top of page

קארטינג אליפות הארץ 2024 - מירוץ מס' 2

זה כאילו שההוא שאחראי על שיבוץ ימי הגשם החליט לעבוד בחורף הזה בהתאם ללו"ז מירוצי ה-4 פעימות כי מה שלא היה בכמעט 20 שנה, הגיע במספר חודשים רצופים (ועוד בחורף שהתחיל די דרדל'ה). הסיבולת האחרונה ומירוץ הליגה האחרון של 2023 והראשון של 2024 ואפילו מירוץ גביע המדינה שכלל מסלול רטוב כליל, כולם התקיימו ביום גשם. מזל שהמסלול מקורה כך שמדובר ברטיבות שנמצאת רק מתחת ולא מגיעה גם מלמעלה ומרטיבה גם את הנהג. ואז הלו"ז קבע שהמירוץ השני לעונה בסבב אליפות הארץ ROK קאפ 4 פעימות יתקיים במסלול דן קארטינג חוצות שכידוע אינו מקורה ואפילו נרשמה שמחה קלה בקרב נהגים ששמעו שהולך להיות רטוב מכל הכיוונים. אבל התחזית הלכה והתקדרה. אפליקציות מזג האוויר הוסיפו עוד ועוד כמויות משקעים ככל שהימים התקדמו וכך גם עוצמת הרוח כשמנגד המעלות הלכו וירדו. בהחלטה מושכלת הוחלט שמירוץ שנקבע לא מבטלים, מקסימום מעבירים, ואכן מסלול חיפה נבחר למימוש התוכניות. כאמור יכול שיהיה רטוב, אבל רק מלמטה. והרבה פחות קר.

 

30 הנהגים שהתייצבו למירוץ 'גריד דירוג' חולקו לשלושה מקצי מדידות זמנים בשיטה הידועה כנגזרת מטבלת דירוג אלוף האלופים. כאשר המסלול רטוב, זמני ההקפה הופכים לכפולים ואף יותר ועל כן במקרה שכזה מבוצע שקלול יחסי שקובע מספר הקפות בהתאם לזמן המקצה לו היה יבש, מעוגל כלפי מעלה. אלא שבשל התנאים הלא רגילים נקבע שמקצי מדידות הזמנים יכללו את מספר ההקפות המקורי – 10, כדי לתת לנהגים יותר זמן למציאת קווי הנהיגה הנכונים יותר לתנאים. בתום הסבב קבע עופרי גרטי את הזמן המהיר ביותר – 38.99 שניות ואחריו יניב הרשקוביץ עם 39.19 וגיל שורץ עם 39.48. במירוץ יבש אגב, עומדים הזמנים המהירים בשלב זה על איזור ה-25 שניות ולרוב יורדים לטווח ה-24 ככל שהמירוץ ממשיך לשלביו המתקדמים.

 

שלב חצאי הגמר מחלק את הנהגים למקצי מירוץ כאשר שלושת הנהגים שהוזכרו לעיל מזנקים ראשונים בכל אחד משלושת המקצים ואחריהם באותו הסדר שאר הנהגים. עופרי גרטי ראשון בחצי גמר 1 ואחריו זאב קורן ומיכה אפרים. סדר זה נשמר עד לסיום 8 ההקפות (במקום 13 כאמור בשל תנאי הרטיבות) כאשר בהמשך חוצים את קו הסיום ניר פוגל ונועם לביא. זמני ההקפה אגב הלכו והשתפרו בשל הפסקת הגשם וחילחול המים עם גרטי שקובע 37.1 שניות. המקצה השני מוזנק עם יניב הרשקוביץ בראש ואחריו דור מלכה ואורי אריש ששלט במירוץ גביע המדינה האחרון בתנאים רטובים בהרבה משל היום. גם כאן לא נרשם שינוי בקרב שלושת הראשונים כשאחריהם מסיימים זאק לישצ'ינסקי ונדב בראון. זמני ההקפה המשיכו לרדת והרשקוביץ עם ההקפה המהירה ביותר – 34.53. מקצה חצי הגמר השלישי מוזנק עם גיל שורץ בראש ואחריו יונתן גוטמן ויורי צוגלין. וכאן נרשמת דרמה אמיתי כשבהקפה 6 נעצר הקארט של שורץ והוא מאבד את ההובלה לגוטמן. הוא חוזר על קארט חלופי רק כדי לסיים תשיעי מבין עשרה נהגים והורדת מיקום לאיתמר מורג שמסיים שביעי מחזיר לו עוד מקום אחד אך אפשר להבין שכלום לא ינחם אותו על הפסד הניצחון שהיה בכף ידו. גוטמן כאמור מנצח ואחריו נרוב שעוקף את צוגלין. ישי שילד מסיים רביעי וגרישה בוזוב אחריו. הזמנים אגב לא משתפרים ביחס לחצי הגמר השני ונשארים על אותו טווח ה-34-35 שניות למובילים.

 

גמר ג' מוזנק ראשון עם אורי שמיר בראש ואחריו בוריס פריאוברז'ינסקי וגיל שורץ שינסה להשיג את אחד משני כרטיסי הבונוס כדי לנסות ולצמצם עוד קצת את הפער בין המקום בו הוא נמצא למקום בו הוא אמור היה להיות. הפעם היעד הוא 13 הקפות (במקום 17) עם תנאי מסלול מתייבש. חדור מוטיביציה, כמעט ויותר משצריך, שורץ עושה את המקסימום האפשרי בשלב זה ומסיים ראשון ואחריו שמיר ופריאוברז'ינסקי. מאחור נרשמים קרבות וחילופי מיקומים וענישה אחת מהותית כנגד איתמר מורג הן בשל עבירות והן בשל אי מתן זכות בהנפת הדגל הכחול והוא מורד מהמקום השמיני ל-11. ובכמה תנאי המסלול השתפרו? שלושה נהגים ירדו לתחום ה-29 שניות להקפה – שורץ, נדב הורוביץ ועידן קרן.

 

זאק לישצ'ינסקי מזנק ראשון בגמר ב' ואחריו ניר פוגל וגרישה בוזוב. את טור 11 הנהגים סוגרים גיל שורץ ואורי שמיר כאמור. 13 הקפות נוספות עם מסלול שממשיך להשתפר ובסיום לישצ'ינסקי מקבל את כרטיס הבונוס היחיד למקצה גמר א' הבכיר. שני מסיים נדב בראון ואחריו גרישה בוזוב ושורץ שעוקף שישה נהגים מהמקום העשירי לרביעי. זמני ההקפה אם זה מעניין, כבר בתחומי ה-26 שניות.

 

על מסלול כמעט יבש לגמרי, אך עדיין רטוב בעיקר בישורת מה שמצמצם לגמרי את העקיפות בסופה, עולים 11 הנהגים לגמר א' עם יניב הרשקוביץ בראש ואחריו יונתן גוטמן ועופרי גרטי. נזכיר שהרשקוביץ זינק מהפול-פוזישן גם במירוץ הקודם ולבסוף סיים שלישי, והוא בהחלט ירצה תוצאה אחרת כעת לטובתו. הזינוק מתחיל היטב בשבילו, וגם לגרטי שעוקף את גוטמן שמצידו מאבד מקום גם לדור מלכה. גרטי בינתיים מקבל גם אזהרה מהשופטים, וגם הוא לא ירצה לשחזר את רוע הגזירה של הורדת מיקום שהייתה לו במירוץ הקודם. הוא נצמד להרשקוביץ ולפני שתגיע אזהרה מס' 2 ואיתה תגיע גם הורדת מיקום הוא מקבל סימון מהשופטים להוריד הילוך ברף המוטיבציה. הרשקוביץ מצידו שמח להפחתת רף הלחץ שמפעיל עליו יריבו. לחץ דומה אם כי יותר סולידי מפעיל אורי אריש על גוטמן כשמאחוריו אביתר נרוב צמוד גם הוא. בתנאים שכאלה גוטמן מגייס את כל ניסיונו כי טעות נהיגה קטנה והוא יפסיד עוד שני מקומות. ובקצה השני זאק לישצ'ינסקי בזכות כרטיס הבונוס מצליח לשפר עוד מקומות ועוקף את יורי צוגלין וזאב קורן מולם הוא מתמודד בקטגורית האקספרט. מי שבינתיים מתמודד עם רגשות מעורבים הוא מיכה אפרים שמגיע למירוץ אחרי מספר ימי מחלה כשהוא לא 100 בגוף, אבל 200 באמביציה. הוא זינק למירוץ הזה תשיעי, ואט אט מתקדם עוד קצת במטרה להפיק את מקסימום הניקוד האפשרי בתנאים הנתונים. דגל השחמט האחרון להיום מונף לעברו של הרשקוביץ ואחריו גרטי ומלכה. בקרב גוטמן-אריש-נרוב לא נרשם שום שינוי מקום כשאפרים מסיים שביעי ואחריו לישצ'ינסקי וקורן. ומה סדר הסיום בחלוקה לקטגוריות? לפניכם:

 

מירוץ 2 – טופ 5 סופר-פרו

  1. יניב הרשקוביץ

  2. עופרי גרטי

  3. אורי אריש

  4. מיכה אפרים

  5. זאב קורן

 

מירוץ 2 – טופ 5 פרו

  1. דור מלכה

  2. יונתן גוטמן

  3. אביתר נרוב

  4. זאק לישצ'ינסקי

  5. גרישה בוזוב

 

מירוץ 2 – טופ 5 אדוונס

  1. ישי שילד

  2. נועם לביא

  3. נועם פרידלנדר

  4. גל כהן

  5. נדב הורוביץ

 

מירוץ 2 – טופ 5 רוקיז

  1. טומי שפירא

  2. אורי שמיר

  3. מייה בן יחזקאל

  4. גיא מי-פז

 

מירוץ 2 – טופ 5 אקספרט

  1. דור מלכה

  2. יונתן גוטמן

  3. מיכה אפרים

  4. זאק לישצ'ינסקי

  5. זאב קורן

 

דירוג אלוף האלופים Top10

  1. עופרי גרטי 94 נקודות

  2. יניב הרשקוביץ 86 נק'

  3. מיכה אפרים 72

  4. זאק לישצ'ינסקי 70 נק'

  5. גיל שורץ 67 נק'

  6. גרשה בוזוב 62 נק'

  7. דור מלכה 61 נק'

  8. יונתן גוטמן 61 נק'

  9. ישי שילד 54 נק'

  10. ירום אשד 53 נק'

 




183 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page