top of page

דירוג נהגי הקארטינג של ישראל - דצמבר 24

זהו. עונת המירוצים 2024 הסתיימה לה עם המירוץ האחרון לשנה ובו הוכתר מחזיק גביע המדינה. סך של 20 מירוצים היו השנה המהווים בדיוק חמישית מסך המירוצים שבדירוג ה-Top100. נזכיר שהדירוג הושק בתחילת השנה ומטרתו היא אחת – לדעת בכל רגע נתון מי נהג הקארטיג הטוב ביותר בישראל בשקלול 100 המירוצים האחרונים. בפריסה לשנים, 100 המירוצים האלה נמתחים אחורה בעבר עד לאזור אמצע מחצית עונת 2018 כלומר כשש וחצי שנים. ומבין הנהגים שהתחרו ב-2024, אתם יודעים כמה התחרו גם ב-2018? 9. וכמה נהגים סה"כ בדירוג? 279. רק נזכיר שעם כל מירוץ, נמחק המירוץ הרחוק ביותר ואיתו נגרעים מהניקוד גם נהגים שבסמוך לשמם לא נותרו יותר נקודות היות ולא התחרו ב-100 המירוצים האחרונים. ולפני שנעבור לדירוג המעודכן, נזכיר כי עונת 2025 תיפתח כבר ב-10/01 עם המירוץ הראשון בסבב ROK קאפ 4 פעימות וסך של 19 מירוצים מתוכננים להתקיים כל השנה ואלה ימחקו את כל יתר המירוצים של עונת 2018 וכן את כל המירוצים של עונת 2019.

 

חודש דצמבר כלל שני מירוצים – האחרון במסגרת אליפות הארץ ומירוץ גביע המדינה כאמור. האחרון שבהם החזיר למסלול בשמחה גדולה את עופרי גרטי, שכזכור החמיץ לא מעט מירוצים השנה אל מול חזרה של איציק שחר שהחמיץ לא מעט מירוצים אף הוא בתחילתה. השניים מדורגים ראשונים מאז השקת הדירוג, כאשר שחר בעקבות מירוץ הגביע אותו סיים רביעי פלוס אליפות הארץ אותו סיים שני מינוס שני המירוצים הרחוקים מחזיק כעת בסך של 1,751 נקודות. לגרטי שסיים את מירוץ הגביע במקום החמישי יש כעת 1,647 נקודות, פער של 104 נקודות שתיאורטית יכולות להימחק בתוך כחודשיים, תלוי אם השניים ימשיכו בשיא הכוח או שוב יחמיצו מירוצים. אגב, אם נקפוץ שנה אחת קדימה, מחיקת 19 המירוצים האחרונים תעלה לשחר ב-393 נקודות לעומת 223 של גרטי. חושבים שנזכה לראות מהפך בקרוב?

 

יניב הרשקוביץ עם עונה מצוינת אותה סיים גם כסגן אלוף הארץ בקטגורית העילית סופר-פרו, החל את הדירוג כשהוא במקום הרביעי ואט אט צבר ניקוד שהעלה אותו לשלישי על חשבונו של מוטי פרץ, נהג נוסף שנעדר השנה ממירוצים פרט להופעה אחת במירוץ ה-500. הפער בינהם הוא 102 נקודות, והשאלה היא האם פרץ יעשה קאמבק בקרוב. להגיע לגרטי יהיה קצת יותר מאתגר היות והמרחק בינהם עומד על 286 נקודות. במהלך השנה הקרובה אגב הרשקוביץ ימחק 118 נקודות. אחרי פרץ, דודי קורץ נמנה גם הוא על הוותיקים שעקרונית עדיין פעילים, אלא שבעונה החולפת הוא החמיץ בעל כורחו לא מעט מירוצים. וזה מעביר את היתרון לבאים בתור בטבלה כשבמרחק של 44 נקודות בלבד נמצא אביתר נרוב ובעוד 6 נוספות מדורג ירום אשד כשבחודש הקודם המיקומים בינהם היו הפוכים. גם קורץ וגם פרץ ימחקו בשנה הקרובה מאות נקודות אל מול צבירה בלבד של שני הצעירים מהם. את העשיריה הראשונה בזה הסדר סוגרים בוריס פריאוברז'ינסקי (61 נקודות פחות מאשד), יורי צוגלין (29 פחות מפריאוברז'ינסקי) ומיכה אפרים (8 פחות מצוגלין).

 

השנה הראשונה להשקת דירוג ה-Top100 ייצרה לנו את עיקר העניין בעשירייה השנייה והשלישית שם נמצאים מרבית הנהגים הפעילים כשפערי הניקוד בינהם קטנים יותר יחסית. במקום ה-11 נמצא גיל שורץ לו ניקוד זהה לשל אפרים (820) כשנקודה אחת בלבד ממנו במקום ה-12 נמצא נדב בראון כשהשניים כבר חודשיים מחליפים בינהם מיקומים שוב ושוב. יואב ארנון אלוף קטגורית הפרו מטפס מקום אחד ל-13 על חשבון דור מלכה וחילוף מקום נוסף נרשם בין גרישה בוזוב וזאב קורן המדורגים 18 ו-19 בהתאמה. חילופי המיקומים הבאים הם בין יונתן גוטמן וניר פוגל המדורגים 28 ו-29 בהתאמה.

 

חודש ינואר, הראשון לעונת המירוצים 2025, יכלול שני מירוצים – המירוץ הראשון בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות יתקיים ב-10/01 כאמור והמירוץ הראשון של סבב המשנה ה-SuperLeague ב-28/01.

 

השינויים הגדולים בעקבות החודש האחרון:

  • הקפיצה הגדולה שייכת לשרה עמיר שעולה מהמקום ה-273 ל-211 (62 מקומות)

  • אחריה עידו שדה ואנדרי פטרנקו שעולים כל אחד 47 מקומות ותומר ברגר שעולה מהמקום ה-205 ל-169 (36 מקומות).

  • החודש הצטרפו לטבלה 8 נהגים חדשים ואת הכניסה הגדולה עושה נועם שמש היישר למקום ה-179

  • מנגד, 3 נהגים יצאו מהדירוג

  • לרשימת 100 הגדולים שבתוך ה-Top100 נכנס נהג אחד – עידו שדה (מהמקום ה-144 ל-97)

  • זו גם הקפיצה הגדולה בתוך 100 הגדולים

  • אחריו נועם האוסליך (מ-82 ל-64) ואיתן רז (מ-96 ל-80)





טופ 100 דצמבר

Comments


bottom of page