מירוץ סיבולת 500 - עונת 2025
- האקדמיה למירוצים

- לפני יומיים
- זמן קריאה 3 דקות
יש דברים ששווה לחכות להם קצת. יש דברים ששווה לחכות להם יותר. ויש דברים ששווה לחכות להם אלא שהבעיה היא שאין לך סבלנות לחכות להם וזאת אירוניה כי סבלנות היא תכונה די מהותית שנדרשת מנהגי מירוצים. וההמתנה הפעם ארכה חמישה חודשים שבפועל רק עשו טוב. כמו שאומרים – כל עכבה לטובה. כי מירוץ ה-500 שאמור היה להתקיים ביולי עם מקסימום של 10 קבוצות דילג לדצמבר עם 11 קבוצות שנרשמו בפועל. ואיזה מירוץ זה היה, מהסוג שרק כוח עליון יכול לטרוף את כל הקלפים עשר הקפות לסיום. ומי שלא מכיר את ה-500, המספר הוא מספר ההקפות מזינוק ועד לסיום.
היופי במירוצי סיבולת נמצא בלא מעט פרטים. זה מירוץ ארוך (במקרה שלנו עם צפי לשלוש וחצי שעות) לקבוצות (במקרה שלנו בין 3 ל-5 נהגים בקבוצה) שמחייב תכנון אסטרטגי וכמה שפחות ענישות ונראה אתכם אחרי יותר משעה נהיגה רצופה במסלול חיפה נשארים עם מספיק חמצן במוח כדי לתפעל את כל החושים בכדי לייצר הקפות מהירות ובלי ענישות. רמז – לענישות היה חלק חשוב בתוצאה הסופית. מה שעוד יפה הוא הרכבי הקבוצות כשניתן לראות את הנהגים המנוסים שיודעים את מי הם צריכים לצידם ואת החדשים שלא תמיד יש קשר ממשי בינהם העיקר להקים קבוצה. וביננו, רק כך הם יצברו ניסיון כדי שבמירוץ ה-500 הבא או מקסימום זה שאחריו הם יוכלו להילחם על הפודיום. ככה כולם מתחילים.
בניגוד למירוץ רגיל בליגה או אפילו ב-SuperLeage, לסיבולות נדרש הרבה יותר מאשר רצון לעקוף בכל מחיר ושימו לרגע את הסיכון בצבירת ענישות. נהיגה התקפית/הגנתית לרוב תאט אותך ותאפשר לנהגים מאחור לצמצם פערים בעוד שלפעמים עדיף לשמור על סולידיות מחושבת ובכך לאפשר ליריב שלך לשמור על קצב גבוה כשאתה לא מפריע לו. ולפעמים עד כדי כך שאפילו שווה לתת לנהג מהיר ממך לעקוף. זה אמנם משמר אותך מקום אחד מאחור, אבל מאפשר כאמור לא לתת לזה שמאחוריך לצמצם אליך כשאת הפער לזה שמלפנים אולי תוכל לצמצם אסטרטגית בהמשך המירוץ הארוך. הדבר מקבל משמעות יתרה אם אתה בכלל סמן אחורי או אז אתה רק משמר את מקומך במקום לנסות ולצמצם. ורוצים עוד דוגמה? חצי שעה לסיום המירוץ וכדי לשפר מיקום אתה חייב לעקוף את זה שלפניך. אלא שאם אתה מחליט שלא לתת לנהג אחר לעקוף אותך, נהג שהוא בכלל בפיגור של הקפה ממך. ומה קורה? בדיוק ההיפך כי המחיר של להאט נהג שלא ממש מאיים עליך גם לא מאפשר לך לצמצם את הפער לנהג שמלפנים וגם מאפשר לאותו אחד לצמצם עליך עד כדי שאתה בעצמך הופך לסמן אחורי עבורו. קראתם פעמיים כדי להבין את המשפטים האחרונים? עכשיו תחשבו שאתם בלחץ מטורף של מירוץ.
השליטה במירוץ כבר מתחילתו הייתה של קבוצת אלקין-מלכה-סעבה כשצמוד מאחור קבוצתם של אשד-נרוב-רוזן. במקום השלישי קבוצתם של טרוק-שורץ-בוזוב ניסו וגם הצליחו מדי פעם לעקוץ כשגם קבוצתם של שחר-גרטי-האוסליך חזק בתמונה. סבב החילופים הראשון לא שינה הרבה כשאותן קבוצות משנות בינהן מיקומים באופן תדיר. שובר שוויון רגעי ושלילי היה לקבוצתו של אשד כאשר הוא עצמו עולה לנהוג על קארט שהתברר שסבל מתקלה טכנית והניסיון כן לנסות ולהבין את הסיטואציה עולה לו בהקפה שלמה פלוס עוד כניסה לא מתוכננת לפיטס לחילוף לקארט אחר שכבר הציג ביצועים טובים בהרבה ואט אט חלק מהפער החל להיסגר וזאת כשעוד כשעתיים מירוץ לפנינו.
המירוץ הארוך הזה הראה לנו הכל – נהיגה מופתית לצד טעויות נהיגה קלאסיות; נהיגת "בונקר" הגנתית לצד עקיפות מרהיבות עם או בלי ענישות; חשיבה אסטרטגית מושכלת אדפטיבית למצב בשטח אל מול כניסה לחילוף כשהנהג המחליף בכלל לא מוכן ועוד ועוד. וזה היופי שבמירוצים שכאלה ואם זה לא מספיק אז גם תקלת מחשב שעוצרת את הכל 11 הקפות לפני הסוף ממש לפני רגע השיא ולאחר מכן דקות ארוכות בהן מנהלי המירוץ נדרשים לסכם ללא כל טעות את התוצאה הסופית האמיתית. ואז לשקלל גם את הענישות. כי מה לעשות, מתי שהוא צריך לשלם על טעויות.
ועכשיו עוד מירוץ אחד נותר לפנינו הוא מירוץ גביע המדינה המסורתי שכבר שנים רבות מסיים את עונת המירוצים. המירוץ יתקיים ביום שבת ה-27/12/25 במסלול דן קארטינג חיפה משעות הבוקר ועד הצהריים וההרשמה אליו תיפתח בימים הקרובים. עוד בימים הקרובים יפורסם לו"ז המירוצים ל-2026 שיפתח כבר בחודש ינואר הקרוב כשלפנינו עוד עונת מירוצים שצפויה להמשיך ולשבור שיאים. ובינתיים, הנה סיקור מירוץ גביע המדינה 2024.
מירוץ סיבולת 500 הקפות 2025 – תוצאות סופיות
ירום אשד, אביתר נרוב, יובל רוזן – 487 הקפות
יונתן טרוק, גיל שורץ, גרישה בוזוב – 487 הק'
אריאל אלקין, דור מלכה, עבד סעבה – 486
איציק שחר, עפרי גרטי, נועם האוסליך – 485
יניב הרשקוביץ, מיכה אפרים, רון שקד – 485
נועם לביא, נועם פרידלנדר, עידו שדה – 485
רגב קאופמן, שחר בכר, יהונתן שליין – 481
אמיר וינשטוק, איציק גרוסמן, נאצ'ו גלומצ'אר, אורי ויזנטל, רולנד סטלמכר – 479
יורי צוגלין, נעם כוכבי, גלי רייסנר, קורן דה-גרסיה – 473
רועי מיוחס, שרה עמיר, יונתן אבוטבול – 472
אדם שטרן, אליאס סבאג, אריאל מור, אגם מימון – 450
הקפה מהירה: אשד, נרוב, רוזן – 24.54 שניות




תגובות