שנתיים לאחר שהושק, סבב ה-SuperLeague Karting יצא לדרך אל עונתו השלישית כשאת מירוץ הבכורה של 2025 מארח מסלול דן קארטינג חוצות. קודם הסבר – סבב המירוצים השני בחשיבותו מעמיד בפני הנהגים המשתתפים שני אתגרים בדמות מקצי מדידות זמנים סופר קצרים ומקצה גמר סופר ארוך. האתגר הראשון הוא להוציא במעט ההקפות את המהירה ביותר, דבר לא פשוט בטח בערב חודש ינואר קריר. וזה מה שיקבע מהיכן יזנק כל נהג למקצה הגמר הכולל נהיגה רצופה במשך חצי שעה מזינוק לסיום. ועוד פרט מעניין – כפי שקורה באליפות הארץ, גם כאן הנהגים נוהגים יחד כולם נגד כולם ללא קשר לקטגוריות. זה יקבע רק לאחר הסיום כשהנהגים יופרדו – S1 לנהגי הסופר-פרו והפרו ו-S2 לנהגי האדוונס והרוקיז.
מי שעוקב אחר כל הסיקורים שלנו, זוכר בוודאי שהדגשנו בסיקור מירוץ פתיחת העונה את המאבקים שצפויים לנו השנה בעיקר בקרב נהגי הסופר-פרו. אז קחו את זה עוד צעד קדימה היות וכאן הם יתמודדו על הפודיום והאליפות גם מול נהג הפרו באותה הטבלה. כך שלא התפלאנו לראות שגמר א', כולל זוכה כרטיס הבונוס מגמר ב', סך של עשרה נהגים, כולם S1. זה אמנם לא רלוונטי לכאן, אבל רק בשביל העניין נספר שמתוכם 8 סופר-פרו ו-2 פרו. מה שזה הולך לעשות לאלוף האלופים...
נחזור להתחלה, סבב מקצי הדירוג הראשון עולה למסלול ל-4 הקפות ולאחריו עופרי גרטי קובע את ההקפה המהירה ביותר 25.479 שניות כשאחריו באלפית השנייה בלבד יונתן טרוק. גיל שורץ קובע את הזמן השלישי בטיבו 25.568 ואחריו איציק שחר עם 25.662 ויואב ארנון עם 25.686. סבב הדירוג השני מעלה את הרף ל-7 הקפות ועם קארטים חמים קצת יותר הזמנים הופכים להיות קצת יותר מעניינים ושורץ קובע את ההקפה המהירה על 25.125 שנ' ואחריו ארנון עם 25.223 וגרישה בוזוב עם 25.285. שקלול הניקוד של שני הסבבים שם את שורץ בראש הדירוג הקובע לגמר ואחריו טרוק וארנון. בקו מחצית הדירוג אביתר נרוב אשר יזנק ראשון בגמר ב' ואחריו נועם לביא ועידו שדה כשכרטיס בונוס אחד לגמר א' עומד לנגד עיניהם.
גמר ב' מוזנק קודם ל-30 דקות כאמור. נרוב מזנק היטב ומנצל מאבקים של לביא, שדה והאחרים מה שמאפשר לו לפתוח פער שמאוחר יותר יתגלה כחשוב מאוד כשיגיע לסמנים האחוריים. היות ומירוץ זה נחשב סיבולת, אין דגלים כחולים שמפנים את הדרך למובילים והוא צריך לפלס את הדרך בעצמו תוך הפעלת שיקול דעת וזהירות. לאבד מקום בתאונה או ענישה ובעקבות זאת לאבד גם את כרטיס הבונוס יהיה דבר מאוד מיותר והוא משתמש בכל הניסיון העומד לרשותו כדי לנצח לבסוף ולא משנה כמה קרוב אליו המקום השני. הפערים באמת גדלו ואחר כך הצטמצמו אך לבסוף אותם סמנים אחוריים לאחר שעקף אותם, מאפשרים לו לסיים ראשון עם 70 הקפות ופער של יותר מ-12 שניות מלביא שבמסלול חוצות הם כחצי הקפה. 30 דקות מאחוריו ועוד 30 יתחילו בעוד דקות ספורות.
נרוב כאמור מזנק אחרון בגמר א' כשלפניו נועם האוסליך ושחר. מהקצה השני שורץ כאמור בפול-פוזישן ואחריו טרוק וארנון. השופטים לוקחים נשימה עמוקה לקראת 30 דקות ארוכות מאוד ודגל הזינוק מונף ועוד לפני הנשימה הבאה מגיעות אזהרות וענישות. הקצב הגבוה יוציא מהשופטים עוד החלטות בהמשך אך בינתיים טרוק עוקף את שורץ והוא שועט קדימה בקצב מאוד מהיר. ארנון גם הוא מאבד מיקומים עד שלבסוף הוא מחליט להיכנס לפיטס בעקבות קארט שלא מתפקד כמו שצריך. גם הקארט החלופי לא משהו והוא מחליט לפרוש מה שיכול להיות יתגלה כטעות בגלל הרבה טעויות של אחרים. אותן טעויות גם מאפשרות לנרוב להתקדם מעט על חשבון האחרים כמו גם לשחר כשגם ירום אשד שזינק שביעי כבר מתייצב במקום השלישי. אלא שגם נרוב וגם אשד יזכו להורדת מיקום שתבוא לידי ביטוי בתוצאה הסופית. אבל החלטת השיפוט הקריטית ביותר תינתן בהקפה ה-44 כשמאבק עיקש ומיותר בין דור מלכה להאוסליך מוציא לשניהם את דגל השחור ואיתו הפסילה מהמירוץ. וכאן המזל של ארנון נכנס לפעולה, אם כי לא באופן מלא. הוא אמנם יתקדם שני מקומות בדירוג הסופי בגלל השניים, אלא שהוא יכול היה להתקדם עוד קצת על חשבון ענישות של נהגים נוספים לו רק היה מסיים את המירוץ אז הוא יסתפק במקום השמיני אותו יחלוק עם נרוב ובוזוב שיקבלו כמוהו את אותו הניקוד וזאת בעקבות הענישות אותן קיבלו (לו היה עובר את קו הסיום יכול היה לסיים במקום השישי).
ואם גמר ב' הכניס בחצי שעה 70 הקפות, גמר א' כלל הקפה אחת יותר. גם הפער בין המנצח למקום השני היה כאן הרבה יותר מרשים כשטרוק מסיים 21 שניות לפני שורץ, גרטי מסיים שלישי וזה גם יהיה סדר הסיום של קטגורית S1. סדר הסיום של קטגורית S2 מעניק את הניצחון לעידו שדה ואחריו מייה בן יחזקאל במקום השני ושרה עמיר שלישית. ואיך התוצאות משפיעות על דירוג אלוף האלופים? תוכלו לראות בטבלה המעודכנת. ואיך זה משפיע על דירוג ה-Top100? זאת תדעו בימים הקרובים.
מנצחי מירוץ מס' 1 - כללי
יונתן טרוק
גיל שורץ
עופרי גרטי
ירום אשד
איציק שחר
מנצחי מירוץ מס' 1 – S1
יונתן טרוק
גיל שורץ
עופרי גרטי
מנצחי מירוץ מס' 1 – S2
עידו שדה
מייה בן יחזקאל
שרה עמיר
המירוץ הבא בסבב ה-SuperLeague יתקיים במסלול דן קארטינג חיפה ב-04/03 כשעוד לפני כן הנהגים ישובו למסלול חוצות למירוץ השני של סבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות. יתר תאריכי עונת 2025 כאן לפניכם:
אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים
14/02 – מירוץ מס' 2, מסלול דן קארטינג חוצות (גריד דירוג)
21/03 – מירוץ מס' 3, מסלול דן קארטינג רמלה (6-66)
25/04 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)
23/05 – מירוץ מס' 5, מסלול קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)
27/06 – מירוץ מס' 6, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)
05/09 – מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)
26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)
24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)
28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)
אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים
04/03 – מירוץ מס' 2, מסלול דן קארטינג חיפה
13/05 – מירוץ מס' 3, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ
10/06 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס חדרה
11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה
כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025
מירוץ סיבולת 500 – 15/07, מסלול יקבע בהמשך
מירוץ גביע הקיץ – 01/08, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ
מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה
מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה
Comments