top of page

יש לנו אלופים! מירוץ סיום העונה בסבב הסופרליג

המרדף הבלתי פוסק שלנו להמציא כל פעם מחדש את תחום הקארטינג, בעיקר בתחום התחרותי, מוליד כל פעם מחדש שיטות מירוץ מעניינות ומאתגרות. וכך, בתחילת השנה רקחנו ליגת מירוצים חדשה ומעניינת בשם SuperLeague Karting שהיא שילוב בין מקצי דירוג קצרצרים ולאחריהם מיני מירוץ סיבולת אישית של חצי שעה. הקצבנו לעונת הבכורה של הסופרליג ארבעה מירוצים והנה בלי שנשים לב הם הסתיימו ובהחלט אפשר לרשום הצלחה לפורמט החדש.

סבב הסופרליג קארטינג הושק בתחילת 2023 במסלול דן קארטינג רמלה, המשיך למסלולים קארטינג פלייס ראשל"צ וחדרה ושוב לראשל"צ למירוץ האחרון של העונה. 35 נהגים לקחו חלק בעונת הבכורה, מחולקים ל-2 קטגוריות הבכירה בינהן היא ה-S1 המאגדת לתוכה את נהגי קטגוריות הסופר-פרו והפרו של האליפות הארצית כאשר נהגי קטגוריות האדוונס והרוקיז משתייכים לקטגורית S2. החיבור בין הקטגוריות לכדי מירוץ אחד כבר הוכיח עצמו כמאוד מעניין (וגם עוזר לנהגים החדשים להתפתח בצורה מקצועית ויעילה יותר) והנה גם כאן נרשמו בכל אחד מהמירוצים עניין רב וקרבות צמודים בכל מירוץ עד לדגל השחמט. אז מי האלופים וסגניהם? קודם נספר לכם מה קרה במירוץ.

הפגרה הארוכה של הקיץ יצרה פער של כמעט חודשיים בין מירוצים. וראו זאת על הנהגים שהגיעו להוטים לחזור ולתת בגז מתוך מטרה להשיג עוד נקודות חשובות הן בטבלת האליפות והן בדירוג אלוף האלופים היוקרתי. את סבב מקצי הדירוג מסיים גרישה בוזוב בראש הרשימה ואחריו ירון אשד ואביתר נרוב. זוכרים שאמרנו שערבוב הקטגוריות מעניין? עובדה – שלושתם משתייכים לקטגורית המשנה S2 כמו גם המדורגים אחריהם נועם לביא ורווה סיבי כשרק במקום השישי נימצא הראשון מבין נהגי ה-S1 יניב הרשקוביץ. נהגים אלה ובזה הסדר מרכיבים את מקצה גמר א', כאשר מקום אחד שמור במקום השביעי למי שינצח את גמר ב'.

חצי השעה הראשונה עם גמר ב' יוצאת לדרכה עם גיא מי-פז שיזנק ראשון ואחריו אורי גולדברג ורום צליח. ליאור ויסלברגר שבמקום הרביעי יודע שרק ניצחון בא בחשבון, כזה שיעלה אותו לגמר א' שם ינסה להתקדם עוד, אם לא לניצחון במירוץ אז לפחות לניצחון בקטגוריה כשהיריב שלו הוא הרשקוביץ. ויסלברגר שמוביל את טבלת האליפות והן את דירוג אלוף האלופים יודע שאוטוטו העונה מסתיימת ואסור לו למעוד. מי-פז מזנק מצוין ומצליח לשמור על מקומו למרות שיירת הנהגים הצמודה לו מאוד. הוא מחזיק מעמד דקות ארוכות תוך שהוא הודף כל התקפה עד שיריביו מצליחים למצוא את הפירצה ולעקוף. וכשזה בא, זה בה בצרורות. הצפיפות בין הנהגים גורמת למי-פז לאבד שלושה מקומות והפער שנפתח בין רגע בינו ובין השאר מלמד על המאמץ הרב שהשקיע עד כה מולם – משהו בקארט השתנה ולא לטובה בעקבות כל המאבקים ואכן הוא נכנס לפיטס לאחר עוד הקפה כדי לעבור לקארט חלופי. מלפני המאבקים נמשכים כאשר וילסברגר עומד בהבטחה ששם לעצמו ותופס את ההובלה, מנצל את העובדה שצליח וגולדברג לא מפסיקים להילחם בינהם. עכשיו נשאר לנהל כוחות כי ניצחון כאמור יזכה אותו בכרטיס הבונוס לגמר א' ועוד חצי שעה של מירוץ. הוא אכן מנצח, מקדים את צליח וגולדברג שבהחלט הציגו מירוץ משובח בינהם.

ליאור ויסלברגר מזנק שביעי, לפניו יריבו לקטגוריה יניב הרשקוביץ. מלפנים גרישה בוזוב בעמדת הפולפוזישן ואחריו ירום אשד ואביתר נרוב. לבוזוב זה מירוץ ראשון בסבב הזה, והוא ישמח לסיים אותו גם עם מקום ראשון, אלא שאשד שכמובן גם כן רוצה לנצח יש מטרה חשובה לא פחות – הוא ניצח את הקטגוריה שלו בכל המירוצים עד כה וארבע מארבע בהחלט יכול לבוא לו טוב. ונרוב? מכיוון שהאליפות כבר מובטחת תיאורטית לאשד, הוא לוטש עיניים למקום השני הכללי. ו...מזנקים. בוזוב כמו מי-פז מזנק היטב, וזה לא קל כשנהג כמו אשד יושב עליך צמוד. שניהם מאוד מהירים בכל מסלול, וראשל"צ הוא מסלול הבית שלהם אז מובנת העובדה שהם מצליחים לברוח לכולם (סתם כדי שתבינו – אשד קבע את הזמן ההקפה המהיר ביותר ביום המירוץ – 25.37 שניות ובוזוב אחריו עם 25.39). נרוב מצידו פותח אף הוא פער מסוים כשמאחור כל שאר הנהגים ברכבת שרק הקרונות בה כל הזמן מתחליפים. וזה כולל מהלכים לא תמיד מדויקים ואז גם השופטים נוטים להתערב בלית ברירה בהתחלה מסתפקים באזהרות. ואז, אז המובילים סוגרים הקפה מלאה ומתייצבים מאחורי הסמנים האחוריים ובאין דגלים כחולים המורים להם לתת לעקוף זה האות של אשד להכניס למשוואה עוד יכולת שלו והיא תכנון אסטרטגי נכון של עקיפות. הוא מנצל את השיירה כדי לעקוף את בוזוב ועוד כמה נהגים מה שמבטיח לו שקט זמני לפחות עד שבוזוב יעקוף גם הוא. אלא שהתזמון שלו לא מצליח והוא נכנס לקרבות עם אותם סמנים אחוריים, חלקם "מפנקים" מס' נהגים בעוד ענישות, ובעוד שאשד מתרחק מלפנים מאחור נרוב מתקרב. ומה על ויסלברגר? כאילו שהוא לא נוהג כבר כמעט שעה ברצף, הוא מצליח לעקוף מס' נהגים כולל את הרשקוביץ וקשה כרגע לומר אם הוא מעדיף שהמירוץ יגמר או שימשיך עד שיעשה לפחות עוד מקום. אז המירוץ מסתיים לא לפני שהוא מתקדם עוד מקום אחד למעלה ומסיים שלישי בדירוג הכללי כשלפניו בוזוב ואשד שמשיג את מטרתו – ארבע מארבע? יש!

למען הפרוטוקול נציין את מנצחי הקטגוריות – ליאור וסילברגר מנצח את קטגורית ה-S1 ואחריו יניב הרשקוביץ ודור מלכה ובקטגורית ה-S2 מנצח ירום אשד ואחריו גרישה בוזוב ואביתר נרוב. וכיאה למירוץ אחרון של כל עונה, מה שמעניין באמת הוא איך מסתיימת טבלת האליפות, מי האלופים ומי סגניהם? אז ככה:

Top5 – SuperLeague Karting S1

  1. ליאור וילסלברגר – 73 נק'

  2. יניב הרשקוביץ – 63 נק'

  3. יונתן טרוק – 55 נק'

  4. זאב קורן – 54 נק'

  5. עופרי גרטי – 51 נק'

*לאחר קיזוז מירוץ אחד מבין ארבעה

Top5 – SuperLeague Karting S2

  1. ירום אשד – 90 נק'

  2. אביתר נרוב – 67 נק'

  3. רום צליח – 58 נק'

  4. נועם לביא – 49 נק'

  5. אורי גולדברג – 48 נק'

*לאחר קיזוז מירוץ אחד מבין ארבעה

דירוג אלוף האלופים – Top10

  1. ליאור ויסלברגר – 315 נק'

  2. עופרי גרטי – 291 נק'

  3. ירום אשד – 286 נק'

  4. יונתן טרוק/מיכה אפרים – 233 נק'

  5. אביתר נרוב – 218 נק'

  6. מוטי פרץ – 213 נק'

  7. יניב הרשקוביץ – 198 נק'

  8. איציק שחר/נדב בראון – 185 נק'

  9. בוריס פריאוברז'ינסקי – 179 נק'

  10. דניאל שציגלובסקי – 173 נק'





184 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page