top of page

חדרה 500 - סיקור מירוץ קארטינג

עודכן: 23 במאי 2023

חודש מאי הוא חודש מיוחד. באירופה, מתקיים מירוץ הפורמולה 1 המסורתי של מונאקו ובארה"ב מתקיים מירוץ האינדי 500. אז מירוץ רחובות הוא קצת מורכב מידי ויקר מידי מידי להפקה אבל 500? קל! אז לקחנו את מסלול קארטינג פלייס חדרה והפכנו אותו לחדרה 500 – מירוץ סיבולת קבוצות של 500 הקפות. וכמה זה בזמן? עם זמני שיא במסלול שנושקים ל-22 שניות להקפה תעשו את המתמטיקה לבד. ועכשיו תוסיפו עוד דקה-שתיים שהנהגים "יבזבזו" על חילופים בינהם ועוד כעשר דקות עצירת המירוץ במחציתו לשם תדלוק הקארטים.

סך של 27 נהגים נרשמו למירוץ, מפוזרים על פני 6 קבוצות. טרם המירוץ נקבע כי אין הגבלות על מספר החילופים ועם מטרה לבצע כמה שפחות היו כאלה שבחרו ב-4 נהגים והיו שבחרו 5 לקבוצה. אמנם מרבית הנהגים מוכרים לנו מסבבי מירוצי ה-4 פעימות שלנו – אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, סופרליג קארטינג והסיבולת, אלא שמירוץ מיוחד שכזה הביא אל המסלול גם נהגי 2 פעימות כמו מוביל אליפות ישראל אורי אריש וחבריו לקבוצת Tony Kart-ROK רון בקשי ומתן אחיטוב. הפתעה נוספת היא הגעתו של נציג ישראל בפורמולה 4 אריאל אלקין שתמיד שמח לחזור למקום ממנו הוא התחיל.

סדר הזינוק למירוצי הסיבולת נקבע בהתאם למשקל הממוצע של נהגי הקבוצות, מהגבוה לנמוך. עמדת הפול-פוזישן אוישה ע"י קבוצתם של ליאור ויסלברגר, מוטי פרץ, עופרי גרטי וריקי פריקאו ואחריהם הקבוצה של דודי קורץ, זאב קורן, ג'וליאן שיני ודודו גבאלי. גרטי נבחר לראשון לזנק עבור קבוצתו וקורץ אחריו. את המקום השלישי קיבלה קבוצתם של יונתן טרוק, רז עכו, אביתר נרוב, אריאל אלקין ואורי אריש כשטרוק הראשון שנוהג. עם הנפת דגל הזינוק מצליח טרוק לעקוף את קורץ והוא נצמד לגרטי בעוד שניהם פותחים אט אט פער מכל השאר. מאחור לא נרשמות יותר מידי דרמות פרט לענישות פה ושם, חלקן רק אזהרות וחלקן נקודות עונשין שצבירתן תעלה לקבוצות בקנס של איבוד הקפות – כל 3 אזהרות שוות נקודה, כל שתי נקודות שוות מינוס הקפה. ואף אחד לא רוצה לסיים עם פחות מ-500 הקפות מלאות.

עוברת כמעט שעה עד שהקארט הראשון מסמן על החלפה. יואב ארנון נכנס לפיטס בכניסה לא זהירה שמזכה אותו מיד בנקודת עונשין אחת רגע לפני העברת ההגה למתן אחיטוב. מקדימה מוביל בינתיים טרוק בבטחה אחרי שכבר עקף את גרטי, אלא שגם הוא כבר עם נקודות עונשין בעוד שיריבו עם גיליון הרשעות יותר נקי. בזה אחר זה נכנסים הקארטים לחילופים וסדר המיקומים במערכת המחשב מתחלף שוב ושוב. יהיה מוקדם לדעת מי הפייבוריטים, אבל ניתן להמר שלנקודות העונשין יהיה תפקיד חשוב בקביעת סדר העולים על הפודיום אך אם נתעלם מהן ככל הנראה שיהיו אלה קבוצתם של אריאל אלקין או ריקי פריקאו שכרגע חורכים את המסלול. ואז נכנס למשוואה נעלם נוסף – במירוצי סיבולת זה רק עניין של זמן עד שתתרחש איזו תקלה. אחיטוב נעצר באמצע המסלול מה שמביא להחלפת קארט וחילוף נהג לא מתוכנן וכמוהו גם גרטי. המחשבים בראשם של ראשי הקבוצות נכנסים למוד קרב מוגבר ו-Plan B נשלף מהמגירה.

שעה, 35 דקות ו-6 שניות מתחילת המירוץ. אריאל אלקין חוצה את קו הסיום עם הקפה 250 ומקבל את דגל השחמט לעצירה המתוכננת של כולם. בזה אחר זה נכנסים הקארטים אל הפיטס לתדלוק יזום והנהגים זוכים לכמה דקות של מנוחה. הזינוק המחודש מטיס את אלקין קדימה תוך שהוא קובע עוד הקפה מהירה ואחריה עוד אחת. מנגד, עד לעצירה הוא זיכה את קבוצתו במספר אזהרות ונקודות עונשין כך שהוא חייב לצמצם את הנזק שנעשה. וכשחצי מירוץ כבר מאחורינו ועם שינויים צפויים יותר וצפויים פחות, בהחלט ניתן לומר שמדובר באחד המירוצים המטורפים עד כה השנה. אולי נעשה 1,000 הקפות בשנה הבאה?

המירוץ מגיע לחלקו האחרון, החלק בו ידוע שחילופים נוספים לא יהיו, לפחות לא יזומים. אביתר נרוב על ההגה במקום הראשון שובר אפילו את הזמנים של אלקין וקובע גם את ההקפה המהירה במירוץ כולו – 21.559 שניות להקפה. במקום השני ליאור ויסלברגר עם נהיגה יציבה מנסה לצמצם פערים, עד שתקלה טכנית פוקדת את קבוצתו בפעם השנייה והוא מאבד זמן יקר במעבר לקארט החליפי. עכשיו הניצחון כבר לא בהישג יד, והמקום השני גם הוא בסימן שאלה. דקות אחרונות, קבוצה אחת רוצה כבר לראות את דגל השחמט וחמש האחרות מתפללות אם עבור עצמן ואם נגד יריבותיהן. הקפה אחרונה, רז עכו שהחליף את נרוב סופר את השניות לאחור והנה הוא הראשון לקבוע 500 הקפות לאחר 3 שעות ורבע ועל הדרך זוכה לתשואות מחברי קבוצתו ומכל מי שנמצא בקהל. אך האם זה מספיק? לזכותם עומדות 500 הקפות, לחובתם 7 נקודות מצטברות שמשמעותן הורדה של 3.5 הקפות. יעברו עוד כמה דקות עד שכל הנהגים והקהל יוזמנו אל טקס הפודיום שם נגלה גם את סדר הסיום הרשמי ונלמד ששלוש ורבע שעות של נהיגה ללא אף נקודה שווה הרבה מאוד. תשאלו את הנהגים שבמקום השני.

אליפות הסיבולת, תצאות מירוץ מס' 2 – חדרה 500

  1. יונתן טרוק, רז עכו, אביתר נרוב, אריאל אלקין, אורי אריש – 496.5 (500)

  2. גל דרנג, יובל רוזן, רון בקשי, רום צליח, ניר פוגל – 496 (496)

  3. ליאור ויסלברגר, מוטי פרץ, עופרי גרטי, ריקי פריקאו – 494.5 (496)

  4. דודי קורץ, זאב קורן, ג'וליאן שיני, דודו גבאלי – 492 (493)

  5. מיכה אפרים, זאק לשינסקי, עמית ויצמן, גיל שורץ – 492 (494)

  6. מארק בוגוסלבסקי, דור מלכה, מתן אחיטוב, רן ורסנו, יואב ארנון – 491.5 (494)

אליפות הסיבולת Top10

  1. יונתן טרוק, 85 נק'

  2. רז עכו, 85 נק'

  3. אביתר נרוב, 81 נק'

  4. ליאור ויסלברגר, 72 נק'

  5. מוטי פרץ, 72 נק'

  6. עופרי גרטי, 72 נק'

  7. גל דרנג, 71 נק'

  8. יובל רוזן, 66 נק'

  9. אריאל אלקין, 60 נק'

  10. אורי אריש, 60 נק'

דירוג אלוף האלופים, Top10

  1. יונתן טרוק, 233 נק'

  2. ליאור ויסלברגר, 221 נק'

  3. עופרי גרטי, 200 נק'

  4. איציק שחר, 185 נק'

  5. מיכה אפרים, 183 נק'

  6. ירום אשד, 162 נק'

  7. רז עכו, 162 נק'

  8. דניאל שציגלובסקי, 154 נק'

  9. אביתר נרוב, 142 נק'

  10. יניב הרשקוביץ, 139 נק'




חדרה 500 מנצחי מירוץ - אריאל אלקין אביתר נרוב אורי אריש רז עכו יונתן טרוק

211 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page