top of page

חשיפה ראשונה - עונת המירוצים 2025

ערב המירוץ הנועל את שנת המירוצים 2024, מירוץ גביע המדינה, אנו חושפים בפניכם את העונה שתתחיל עוד לפני שתשימו לב. סך של 19 מירוצים מחכים לנהגים, מחולקים כרגיל בין הסבב הראשי 'אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות' וסבב המשנה ה-'SuperLeague Karting' וכן מירוצי הסיבולת והגביע. רגע לפני נספר שעד כה בשנה החולפת התחרו בכל המסגרות סך של 88 נהגים שונים, והמספר יחצה את ה-90 עם הצטרפותם של נהגים נוספים במירוץ הקרוב. היעד ל-2025 הוא לא פחות מ-100 נהגים שיקחו חלק בכלל המסגרות.

 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות

סבב המירוצים הוותיק בישראל יחגוג השנה יום הולדת 20. ואלה שני העשורים שלמעשה יצרו את הספורט המוטורי הישראלי המקצועי והולידו שמות גדולים של נהגי מירוצים שצמחו ממנו והגיעו לפסגות עולמיות – רוי ניסני (פורמולה 2) ואלון דאי (נאסקאר אירופה) הם השמות היותר ותיקים שהתרוצצו בין הקארטים שלנו עוד כשהיו ילדים ואחריהם הגיעו עידו כהן (פורמולה 3) ואריאל אלקין (פורמולה 4). פינה חמה בלב יש לנו גם למי שצמח אצלנו באקדמיה לצד אותם מירוצים – רועי מיוחס (GT4), אריאל לוי (פורשה סופר-קאפ), נוה טלאור (נאסקאר אירופה) ואלון גבאי (פורשה GT4) והדור הצעיר ביותר שממש כרגע עושה את צעדיו הראשונים בפורמולה 4 גיא אלבג ומתן אחיטוב. ומי מהצעירים שמתחרים כיום יהיה הבא לעשות זאת?

 

סך של 10 מירוצים יתקיימו בעונת 2025 כשהראשון שבהם יתקיים ב-10/01 במסלול דן קארטינג חיפה. ההצלחה של שיטת הספרינט בשנה החולפת תשוחזר וזה הפורמט שיחכה לנהגים במירוץ הפתיחה. נזכיר כי השיטה כוללת למעשה שני מירוצים בתוך אירוע אחד כשהאחד קצר מהרגיל ומעניק ניקוד חלקי בעוד האחר עם ניקוד מלא. הדבר מייצר יתרון יחסי בצבירת ניקוד למי שמתחרה במירוץ הזה כך שלפספס אותו יהיה חבל. שני מירוצי ספרינט נוספים יתקיימו במהלך חצייה הראשון של השנה – המירוץ הרביעי שיתקיים ב-25/04 במסלול קארטינג פלייס ראשל"צ והמירוץ השביעי שיתקיים לאחר פגרת הקיץ ב-05/09 באותו המסלול.

 

גם שיטת הפלייאוף תמשיך, אם כי זאת תכלול העונה שלושה מירוצים ולא ארבעה. לאחר המירוץ השביעי יבוצע קיזוז עונתי בו יופחת לכל נהג המירוץ בו השיג הכי פחות נקודות העונה, ואל הניקוד המעודכן יצטרף זה שישיג בשלושת המירוצים הבאים, ללא קיזוז נוסף, אך עם שיטת ניקוד מתגמלת קצת יותר כפי שהיה בעונה שאך הסתיימה. עוד בעניין הקיזוז שווה להדגיש כי עבור מירוצים 1 עד 7 יחושב הסך הכללי שהשיג כל נהג עבור כל מירוץ ספרינט בו יש יותר ניקוד אפשרי בקופה כך שלא כדאי לפספס אך אחד מהשלושה.

 

בסעיף הקטגוריות לא חל שינוי – רוקיז עבור הנהגים החדשים, אדוונס לנהגים בעונתם השנייה (וביחס למיקומם בטבלת 2024), פרו למתקדמים וקטגורית העילית סופר-פרו שתזכה השנה להצטרפותם של נהגים ברמה מאוד גבוהה והמאבקים צפויים להביא לנו שיאים חדשים של עניין. ומכל הנ"ל, נהגים שגילם מעל 40 ו/או משקלם מעל 80 ק"ג יתמודדו במקביל גם בקטגורית האקספרט. עבור הרוקיז יוכנס השנה חידוש מרענן לעידוד המצטרפים החדשים בדמות גביע רביעי שיוענק בכל מירוץ לנהג שהגיע הכי קרוב לפודיום כאשר לכל נהג ישנה הזדמנות אחת לזכות בו במהלך העונה.

 

אם נסכם את העונה החולפת, באליפות הארץ לבדה השתתפו מעל ל-70 נהגים, מספר שצפוי לצמוח לשיא חדש ב-2025. ועניין אחד נוסף – שנת 2024 רשמה שיא בהצטרפותן של נהגות, כולל נהגת שסיימה כאלופה – מייה בן-יחזקאל. אנו שואפים לרשום שיאים חדשים גם בסעיף הנ"ל.

 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים

10/01 – מירוץ מס' 1, מסלול דן קארטינג חיפה (ספרינט)

14/02 – מירוץ מס' 2, מסלול דן קארטינג חוצות (גריד דירוג)

21/03 – מירוץ מס' 3, מסלול דן קארטינג רמלה (6-66)

25/04 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

23/05 – מירוץ מס' 5, מסלול קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

27/06 – מירוץ מס' 6, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

05/09 – מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), מסלול דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)

 

אליפות ה-SuperLeague Karting

האליפות שהושקה לפני שנתיים ונתנה מענה תחרותי נוסף לנהגים המתחרים, כמו גם אופציה למי שרוצה מירוץ באמצע השבוע או שומרי שבת שהמירוצים בימי שישי ובעיקר בתקופת שעון החורף אינם רלוונטיים עבורם (כל המירוצים מתקיימים בימי שלישי בשעות הערב), הביאה למסלול 42 נהגים העונה שחולקו שווה בשווה בין שתי קטגוריות – S1 הכוללת את כל מי שעומד בהגדרת קטגוריות הסופר-פרו והפרו ו-S2 לאדוונס והרוקיז. בשל אילוצים בלוח השנה כמו החגים, הצלחנו להכניס ל-2025 סך של חמישה מירוצים, אחד פחות מעונת 2024, כאשר ארבעה יתקיימו במחצית הראשונה ולפני היציאה לפגרת הקיץ והחמישי שיתקיים בשיטה משודרגת עם ניקוד מוגבר (עם דימיון חלקי למירוצי הספרינט) יתקיים בחודש נובמבר. והחידוש – הקיזוז יהיה למירוצים 1 עד 4 ובמירוץ מס' 5 הכל כלול, פלייאוף של מירוץ אחד.

 

אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים

28/01 – מירוץ מס' 1, מסלול דן קארטינג חיפה

04/03 – מירוץ מס' 2, מסלול דן קארטינג חוצות

13/05 – מירוץ מס' 3, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

10/06 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס חדרה

11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה

 

מירוצי הסיבולת

היציאה לפגרת הקיץ תהיה מדורגת כאשר עד סוף יוני יתקיימו המירוצים באליפויות שסוקרו לעיל וכן יולי ואיתו החופש הגדול שיאפשר להכניס את המירוץ הארוך מכולם – ה-500 שיתקיים ב-15/07. גרסת 2024 של מירוץ ה-500 הקפות התקיימה במסלול בית-ברל, וכרגע עוד מוקדם לקבוע אם מהודרת 2025 תתקיים אף היא במסלול זה. חשוב לציין כי מירוץ שכזה מייצר עומסים כבדים על הקארטים והמסלול ועל כן נדרש קצת יותר זמן להגיע להחלטה היכן לקיימו. דבר נוסף הוא העובדה שישנו רצון לגוון ולקיים את המירוץ בכל שנה במסלול אחר, אז מה אתם אומרים על בית-ברל בכיוון ההפוך?

 

סיבולת הקבוצות הנוספת תתקיים ב-12/12 במסלול חיפה, ובשלב זה אין עדיין ודאות לגבי אורכה. נדגיש כי בשונה מהמירוצים בשנים האחרונות שהתקיימו בימי שלישי ונמשכו עד שעות הערב המאוחרות כשלמחרת יש יום לימודים ועבודה, הפעם המירוץ יתקיים ביום שישי משעות הצהריים, בדומה למירוצי אליפות הארץ. האם המירוץ יהיה זהה לזה האחרון שאורכו היה 3 שעות? האם יותר? ואולי סיבולת זוגות שעתיים? זאת נחליט בהמשך בהתאם להתפתחות השנה ובהתחשב ברצון הנהגים. בכל זאת יש לנו הרבה זמן דצמבר הבא.

 

מירוץ סיבולת 500 – 15/07, מסלול יקבע בהמשך

מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה


דירוג אלוף האלופים ונהגי השנה

לצד כל הנ"ל, שלא נשכח לרגע את גם את הדירוג המקיף של כל עונה ועונה, זה שכולל בתוכו סיכום וסכום ניקוד של כל מירוץ ומירוץ בו מתחרה כל נהג. נזכיר כי דירוג אלוף האלופים מעניק ניקוד בכל מירוץ לנהגים המתחרים בו, החל מנקודה אחת למקום האחרון ותוספת נקודה בין מקום למקום ככל שעולים במעלה סדר סיום המירוץ. המקום השני יקבל נקודת בונוס נוספת ביחס לשלישי, הראשון תוספת של עוד 2 נקודות מה שייתן קצת פירגון לראשונים בכל מירוץ. אבל רק קצת, מה שהופך את הדירוג לצפוף צפוף. העובדה שמספר משתתפי כל מירוץ קובעת גם כמה נקודות יחולקו בכלל, אף היא הופכת את הדירוג הזה גם למתגמל באמת בהתאם לרמת הקושי וגם מאבקים צמודים בין הנהגים. הנה למשל השנה, אחרי 19 מירוצים ואחד אחרון לפנינו, ועדיין לכל אחד משלושת המדורגים ראשונים יש סיכוי לסיים כאלוף האלופים של 2025.

 

ולצד דירוג אלוף האלופים וכנגזרת ממנו יקבעו נהגי השנה של כל הקטגוריות. זה יהיה האחד שמדורג הכי גבוה מבין חבריו לקטגוריה בתוך הדירוג הנ"ל וכך גם לנהגת שתדורג גבוה מכולן.

 

ונסכם עם דירוג ה-Top100 המתגלגל אשר הושק השנה וזכה לעניין רב בקרב הנהגים, בעיקר הוותיקים. 19 המירוצים של 2025 ימחקו אט אט את 19 המירוצים הרחוקים כשש שנים בעבר ואת עיקר התנודות אנחנו נראה בעשיריות השנייה והשלישית המורכבות ברובן מנהגים הפעילים כיום וזאת לאחר שנהגי עבר שאינם פעילים החלו לאבד מיקום ככל שהעונה התקדמה. בעשירייה הראשונה שרובה ככולה מורכבת מנהגים פעילים כיום כבר ראינו לא מעט שינויים בעונה האחרונה ואלה ימשיכו, תוך צמצום פערי ניקוד, גם בעונה הבאה כך שצפוי גם בסעיף זה הרבה עניין.

 

הגביעים

גביע הקיץ שהושק בשנה האחרונה והיה המירוץ האחרון לפני שממש ממש חם ישוב ללוח המירוצים כשהוא צובע את ה-01/08 כיום המיועד. טוב, צפוי שיהיה חם, אבל כבר התחרינו גם כשהיו מעל 40 מעלות חום וזה עוד לפני המירוץ הלוהט בפני עצמו שהיה על המסלול. מסלול ראשל"צ יארח את המירוץ שיתקיים ללא קטגוריות כשכולם ירצו לעמוד על המדרגה הגבוהה. המירוץ יתקיים בשיטה משודרגת הכוללת 'גריד דירוג' ו'גריד הפוך' ומקצה גמר אליו יעפילו רק הטובים מכולם.

 

ובאופן המסורתי כפי שכל עונת מירוצים מסתיימת לה, גביע המדינה יהיה המירוץ ה-19 בסך הכללי של מספר המירוצים וזה שינעל את 2025. המירוץ יתקיים בשיטת 'גריד FIA' הדומה לזאת לפיה מתקיימים מירוצי הקארטינג החשובים בעולם אשר כוללת מקצי דירוג, שלב בתים, קדם גמר וגמר אחד אליו יעפילו רק מי שהשיגו את התוצאות הטובות ביותר. המירוץ יתקיים במסלול חיפה ביום שבת ה-27/12 משעות הבוקר.

 

מירוץ גביע הקיץ – 01/08, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה

 

סך של 19 מירוצים כאמור יתקיימו בכל במסגרות בשנת 2025, מירוץ אחד פחות מעונת 2024, אך עדיין בסטנדרט הגבוה שמאפשר יצירת מבנה תחרותי מקצועי לכל הנהגים הן כעונה והן כשלבי התפתחות מדורגים משנה לשנה. אבל בל נשכח, עוד לפני, נותר לנו עוד מירוץ אחד כדי לסיים את 2024 כמו שצריך – מירוץ גביע המדינה 2024. ונכון לרגע כתיבת שורות אלה, יש כבר כ-40 נהגים רשומים.





קארטינג 2025

Comments


bottom of page