המירוץ הלפני האחרון של העונה הוא למעשה המעניין ביותר. טוב גם השמיני והשביעי, אבל תהיו איתי רגע ותבינו למה לא המירוץ האחרון. אבל עוד קודם... 30 נהגים הגיעו למסלול דן קארטינג חיפה למירוץ ה-9 בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, מספר מכובד מאוד לאור העבודה שמדינת ישראל נמצאת במלחמה. הדבר מוכיח את הצורך בשגרה, הצורך בלפגוש את החברים, הצורך בלהיות ביחד. ורגע לפני שעלו הנהגים למסלול ביקשו המארגנים לכבד את הנופלים – חיילים ואזרחים, בדקת דומיה.
בחלוקה שווה בינהם, הנהגים חולקו לשלושה סבבי חצאי גמר עם עשרה נהגים בכל מקצה. כזכור, בשיטת 'גריד הפוך' מגריל כל נהג קארט אשר גם קובע את מקומו בזינוק לחצי הגמר הראשון כאשר בחצי הגמר השני הסדר מתהפך – הראשון נהיה אחרון וכן הלאה. המטרה – לעקוף כמה שיותר. התוצאה – תקבע לאיזה גמר הוא יעפיל ומאיזה מקום על הגריד. וכך, לאחר סיום שלב חצאי הגמר, קובע עופרי גרטי את התוצאה הטובה ביותר אשר מעניקה לו את עמדת הפול-פוזישן לגמר א' הבכיר, מקדים את גיל שורץ ויניב הרשקוביץ. ואז מתחיל ה"בלגן". לא פחות משבעה נהגים קובעים ניקוד דירוג זהה וכאן נכנסים לתמונה זמני ההקפה המהירים שקבע כל אחד מהם. המהיר מבינהם שיקבל את המקום הרביעי לדירוג הוא ליאור ויסלברגר עם זמן של 25.29 שניות להקפה המהירה ביותר שלו כשאחריו ירום אשד עם 25.45 שנ' ויואב ארנון עם 25.48. הפער אגב בין 7 הנהגים הנ"ל הוא פחות משתי עשיריות שניה.
העוקבים הנאמנים שלנו כבר יודעים שראשון עולה גמר ג' המכיל את הנהגים שפחות הצליח להם היום. 11 נהגים אותם יובילו עידן קרן ובוריס פריאוברז'ינסקי כשאחריהם רווה סיבי ואיתמר מורג שזה עבורו המירוץ הראשון בו הוא משתתף. על מדף הבונוס עומדים שני כרטיסי עליה לגמר ב' אשר יחולקו בתום 17 הקפות. בקרב שלושת הראשונים לא נרשמים שינויי מיקום למרות שהיו צמודים לאורך כל המירוץ. כמה צמודים? פריאוברז'ינסקי חוצה ראשון את קו הסיום ואחריו קרן בפער של 3 עשיריות וסיבי בפער של 8 עשיריות. חוסר הניסיון של מורג בתנאי מירוץ התבטא בכך שהפסיד 4 מקומות כשהמרוויחים העיקריים הם רן ורסנו ונדב הורוביץ. פריאוברז'ינסקי וקרן כאמור יאכלסו את המקומות 10 ו-11 בגמר ב'.
גמר ב' מציב את רז עכו בחוד ואחריו אביתר נרוב וישי שילד. הפעם כרטיס בונוס אחד בודד יעמוד לזכות המנצח ועכו שלא מתחרה קבוע השנה בהחלט ינסה לקחת אותו. נרוב לעומתו שמתמודד חזק בקטגורית האדוונס, חייב לעשות כל שביכולתו כדי לעקוף את עכו ומאידך לא ליפול למלכודת שינסה לשים לו שילד שמתמודד על הפודיום בקטגורית הרוקיז. חצי מקצה עכו מונע מנרוב כל ניסיון עקיפה, אך בסוף הוא נופל למלכודת ומשאיר לנרוב בדיוק את המקום הנחוץ לו לצלול לפניית ההיירפין המובילה לישורת הראשית. מכאן נרוב עובר לנהיגה הגנתית כי רק היא תעזור לו מול נהג טקטי כמו עכו, מה שמאט את הקצב ומאפשר למוטי פרץ וגרישה בוזוב (שעקפו בינתיים את שילד) להיצמד אליהם. ואז מגיע רצף הפניות האחרון. עכו צולל לנרוב, שניהם מקבילים אחד לשני עם פער לטובת העוקף, והמאבק בינהם נמשך עד לדגל השחמט. שופט המירוץ קובע כי המהלך לא היה תקין במאת האחוזים וקובע ענישת הורדת מיקום נגד עכו מה שאמור לתת לנרוב את כרטיס הבונוס. אלא שמי שבפועל עבר שני את קו הסיום הוא דווקא בוזוב שניצל את המאבק כדי להידחק מצידו השני של עכו, כשמערכת הזמנים מראה שהוא מקדים את נרוב במאית השנייה בלבד. כי כששניים רבים...
גרישה בוזוב יזנק מסוף הטור לגמר א', מהצד השני יובילו כאמור את שיירת הזינוק עופרי גרטי וגיל שורץ. ולמה המירוץ התשיעי הוא המעניין ביותר? כי נהגים יודעים, ובעיקר מובילי הקטגוריות, שהתוצאה שלו תשאיר או לא תשאיר ברירה לקראת מירוץ סוף העונה. גרטי מצידו חצי רגוע היות ופרץ שמתמודד איתו על תואר אליפות קטגורית הסופרפרו לא עלה לגמר הראשי, אך יניב הרשקוביץ שמזנק שלישי בהחלט יכול לקחת לו נקודות יקרות. ליאור ויסלברגר מזנק רביעי והוא רק צריך לשמור על מקומו כדי להבטיח לעצמו כבר היום את אליפות קטגורית הפרו. הנה עוד הוכחה מדוע המירוץ הלפני האחרון הוא המעניין ביותר. חמישי מזנק ירום אשד שבפועל כבר לקח את אליפות קטגורית האדוונס ואחריו יואב ארנון שינסה לנצח את קטגורית הרוקיז כדי להיצמד לרן ורסנו שמדורג ראשון בטבלה. במקרה של השניים זה יעביר את המאבק בינהם למירוץ הבא. בפני עצמו המירוץ היה מעניין עם רכבת צמודה של נהגים כשכל אחד מנסה לייצר ולמצוא פירצה לעקיפה. בסופו של דבר הסדר נותר על כנו ללא כל שינוי וכעת אפשר לעבור לטבלאות האליפות ולראות איפה עומד כל נהג לקראת המירוץ המסכם של העונה.
קטגורית העל סופרפרו מעמיד כעת את גרטי בראש עם 222 נקודות (לפני קיזוז) כשאחריו מוטי פרץ עם 215 נק' ובוריס פריאוברז'ינסקי עם 171. כדי לסיים את העונה כאלוף הארץ, גרטי יהיה חייב לנצח את המירוץ הבא בעוד שפרץ לא יעמוד על הפודיום (וזאת עם התחשבות בקיזוזים אך מבלי להתייחס לתוספת נקודות הבונוס). מקום שני של גרטי יצריך מפרץ לסיים הרחק מאחור, מה שהסתברותית פחות סביר שיקרה. מאבק צמוד יותר יהיה על המקום השלישי כאשר פריאוברז'ינסקי יצטרך לצבור 6 נקודות יותר מיניב הרשקוביץ כדי להקדים אותו ולהיות זה שיעמוד על הפודיום הסופי.
בקטגורית הפרו כאמור ליאור ויסלברגר הבטיח לעצמו את תואר אלוף הארץ, זאת לאחר שמוקדם יותר השנה הבטיח לעצמו את התואר גם בסבב ה-SuperLeague Karting. המאבק על המקום השני יהיה בין נדב בראון למיכה אפרים, כאשר לבראון יתרון של 27 נקודות. כדי "לגנוב" ממנו את תואר סגן אלוף הארץ אפרים חייב לנצח יחד עם כל נקודות הבונוס בזמן שיריבו צריך לצבור לא יותר מ-5 נקודות. האם זה יכול לקרות? מנגד, אפרים צריך לחשוב גם על גיל שורץ המדורג רביעי עם 7 נקודות פחות ממנו, ואולי כדאי באמת שיפנה את כל האסטרטגיה לכיוון הזה.
קטגורית אדוונס נפתחה רק השנה, ופרט לירום אשד שהוביל לאורך כל העונה מהמקום השני והלאה צפינו בלא מעט מאבקים מעניינים. למעשה, המאבק על רשות הטבלה היה בחצייה הראשון של העונה בין אשד לדניאל שציגלובסקי, אלה שזה נאלץ לפספס מירוצים ולכן החליט לפרוש ולנסות ולכוון לעונה הבאה. נהג דומיננטי נוסף הוא אביתר נרוב, אלא שלא תמיד המזל עמד לצידו ע"ע מה שקרה לו ממש במירוץ האחרון. נרוב מדורג שלישי כשמי שמקדים אותו הוא פסח ג'וזף ושמקדים אותו ב-16 נקודות, אלא שאם נתייחס גם לקיזוז נגלה שגם המקום השני כמעט בטוח כבר סגור. גם המקום השלישי אפשר לומר סגור, אלא אם כן אלת המזל תרצה להשמיע את קולה עוד פעם אחת נגד נרוב ולטובת ניר פוגל שמדורג רביעי.
הקטגוריה שמפתיעה אותנו מדי שנה היא הרוקיז לנהגים המתחילים. זאת גם הקטגוריה הכי גדולה כשרק השנה הצטרפו למשפחת נהגי המירוצים 34 נהגים. רן ורסנו שהיה דומיננטי יותר במהלך המחצית הראשונה של העונה, נאלץ לראות איך יריביו מדביקים את הפער בזכות רצון ודבקות באימונים והפער הגדול הצטמצם ועומד כרגע על 6 נקודות בלבד בינו ובין יואב ארנון המדורג שני. לשניהם אגב מירוץ אחד אותו סיימו עם דגל שחור (פסילה) מה שאומר שאת הניקוד הזה הם לא יוכלו לקזז, אך לארנון מירוץ אחד חסר לעומת ורסנו וזה אומר שהוא חייב לסיים מקום 8 או טוב מכך כדי לא לאבד ניקוד בקיזוז. אך אם הוא רוצה לסיים כאלוף, עדיף שינצח כי אם ורסנו יסיים ראשון הוא יהיה חייב לסיים במקום השני. מאבק חריף יותר יהיה על המקום השלישי אותו מאכלס כרגע רום צליח שמקדים את גל כהן וישי שילד שלשניהם ניקוד זהה. אם השניים ישיגו 14 נקודות יותר מצליח במירוץ הבא, צליח יתדרדר למקום החמישי. והם? נקודה אחת לכאן או לכאן תקבע מי יסיים בתום העונה במקום השלישי.
נשארנו עם קטגורית האקספרט לנהגים שגילם מעל 40 או משקלם מעל 80. מיכה אפרים הוביל בביטחה לאורך כל העונה עם שישה פודיומים מהם חמישה ניצחונות, מקדים את בוריס פריאוברז'ינסקי לזכותו שבעה פודיומים, מהם ניצחון אחד בלבד והשאר במקום השני או השלישי. הפער בינהם אמנם עדיין משאיר סיכוי תיאורטי להיפוך מקומות, אך סביר פחות שהדבר יקרה. זאב קורן מדורג שלישי עם 15 נקודות פחות מפריאוברז'ינסקי גם כאן פער יותר הגיוני לגישור, אך מצריך המון שיקרה. לקורן מוטב יהיה להשיג את התוצאה הטובה ביותר שאפשר ודווקא פחות בראייה מעלה, אלא כדי להקדים בתום העונה את דור מלכה שמרוחק ממנו 3 נקודות בלבד. מלכה ניצח במירוץ האחרון, וירצה לנצח גם במירוץ הבא אבל יותר מהכל ירצה להשיג 3 נקודות יותר מקורן.
המירוץ האחרון לעונה יסגור את הסיפור לכל אחד מהנהגים המוזכרים לעיל, וכן לעשרות הנהגים הנוספים המתחרים שירצו לסיים את העונה עם דירוג יותר טוב. מסלול דן קארטינג חוצות (הפוך) יארח את הנהגים ב-24/11 וייתן להם הצ'אנס האחרון.
Comments