דירוג נהגי הקארטינג של ישראל - נובמבר 25
- האקדמיה למירוצים

- לפני 6 ימים
- זמן קריאה 3 דקות
זה העדכון הלפני אחרון של עונת 2025. חודש נובמבר כלל שני מירוצים, שניהם בסימן נעילה – התחלנו עם המירוץ האחרון של סבב ה-SuperLeage שם ראינו שני נהגים עם אותו הניקוד בראש הטבלה ואליפות שמוכרעת לפי מספר הניצחונות וסיימנו עם המירוץ האחרון של אליפות הארץ שם האליפות הוכרעה בפער של נקודה אחת בלבד. זה כמה הרמה גבוהה והמקצוענות בשיאה. וראינו עוד דבר...
הכלל הראשון בתורת טבלאות האליפות והמספרים הוא לצבור כמה שיותר נקודות. הכלל השני הוא להפסיד כמה שפחות. ודירוג ה-Top100 הוא אולי הדוגמה הכי מזוקקת לכך. כשהוא הושק אי שם לפני שנתיים היה זה איציק שחר שהוביל בפער של מאות נקודות על המדורג שני עופרי גרטי. היעדרות של שחר ממספר מירוצים יחד עם העובדה שהוא בין הבודדים שבאמתחתו 100 מירוצים כלומר הוא מאבד ניקוד של מירוצים רחוקים מדי חודש אל מול העובדה שגרטי לא מקזז מצד אחד וצובר מהצד השני, הביאו בסופו של דבר למהפך. ואז שחר חזר למסלול בעוד גרטי נעדר כמעט לעונה שלמה והמיקומים שוב התחלפו. בחודש החולף שניהם נעדרו ולאחר קיזוז המירוצים הרחוקים שחר מוביל על חברו ב-21 נקודות (28 בחודש שעבר). אבל זה לא הסיפור האמיתי כאן כי השינוי הכי מהותי החודש נמצא במקום השלישי.
כמו שחר וגרטי, גם יניב הרשקוביץ נעדר השנה מלא מעט מירוצים חלקם בשל ההתמקדות שלו לאחרונה בקבוצת הסיבולת הבינלאומית שהקים יחד עם מספר חברים – Holy Land Racing. הרשקוביץ מאבד מקום אחד בנובמבר ויורד לרביעי ומי שעוקף אותו הוא אלוף הארץ המוכתר אביתר נרוב שבחודשים האחרונים טיפס וצמצם פערים באופן עקבי. והמשמעות היא כפולה כי נרוב בשונה משלושת חבריו נמנה על הדור היותר צעיר (מירוץ ראשון בסוף 2020 ומירוץ שני בסוף 2021) ותיאורטית יכול בתוך מספר מירוצים לטפס למקום השני ואף לראשון לפחות בכל הקשור בו. ובמספרים – הפעם הראשונה שנרוב יאבד ניקוד יהיה שישה מירוצים מהיום וגם אז הוא יאבד רק 3 נקודות ולאחר מכן יעמדו לרשותו עוד 12 מירוצים ללא שום קיזוז. אז אל מול 3 שלו, גרטי יקזז 355 ושחר 393 כשהפער מהם כיום הוא 189 ועוד 21 בהתאמה כך שזה בעיקר תלוי בהם. למירוץ הקרוב הסיבולת 500 כל השלושה רשומים כמו גם הרשקוביץ ומי מהם אם יסיים ראשון יוסיף לעצמו עוד נקודות יקרות כשרק שלושה יקזזו את המירוצים שהרחק מאחור.
ואם נרוב מייצג את הדור הצעיר יותר הרי שהוא לא לבד. במקום החמישי מדורג ירום אשד שנאלץ העונה לפספס מספר מירוצים בשל התחייבותו לליגות מירוצים נוספות (אלוף ישראל במירוצי הטורינג ספארקו 206 קאפ) ואחריו גיל שורץ, גרישה בוזוב ודור מלכה. את העשירייה סוגרים בוריס פריאוברז'ינסקי ומוטי פרץ שניהם מהדור הוותיק ומי שנושף בעורפם הוא אלוף ה-SuperLeage יונתן טרוק, הנהג היחיד אחרי נרוב שמטפס מקום בחודש האחרון. הנהגים הבאים שמטפסים מקום אחד כל אחד הם יורי צוגלין ועמית ויצמן שבמקומות ה-13 וה-14 כעת והבא בתור אחריהם הוא עידו שדה שמטפס שלושה מקומות ומדורג כעת 25. שדה אגב הוא כבר מהדור העוד יותר צעיר ותתפלאו, יש כבר דור אפילו צעיר ממנו.
מזה מספר חודשים שאנחנו מדגישים את העובדה שאט אט אך בקצב מתגבר הדורות הצעירים יותר מטפסים על חשבונם של הוותיקים. לכן לשני המירוצים של חודש דצמבר יש חשיבות גדולה כדי להבין כיצד השפיעה השנה האחרונה על מאזן הדורות. ולא פחות חשוב, חשיפת עונת 2026 שתגיע ממש בקרוב תרמוז לנו איזו רעידת טבלה צפויה לנו בעתיד הקרוב לבוא.
השינויים הגדולים בעקבות החודש האחרון:
הקפיצה הגדולה ביותר שייכת למוחמד אגבאריה שעולה מהמקום ה-223 ל-157 (66 מקומות)
אחריו איתן רוזנק מהמקום ה-142 ל-120 (22 מקומות) ומאור בנימיני שעולה מהמקום ה-171 ל-154 (17 מקומות)
החודש הצטרפו לדירוג שבעה נהגים ואת הכניסה הגדולה עושה עבד סעבה היישר למקום ה-140
אחריו רונן ברזובסקי נכנס היישר למקום ה-159 ודוד גמרוב למקום ה-166
בחודש האחרון ארבעה נהגים יצאו מהדירוג
לרשימת 100 הגדולים שבתוך ה-Top100 נכנס החודש נהג אחד תום אדר שעולה 9 מקומות ומדורג 96
הקפיצה הגדולה בתוך 100 הגדולים שייכת לריבר ברטשטיין שעולה 13 מקומות ומדורג 66
אחריו שני נהגים מטפסים 10 מקומות כל אחד אורי ויזנטל (מדורג כעת 40) ונעם כוכבי (מדורגת 74) ונח בבלי מטפס 9 מקומות (מדורג 51)
הנהגים הבאים שעתידים להיכנס ל-100 הגדולים הם מתן בן-מאיר שמדורג כעת 104 ורני מארין שמדורג 110 (טיפס 3 מקומות בחודש האחרון)
דירוג ה-Top100 כולל 272 נהגים, מתוכם 98 השתתפו במירוצי עונת 2025 עד כה וממוצע של 32 נהגים למירוץ בכלל הליגות והאירועים




תגובות