לא מעט נהגים חיכו בקוצר רוח למירוץ הרביעי של אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות והסיבה לכך פשוטה – רובם של הנהגים "נולדו" במסלול המארח, קארטינג פלייס ראשל"צ, במסגרת הקורסים וקבוצות האימונים של האקדמיה למירוצים וקארטינג. ולא פחות מ-46 נהגים התייצבו למירוץ הזה, כמעט מחציתם מאכלסים את קטגורית הנהגים הצעירים רוקיז ויחד עם נהגי קטגורית האדוונס המעט יותר מנוסים מדובר כבר על מעל למחצית מהנהגים. ואיך ילידי המסלול הסתדרו מול ותיקי הליגה? WOW, איזה מירוץ זה היה!
שיטת המירוץ הפעם היא 'גריד הפוך', משמע דירוג אלוף האלופים הוא שקובע את החלוקה לקבוצות. הגרלת הקארטים למקצה היא שקובעת את סדר הזינוק במטרה לסיים כמה שיותר מלפנים כאשר מקצה חצי הגמר השני מוזנק בדיוק בסדר ההפוך – הראשון אחרון וכו'. המיקום בכל מקצה מעניק ניקוד אשר יקבע את דירוג הנהגים וחלוקתם למקצי הגמר. 46 נהגים כאמור חולקו לחמש קבוצות, מה שמבטיח שלא מעט מהם ידורגו עם ניקוד זהה או אז שובר השוויון יהיה זמן ההקפה המהיר ביותר. ומה קרה בפועל?
בתום סבב חצאי הגמר הגיע רגע האמת. ארבעה נהגים השיגו את הניקוד הטוב ביותר ועוד שישה בהפרש של נקודה. זה אומר שהפער בין מקום ראשון לעשירי הוא נקודה אחת בלבד, כל כך צמוד, וכשזמני ההקפה נכנסים לתמונה המצב לכל אחד מהנהגים ממש שברירי. בפועל, את התוצאה המשוקללת הטובה ביותר, שגם מגלה לנו את זהות וסדר הנהגים לגמא א' הבכיר, קובע איציק שחר ואחריו יונתן טרוק וירום אשד כשכל אחד מהם למעשה מקטגוריה שונה. מעניין. אחריהם מדורגים בזה הסדר עופרי גרטי, נדב בראון, ליאור ויסלברגר, מיכה אפרים, דודי קורץ ויניב הרשקוביץ ובסך הכל 9 נהגים כשהמקום העשירי והאחרון שמור למנצח גמר ב'. אבל רגע, גמר א' הוא האחרון שמוזנק אז בואו נחזור רגע שעה בזמן לגמר ה'.
שלב מקצי הגמר מתחיל כאמור עם גמר ה' אליו משובצים עשרת הנהגים שהשיגו את הדירוג הנמוך יותר היום. ראשון מזנק מורן בן-חיים ואחריו עמית ויצמן ויורי צוגלין. כשרק כרטיס בונוס אחד לגמר הבא עומד על הפרק, ויצמן יודע שאין לו הרבה ברירות וניסיון עקיפה לא מוצלח על הזינוק מחייב אותו מייד בעונש הורדת מיקום שמבטל כליל את האופציה לעלות. תיאורטית זה מעניק יתרון לצוגלין, אלא שוויצמן מצליח לשמור על מקומו בעוד שבן-חיים תופס מרחק בטחון מהשניים ובורח קדימה. מי שמנסה למזער נזקים הוא אביתר נרוב שזינק למקצה מהמקום השישי אחרי יום אליו אלת המזל שלו שכחה להתעורר. נרוב מנסה לאסוף את השברים של היום הזה ומצליח לעקוף שני נהגים ולהשיג עוד קצת נקודות יקרות לטבלאות. מלפניו לא נרשם שינוי בסדר הנהגים, ומאחוריו נועם לביא מסיים חמישי ומארק בוגוסלבסקי שישי. כאמור, את כרטיס הבונוס מקבל בן-חיים שיזנק אחרון בגמר ד' עם צ'אנס להתקדם ולשפר עוד מקומות.
יואב ארנון מזנק ראשון במקצה גמר ד' ואחריו ישי שילד וניר פוגל. נועם פרידלנדר מזנק מהמקום השלישי ואחריו דור מלכה וגיא מי-פז שעבורו זה המירוץ הראשון בקריירה. כמו מורן בן-חיים, כך גם ארנון מצליח לשרוד את הזינוק מבלי לאבד מקום ועם ריכוז שיא בורח קדימה תוך שהוא קובע את הזמן הכי מהיר היום – 25.66 שניות. הפער גדל מהקפה להקפה וכל שנותר לשילד ופוגל הוא לקוות שמשהו יקרה. אבל זה לא קורה וגם שום אירוע אחר לא, כי המקצה מסתיים בדיוק באותו הסדר בו הוא הוזנק וארנון ינסה מזלו מהמקום האחרון של גמר ג'.
רן ורסנו ואיל זיו מזנקים בזה הסדר בראש תור הנהגים של גמר ג'. ורסנו מצידו מוביל את דירוג הרוקיז, אבל להיות רק בגמר השלישי אומר שהוא מאבד נקודות יקרות. לעומתו זיו, רוקיז גם הוא, מראה במירוצים האחרונים מגמת שיפור ברורה ובהחלט רוצה לצבור נקודות יקרות שיקפיצו אותו עוד קצת בדירוג הקטגוריה כמו גם דירוג אלוף האלופים. ואם זה לא מספיק, רוקיז נוסף נמצא צמוד מאחריהם – נועם מגנאג'י, שגם רוצה חלק מהעוגה ורצוי כמה שיותר גדול. לעומת המקצה הקודם שעבר בשלווה יחסית, נהגי גמר ג' מביאים את השופטים למספר התערבויות והורדות מיקום ניתנות גם לפסח ג'וזף וגם לגל כהן כשהאחרון בהחלט ירצה לשכוח את המירוץ הזה. גם זיו שרק הרגע הזכרנו ירצה לשכוח, כשהוא מאבד מקומות למגנאג'י וזאב קורן ומסיים רק במקום הרביעי. ורסנו שזינק ראשון גם מסיים בראש אחרי קרבות צמודים מצידם של מגנאג'י וקורן - הפער בין השלושה עומד על 6 עשיריות השנייה בלבד. מהצד השני יואב ארנון מצליח לשפר שני מקומות על חשבון נדב בסטקר וכהן. אכן שווה כרטיס הבונוס הזה.

הגענו לגמר ב', הגמר שלפחות מחצית הנהגים היו מוכנים לחתום להיות בו ערב המירוץ, ומי שהעפיל אליו רוצה רק לזכות בכרטיס הבונוס לגמר א'. נועם לוקסמבורג בעמדת הזינוק הראשונה ואחריו ג'וני בכר ואורי גולדברג שלושתם צעירים יחסית, כשאחריהם אלירן ביטון הוותיק ודניאל שציגלובסקי מוביל קטגורית האדוונס. לוקסמבורג מזנק היטב, אלא שבכר נצמד מאחוריו ולא נותן לו לברוח. מאחור גולדברג מאבד מקום לביטון שמנסה לצמצם את הפער ששני הראשונים פתחו עליו. בינתיים עוד מאחור פוסק השופט ענישת מיקום כנגד עידן קרן שבפני עצמו נלחם עם בוריס פריאוברז'ינסקי על נקודות יקרות גם בקטגורית הסופרפרו וגם בקטגורית האקספרט. רן ורסנו העולה מגמר ג' שזינק כאמור אחרון מצליח לעקוף את שניהם ובנוסף הוא עוקף גם את אורי פרגמנצב וגם את נדב הורוביץ כדי לסיים השישי. לוקסמבורג מנצח בסופו של המקצה, בכר מסיים שני וביטון שלישי.
סך של 14 מקצים תחרותיים מאחורינו ונותר המקצה האחרון והחשוב ביותר. את עמדת הפול-פוזישן של גמר א' תופס איציק שחר ואחריו יונתן טרוק וירום אשד כשכל אחד מהם למעשה מקטגוריה שונה. מעניין. אחריהם מדורגים בזה הסדר עופרי גרטי, נדב בראון, ליאור ויסלברגר, מיכה אפרים, דודי קורץ ויניב הרשקוביץ ובסך הכל 9 נהגים כשהמקום העשירי והאחרון מוענק ככרטיס בונוס לנועם לוקסמבורג. שחר מזנק, טרוק צמוד מאחור ואילו אשד מאבד מקום לגרטי ועוד קצת וגם בראון עוקף אותו. מהצד השני לוקסמבורג מצליח לשפר מקומות והנה גם טרוק משפר מקום על חשבונו של שחר שמכוון בעיקר למטרה של כמה שיותר נקודות בדירוג אלוף האלופים. הוא מנסה מימין ומשמאל, טרוק שומר על מקומו, השופט מוציא לשחר אזהרה והקרב ממשיך. גרטי מחכה למעידה של אחד מהם, רצוי שניהם, ולוקסמבורג מאחור ממשיך לתקוף. המירוץ ממשיך ומגיע להקפות האחרונות, והצ'אנס לו חיכה גרטי מגיע – אזהרה נוספת לשחר משמעותה הורדת מיקום, גרטי מבחינתו מאבד מומנטום ויורד למקום השלישי, וכך המקום הראשון גם בקטגורית הסופרפרו וגם בכללי מוענק לו. שחר יתנחם בנקודת בונוס עבור כך שזינק מהפול-פוזישן ועוד אחת על ההקפה המהירה בקטגוריה - 25.82. ולוקסמבורג? מסיים השישי במירוץ, הראשון בקטגוריה ועם מלוא נקודות הבונוס כולל הקפה המהירה בקטגוריה – 25.79.
בקרב הקטגוריות, עופרי גרטי כאמור מנצח את המירוץ ובקטגורית העל מקדים את איציק שחר ויניב הרשקוביץ. קטגורית הפרו מציבה במקום הראשון את יונתן טרוק ואחריו נדב בראון וליאור ויסלברגר. ירום אשד עם ניצחון בקטגורית האדוונס מצמצם במעט את הפער מדניאל שציגלובסקי שאת המירוץ הזה מסיים במקום השלישי כשבניהם משתחל אורי גולדברג. את קטגורית הרוקיז עם 21 נהגים במירוץ הזה מנצח נועם לוקסמבורג ואחריו ג'וני בכר עם פודיום שני ברציפות ורן ורסנו. נשארנו עם נהגי האקספרט שם רושם מיכה אפרים עוד ניצחון ואחריו אלירן ביטון ובוריס פריאוברז'ינסקי. ואיך כל זה משפיע על טבלאות הניקוד? בקרב מובילי הקטגוריות (פרט לקטגורית פרו) אין כל שינוי למרות שחלקם איבדו נקודות יקרות, אך בהמשך נרשמות לא מעט תהפוכות ונראה שהמירוץ הבא שיתקיים ב-02/06 גם הוא במסלול ראשל"צ יהיה משוגע אפילו יותר. ומה עד אז? ליגת הסיבולת תגיע ב-16/05 למסלול קארטינג פלייס חדרה למירוץ השלישי לעונה והפעם מצפה לנהגים אתגר רציני בדמות מירוץ בן 500 הקפות וניקוד משולש לדירוג אלוף האלופים.
Top5 SuperPro
איציק שחר 104 נק'
עופרי גרטי 94 נק'
יניב הרשקוביץ 81 נק'
מוטי פרץ 79 נק'
בוריס פריאוברז'ינסקי 60 נק'
Top5 Pro
יונתן טרוק 97 נק'
ליאור ויסלברגר 92 נק'
נדב בראון 90 נק'
מיכה אפרים 86 נק'
מארק בוגוסלבסקי 61 נק'
Top5 Advance
דניאל שציגלובסקי 113 נק'
ירום אשד 101 נק'
אביתר נרוב 74 נק'
פסח ג'וזף 72 נק'
ניר פוגל 71 נק'
Top5 Rookies
רן ורסנו 106 נק'
יואב ארנון 81 נק'
ישי שילד 64 נק'
רום צליח 60 נק'
גל כהן 60 נק'
Top5 Expert
מיכה אפרים 128 נק'
בוריס פריאוברז'ינסקי 92 נק'
דור מלכה 78 נק'
זאב קורן 69 נק'
אסף לנגי 68 נק'
דירוג אלוף האלופים Top10
ליאור ויסלברגר 209 נק'
יונתן טרוק 206 נק'
עופרי גרטי 188 נק'
איציק שחר 185 נק'
מיכה אפרים 177 נק'
ירום אשד 162 נק'
דניאל שציגלובסקי 154 נק'
יניב הרשקוביץ 139 נק'
נדב בראון 137 נק'
רז עכו 135 נק'
Comments