנהגים ל-2 קבוצות בנות תשעה נהגים בכל אחת, לכל אחד מהם 4 הקפות בלבד כדי לקבוע את הזמן המהיר ביותר שיכול. במקצה הראשון קובע איציק שחר את ההקפה המהירה ביותר – 25.71 שניות ואחריו דודי קורץ עם 25.73 שנ' ויונתן טרוק עם 25.81. המקצה השני מציב בראש את איל זיו הצעיר עם 25.98 שניות ואחריו נועם לביא עם 26.01 שנ' ולויס כתורה עם 26.23. בסיכומו של השלב הראשון שחר מדורג ראשון ואחריו קורץ וטרוק.

השלב השני מציב את אותם הנהגים בדיוק באותן הקבוצות לעוד מקצה מדידות זמנים – DoublePole. המשמעות היא יותר הקפות (7 הפעם) וניקוד כפול על הדירוג בסוף השלב כאשר הקארטים מתחלפים בין הנהגים. את המקצה הראשון מסיים דודי קורץ בראש טבלת הזמנים עם 25.71 שניות ואחריו מיכה אפרים עם 25.78 שנ' ואיציק שחר עם 25.85. איל זיו ממשיך לייצר זמנים גם במקצה השני ומסיים בראש הטור עם 25.98 שניות ואחריו אורי גולדברג עם 26.12 שנ' ורועי גרשון עם 26.51. שקלול הזמנים בין שני המקצים לצורך ניקוד שם את קורץ בראש ואחריו אפרים וזיו. קורץ מדורג ראשון גם בשקלול הניקוד בין שני השלבים ואחריו שחר וזיו. במבט על קטגוריות, שני הראשונים משתייכים ל-S1 והשלישי ב-S2. מעניין...

השלב השלישי והקובע, הגמר, שולח את הנהגים למקצה גמר של סיבולת אישית הכוללת 30 דקות של נהיגה ללא הפסקה. 10 הנהגים המדורגים בחצי השני של טבלת שקלול הזמנים יהיו הראשונים לעלות לגמר ב' כאשר המנצח במקצה והמדורג שני יקבלו את כרטיס הבונוס לגמר א' מה שאומר מנוחה מאוד קצרה ועוד מקצה של חצי שעה. פרס או קנס? ירום אשד מזנק מהעמדה הראשונה ואחריו אורי גולדברג ודור מלכה. בעוד שאשד מתחיל לפתוח פער על ההתחלה, גולדברג נאלץ להתמודד עם מלכה ונועם לביא שמאוד רוצים את כרטיס הבונוס השני. נהיגה הגנתית מצוינת של גולדברג מעבירה את הלחץ עוד לאחור וחילופי מקומות נרשמים בין רוב הנהגים. רועי גרשון, לויס כתורה ורום צליח מצטרפים לחגיגה כשעל הדרך חלקם "זוכים" למתנות מהשופטים. הדרמה העיקרית נרשמת בדקות הסיום כאשר גולדברג שהצליח להדוף כל ניסיון תקיפה עליו כמעט חצי שעה, נדחף בפניה הראשונה. הוא מאבד את כרטיס הבונוס, ואחרים זוכים לעוד ענישה. אשד מנצח את המקצה ואחריו מלכה וצליח שקופץ שמתקדם שני מקומות על חשבונם של נהגים שנענשו.

ירום אשד ודור מלכה סוגרים את רשימה עשרת הנהגים של גמר א'. מהצד השני מאכלס דודי קורץ את עמדת הפולפוזישן ואחריו איציק שחר ואיל זיו. רביעי מזנק מיכה אפרים שעד כה מציג יכולת מופלאה העונה ואחריו אולי הקרב האמיתי של העונה בין יונתן טרוק וליאור ויסלברגר, שני המדורגים ראשונים בדירוג אלוף האלופים. המירוץ מוזנק ו-30 דקות מעניינות לפנינו. טרוק זוכה לענישה עוד בטרם הסתיימה ההקפה הראשונה, מה שיחייב אותו מצד אחד לנסות ולהתקדם קדימה כמה שיותר ומצד שני אסור לו להסתכן בעוד התערבות שיפוטית כנגדו. דודי בינתיים פותח פער קל על איציק כשמהצד השני ממשיך אשד את היכולת שלו, מראה 0 אחוזי עייפות כאילו 30 הדקות שכבר עשה היו רק חימום. אלא שאל מול הנהיגה, משהו בריכוז כנראה שבכל זאת קצת נפגע ושתי התערבויות שיפוטיות כנגדו מעניקות לו עונש מצטבר של הורדת מיקום, תלוי כמובן איפה יסיים. קרבות גדולים נרשמים בכל חלק במסלול, רובם ככולם על הצד הספורטיבי הנקי. איל מאבד מקומות, מיכה ויונתן מתקדמים וכמוהם אשד שרק ביום שישי האחרון עשה את מירוץ ה-2 פעימות הראשון שלו ואולי האדרנלין לא היה לו מספיק.

וכמו בגמר ב', גם כאן הדרמה מגיעה לקראת סופו של המירוץ. תקלה טכנית פוגשת את קורץ שנאלץ לרוץ אל הקארט החליפי. תקלה דומה קרתה לו גם במירוץ הראשון של העונה במסלול רמלה, אך אז זה קרה בחלק הראשון של המירוץ מה שאיפשר לו לצמצם את הפער. הפעם זה לקראת הסוף ובמקום על הפודיום הוא מסיים במקום השמיני הכללי וה-6 בקטגוריה. ומי מנצח? אשד שכאמור זינק אחרון ואחריו יונתן טרוק ואיציק שחר, אך להזכירכם לשניים הראשונים ענישת הורדת מיקום ואיציק קופץ למקום הראשון הכללי והראשון בקטגורית S1. אשד מסיים שני כאמור, אך ראשון בקטגורי S2 ואחריו טרוק (שני ב-S1) ומיכה (שלישי ב-S1). את הפודיום של S2 משלימים איל זיו ורום צליח.

ואיך זה משפיע על הטבלאות? יונתן טרוק ממשיך להוביל בטבלת קטגורית S1 מקדים את ליאור ויסלברגר ב-14 נקודות לעומת פער של 5 שהיה בתום המירוץ הקודם. מי שקופץ למקום השלישי הוא מארק בוגוסלבסקי שמשפר 4 מיקומים בטבלה ואחריו איציק שחר שלא השתתף במירוץ הקודם וזאב קורן. עם שני ניצחונות רצופים מבסס ירום אשד את מקומו בראש טבלת קטגורית S2 ואחריו לויס כתורה ואורי גולדברג. בדירוג אלוף האלופים ממשיך להוביל ויסלברגר בעוד שטרוק שמדורג שני מצמצם את הפער לכדי 7 בלבד. איציק שחר עם מלא הניקוד קופץ למקום השלישי אותו הוא חולק כרגע זמנים עם עופרי גרטי שלא השתתף במירוץ כשנקודה אחת בלבד אחריהם נמצא מיכה אפרים. ומה בהמשך? כנסו לטבלאות ותראו.

המירוץ הבא בסבב ה-SuperLeague יתקיים ב-13/06 במסלול חדרה, אך עוד לפניו צפויים לנו עוד מירוצים מעניינים ובראשם מירוץ הסיבולת 500 הקפות אף הוא באותו מסלול ב-16/05. ולפני שניהם יתקיים המירוץ הרביעי בסבב החשוב מכולם -אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, שב-28/04 יתארח במסלול ראשל"צ. ועד אז ינצלו הנהגים את חג הפסח למנוחה חשובה מאוד. חג שמח!

Top5 - SuperLeague Karting S1

1. יונתן טרוק - 55 נק'

2. ליאור ויסלברגר - 41 נק'

3. מארק בוגוסלבסקי - 32 נק'

4. איציק שחר - 30 נק'

5. זאב קורן - 28 נק'

Top5 - SuperLeague Karting S2

1. ירום אשד - 60 נק'

2. לויס כתורה - 34 נק'

3. אורי גולדברג - 32 נק'

4. נועם לביא - 31 נק'

5. מתן אחיטוב/איל זיו - 25 נק'

דירוג אלוף האלופים Top10

1. ליאור ויסלברגר - 169 נק'

2. יונתן טרוק - 162 נק'

3. עופרי גרטי/איציק שחר - 139 נק'

4. מיכה אפרים - 138 נק'

5. רז עכו - 135 נק'

6. דניאל שציגלובסקי - 121 נק'

7. ירום אשד - 120 נק'

8. מוטי פרץ - 116 נק'

9. מארק בוגוסלבסקי - 113 נק'

10. אביתר נרוב - 108 נק'






268 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page