תלבשו חם ותכינו את עצמכם למירוץ רטוב". עם ההודעה הזאת הגיעו הנהגים למירוץ הראשון לעונת 2024 בסבב ה-SuperLeague Karting. מסלול דן קארטינג חיפה כבר אירח החורף הזה שני מירוצים רטובים, סיבולת שהייתה רטובה חלקית וגביע המדינה שהיה רטוב כליל. ועם התחזית שהתריעה בפני היום הכי סוער בחורף הזה (שביננו, זה לא ממש היה חורף עד השבוע האחרון) הגענו עם ציפיות גבוהות אבל איך אומרים, יבשו אותנו. כי המסלול היה אפילו פחות רטוב מהרטוב חלקית שבסיבולת. והוא אף הלך והתייבש כמעט לגמרי תוך כדי התקדמות המירוץ למעט הכניסה לפניית ה-S שלפני הישורת שם המים לא היו ממש בקו הנהיגה אבל כניסה לא טובה לפניית ה-90 שלפניה תכניס אותך לצרה, ובסוף הישורת שאילצה את הנהגים לקחת קו יותר פנימי ובעיקר השפיעה בכך שחיסלה כמעט לגמרי כל אפשרות עקיפה שם. ואיך בכל זאת הסתדרו הנהגים?
סבב מדידות הזמנים הראשון קצר מאוד ומחייב את הנהגים לנסות ולהבין את הקארט ואת תנאי המסלול בזמן קצר מאוד של 4 הקפות. 19 הנהגים חולקו ל-2 קבוצות כאשר בראשונה קובע רז עכו את הזמן המהיר ביותר על 26.87 שניות ובכך מקדים את ירום אשד עם 27.25 וגיל שורץ עם 20.27. במקצה השני אביתר נרוב הוא המהיר ביותר עם 26.74 שניות ואחריו דור מלכה עם 27.03 ודוד איסוביץ עם 27.51. בשקלול שני המקצים נרוב עם הזמן המהיר ביותר המקנה לו 0 נקודות ואחריו עכו ומלכה כשכל אחד מקבל נקודה אחת יותר מזה שלפניו.
סבב מדידות הזמנים השני ביום קר שכזה יוליד זמני הקפה טובים יותר על הנייר גם בשל התחממות הצמיגים והמנועים וגם כי הפעם יש לזכות הנהגים 7 הקפות ואכן כך. בקבוצה הראשונה גיל שורץ כבר מעלה את הרף ומוריד את הזמנים למחוזות ה-25 פלוס 72 מאיות השנייה, מקדים את מיכה אפרים עם 25.94 ו-זאק לישצ'ינסקי עם 26.14. זאב קורן הוא המהיר ביותר במקצה השני עם 26.23 ואחריו ניר פוגל עם 26.28 ודור מלכה עם 26.57. בסיכום הניקוד למקצה כשהפעם הראשון מקבל נקודה ואחריו נקודה אחת יותר בין אחד לשני, שורץ הוא הראשון ואחריו אפרים ולישצ'ינסקי. שקלול הנקודות משני הסבבים יקבע את סדר הזינוק לגמר ועם 5 נקודות יהיה זה שורץ שיזנק מהפול-פוזישן של גמר א' ואחריו אפרים עם 9 נקודות ועופרי גרטי עם 10.
גמר ב' מוזנק ראשון עם 10 נהגים ובראשם גרישה בוזוב ואחריו יניב הרשקוביץ וניר פוגל. הפעם מדובר במירוץ לכל דבר והנהגים חייבים לקחת בחשבון את אותן נקודות רטובות במסלול כי יציאה מקו הנהיגה בטח בניסיון עקיפה או הגנה עלולה לעלות ביוקר. 30 דקות מלאות יש להם מרגע הזינוק ועד לשחמט וכל תרחיש יכול לקרות ואכן כך קורה. בוזוב לא מצליח להחזיק את הרשקוביץ ומאבד לו מקום אחד כשכאן הקרב הוא גם על כרטיס הבונוס לגמר הבא. מאחוריהם נכנסים שלושה קארטים במקביל לפניית ה-180 הימנית כשביציאה שלה כתם מים יחכה לאחד מהם ומי שזוכה לקבלו הוא דוד איסוביץ שגם מסתחרר ונופל מהמקום הרביעי בו זינק אל המקום האחרון. עוד מספר שינויי מיקום נרשמים באמצע הגריד, חלקם גם זוכה להתערבות צוות השיפוט, כשבינתיים הרשקוביץ פותח פער מבטיח לפחות עד שיגיע לסמנים האחוריים וכאן הוא יצטרך לנסות לעקוף מהר ככל הניתן כדי לאבד מינימום זמן, אך גם להיזהר בנקודות המים כדי לא לאבד מקסימום מיקום. ועם הניסיון הרב שלו לעומת בוזוב הוא אכן עושה זאת טוב יותר ממנו ומסיים לבסוף ראשון כשהוא מקדים אותו ב-14 וחצי שניות על קו הסיום אחרי חצי שעה. עוברות עוד 9 שניות כדי שניר פוגל יסיים שלישי ושניה וחצי אחריו עושה זאת נועם פרידלנדר. הוא אמנם רביעי בגמר ב', אבל ראשון מבין נהגי קטגורית ה-S2 כשלצידו על הפודיום יעמדו ישי שילד (5 במקצה) ודניאל זייד (6).
מי שמכיר את שיטת הליגה יכול כבר להבין שאם מנצח קטגורית S1 נמצא בגמר ב' אזי שכל המעפילים לגמר א' משתייכים לקטגורית S1 כולל יניב הרשקוביץ שעם כרטיס הבונוס יזנק מהמקום האחרון וינסה להשיג עוד כמה נקודות בטבלאות האליפות. זה אומר שהקרב הוא נטו כולם מול כולם וללא "הפרעות" אסטרטגיות אותן לרוב אנו רואים בגמרים מעורבי קטגוריות. שורץ כאמור מזנק מהפול-פוזישן והוא גם עושה זאת טוב מאוד ולא מאבד מקום. זאק לישצ'ינסקי לעומתו לא מצליח לשמור על המקום הרביעי בו זינק ומתדרדר עד למקום השביעי. המרוויח העיקרי הוא אביתר נרוב שזינק שביעי ועל הדרך עוקף גם את ירום אשד. עוד מרוויח הוא הרשקוביץ שמהמקום העשירי מטפס לשביעי. ובערך במחצית המירוץ מתחיל העניין האמיתי. שורץ מגיע לזאב קורן שכרגע ממוקם עשירי ובמשך הקפות רבות לא מצליח לנצל את פערי המהירות בינהם ומתקשה לעקוף בזמן שמאחוריו נוצר טור ארוך של נהגים רעבים. ואז הוא נכנס לעקיפה דווקא בפנית ה-90 שצידה החיצוני הרטוב הופך לצד הפנימי של פנית ה-S שאחריה. הוא וקורן מאבדים אחיזה ולמעשה מאפשרים לאפרים וגרטי לחלוף על פניהם וממש בשיניים שורץ לא מאבד עוד מקומות. ובזמן שהשניים חלפו על פניו, הוא שוב נותר אחרי קורן ועוברות עוד מספר הקפות והוא מאבד מקום גם לנרוב שכאמור זינק שביעי. עכשיו המבט כולו הולך לכיוון השמיים כי לפחות העדכון האחרון של מכ"מ מזג האוויר אומר שיש ענן מאוד כבד מעלינו. ואם יתחיל עכשיו המבול, זה אומר שבתוך דקות בודדות יחלחלו מים לכיוון המסלול ואולי נזכה פה לעוד איזו דרמה של כוח עליון. חמש דקות לסיום, גרטי מצמצם את הפער מאפרים כשמאחור אין הרבה שינויים פרט לכך ששורץ כן מצליח בסוף לעקוף את קורן. בחוץ מתחילים ברקים וגם רעמים המומים אך ממטרים עדיין אין. דקה אחרונה, זה כבר לא משנה, עוד הקפה אחת ואפרים ראשון לחצות את קו הסיום עם גרטי צמוד מאחור. נרוב מסיים שלישי וסוגר את שלישיית הפודיום של קטגורית S1, משאיר את שורץ בלי גביע ועם הרבה תסכול כי ללא ספק המירוץ הזה יכול היה להיות שלו. ואז מתחיל הגשם. נו, עכשיו באים?!?
ומה קורה בדירוג אלוף האלופים? עופרי גרטי אלוף 2023 מבסס את עצמו עוד קצת בראש הדירוג בעוד שיואב ארנון שלא השתתף במירוץ הזה יורד מהמקום השני לתשיעי. את מקומו תופס יניב הרשקוביץ ואחריו ירום אשד לשניהם אותו ניקוד וגיל שורץ לו נקודה אחת פחות. אמנם עברו רק שני מירוצים מתוך סך של 20 שצפויים להתקיים השנה, אבל סביר להניח שאלה חלק משמות שנמשיך ונראה זזים בעשירייה הראשונה.
המירוץ השני בסבב ה-SuperLeague יתקיים ב-27 בפברואר והפעם במסלול דן קארטינג רמלה. עד אז, יפגשו הנהגים למירוץ השני בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות שיתקיים ב-16 בפברואר בדן קארטינג חוצות. ללא ספק צפוי פה עניין רב בשתי הליגות ולא פחות בדירוג נהגי השנה ואלוף האלופים.
מירוץ SuperLeague 1 – TOP5 S1
מיכה אפרים
עופרי גרטי
אביתר נרוב
גיל שורץ
ירום אשד
מירוץ SuperLeague 1 – TOP5 S2
נועם פרידלנדר
ישי שילד
דניאל זייד
מייה בן-יחזקאל
טומי שפירא
דירוג אלוף האלופים Top10
עופרי גרטי 64 נקודות
יניב הרשקוביץ 53 נק'
ירום אשד 53 נק'
גיל שורץ 52 נק'
מיכה אפרים 48 נק'
זאק לישצ'ינסקי 47 נק'
גרישה בוזוב 44 נק'
רז עכו 44 נק'
יואב ארנון 41 נק'
יונתן גוטמן 34 נק'
Comments