הדבר הכי מוזר במירוצי סיבולת, הוא שלא משנה מה קורה, תמיד יש מצב שהתוצאה בסוף תהיה מפתיעה. טעות קטנה באסטרטגיה. חילוף לא בזמן הנכון, התערבות שיפוטית, גשם. רגע, גשם?
מסלול דן קארטינג חיפה נקבע לארח את מירוץ הסיבולת השלישי והאחרון לעונת 2023. היות ואילוץ גרם לבטל מירוץ אחד מבין הארבעה שתוכננו, נקבע כי מירוץ זה יהיה על פני שלוש שעות במקום השעתיים שתוכננו במקור. כפועל יוצא מכך, הניקוד שניתן עבור מירוץ זה הוא כפול בדיוק כמו המירוץ הקודם (חדרה 500) והתרומה שלו לדירוג אלוף האלופים היא פי שלוש נקודות. וללא כל קיזוז בטבלת ליגת הסיבולת עצמה, הרי שתואר האליפות יקבע בהתאם לאופן שבו יסיימו הנהגים והקבוצות במירוץ הזה. ומי הטוענים לכתר? יונתן טרוק, רז עכו וירום אשד מצד אחד אל מול ליאור ויסלברגר, מוטי פרץ ועופרי גרטי שבצד השני. ועליהם יושבים אביתר נרוב וגל דרנג שאמנם לא התחרו יחד במירוץ הקודם, אך חברו שוב יחדיו כדי שיוכלו להתמודד על המקום השלישי בפודיום המסכם של העונה.
סדר הזינוק למירוץ סיבולת לרוב יהיה רחוק מהסדר בו המירוץ יסתיים. ובכל זאת, המסורת קובעת שמשקלם הממוצע של נהגי כל קבוצה הוא שייקבע מהיכן כל אחד יזנק עם יתרון למי ששוקל יותר. כך מצאו עצמם דור מלכה, מארק בוגוסלבסקי ונועם האוסליך מובילים את הטור בדרך לדגל הירוק ואחריהם קבוצותיהם של ליאור ויסלברגר ועופרי גרטי שמזנקים מהמקום השני. מובילי הטבלה כרגע רז עכו וירום אשד מזנקים מהמקום השישי והלפני אחרון כשיחד איתם נוהגים בקבוצה נהג הפורמולה 4 אריאל אלקין ואלוף ישראל בקארטינג 2 פעימות אורי אריש.
הזינוק שולח קדימה את נועם האוסליך שנבחר להיות הראשון בקבוצתו, כשעופרי גרטי צמוד מאחור. יאזן גזמאווי שזינק שלישי מנסה שלא לתת להם לברוח אלא שלחץ מאחוריו מחייב אותו לנהוג קצת יותר הגנתי מהתקפי. אריאל אלקין שזינק כאמור שישי מביא את כל היכולת שלו ומתקדם אט אט לפנים יודע היטב שעברו רק הדקות הראשונות מבין 180. חוזרים קדימה כדי לגלות שהואסליך הצליח לפתוח פער על גרטי שעכשיו גזמאווי צמוד מאחוריו. טעות של האחרון בכניסה לפניית ההיירפין שאחרי הישורת בולמת אותו וגוזלת בדיוק את מספר השניות שנדרש לאלקין להיצמד אליו מאחור. 3 פניות אחר ושוב טעות של גזמאווי שעולה לו עכשיו בלרדת עד למקום השביעי ואם זה לא מספיק אז תקלה טכנית מחייבת אותו לעצור, לנטוש את הקארט ולקפוץ לקארט החליפי והקר שבפיטס. ושוב חוזרים לגרטי ועכשיו אלקין כבר צמוד מאחוריו. זה מעיר גם את צוות השיפוט שמזהיר את השניים על נגיעות ובלימות מיותרות. גרטי שולף את כל הידע ההגנתי שיש לו, הודף כל ניסיון של אלקין, ופער של כחצי הקפה שהיו להם ביחס לאחרים החל להיסגר בקצב מהיר. הרכבת ממשיכה ככה ומי שנהנה הוא בעיקר האוסליך שכמעט וסוגר הקפה מלאה על כולם.
ואז מתחילים החילופים, וכל מה שהיה עד עכשיו מתחיל להתערבב. האסטרטגיות מתחילות להיכנס לפעולה ולכל החלטה ובעיקר אם היא שגויה יש השלכות קשות. גם למזל יש כאן חלק כמו תמיד, ומי שלא ייקח גם אותו בחשבון ישים על השולחן הימור גדול. ואם הכל קורה לפי התוכנית איבוד הזמן בחילוף יהיה מינימלי, היציאה למסלול תהיה יעילה ואם גם יצאת ואין אף אחד לפניך ואף אחד שמאיים מאחור אז גם תוכל לקבוע זמנים מהירים ולצמצם הפסדים עד כדי רווח נאה. תשאלו את איציק שחר שמחליף את יאזן שכאמור איבד זמן פעמיים בניסיונות עקיפה שלא צלחו והחלפת קארט לא מתוכננת ותיאורטית ממוקם אחרון, אבל הוא יוצא למסלול כמעט פנוי מה שמאפשר לו מהר מאוד להיכנס לקצב ולהתחיל לחתוך את זמני ההקפות. עוד עשירית ועוד אחת, בעוד שמרבית הנהגים צמודים ומעכבים אחד את השני וכשהוא מגיע אליהם הוא כל כך חד ונחוש והוא עוקף את כולם בתוך הקפות ספורות והוא שוב זוכה לקבל מולו מסלול נקי. ובעוד רכבת ישראל ממשיכה להאט את עצמה, בתוך מספר דקות שחר שוב מגיע אליהם תוך שהוא קובע שיא מסלול של 24.274 שניות להקפה, ושוב הוא עוקף את כולם. אז מי שהספיד את הקבוצה אחרי הסטינט הראשון והלא מוצלח שלה, מקבל עכשיו את ההוכחה שבמירוצי סיבולת שום דבר לא סגור עד הסוף. ואנחנו עוד לא באמצע...
מהצד השני, מספר קבוצות לא צלחו את שלב החילופים בצורה טובה. הבולטת בינהם היא קבוצתם של מובילי הטבלה והראשונים במירוץ עד לרגע זה – אלקין נכנס לפיטס, עוצר, רץ כדי לעזור לחבריו לקבוצה אך אלה אינם ליד הקארט בכלל והמחליף בסופו של דבר מתיישב ויוצא לדרך רק אחרי ששניות רבות ויקרות נזרקו לפח. עוד בהמשך המירוץ הקבוצה ממשיכה לאבד זמן יקר כשאורי אריש נכנס לפתע לפיטס על מנת להחליף קארט וזה אומר זמן הכניסה, הזמן שחולף עד שמתיישבים על הקארט החלופי, החזרה הזהירה למסלול ועוד מס' הקפות להביא את הצמיגים לטמפרטורת עבודה שתאפשר לחתוך זמנים במסלול. עד כה מדובר באיבוד מצטבר של הקפה, אולי אפילו שתיים. ולא רק אצלם התגלה בזבוז זמן מיותר. יניב הרשקוביץ נכנס לפיטס רק כדי לגלות שהנהג המחליף שלו שקוע עדיין בשיחת חולין תוך שהוא רוכס את הקסדה בשלווה השמורה לסת'לבט על החוף. הנה בזבוז של הקפה אחת לפחות. טעויות נוספות באו לידי ביטוי בדמות ענישות ובל נשכח עוד נדבך חשוב – כמה נהגים בקבוצה, כי כל חילוף כאמור עולה בזמן יקר. כך למשל קבוצתם של ליאור ויסלברגר ועופרי גרטי כללה למעשה רק את שניהם, משמע חילוף אחד לעומת קבוצות שכללו שלושה נהגים (שני חילופים) ואפילו ארבעה.
ואז, המסלול התפצל לשניים. קצת לפני נקודת אמצע המירוץ גשם החל לרדת ונכון שהמסלול בחיפה מקורה, אבל מים חודרים ממספר מקומות ומייצרים תנאים חדשים ומי שלא יודע לחשב מחדש את הנהיגה שלו יכול לסבול קשות. הגשם ירד לסירוגין, וכך גם התנאים במסלול השתנו מזמני הקפה מתחום ה-24 שניות לכיוון ה-26 וחוזר חלילה. שעתיים חלפו ועדיין קשה להמר מי יעמדו על הפודיום. הגשם ממשיך "לערבב" את התנאים בעיקר עם התגברותו ונקודות המים הנוספות שנוצרו במסלול. חלק מהנהגים הסתדרו יותר, חלק הסתדרו פחות, וחלק החליטו לעבור למוד סולידי בעיקר בסטינט האחרון שלהם מעדיפים אולי להפסיד כמה שניות, אבל לא להסתכן באיבוד אחיזה מלא.
לצופים מהצד המירוץ היה גדוש בעניין ובעיקר בשעה האחרונה שלו. גם אלה שכבר הבינו שאת המירוץ הזה הם לא יסיימו על הפודיום, אמרו לבסוף שזה היה אחד מהמירוצים שבהם הם הכי נהנו. וכן, גם כאלה שקיבלו ענישות. אלה למעשה חרצו את הגורל הסופי של חלק מהם והנה התוצאות הסופיות. איציק שחר וחבריו לקבוצה ריקי פריקאו ויאזן גזמאווי חוצים ראשונים את קו הסיום ואחריהם ליאור ויסלברגר ועופרי גרטי. הקרב על המקום השלישי היה בין שלוש קבוצות ולאחר שקלול הענישות אלה מיכה אפרים, יניב הרשקוביץ, גיל שורץ וזאק לישצינסקי. את התוצאות המלאות תוכל לראות בהמשך ורק נסכם לבינתיים את הטבלה והאלופים. ויסלברגר וגרטי מסתפקים במקום השני במירוץ כדי להציב עצמם בראש הטבלה (122 נק') ועם תואר האליפות אותו יחלקו גם עם בן קבוצתם מוטי פרץ שנבצר ממנו להשתתף במירוץ הזה. לוויסלברגר מדובר בתואר שלישי העונה (אלוף הארץ בסבב ROK קאפ 4 פעימות קטגורית פרו ואלוף סבב ה-SuperLeague) ולפרץ שני (אלוף הארץ בסבב ROK קאפ 4 פעימות קטגורית סופר-פרו) כשגרטי הוא סגנו. והאירוני הוא שבדירוג אלוף האלופים גרטי מדורג ראשון, ויסלברגר שני, והמירוץ הבא גביע המדינה יכריע באופן סופי מי מהם יחזיק בתואר נוסף ואולי הכי מעניין וחשוב. רז עכו וירום אשד שהובילו את הטבלה עד לפני שלוש שעות, ירצו לשכוח את המירוץ שלא רק לקח מהם את התואר, אלא שלח אותם עם 111 נק' למקום השלישי אותו יחלקו עם יונתן טרוק. סיום מאכזב, אבל ככה זה בעולם המירוצים. איך אמרנו, ככה זה במירוץ סיבולת. ומי בינהם? אמנם הם סיימו רק במקום הרביעי הפעם, אבל זה הספיק לאביתר נרוב להעפיל למקום השני עם 117 נק' ולמשוך איתו לשם גם את גל דרנג. כי אם במירוץ סיבולת אחד קורה כל כך הרבה, אז זה מה שקור כשיש שלושה ורק חבל שלא היו יותר.
תוצאות מירוץ סיבולת 3 שעות, מסלול דן קארטינג חיפה
איציק שחר, ריקי פריקאו, יאזן גזמאווי – 413 הקפות
ליאור ויסלברגר, עופרי גרטי – 412 הק'
מיכה אפרים, יניב הרשקוביץ, גיל שורץ, זאק לישצינסקי – 411 הק'
אביתר נרוב, יואב ארנון, גל דרנג, יובל רוזן – 411 הק'
דור מלכה, מארק בוגוסלבסקי, נועם האוסליך – 410 הק'
יורי צוגלין, זאב קורן, גרישה בוזוב – 410 הק'
אריאל אלקין, אורי אריש, רז עכו, ירום אשד – 410 הק'
טבלת אליפות סבב הסיבולת Top10 – סופי
ליאור ויסלברגר, עופרי גרטי, מוטי פרץ – 122 נקודות
אביתר נרוב, גל דרנג – 117 נק'
יונתן טרוק, רז עכו, ירום אשד – 112 נק'
ריקי פריקאו – 102 נק'
יובל רוזן – 102 נק'
מיכה אפרים, זאק לישצינסקי, יניב הרשקוביץ – 92 נק'
אריאל אלקין, אורי אריש – 86 נק'
יאזן גזמאווי – 81 נק'
זאב קורן, דודי קורץ – 79 נק'
דור מלכה, מארק בוגוסלבסקי – 76 נק'
דירוג אלוף האלופים Top10
עופרי גרטי – 411 נקודות
ליאור ויסלברגר – 395 נק'
ירום אשד – 349 נק'
אביתר נרוב – 292 נק'
מיכה אפרים – 285 נק'
יניב הרשקוביץ -280 נק'
מוטי פרץ – 279 נק'
זאב קורן – 241 נק'
נדב בראון – 235 נק'
יונתן טרוק 233 נק'
Comments