top of page

קארטינג אליפות הארץ - מירוץ 7

מסלול קארטינג פלייס חדרה נחשב למאתגר לנהיגה – טכני, נקודות בלימה טריקיות ועוד. אז לקחנו אותו שוב למירוץ בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות אלא שהפעם החלטנו לעשות אותו בכיוון ההפוך שלו. איך זה השפיע על הנהגים? איך זה השפיע על התוצאות? ומה ההבדל בזמני ההקפה? מייד תדעו.

בחלוקה שווה בינהם, הנהגים חולקו לשלושה סבבי חצאי גמר. כזכור, בשיטת 'גריד הפוך' מגריל כל נהג קארט אשר גם קובע את מקומו בזינוק לחצי הגמר הראשון כאשר בחצי הגמר השני הסדר מתהפך – הראשון נהיה אחרון וכן הלאה. המטרה – לעקוף כמה שיותר. התוצאה – תקבע לאיזה גמר הוא יעפיל ומאיזה מקום על הגריד. וכך, לאחר סיום שלב חצאי הגמר, קובע ירום אשד את התוצאה הטובה ביותר אשר מעניקה לו את עמדת הפול-פוזישן לגמר א' הבכיר, מקדים בנקודה אחת את ליאור ויסלברגר שעם אותו הניקוד אך זמן הקפה מהיר יותר מקדים מיכה אפרים. הם ימתינו לזמנם, בעוד שראשון עולה גמר ג' המכיל את עשרת הנהגים שהשיגו את הניקוד הפחות טוב היום. פרט לרצון להשיג עוד מקום ועוד ניקוד, שני הנהגים שיסיימו ראשונים יעפילו לגמר ב' ועל הנייר רגע לפני הזינוק אלה הם זאב קורן ורן ורסנו. 21 הקפות לפניהם ובעוד שהשניים מזנקים היטב, מאחור נרשם בלגן שלם בו מעורבים כמעט כל יתר הנהגים. בוריס פריאוברז'ינסקי צולל בפניה הראשונה כשבמקביל רוצים גם הנהגים לצידו לויס כתורה ודודי קורץ להרוויח מקום ובכל מקרה לא להפסיד כזה. שלושה נהגים לרוחב המסלול הטכני זה לא משהו שכולם יצאו ממנו מורווחים בעיקר אם זה ממשיך גם לשתי הפניות הבאות. השופט הראשי מציין זאת בפניו ונותן למירוץ להמשיך. עוד פניה ועוד אחת והסדר מתאזן כשהמרוויח העיקרי ממנו הוא פריאוברז'ינסקי שממשיך בקצב מהיר ומדביק אט אט את הפער לוורסנו ואף עוקף לבסוף. מאחור ממשיכים הנהגים לנסות ולצמצם פערים, חלק מצליח יותר וחלק פחות. המירוץ מסתיים כשקורן ראשון ופריאוברז'ינסקי שני, אולם זה "זוכה" למתנה מהשופט בדמות הורדת מקומות על חלקו באירועי המירוץ ואת כרטיס הבונוס לוקח ורסנו.

חצי הגמר השני מציב את אייל זיו בחוד ואחריו גרישה בוזוב וגל כהן. הפעם על הפרק כרטיס בונוס עליו מתחרים עשרה נהגים. זיו מזנק היטב ובניגוד לגמר הקודם, הפעם הזינוק עובר היטב לשורת הנהגים שמאחור. מי שפחות מסתדר עם הקצב הוא גל כהן שמאבד מקום אחד לעופרי גרטי ועוד אחד לניר פוגל. המקצה ממשיך בקצב גבוה בעוד שאייל זיו קובע זמני הקפה מהירים אחד אחרי השני עד שהוא מגיע לסמן אחורי. זיו מתקשה לתרגם את המהירות לעקיפה מהירה ואף זוכה לאזהרה מהשופט, מה שמאפשר לבוזוב וגרטי לצמצם את הפער אליו כמעט כליל. המאבקים מאחוריהם ממשיכים וכהן מאבד עוד מקומות לניר פוגל וגיל שורץ, אך מצליח להדוף את ניסיונות העקיפה של רום צליח כדי לסיים במקום השישי. זיו מנצח לבסוף כשהוא חוצה את דגל השחמט 2 עשיריות שניה בלבד לפני בוזוב.

ירום אשד, ליאור ויסלברגר, מיכה אפרים, יואב ארנון, אביתר נרוב, עמית ויצמן, ישי שילד, פסח ג'וזף, מוטי פרץ, אייל זיו. עשרה נהגים, לפחות אחד מכל קטגוריה. בחוץ מגיע היום לשיא החום וכולם רוצים כבר שייגמר, אך לא בכל מחיר. אשד מזנק היטב, סוגר מצוין את הדלת לוויסלברגר ומונע ממנו ניסיון לעקוף. אפרים שנלחם איתו על ראשות קטגורית הפרו מנסה גם הוא ללא הצלחה וכמוהו גם ארנון אלא שזה זוכה לאזהרה מהשופט. מאחור מצליח פרץ לעקוף כשאל מול עיניו עומדות שתי מטרות – 1. להגיע לוויצמן במטרה לעקוף ולנצח את קטגורית הסופרפרו; 2. להגיע לאשד במטרה לעקוף ולגרוף את מלוא הניקוד לדירוג אלוף האלופים. פרץ ממשיך עם המומנטום ועוקף עוד נהג כשמלפנים ויסלברגר מתקשה להחזיק את נרוב שהפעם מצליח לצלול היטב. ויצמן מנצל אף הוא את ההזדמנות ונכנס גם כן למצב תקיפה שמסתיים בהצלחה אחרי שתי הפניות הבאות. אפרים שכאמור מתמודד מול ויסלברגר על הניצחון בקטגורית הפרו מאבד גם הוא מקומות וכעת ממקום שמיני אחרי ארנון שבזמן הזה קיבל עוד אזהרה משופט המירוץ. ומה עם פרץ? הוא כבר במקום החמישי אך לא לאורך זמן – בכניסה לישורת הראשית הוא נדחף ע"י ארנון שמסבסב אותו ומוריד אותו עד למקום האחרון במקצה ואילו ארנון מקבל את דגל השחור מהשופט שמוריד אותו עד למקום האחרון במירוץ כולו. את אשד זה לא מעניין והוא חוצה את קו הסיום ראשון, מקדים בכמעט 14 שניות את נרוב שמסיים שני כאשר שניהם מסיימים באותו הדירוג בקטגורית האדוונס אליה הם משויכים. ויצמן מסיים שלישי - ניצחון שני ברציפות בקטגורית הסופר פרו, ויסלברגר רביעי (מנצח בקטגורית הפרו) ושילד מהמקום החמישי מנצח את קטגורית הרוקיז.

ואם נחזור לשאלות ששאלנו בהתחלה, אז ניכר כי רובם של הנהגים מעדיפים להתחרות דווקא בכיוון ההפוך – מאתגר, מעניין ויותר קשה בטח בחום הקיץ הנוכחי. ישנם נהגים שחושבים בדיוק ההיפך, אך מדובר בבודדים. בהשוואה למירוץ הקודם לפני שלושה שבועות, נראה שבהחלט ישנם נהגים שהציגו תוצאות הפוכות לגמרי לכאן או לכאן. ומה על זמני ההקפה? הכיוון ההפוך עלה לנהגים בעוד כמה עשיריות שניה להקפה – 22.242 ההקפה המהירה ביותר שנקבעה במירוץ ע"י אייל זיו לעומת 21.928 שנקבעה במירוץ הקודם ע"י מוטי פרץ וזמן זהה בדיוק לגרישה בוזוב. אליפות הקארטינג נכנסת כעת לפגרת הקיץ לאחריה תשוב לחלקה האחרון והמותח של העונה. המירוץ הבא והשמיני בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות יתקיים ב-22 בספטמבר כאשר יקדים אותו המירוץ הרביעי והאחרון בסבב ה-SuperLeague שיתקיים ב-12 בספטמבר.

Top5 SuperPro

  1. עופרי גרטי 164 נק'

  2. מוטי פרץ 159 נק'

  3. בוריס פריאוברז'ינסקי 135 נק'

  4. דודי קורץ 122 נק'

  5. יניב הרשקוביץ 115 נק'

Top5 Pro

  1. ליאור ויסלברגר 183 נק'

  2. מיכה אפרים 145 נק'

  3. נדב בראון 141 נק'

  4. גיל שורץ 121 נק'

  5. דור מלכה 109 נק'

Top5 Advance

  1. ירום אשד 188 נק'

  2. פסח ג'וזף 143 נק'

  3. אביתר נרוב 133 נק'

  4. דניאל שציגלובסקי 129 נק'

  5. ניר פוגל 122 נק'

Top5 Rookies

  1. רן ורסנו 153 נק'

  2. גל כהן 136 נק'

  3. רום צליח 126 נק'

  4. ישי שילד 122 נק'

  5. יואב ארנון 113 נק'

Top5 Expert

  1. מיכה אפרים 196 נק'

  2. בוריס פריאוברז'ינסקי 168 נק'

  3. דור מלכה 145 נק'

  4. זאב קורן 121 נק'

  5. יורי צוגלין 109 נק'

דירוג אלוף האלופים Top10

  1. ליאור ויסלברגר 304 נק'

  2. עופרי גרטי 291 נק'

  3. ירום אשד 270 נק'

  4. יונתן טרוק / מיכה אפרים 233 נק'

  5. מוטי פרץ 213 נק'

  6. אביתר נרוב 208 נק'

  7. יניב הרשקוביץ 190 נק'

  8. איציק שחר / נדב בראון 185 נק'

  9. בוריס פריאוברז'ינסקי 179 נק'

  10. דניאל שציגלובסקי 173 נק'

Comments


bottom of page