עונת המירוצים 2024 יצאה לדרך עם המירוץ הראשון בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות שהתארח במסלול דן קארטינג חיפה. הנהגים היו נרגשים, כי כל התחלה מביאה עימה תקוות חדשות בטח ובטח לכל הנהגים שעלו קטגוריה ועומדים בפני אתגר חדש. האתגר אף גדול יותר לכל ה"מוקפצים", הנהגים שסיימו בראש הקטגוריה שלהם בשנת 2023 והוקפצו קטגוריה - אלוף הרוקיז ושני סגניו דילגו על האדוונס היישר לפרו, אלוף האדוונס הוקפץ היישר לסופר-פרו. איך הם הסתדרו?
במסגרת העדכונים והשיפורים לעונת 2024 נפגשים הנהגים כבר במירוץ הראשון עם תחרות כפולה – פרט למירוץ הרגיל המוכר, התווסף מירוץ ספרינט קצר יותר שיעניק עוד קצת נקודות, מעיין בונוס מעניין. שיטת המירוץ קובעת שהיום יתחיל עם שני מקצי דירוג כאשר הראשון קצר ויקבע את סדר זינוק הנהגים לספרינט והשני כפול באורכו ויקבע את סדר הזינוק לגמר הרגיל. הנהגים חולקו לשלושה מקצים בשל מספרם כאשר החלוקה עצמה נעשית בהתאם לדירוג אלוף האלופים של השנה החולפת. 11 הנהגים במקצה הראשון כללה שמות מוכרים כמו אלוף האלופים המכהן עופרי גרטי ואיתו אלוף האדוונס והסופרליג ירום אשד ואלוף האקספרט מיכה אפרים. זה לא מקצה על מיקום אלא על זמנים, וכל נהג מנוסה מספיק כדי לדעת איך לנצל במקסימום את היכולת שלו מול יכולות הקארט ומצב המסלול (שאגב למרות הלילה הגשום, היה יבש ביום המירוץ ולא כמו מירוץ גביע המדינה). על הצד החסר, אלוף הסופר-פרו מוטי פרץ לא התייצב למירוץ וכמוהו המדורג רביעי בדירוג אלוף האלופים אביתר נרוב שנבצר ממנו מלהשתתף הפעם אך הוא בהחלט יגיע למירוצים הבאים. מי שלא היה חסר על המסלול, אך הפעם בפוזיציה האחרת הוא אלוף הפרו והסופרליג וסגן אלוף האלופים ליאור ויסלברגר שמעתה יחזק את צוות השיפוט.
בתום סבב הדירוג הראשון מי שקובע את הזמן המהיר ביותר הוא יונתן גוטמן שחוזר לאליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות אחרי שנת שבתון. הוא קובע את ההקפה המהירה מכולם 25.28 שניות מקדים את גיל שורץ שעם 25.32 שנ' מקדים באלפיות בודדות את עופרי גרטי. הזמנים בכלל היו צמודים עם עוד כמה אלפיות מיותרות ליואב ארנון שקובע 25.33 ואחריו גרישה בוזוב עם 25.38 וזאק לישצ'ינסקי עם 25.46. ואם נשים דברים בפרופורציות הראויות הרי שבתוך עשירית השנייה מהזמן המהיר של גוטמן נכנסים שישה נהגים ובין כל העשיריה הראשונה מפרידות קצת יותר משתי עשיריות.
לא עוברת רבע שעה מהרגע שהכל התחיל וכבר מתחיל סבב המקצים השני שקובע את הדירוג לגמר. כשהם והקארטים יותר חמים עולים הנהגים בדיוק באותו הסדר רק בהבדל אחד והוא קארט אחר וכמובן כפי שציינו קודם למספר הקפות כפול. בתום הסבב לראשונה יורדים המובלים מ-25 שניות וראשון בדירוג הוא יניב הרשקוביץ עם 24.87 שניות מקדים את עופרי גרטי שקובע 24.89 ויואב ארנון עם 24.98. יונתן גוטמן פחות מסתדר הפעם ועם 25.51, איטי בשתי עשיריות וקצת, הוא מדורג רק במקום ה-16. ורגע לפני שממשיכים למקצי המירוץ הנה עוד פרט סטטיסטי מעניין – אם ניקח את זמן ההקפה הממוצע של כל הנהגים הרי שבסבב הראשון זה עמד על 25.91 שניות ובשני על 25.43, כחצי שניה. זה תודות כמובן לכך שהצמיגים הולכים ומתחממים ככל שמתקדמים המקצים ובעיקר ביום קר כמו יום המירוץ. ואם כבר אז הנה עוד השוואה. זוכרים את מירוץ גביע המדינה הרטוב? אז שם ההקפה הממוצעת של סבב מקצי הדירוג עמדה על 43.25.
אז מה זה בת'כלס הספרינט? בדומה לסבב הגמר, הנהגים מחולקים לקבוצות בהתאם לזמני ההקפה מהאיטיים למהירים בשיטה של ספרינט ג', ב' ו-א', כאשר ג' עולה קודם והמנצח שלו מקבל את כרטיס הבונוס לגמר הבא אחריו. על הפרק עומד ניקוד נוסף אותם ישיגו כל נהג בקטגוריה הספציפית אליו וזאת בשיטת דירוג אלוף האלופים – האחרון נקודה, זה שלפניו שתיים וככה עד למנצח שמקבל עוד נקודת אקסטרה על המקום השני. מכאן שיותר נהגים משמע יותר נקודות משקף בדיוק את תוספת הקושי היחסית. עוד מעניק הספרינט נקודות לדירוג אלוף האלופים כשרק מי שמסיים במחצית הראשונה של סדר הסיום יזכה לניקוד חשוב בטבלה היוקרתית מכולן. את ספרינט ג' מנצח זאב קורן ואחריו דודי קורץ ועומר כהן שחזר גם למסלול לאחר הפסקה של כחצי שנה. קורן כאמור יזנק אחרון במקום ה-11 בספרינט ב' אותו הוא מסיים במקום ה-9 מלמד שיש בכרטיס הבונוס פוטנציאל למימוש לטובת הניקוד בטבלאות. את המקצה מנצח עמית ויצמן ואחריו יורי צוגלין וירום אשד. בספרינט א' לא נרשמות דרמות מיוחדות למרות לחץ אגרסיבי של כולם על כולם ולמעט עקיפות בודדות אין הרבה שינויים ובעיקר לא בראש הטור שם יונתן גוטמן מצליח להדוף את כל ניסיונותיו של גיל שורץ שמצידו הודף את ניסיונות ההתקפה של עופרי גרטי שהודף את יואב ארנון ובזה הסדר המירוץ מסתיים. גוטמן חורט את שמו בהיסטורית הקארטינג כשהוא הנהג הראשון אי פעם לנצח מירוץ ספרינט. ונעבור למנה העיקרית...
רשימת הנהגים התערבבה, בחלקה באופן משמעותי, במקצה הדירוג למירוץ. ויחד עם זאת יש כאלה שפחות הסתדרו בשניהם כמו זאב קורן ודודי קורץ שהעפילו רק למקצה הגמר השלישי שבני המקרים. וכמו מקודם, שוב ידו של קורן על העליונה והוא מנצח ומקבל את כרטיס הבונוס לגמר ב'. קורץ מסיים שני ואחריו גיא מי-פז שאחרי מספר מירוצים ניסיוניים החליט שהפעם הוא מוכן לעונה מלאה. ובחלוקה לקטגוריות מי-פז, דור שני לנהגי מירוצים, גם רושם ניצחון בקטגורית הרוקיז למתחילים ומקדים את לביא חלויה וח'ליל סבאח. עוד נהג שכבר במחצית הקודמת של העונה שעברה החליט לעבור משלב הניסוי לשלב המבצעי הוא ישי שילד שמסיים ראשון בגמר ב' ולוקח את כרטיס הבונוס לא לפני שהוא קובע ניצחון במירוצו הראשון בקטגורית האדוונס כשהוא מקדים את נועם פרידלנדר וגל כהן ותמיד כיף לראות איך נהגי הרוקיז של השנה הקודמת מגיעים חדורי מוטיבציה ואמביציה לעונתם השנייה.
נהגי גמר א' עולים למסלול למקצה האחרון של היום. יניב הרשקוביץ בעמדת הפול-פוזישן ואחריו אלוף האלופים המכהן עופרי גרטי ואלוף הרוקיז יואב ארנון ויחד עם אלוף האדוונס ירום אשד שמזנק רביעי צפוי כאן קרב ענקים. נזכיר גם שאשד הוקפץ קטגוריה כך שהקרב יהיה לא רק על התוצאה הכללית אלא גם על המדרגה הגבוהה בפודיום של הסופר-פרו. הרשקוביץ מזנק היטב, וזה מחזיק לו הקפה עד שגרטי מצליח לעקוף. אלא שהשופטים קובעים שהעקיפה הייתה גבולית מהצד של המעבר לחוק ופוסקים לחובתו ענישה של הורדת מקום אחד. עבור הרשקוביץ זה אומר שאסור לו לאבד עוד מקום לאשד שבינתיים עקף את ארנון כי זה יהיה ההבדל בין המקום הראשון לשלישי בתוצאה הסופית. גרטי פותח פער מקדימה כשניצחון כאמור ישים אותו במקום השני לאחר הענישה, תוך שאף אחד לו מפריע לו לנסות ולייצר זמני הקפות שאולי יעניקו לו את נקודת הבונוס להקפה המהירה במירוץ. מאחור הרשקוביץ מוביל רכבת נהגים כשאשד מנסה כל תרגיל אפשרי כדי לעקוף כי גם עבורו זה יהיה ניצחון או מקום שלישי. מאחור נרשמות מספר אזהרות וענישות שזאק לישצ'ינסקי רואה את השלט מינוס 2 וישי שילד שלא מנצל כמו שצריך את כרטיס הבונוס ובנוסף זוכה למינוס מקום אחד. ובהקפה ה-15 מתוך 17 הלחץ עובד – טעות נהיגה קטנה של הרשקוביץ גורמת לו לפתוח קצת את הקו הפנימי לתוך פנית ה-S האחרונה של המסלול ואשד צולל פנימה ומצליח לעקוף. מכאן עד לסיום הסדר נשמר וגרטי הראשון לקבל את דגל השחמט ואחריו אשד אך כאמור הם מחליפים בינהם מקומות. אשד עם ניצחון ראשון העונה כשהוא לראשונה בקטגורית העילית (וההקפה המהירה במירוץ 24.74, מהיר במאית אחת בלבד מגרטי) וכמוהו המוקפץ ארנון שמסיים המקום הרביעי הכללי אך עם ניצחון בקטגורית הפרו.
בתום המירוץ ניכר מתגובות הנהגים כי שיטת הספרינט בהחלט הכניסה רעננות תחרותית לאליפות ובטבלת הניקוד נוכל גם לדעת כיצד היא השפיעה על הדירוגים. הנהגים יפגשו איתה שוב במירוץ הרביעי של העונה שיתקיים בראשל"צ ואולי בעוד מירוץ או שניים בעתיד. בינתיים מי שמחכה להם מעבר לפינה הוא המירוץ הראשון בסבב הסופרליג שיתקיים אף הוא בחיפה ב-30/01 כשהמירוץ השני באליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות יתקיים במסלול דן קארטינג חוצות ב-16/02.
מירוץ ספרינט 1 – Top3 סופר-פרו
גיל שורץ
עופרי גרטי
יניב הרשקוביץ
מירוץ ספרינט 1 – Top3 פרו
יונתן גוטמן (מנצח כללי)
יואב ארנון
זאק לישצ'ינסקי
מירוץ ספרינט 1 – Top3 אדוונס
ישי שילד
גל כהן
נועם לביא
מירוץ ספרינט 1 – Top3 רוקיז
גיא מי-פז
אייל זיו
מייה בן-יחזקאל
מירוץ ספרינט 1 – Top3 אקספרט
זאק לישצ'ינסקי
ניר פוגל
יורי צוגלין
מירוץ ROK 1 – TOP5 סופר-פרו
ירום אשד
עופרי גרטי
יניב הרשקוביץ
מיכה אפרים
יורי צוגלין
מירוץ ROK 1 – TOP5 פרו
יואב ארנון
רז עכו
גרישה בוזוב
זאק לישצ'ינסקי
דור מלכה
מירוץ ROK 1 – TOP5 אדוונס
ישי שילד
נועם פרידלנדר
גל כהן
נועם לביא
איתמר מורג
מירוץ ROK 1 – TOP5 רוקיז
גיא מי-פז
לביא חלויה
ח'ליל סבאח
רותם ארנון
מייה בן-יחזקאל
מירוץ ROK 1 – TOP5 אקספרט
מיכה אפרים
יורי צוגלין
זאק לישצ'ינסקי
דור מלכה
עומר כהן
דירוג אלוף האלופים Top10
עופרי גרטי 45 נקודות
יואב ארנון 41 נק'
יניב הרשקוביץ 41 נק'
ירום אשד 38 נק'
גיל שורץ 36 נק'
גרישה 35 נק'
זאק לישצ'ינסקי 35 נק'
יונתן גוטמן 34 נק'
רז עכו 30 נק'
יורי צוגלין 29 נק'
Kommentare