חודש ספטמבר הביא עלינו 2 מירוצים, שניהם במסגרת אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות – מירוץ מס' 7 ומירוץ מס' 8. סבב זה, מניב עבור כל מירוץ את מרבית הנקודות ביחס לשאר הסבבים, מה שיכול לתרום או שלא לכל אחד מהנהגים הלוקחים בו חלק. מוליך הדירוג איציק שחר הוא המרוויח הגדול של החודש האחרון – מצד אחד הוא הוא השיג את מרבית הנקודות בכל אחד משני המירוצים, מצד שני עופרי גרטי המדורג שני לא התחרה באף אחד מהם. וכך הפער שוב צומח לו ועומד על 116 נקודות בינהם לעומת 56 בעדכון הקודם.
מי שחיכה בסבלנות לשינוי בפסגה הוא יניב הרשקוביץ והנה זה מגיע כשהוא מצליח סוף סוף לעקוף את מוטי פרץ כשהוא מדלג מעליו כשלזכותו כעת 3 נקודות יותר. וזה מעמיד אותו עכשיו באתגר חדש – המקום השני, המרוחק ממנו ב-347 נק'. בשלושת המירוצים הקרובים כל נקודה תעמוד לזכותו, כאשר מהמירוץ הרביעי ואילך אז הוא יגיע למירוץ ה-100 האישי שלו והוא יתחיל לאבד נקודות עבור המירוצים הרחוקים ביותר. ופרץ? אצלו זה יקרה בעוד שלושה מירוצים, אלא שכזכור השנה למעט השתתפות בסיבולת בית-ברל 500, הוא בשבתון. עוד נהג שהפציע לרגע הוא דודי קורץ שהשתתף במירוץ הראשון מבין השניים בחודש האחרון. 20 הנקודות שצבר יעזרו לו לשמר עוד קצת את מקומו החמישי אל מול ירום אשד שקפץ מקום אחד על חשבונו של יורי צוגלין. זה האחרון יצטרך להתאמץ הרבה יותר מכל השאר אם הוא לא רוצה לאבד עוד מקומות שהרי לזכותו עומדים כבר 100 מירוצי עבר כך שעם כל מירוץ שמתווסף, נמחקות לו הנקודות הרחוקות. הבא בתור אחריו במרחק של 33 נקודות הוא בוריס פריאוברז'ינסקי ועוד 22 נקודות מפרידות בינו ובין אביתר נרוב. את העשיריה הראשונה סוגר מיכה אפרים לו 60 נקודות פחות מנרוב.
כאמור שני שינויי מיקום חלו בעשיריה הראשונה, ואילו בעשיריה השנייה לא פחות מחמישה – גיל שורץ עולה 3 מקומות ומדורג כעת 11, נדב בראון אחריו עם עלייה של מקום אחד. יתר הנהגים עולים כל אחד 2 מקומות – דור מלכה למקום ה-14, עמית ויצמן למקום ה-16 ויואב ארנון ל-17. הפער אגב בין שורץ (11) לאפרים (10) הוא 42 נק'.
מירוץ אחד בלבד יתקיים בחודש אוקטובר במסגרת סבב ה-SuperLeague אלא שזה יהיה במתכונת מיוחדת שתכלול מקצה קדם-גמר. המשמעות היא שכמו במירוצי הספרינט, המקצה הנ"ל גם יעניק ניקוד, למחצית הנהגים, וייחשב כעוד מירוץ ברשימה. כפועל יוצא מכך, מהצד הרחוק ימחקו שני מירוצים מה שיקזז ניקוד למספר נהגים בינהם איציק שחר שיאבד 39 נקודות ויורי צוגלין שיאבד 18 נק'. האם הם יצליחו להרוויח יותר מכך?
השינויים הגדולים בעקבות החודש האחרון
הקפיצה הגדולה שייכת לנאצ'ו גלומצא'ר, חודש שני ברציפות, שעולה מהמקום ה-226 ל-154 (72 מקומות)
אחריו אורי ויזנטל שקופץ מהמקום ה-197 ל-145 (52 מקומות) ודניאל זייד שקופץ 29 מקומות ומדורג כעת 141
הכניסה הגדולה לתוך דירוג ה-Top100 שייכת לעידו שדה שעם 11 נקודות נכנס היישר למקום ה-197
החודש הצטרפו לדירוג שלושה נהגים חדשים לעומת נהג אחד שיצא
לרשימת 100 הגדולים שבתוך ה-Top100 נכנסו שני נהגים כשהקפיצה הגדולה שייכת לנועם האוסליך (27 מקומות)
הקפיצה הגדולה בתוך 100 הגדולים שייכת לפיודור אריפולין שעולה 15 מקומות (מ-83 ל-68)
אחריו טומי שפירא (מ-96 ל-82) וגיא מי-פז (מ-76 ל-63)

ความคิดเห็น