עונת המירוצים 2025 נפתחה באופן די מרשים עם 42 נהגים שהשתתפו במירוץ פתיחת העונה וסך של 48 נהגים סה"כ בחודש האחרון יחד עם מירוץ ה-SuperLeague. ועם העובדה שהמירוץ הראשון כלל בתוכו מירוץ ספרינט הרי שמדובר בתוספת של שלושה טורים חדשים בדירוג ה-Top100 ומחיקת שלושת המירוצים הרחוקים אי שם מעונת 2018. והפער בפיסגה מעולם לא היה צמוד יותר כי מי שבפועל הפסיד יותר הוא איציק שחר שמצד אחד קיבל תוספת של 71 נקודות, אך מנגד איבד 64. נומינלית מדובר ברווח נקי של 7 נקודות אלא שמולו המדורג שני עופרי גרטי עשה 73 נקודות אל מול 9 בלבד שירדו לו. ובפועל, פער של 104 נקודות כפי שהיה בעדכון ה-Top100 הקודם הפך חודש לאחר מכן ל-47 בלבד. ובחודש פברואר כשרק מירוץ אחד יהיה בו, לשחר ימחקו 25 נקודות, לגרטי 0, אז הכל תלוי במה שכל אחד יעשה בו.
עונת 2024 הסתיימה לא רע עבור יניב הרשקוביץ שגם סיים כסגן אלוף הארץ בקטגורית העילית סופר-פרו וגם טיפס למקום השלישי בדירוג ה-Top100 על חשבון מוטי פרץ שגם השנה ככל הנראה לא יתחרה, לפחות לא בכולה. אלא שגם הרשקוביץ יאבד העונה מספר מירוצים כשכבר הודיע כי לא ישתתף באופן פעיל ב-SuperLeague כמו גם היעדרות ממספר מירוצים באליפות הארץ בשל מספר תחרויות בחו"ל. אבל ככל הנראה זה לא ישנה הרבה לשניהם והם ימשיכו עוד זמן רב לשמור על המקום שלהם שכן הבא בתור, במקום החמישי, נמצא אביתר נרוב. הצעיר שבחבורת ה-Top5 טיפס מקום אחד ביחס לעדכון הקודם והוא מרוחק 236 נקודות מפרץ ועוד 157 מהרשקוביץ. השניים הנ"ל אגב אשר נמנים על ותיקי הנהגים ימשיכו לקזז ניקוד רחוק כמעט בכל מירוץ בעוד שנרוב יתחיל לעשות זאת רק בשנה הבאה. זה אומר שתיאורטית פרץ יאבד את כל הפער הנ"ל תוך 13 מירוצים גם מבלי שנרוב יתחרה בהם כלומר עוד השנה, אבל זה יקרה מהר יותר היות ונרוב במירוץ שהוא כן מתחרה בו צובר מעל ל-18 נקודות בממוצע. עוד טוען לאותו מאבק הוא ירום אשד המדורג שישי וכמו נרוב עלה גם הוא מקום אחד לעומת החודש הקודם. הוא מרוחק 8 נקודות מנרוב ולזכותו גם כן ממוצע של קצת יותר מ-18 נקודות למירוץ כך שנראה קודם כל מאבק ראשוני בין שניהם ומאמץ משני לטפס עוד בדירוג. שניים עולים, אחד יורד – דודי קורץ נמנה גם הוא על הוותיקים אלא שכבר בשנה שעברה הפסיק להתחרות באופן תדיר. קורץ מרוחק 65 נקודות מגיל שורץ המדורג שמיני וזאת לאחר שזה קפץ 3 מקומות בחודש האחרון. בכך הוא עובר את בוריס פריאוברז'ינסקי ויורי צוגלין שסוגרים את העשיריה הראשונה, ומיכה אפרים שמדורג במקום ה-11.
העשירייה השנייה והשלישית תביא לנו המון שינויים בשנה הקרובה בעיקר בשל נהגים שלא ימשיכו להתחרות באופן סדיר אל מול הצעירים שלא מפסידים אף מירוץ. אנחנו נראה שמות כמו אפרים ונדב בראון שיתחילו לאבד גובה אל מול אחרים שימשיכו לטפס. אז כרגע השינויים לא כאלה גדולים – דור מלכה עולה מקום אחד (13) על חשבון יואב ארנון וגרישה בוזוב 3 מקומות (15) על חשבון רז עכו, עמית ויצמן וליאור ויסלברגר. יונתן טרוק עולה 4 מקומות (21), נועם לביא מקום אחד (25) ונועם פרידלנדר לא פחות מ-5 (28). ולהזכיר שבחלקם, את עונת 2024 הנהגים הללו בכלל התחילו מחוץ ל-100 הגדולים.
חודש פברואר יכלול כאמור מירוץ אחד בלבד – המירוץ השני בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות שיתקיים ב-14/02.
השינויים הגדולים בעקבות החודש האחרון:
הקפיצה הגדולה שייכת שוב לשרה עמיר שעולה מהמקום ה-211 ל-124 (85 מקומות)
אחריה ניר מי-פז מהמקום ה-200 ל-118 (82 מקומות) ונח בבלי מהמקום ה-278 ל-202 (76 מקומות)
החודש הצטרפו לדירוג 10 נהגים חדשים ואת הכניסה הגדולה עושה יהונתן שליין היישר למקום ה-159
עוד בולטים בין החדשים שחר בכר שנכנס למקום ה-211 ואור צלליכין שנכנס למקום ה-214
מנגד, 6 נהגים יצאו מהדירוג
לרשימת 100 הגדולים שבתוך ה-Top100 נכנסו 4 נהגים ובראשם יונתן עטר מהמקום ה-105 ל-82 (23 מקומות)
אחריו אמיר וינשטוק מהמקום ה-107 ל-93 (14 מקומות) ונדב בסטקר מהמקום ה-108 ל-98 (10 מקומות)
הקפיצה הגדולה בתוך 100 הגדולים שייכת לאיציק גרוסמן שעם 24 מקומות קובע 100 עגול
אחריו אמיר וינשטוק כאמור (23 מקומות) ועידו שדה מהמקום ה-97 ל-78 (19 מקומות)

Kommentare