top of page

קארטינג אליפות הארץ 2025 - מירוץ מס' 2

הימים הקודמים למירוץ מס' 2 בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות גילו שיש שני סוגים של נהגים – כאלה שקיוו שמערכת הגשם תמשיך לתוך יום שישי וכאלה שקיוו שתיפסק הרבה קודם. כך או כך, מסלול יבש קיבל את פני הנהגים והגם שהאספלט היה קר, הרי שהגשם שכן היה בכל הימים האחרונים שטף אותו היטב ולנהגים כל שנותר היה לחמם את הצמיגים היטב. וזה דבר חשוב כשמדובר על שיטת 'גריד דירוג' שמעמידה את הנהגים בפני האתגר לייצר את ההקפה המהירה ביותר האפשר על מנת לצבור יתרון יחסי בזינוק לשלב חצי הגמר וממנו לגמר. ואת זה מתחילים כשהצמיגים עדיין קרים.

 

מקצי הדירוג

38 הנהגים חולקו ל-4 קבוצות, מחולקות בהתאם לדירוג אלוף האלופים, כשהקבוצה הראשונה מונה את עשרת הנהגים הממוקמים בראש הטבלה וכך הלאה. בתום 12 ההקפות הראשונות של יום המירוץ הזה איציק שחר קובע את ההקפה המהירה ביותר – 24.687 שניות, ואחריו נועם האוסליך עם 24.811 ונועם פרידלנדר עם 24.822. והם למעשה נותרים בראש הדירוג גם לאחר שכל יתר המקצים הסתיימו היות ואף נהג לא ירד מרף 25 השניות. למעשה הכי קרוב במקצים שלאחר מכן היה הרוקי רגב קאופמן שעם 25.004 שניות דורג בתום הסבב במקום הרביעי. ועם נמשיך עוד קצת, נועם לביא עם 25.071 מדורג חמישי ואחריו פיודור אריפולין עם 25.096 ואביתר נרוב עם 25.110.

 

חצאי הגמר

כל ארבעת מקצי חצאי הגמר הניבו מאבקים צמודים בין הנהגים, כשגמר א' מובטח רק למי שיסיים בין שני המקומות הראשונים של כל מקצה ועוד אחד מבין ארבעת המסיימים במקום השלישי, תלוי מי מהם יקבע את ההקפה המהירה ביותר עד כה ביום המירוץ. מעבר לכך המקומות הבאים בזה הסדר יהיו עבור גמר ב', גמר ג' וגמר ד'.

 

שחר מנצח בחצי הגמר הראשון ואחריו לביא וגרישה בוזוב מי שניצח את המירוץ הקודם בסבב. חצי הגמר השני מוצא במקום הראשון את האוסליך ואחריו עופרי גרטי ופיודור אריפולין. פרידלנדר מנצח את חצי הגמר השלישי מקדים את נרוב ויניב הרשקוביץ ואת חצי הגמר האחרון מנצח קאופמן ואחריו איציק גרוסמן וגיל שורץ.

 

שלב הגמר

המרוויח הגדול מחצאי הגמר הוא פרידלנדר, שיזנק מהפול-פוזישן כשאחריו האוסליך ובינהם שובר שוויון של 3 אלפיות השנייה בלבד. איציק שחר יזנק שלישי ואחריו קאופמן וגרטי. נזכיר כי גרטי רודף כבר שנה אחרי שחר בדירוג ה-Top100 כשהפער בינהם נסגר מדי מירוץ, כך שעל הנייר יש לו כאן הרבה יותר מה להרוויח אם רק יצליח להיצמד ליריבו הוותיק. מהצד השני את הגריד סוגרים שורץ ואריפולין שעלו בזכות כרטיס הבונוס כמנצחי גמר ב'.

 

מצד אחד, אתה עושה ככל שביכולתך כדי להצטיין בשלבים המוקדמים של המירוץ במטרה להיות זה שיזנק מהפול-פוזישן. מצד שני, בגמר אתה מוביל אחריך טור של הנהגים הכי טובים ביום המירוץ ובכלל. ההצלחה כבר תלויה באופי שלך, האם תעדיף להמשיך ולעשות את הכי טוב? או שתשנה גישה כדי לא לאבד את מה שכבר יש? בפועל, נהג מירוצים אף פעם לא צריך לשנות גישה ותמיד לרוץ הכי קדימה שאפשר ותוך כדי להתאים עצמו למצב ולהגן על מקומו כשצריך. אז מה עבר על פרידלנדר בהקפת הראווה עד לחימום? התוצאה תלמד אותנו יותר מהכל.

 

האוסליך שאיבד את הפול-פוזישן אולי בגלל שלוק אחד יותר מדי מפחית משקה האנרגיה (3 אלפיות השנייה להזכירכם), לבטח ירצה לכפר על כך בהקפות הבאות אלא ששחר מאחוריו לא יעשה לו את החיים לקלים. והוא אכן מצליח לעקוף אותו, כשהמטרה הבאה היא פרידלנדר שעד כה עשה מירוץ ללא אף טעות. מאחור המאבקים באמצע הגריד לא משאירים גם לקהל זמן לנשום עם עקיפות מרהיבות במסלול הצפוף לצד טעויות בעיקר של הנהגים הפחות מנוסים. גרוסמן למשל שזינק שביעי עם טעות שמורידה אותו עד לסוף הטור וקאופמן שמגלה שלהיות מהיר יכול להביא אותך הרבה לפנים, אך ברמות הגבוהות האלה זה לבד לא מספיק והוא יאבד 3 מקומות עד לסיום, אחד מהם לגרטי שכמו שחר מתקדם גם הוא מקום אחד ביחס למיקומו המקורי בזינוק. מנגד, מי שמרוויחים הכי הרבה ביחס למקצה הזה הם נרוב ושורץ שמתקדמים כל אחד שני מקומות – נרוב מסיים שישי ושורץ שמיני בדירוג הכללי.

 

ונחזור לראש החץ. שחר לפרקים מצליח לאיים אל פרידלנדר, אולם זה שומר על קור רוח כשגם טעויות קטנות פה ושם לא מפרות את שלוותו. וזה גם ניכר בזמני ההקפה שלו כשהוא קובע את הזמן הכי מהיר היום – 24.405, שהוא גם הזמן הכי מהיר אי פעם ששם את שמו גם מתחת לכותרת "שיא מסלול". והוא גם מנצח ניצחון שבהחלט מגיע לו, כששחר חוצה את הקו צמוד מאחוריו במקום השני. האוסליך מסיים שלישי ואחריו גרטי ולביא.

 

הקטגוריות

ובתום המירוץ לצד הדירוג הכללי, מה שקובע הכי הרבה היא החלוקה לקטגוריות. וכך את קטגוריית העילית סופר-פרו מנצח שחר כשצמוד מאחוריו גרטי ושלישי ונרוב. מבין השלושה, רק נרוב עמד על הפודיום במירוץ הקודם ומעניין מה זה יעשה לטבלאות האליפות בטח כשאחד הפייבוריטים יונתן טרוק לא השתתף במירוץ הזה.

 

קטגורית המשנה, הפרו, מביאה לנו גימיק מעניין. לראשונה אולי אי פעם, כל שלושת העומדים על הפודיום חולקים את אותו השם – נועם. אז פרידלנדר מנצח, האוסליך שני ולביא במקום השלישי. ויש עוד נעם, כוכבי, מקטגורית האדוונס. אולי סיבה להשיק קטגוריה חדשה? כי אם כן, אז גם השם יהונתן על נגזרותיו פופולארי אצלנו מאוד.

 

נהגי האדוונס ברובם הם הרוקיז המוכרים לנו מהעונה שעברה. דניאל זייד מנצח את חבריו, עידו שדה מסיים שני ואיתן רז שלישי. נדגיש שני נהגים נוספים שלא עלו על הפודיום והם אלופת הרוקיז 2024 מייה בן-יחזקאל שהתייצבה למירוץ כשהיא לא במיטב בריאותה אך לנוכח העובדה שאת הקודם היא פספסה, היא לא יכולה לוותר על עוד מירוץ ונלחמה ככל שיכלה. זה הספיק לה כדי לזנק רק בגמר ד' אך בראש הטור, להעפיל לגמר ג' עם כרטיס הבונוס ולעקוף בו לא פחות מחמישה נהגים ולסיים חמישית בקטגוריה שכללה 11 נהגים סה"כ. מסקנה? בפעם הבאה לקחת את האקמול שעה מוקדם יותר. והנהג השני הוא סגנה אורי שמיר, שאמנם מסיים שלישי, אך עם הורדת מיקום אחת מחליף מקומות עם איתן רז.

 

קטגורית הרוקיז מביאה אל המסלול מדי מירוץ עוד נהגים חדשים, ו-16 לקחו חלק במירוץ הזה. קאופמן כפי שניתן להסיק מנצח, שני מסיים גרוסמן ובמקום הרביעי יהונתן שליין, מנצח המירוץ הקודם. וחשוב לציין את עקביות הלמידה של הבאים בתור – שרה עמיר ומתן בן-מאיר כמו גם ריבר ברטשטיין ושחר בכר שממירוץ למירוץ ולצד האימונים הסדירים רמתם עולה עוד ועוד והשמות שלהם יופיעו יותר ויותר בסיקורים הבאים.

 

אחרונים הם האקספרטס, הגדולים שבנהגים. דור מלכה עם ניצחון שואב את כל הניקוד, מנצל את העובדה שיורי צוגלין מסיים אחרון כדי לקחת ממנו את המקום הראשון בטבלה. בוריס פריאוברז'ינסקי עם מירוץ די סולידי ורגוע אחרי הפסילה שספג בקודם, מסיים שני ואמיר וינשטוק שלישי.

 

המירוץ הבא והשלישי במסגרת אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות יתקיים במסלול רמלה ב-21/03. גם הוא יתחיל עם מקצי מדידות זמנים כשהפעם מדובר על 6 הקפות בלבד במסלול בקצר, ואלה יקבעו את חלוקת הנהגים למקצי הגמר שכל אחד מהם יכלול לא פחות מ-66 הקפות. עוד קודם, ב-04/03, מסלול חיפה יארח את המירוץ השני בסבב ה-SuperLeague Karting. רוצים לדעת מה היה במירוץ ה-1?

 

אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות, מנצחי מירוץ מס' 2

סופר פרו Top5

  1. איציק שחר

  2. עופרי גרטי

  3. אביתר נרוב

  4. גיל שורץ

  5. גרישה בוזוב

 

פרו Top5

  1. נועם פרידלנדר

  2. נועם האוסליך

  3. נועם לביא

  4. פיודור אריפולין

  5. דור מלכה

 

אדוונס Top5

  1. דניאל זייד

  2. עידו שדה

  3. איתן רז

  4. אורי שמיר

  5. מייה בן-יחזקאל

 

רוקיז Top5

  1. רגב קאופמן

  2. איציק גרוסמן

  3. יהונתן שליין

  4. שרה עמיר

  5. מתן בן-מאיר

 

אקספרט Top5

  1. דור מלכה

  2. בוריס פריאוברז'ינסקי

  3. אמיר וינשטוק

  4. יורי צוגלין

 

דירוג כללי Top10

  1. נועם פרידלנדר

  2. איציק שחר

  3. נועם האוסליך

  4. עופרי גרטי

  5. נועם לביא

  6. אביתר נרוב

  7. רגב קאופמן

  8. גיל שורץ

  9. גרישה בוזוב

  10. פיודור אריפולין




אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות 2025 – כל המירוצים והמסלולים

21/03 – מירוץ מס' 3, מסלול דן קארטינג רמלה (6-66)

25/04 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

23/05 – מירוץ מס' 5, מסלול קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

27/06 – מירוץ מס' 6, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

05/09 – מירוץ מס' 7, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ (ספרינט)

26/09 – מירוץ מס' 8 (פלייאוף 1), קארטינג פלייס חדרה (גריד הפוך)

24/10 – מירוץ מס' 9 (פלייאוף 2), קארטינג פלייס ראשל"צ (גריד הפוך)

28/11 – מירוץ מס' 10 (פלייאוף 3), דן קארטינג חיפה (גריד הפוך על הפוך)

 

אליפות ה-SuperLeague Karting 2025 – כל המירוצים והמסלולים

04/03 – מירוץ מס' 2, מסלול דן קארטינג חיפה

13/05 – מירוץ מס' 3, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

10/06 – מירוץ מס' 4, מסלול קארטינג פלייס חדרה

11/11 – מירוץ מס' 5 (הכל כלול), מסלול קארטינג פלייס חדרה

 

כל מירוצי הסיבולת והגביע 2025

מירוץ סיבולת 500 – 15/07, מסלול יקבע בהמשך

מירוץ גביע הקיץ – 01/08, מסלול קארטינג פלייס ראשל"צ

מירוץ סיבולת קבוצות – 12/12, מסלול דן קארטינג חיפה

מירוץ גביע המדינה – 27/12, מסלול דן קארטינג חיפה



גלריית תמונות מהמירוץ - צלם אראל בורנשטיין

כל התמונות ניתנות להורדה וכמובן לא לשכוח לתייג את Herel_boren ואת האקדמיה למירוצים בכל רשת חברתית.





Comments


bottom of page